Evlilik istiyorum ama olmuyor, yaş da geçiyor bu yüzden isteğim de var harama bulaşmamak için böyle olması da günah mı olur?
2 ay
Evlilik istiyorum ama olmuyor, yaş da geçiyor bu yüzden isteğim de var harama bulaşmamak için böyle olması da günah mı olur?
Dini nikah kıydırmak yeterli ama dini nikah öyle gizli kapaklı kıyılamaz. Nikah akdinin yerine gelmesi için nikahın duyurulması gerekir. Sevgilimle sevişmek için nikahalanayım sonra boş ol der bitiririz diye düşünmemek lazım. Bazı mezheplerde muta nikahı diye bir şey var onlar öyle yapıyor ama bizlerde o olmaz.
Caiz değil. Nikah zaten kadınlar korunsun diye var, yoksa bundan 1500 yıl önce de düzen aynıydı. Erkekler her haltı yerken fatura kadınlara çıkıyor kadınların ve çocukların hukukun yok sayılıyordu. Yani mesele özünde hukuki bir koruma. İmam nikahı resmi nikah olmadan bu korumayı sağlamadığı için (Türk Medeni Kanunu'na göre hükümsüzdür çünkü) elbette günah olur. Töve haşa din kurallarının etrafından dolanıp Allah'ın nizamı ile dalga geçmek gibi bir şey oluyor bu.
Ee evlenemiyorsak tövbe etmiş bir insan günaha da girmek istemiyorsa napsin kendine de hakim olamiyorsa
İstiyorum yine yok hem kim beni kabul edecek geçmişim kirli tövbe etmişim engelli raporum var bipolar bozukluk teşhisi var vasim var vasilik evlenmek yasak diye biliyorum
Diyorum babama kaldır diye kaldırmıyor gitmiyor müracaata ben napayım günahlara mi gireyim
Hocaya git o zaman
@günes121212 nasıl yani
Yani durumunu güvenilir bir imama anlat onunla birlikte bir çözüm yolu bulursun artık
Madem aranızdaki ilişki bu noktada benim gözümde resmi nikah olmayan hersey hiçbir anlam ifade etmez madem biziz niçin resmi olmaktan korkalım biz deilsekte konu sadece aynı eve cıkıp takılıp biraz gönül eğlendirip sonra baskası vs vsvs diye ilerler bu süreç iki taraf adınada sizi bilmem ama ben resmiden yanayım umarım hayallerinizdeki gibi bir aşk hikayesi sizinle olur hoşçakalın 🤗🏵️🍫🎈🌹💐
Evlilikte islama göre her iki tarafın da hakları ve sorumlulukları vardır buna hazır olmak gerekir bu yüzden sadece biraz eğlenmek için evlenmek diye bir şey yoktur azıcık Allah’tan korkun
Tamam da o kişi ya evlenemiyorsa napsin
O zaman ya mantık evliliği yapacaksın ya da kendine hakim olacaksın bu kadar basit
Evlilik zor gibi de kendime hakim olmakta zorlanıyorum napayim
Ya adam gibi evleneceksin ya da kendine hakim olacaksın
İçinde bulunduğun durum gerçekten zor ve yıpratıcı 😔 Bedenen ve duygusal olarak isteklerin var ama şartlar oluşmuyor, bu çok anlaşılır bir çatışma 💔
Sadece dini nikah yaptığında hukuki olarak hiçbir hakkın olmuyor. Nafaka, miras, çocukların velayeti gibi konularda tamamen açıkta kalırsın. Bu da ileride seni çok yıpratabilir 😞
Günah boyutunda ise sağlıklı olan dini ve resmi nikahı birlikte düşünmek. Hem kul hakkını hem kendi geleceğini korumuş olursun ✅ Resmi nikah olmadan sadece dini nikah birçok hocaya göre sakıncalı. Çünkü kadın genelde mağdur oluyor.
Harama girmemek için dua etmeyi bırakma, çevreni genişlet, tanıdıklar aracılığıyla görücü usulü veya güvenilir uygulamalarla ciddi düşünen insanlarla tanışmayı deneyebilirsin 💬 Ayrıca kendini suçlama, bu süreçte yalnız değilsin. Sabırla, akılla ve kendini koruyarak ilerlemen en doğrusu 🌿💚
Olmuyor evlilik napayım
@Arzuahmet evlenmek bu devirde çok zor
Cevap
22Cevap
Amacın sadece zevklerinse olmaz bu biraz kandırmaya ve aldatmaya girer ama bu soruyu sorduğuna göre pek aklı selim biri de değilsin al bir oyuncak idare et kimsenin günahını da girme akıllım
Dini nikah sui istmal edilebiliyor. Nikah demek evlilik demektir. Sadece dini nikah kıyıp farklı şeyler yapmak nikahsızla farkı yoktur.
Evlenemeyen kendine hakim olamayan dini nikah kıymalı mi sence günaha bulasmamak icin
dini nikah = Evlilik demek olmalı
Dini nikah demek ömür boyu birlikte evlilik hayatı yaşamayı kabul etmektir.
Bu yüzden bunun sui istmal edilmemesi için resmi nikahta olmalı.
yokda zina için dini kullanmak demek oluyor.
Evlenemiyorum dua da ediyorum olmuyor 30 yaşıma geldim beş yıl daha evlenemezsem nasıl dayancam
Neden evlenemiyorsun. Engel olan neler var.
Bipolar bozukluk teşhisi var vasim var vasilik evlenmek için sıkıntı diye biliyorum bide engelli raporum var geçmişimde zina yaptım tövbe ettim ama bakire değilim kim kabul eder ki beni sanki
Hastalık problem değil. bir yere kadar çözümü olur. Gerçek manada pişman isen illaki seninle evlilik düşünen olur. istersen daha detaylı konuşalım.
Evlenme olur mu yani vasililik durumda bipolar bozukluk teşhisi ile
olabilir neden olmasın. Çözümsüz bir şey yoktur. Yeterki sen dirençli inançlı ol. kararlı ol. insanın yapamayacağı bir şey yok.
Görücü evlilik istiyorum oda yok gelen isteyenim
Görücü de olabilir. Sanaldan da olabilir. Ama zayıf noktalarını kimseye söyleme. onu kullunabilirler. zayıf yönlerini sen kendin bildikten sonra o nokta da çalışabilirsin.
@Terapist3434 👍🏻👏🏻
Kimseye bakire olmadığını söylemek zorunda değilsin erkekler de her baktı yiyor sonra bakire kız istiyor en efendi en iyi görünen erkek bile çoğu zaman temiz değil artık
@günes121212 evet öyle
Zaten dinimizdede tevbe ettikten sonra günahlarını kimseye anlatmamalısın bu kimseyi ilgilendirmez bir kere
@günes121212 evet
Caiz günah değil ama resmi nikah olmadan dini nikah yasak buda tamamen kadının haklarını korumak için yapılmış bir şey
önceden resmi nikah yoktu o yüzden iki tarafta inançlıysa dini nikahta da sorun yok ama resmi daha doğru olur gibi
Verecek biri varsa kıy imam nikahı ama işi bitince seni kapının önüne koyar ona göre
Yavrum ne içiyorsunuz siz bu kafa için. Resmi nikah ile dini nikahın ne bağlantısı var
Caizdir. Zaten şerri olarak dini nikah caizdir. Ama bunu sadece cinsellik için kullanmak zinadır
Günah olmaz resmi nikahın Allah katında zaten bir hükmü yok.
Din de olamasa alemin en hızlıları olacaksınız 😃
Evet evet
Günah olmasin rahat s... şin diye dini sahit etmek buyuk sevap
Çok iyi edersin sadece dini nikâh senin gibi düşünenlere müstahak
Dinimizde sırf cinsellik için evlilik diye bir şey yok sırf böyle şeyler için dini kullanmayın
Dini nikah olursa evlilik oluyor bişiler yapabiliriz sence
Günah. Nikah demek ben o adamla evlendim herkes bilsin helalim uzak dursun demek. Eskiden resmî nikah yoktu şimdi var.
O şekilde olmaz evlenmen lazım. Kendin gibi briini bulsbilirsin. Ve evlenebilirsin.
Zor
Neden zor. Bahsetriğin engelin çok mütük bir engel mç
Hayir
Bipolar bozukluk sadece
Tedavi görüyorum iyiyim
Nw güxel işte. Bence evlenecek olan evlenir. Güzel bir kız mısın
Evet çevremde herkes çok begeniyor beni gören hep teyzeler maşallah çok güzel diyor isteyenimde olmuştu kabul etmedim hele pesimde koşan erkekler çok olmuştu isteyenim hâlâ var kabul etmiyorum ben seciciyim
Bak çok da seçici olma. Dzügün biri olursa kabul et. Bu istekle yanlış şeyler yapma
Düzgün biri olduğunu nerden bilcem insan guvenemiyorki
Al karşına konuş. Allah rızaısnı gözetiyor mu ona bak. Namazında nçyazında mı. Ve de sadece sana değil çevresinr nasol davranıyor ona bak. Sabah namazlarını aksatıyor mu ona bak
Zaten ona bakiyorum ama yok öyle biri henüz karşıma cikmadi nerde amacı cinsellik olan kişiler çıktı ben kimseye kullandirip günaha girmek istemiyorum
Senin önceliğin de cinsellik sanırım xaten aslında da işte evlenerek yaşamak istiyorsun.
Evet ve karşımdaki de benim gibi istekli olmalı
Erkeğin isteksizini zor bulursun zaten ki. Sanalda konultuğun oldu mu böylr
Evet çok konuştuğum oldu da hiçbiri ileriye dönük olmadi
Zaten ben bulusursam üçüncü kişi olacak ailemden yanımda çünkü arada şeytan oluyor
Sanalda ileri gitmişsin gibi ama. Sexting tarxı şeyler yaptın mı. 3. Olmazsa olmaz zatrn
Özel hayatım kimseyi ilgilendirmez ben sanaldan konuştuğum oldu demek istedim
Ben de sadece merak etmiştim pardon🙂
En doğrusunu düşünüyorsun tam aradığım gibisin biliyor musun keşke tanışabilsek seninle
Günah olmaz ama hoşta değil benimde yaşım geçiyor artık bende bunu çok düşünüyorum bazen bende bakirim aşırı istekliyim yani kabul eden biri olsa yaparım ben bunu
Dinen resmi nikah olmadan dini nikah kabul olmaz
Dini nikah iyidir tabi
Evlenememe nedeni ney
Nasibim çıkmıyor hem hemde engelli raporum var bipolarliktan o yüzden de beni birilerinin kabul edeceğini de düşünmüyorum fakat bu kadar libido yüksek birinin de günaha girmemesi için de direniyorum
Kendin gibi istekli birini bul mesela beni bjxkxsklss
Ben günaha da girmek istemiyorum napcam iste
Gel birlikte günaha girmeyelim beğendim soruyu djkxkd
P ile baslayan
Düşünsene karımsın kapıyı çalıyorum açıyorsun hemen yapişıyorum dudaklarina kapıya yapıştırıyorum seni sjsksks
? Neden gelmiyosun
birisi var mı?
Haram değil ama olan sana olur
Dini nikqh yapıp seks mi yapmak istiyorsun
suç oluyor maalesef
olurki
Kaç yasındasınız
Yokk be
Biri var mı peki
Yok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?