“30–35 yaşında evlenmemiş ve çocuk sahibi olmamış olmak neden insanda eksiklik hissi yaratır”?

Bazen düşünüyorum… 30–35 yaşına gelmişim ve hâlâ evlenmemişim, çocuk sahibi olmamışım. Bu durum ister istemez içimi burkuyor. Sanki hayatın belli bir “zamanı” varmış da ben o takvimin gerisinde kalmışım gibi hissediyorum.

Etrafıma bakıyorum, herkes bir düzen kurmuş gibi. Evlenenler, çocuk sahibi olanlar… Onları görünce kendimi sorgularken buluyorum. “Ben nerede eksik kaldım?” diye düşünmeden edemiyorum.

Aslında biliyorum, herkesin yolu farklı. Ama yine de insan bazen sadece kendi kalbini dinleyemiyor; toplumun sesi daha baskın çıkıyor. İçimde bir yerde hem “henüz geç değil” diyen bir ses var, hem de “acaba geç mi kaldım?” diye fısıldayan başka bir ses…

En çok da şu yoruyor beni: İstemediğim bir hayatı yaşamıyorum aslında ama istediğim hayatı da henüz kuramamış olmak… Bu arada kalmışlık hissi moralimi bozuyor.
“30–35 yaşında evlenmemiş ve çocuk sahibi olmamış olmak neden insanda eksiklik hissi yaratır”?
Cevapla