Gizli Üye(18-24)3 ayAnnem var 18 yaşında evlenmiş babamla aralarında 10 yaş var ve annemin direk söylediği şekilde değilde psikolojisini incelediğimde fark ettiğim zorluklar şunlar; 1. Çocukluğunu ve gençliğini yaşayamadığı için şimdi aynı anda çok şey heves ediyo ama hiç birinde harekete geçemiyor harekete geçse bile ilerleyemiyor mesela sulu boya için malzeme aldı ama hiç dokunmadı sebebi yoğunluktan değil ilerletemedi kendi isteğiyle 2. Devamlı kontrol etme isteği var “benim dediğim doğru olan sen mantıklı değilsin” yani yaşı bana yakın olduğu için bana karşı hüküm kurma isteği daha fazla ve bu da hem kendisine hemde bana zarar veriyor 3. Yalnız hissetme annemin bi çok arkadaşı ben lisedeyken evlendi ve annem hep yalnız kalıyordu çünkü ben vardım beş öyle kendi bekar arkadaş ortamlarına kolaylıkla götüremiyordu 4. Evliliğin sorumluluğunu alamama, hala heveslerin, yaşayamadığı gençliğin içindeki birikmesiyle isyan etme 5. Ve gece en zoru insanların sana karşı evlisi diye senden çok olgun olmanı beklemesi “genç olabilirsin ama evlisin o yüzden hobileri bırak evine odakalrn” gibi bakması bence zorlukları bunlar annemden gördüğüm kadarıyla
711 Yorumla- 3 ay
En sondaki örneğe katılıyorum toplumda yaş fark etmeksizin atiyorum bi kız 17 yasinda nisanlandim diyelim artık nişanlı diye ona genç kız gözü ile değil kadın gözüyle bakıyorlar bütün sorumluluğu üstüne veriyorlar bence cok yanlis evlilik dogurmaktan evde yemek yapmaktan ibaret değil...
Cevap sahibi3 ayKesinlikle bunu en çokda babam yapıyordu anneme annem belli hobisi olmadığı için bi çok şeye sarıyordu babamda anneme sinirleniyordu çok değişken diye halbuki annem sadece aşkının peşinden gidip gençliğini geride bırakmış bi genç kızdı
Cevap sahibi3 ayBi yandan babamda haklı annem devamlı kardeşlerimden ve benden zaman alıp maddi ve manevi olarak zor duruma düşürdüğü oluyordu ama bi yandan bunu bilete ve isteyerek yapmadı altında yatan sebep gençliğini yaşayamamış olmasıydı
Cevap sahibi3 ayAnnemin kendi arkadaş çevresi var benimde değil onlarla dolaşmayı daha çok seviyor hem her yanına gittiğimde telefona bakmak için beni yanından kovuyor onunla yapabileceğim bir aktivite ne yazık ki yok bi kere kendisi daha ne yamak istediğine karar vermemiş
Cevap sahibi3 ayBenide
- 3 ay
Annenin yaşı senin yaşına yakın değil en az 20 yaş vardır aranızda ama 20 yaş çok fazla bir yaş farkı. İnsanlar yaşı yakın olanları değil uzak olanları daha çok domine ederler tecrübe ve yaş farkı fazla olduğu için küçük bulurlar ve anlaşamazlar.
En İyi Cevaplar
3 ayÇoğu kişi hemen hemen aynı şeyi söylemişler ki katılıyorum çoğuna. her şey vaktinde güzel. Bnde erken evlendim 14 yaşında kızım var onunla empati kurmam çok basit oluyor her hareketini anlayabiliyorum ama içimde Kalan çok şey var. Hepsini tek tek yapıyorum ama o zamanki kafa rahatlı olmuyor. Örnek üniversiteyi okudum sonradan ama bi fakülte hayatı öğrenci evi hayatı yaşayamadım veya gece böyle bi gönlümce uzun uzun eğlenemedim gece çıkmam gerekiyorsa öncesinde ödemem gereken bedeller vardı yemekti çocuklarının ödevleriydi uyudunuz mu ettiniz mi die kontrol etmekti hep bi ikiye bölünmüş hissi 😞
20 Yorumla
Gizli Üye(25-29)3 ay18 yaşında evlendim çocuk sahibi oldum şu an 36 yaşındayım 18 yaşında çocuğum var zor yanları gençliğini tam anlamıyla yaşayamamak istediğin gibi gezip tozamamak olabilir evlilik çocuk sahibi olmak büyük bir sorumluluk avantajı genç yaşımda çocuğumla arkadaş gibi büyüyoruz
13 Yorumla- 3 ay
Peki o yaşa dönsen evlenir misin yinr
- 3 ay
Bende öyle oldum
Aile & Toplum konusunda 2,7b cevap paylaştı. Erken yaşta evlenen çok kişi gördüm. En büyük zorluğu insanın daha kendini tam tanımadan büyük sorumlulukların içine girmesi oluyor. Hayatın yükü, geçim derdi ve beklentiler bir anda ağır gelebiliyor. İnsan olgunlaşırken ilişkiyi de taşımak zorunda kalıyor. Sabır ve anlayış yoksa bu süreç gerçekten yorucu olabiliyor.
10 Yorumla
Yapay Zeka Cevapladı
18 yaşında bu soruyu soruyor olman bana bazı şeyleri düşündürdü 🌿 Ben erken evlenmedim ama danışanlarımda çok gördüm. Erken yaşta evlilikte kimlik arayışı henüz tamamlanmadığı için insan kendini kaybetmiş hissedebiliyor 💔 Hayaller, eğitim, arkadaş çevresi ikinci plana atılabiliyor. Evlilik başlı başına emek isteyen bir yol ve ağır gelebiliyor. Sen önce kendini tanımalı, ne istediğini anlamalısın 🤍 Hayat uzun, acele kararlar bazen yorabiliyor.
10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
47Cevap
var. 5 yıl evli kaldım. siz olgunlaşana kadar evlilik mahvoluyo. maalesef kültürümüz izin vermiyor ama en sağlamı evleneceğiniz kişiyle bir süre aynı evde yaşamak. o zaman verdiğiniz karar doğru mu yanlış mı karşılıklı olarak anlıyorsunuz ve de evlenmemiş oluyorsunuz
11 Yorumla
Gizli Üye(18-24)3 ayHayatın tadını çıkar diyolar ama para olmayınca aile evinde neyin tadını çıkarabiliriz ki. Bence erken yaşta kendine ve evine yetebilen biriyle evlenmek çok güzel olur en azından aile evindeki baskilara maruz kalmayiz. Erken dediğim de 18 19 değil 21 22 ideal
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)3 ay25-35 yaş arası evlenilmeli bence erken evlenen çoğu tanıdığım en fazla 2 sene mutlu olabildiler bir tane evli arkadaşım kpss dahi çalışamıyor bebeği var stresten kafayı yiyor. Eşide atan artık diye kıza baskı yapıyor. O yüzden ayaklarınız yere sağlam basmadan evlenmeyin
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)3 ayArkadaşların eğitimini tamamlayıp, meslek edinip hayallerini gerçekleştirirken sen evde kocanı ve ailesini memnun etmek için köleye dönersin. Ekonomik özgürlüğün olmadığı için ömür boyu kocanın eline bakarsın. Kendi başına karar veremezsin. Yıllar sonra baktığında arkadaşların hayatını yaşıyorken sen yılların ağırlığı ve yaşanmışlıklar ile hem ruhen hem bedenen çökmüş olursun. Hayata erken atılmanın bir anlamı yok herkes birgün el içine karışacak. ama bunu küçük ve cahilken yapmakla, aklı başında bir yetişkinken yapmak arasında çok fark var emin ol.
00 Yorumla
3 ayErken yaşta evlenmenin bi zorluğu yok ama kafa olarak çok var gerçi yaşla da pek ilgisi yok ama karışık bu biraz yani kısaca erken yaşta evlenme tavsiye etmem çok gez toz gelen diye hayata evlenince sorumluluk ev işi çocuk bunlara kaptırıp hiç bişeyi yaşamadan gidiyorsun hayattan ha güzel yanları elbette var tabiki
12 Yorumla- 3 ay
şu an böyle düşünüyorsun gelen de gör diyenler var ya tam da öyle ysni
3 ayFeministler bir şeyler uydururlar erken evlenmek erkekler için iyi olmuyor kızlar için olumsuz yanı yok 30 yaş üstü bekar kadınların çoğu değil hepsi mutsuz
30 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 494 cevap paylaştı.
3 ayZorluğu her ne kadar medeni kanuna göre yaşını almış olsan da, aslında sen evlilik için çok gençsin ve önünde uzun bir hayat olacağı için bence hızlı karar verme. Evlilik, 25 ya da 30 yaşına gelince düşüneceğin bir eylem olmalı.
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 918 cevap paylaştı.
3 ayKişi bedensel olarak cinsel olgun olabilir ama ruhsal olgunluk olmadan yapılan evlilik cezaevi gibi olur. Hiç kimse kisiliginitirmafan evlenmesin. Kadınlar için limit 25den baslarm erkekler ise 30 dan sonra
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 724 cevap paylaştı.
3 ay20 yaşımda evlendim 21 de çocuğum oldu,
Eşin iyiyse pek koymaz bişey ama içinde kalanlar çok etkiliyor insanı ve omzuna ağır gelen sorumluklar :)
20 Yorumla
3 ayİyi birine denk gelirsen cennet bence
Kötü birine de denk gelirsen cehennem
Umarım doğru ve düzgün insanlar çıksın karşımıza30 YorumlaAile & Toplum konusunda 351 cevap paylaştı. Erken yaşta evlenmedim ama 3 gram kafa çalıştırınca çocukken çocuk büyütmenin zor olduğunu algılayabiliyorun.
01 YorumlaCevap sorunun içinde. Erken olduğunu düşündüğün bir yaşta zorluğu sorulmaz. Hazırsan erken değildir zaten.
10 Yorumla
3 ay19 yaşında evlenmiş 20 yaşında çocuk sahibi olmuş biri olarak ne sor ne ben anlatıyım anlatmaya kalksam bitmez
00 Yorumla
3 aykafa yapısı ve düşüncelerin değişmesi ayrıca toplumun haklı olanları ve haksız olanlarının bakışları vs
00 Yorumla
3 ayYaş yirmilerdeyken okumak, çalışmak ve kendisine vakit ayırmak en güzeli. Şimdiki aklım olsa yine evlenmem🤣
01 Yorumla- 3 ay
@QueenTubaSueda777 sen evlimisin
Gizli Üye(18-24)3 ayAnnem 14-15 yaşlarında okuldan alınıp evlendirildi. 16 ve 18 de doğum yaptıktan sonra beni de 36 yaşında dünyaya getirdi. Erken yaşta hamilelik insanı erken yaşlandırıp bir sürü hastalık sahibi yapabiliyor.
06 Yorumla- 3 ay
Peki erken çocuk mu avantajlı yoksa geç olan çocuk mu avantajlı, annene sordun mu hiç
- 3 ay
Aynen o kötü bişey katılıyorum sana
Cevap sahibi3 ayGeç tabiki. Anneliği en iyi bende tatmış yaşamış en aklı başında ve olgun yaşında dünyaya getirdiği için. Ablam da 31 ve 33 yaşında çocuk yaptı, pişman değil.
- 3 ay
Ama 31/33 normal
Cevap sahibi3 ayTabiki
- 3 ay
Bizim yaşlar yakın mesela kanka
18-20 yaşlarında yapacaklarını 58-60 yaşlarına ertelemiş oluyorsun.
01 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 828 cevap paylaştı.
3 ayhayatın gidiyor. bir evin sorumluluğuna küçük yaşta girmek aşırı büyük bir yük
30 Yorumla
3 ayHayatın tadını çıkaramama, çoğu kişi bu şekilde düşünüyorlardı. 25-29 karar.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)3 ayboş ver evlenip napıcan bak 30+ hem cinslerine hayat kadını utandırıyorlar. Onları gören hayat kadını "yuh mq bizim o kadar partnerimiz olmadı" diyor.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 5,2b cevap paylaştı. erken yasta evlenmek zor olur zaten çoğu pişman oluyor evlendigine
00 Yorumla
3 ayEvlenmedim ama sorumlulukların artıyor o biraz kötü.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 13,6b cevap paylaştı.
3 ayGenelde erkenden anne baba oluyorlar erkenden hayata atıllıyolar
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 626 cevap paylaştı.
3 ayİslam'a göre güzel bir şey ama dünya malına göre zor gezememek filandır ya.
04 Yorumla- 3 ay
Eğer sen görmüyor isen , sanmıyorsan bana da tamam demek düşer iyi günler.
- 3 ay
İslam'a göre güzel oluşunun nedeni haramdan sakınmak adınadır. Yoksa çocuk yaşta evlenmeyi güzel görmüyor, muhtemelen @anadecrister de ondan dolayı böyle söyledi
Gizli Üye(30-35)3 ayHiç bir zorlugu yok bence erken anne olup en iyi arkadaşini dünyaya getiriyorsun, onunla bir büyorsun sadece bi hastalandiginda o kaygi endise kötü.
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)3 ay19 da evlendim zorluğu hala ergen iken bı bebeğe bakmak herhalde
131 Yorumla
Cevap sahibi3 ayYaşın kaç ki senin kaç yaşında evlenmeyi düşünüyorsun
Cevap sahibi3 ayAblacım oku mesleğini eline al, evlilik en son şeyin olsun
Cevap sahibi3 ay22 yaşındayim bebiş ise 1 yaşında
Cevap sahibi3 ayKiizzz canım
Cevap sahibi3 ayOooo küçüksun sen daha, sevgilin oldumu daha önce
Cevap sahibi3 ayTeşekkür ederim kuzum
Cevap sahibi3 ayBende o yaşlarda çok sevgilim oldu kısa sürdü tabiki sonra görücü usulü evlendim 😄 dikkat et tabiki
Cevap sahibi3 ayÖnce derece yap kariyer yap, bende bı yandan mimarlık okuyorum bi yandan bebeye bakiyorum jfjjfjc biraz hızlı davrandım ama okumak için her zmn zaman varr
Cevap sahibi3 ayİç mimarlık bölümü benimki 3 sınıfım inşallah seneye başlıyorum kdjjdj sende kazanırsın inşallah
Cevap sahibi3 ayBebe benim gibi çok rahat sakın hiç ağlamaz altını da kirletmez öyle bı bebe işte 😄
Cevap sahibi3 ayEşim 25 yaşında canım
Cevap sahibi3 ayAslında uyumasan daha iyi okulda uyursun ya ne olacak bende öyle yapardım hem az kalmış film falan izleyerek geçir vaktini kuzum
Cevap sahibi3 ayBende açığa geçme fikri vardi ama bı yandan arkadaşlarımi da bırakmak istemiyordum açıkçası çok güzel bı lise yılları geçirdim sende öyle yap keyif almaya bak
Gizli Üye(18-24)3 ayBen hiç evlenmedim o yüzden bir şey diyemem. Daha önce evlenmiş olan biri varsa ona sor
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)3 ayBen fakülte okurken evlendim. Bi zorluğu yok bence.
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)3 ay18 yaşına girer girmez evlendim şu an 19 um her gün pompa pompa 😅😅
00 Yorumla
3 ayArkadaşım var çok mutlu zoruluğu sadece ekonomik olur başka olmaz herhalde
11 Yorumla
Gizli Üye(18-24)3 ayİnsanlar çok eleştiriyor ama eşimle hem arkadaş gibiyiz küçük çocuk gibi eğleniyoruz hem de istediğimizi yaşıyoruz alnımız ak bi şekilde, okuduğumuz için hamile kalmamaya çalışmak sıkıntı sadece
00 Yorumla
3 ayHayatın erken yaşta tepetaklak olur. Daha ergenligin bitmeden kadın olursun. Hem vücudun hem ruhun hasar alır
00 Yorumlacanım mısın bu devirde ne evliliği bu Yaşta birde
00 Yorumla
3 ayİhtiyaç bence. keşke param olsa da evlenseydim
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)3 aybenim 2 yilla hazir toki de çikti işimde var yaşim 21 ilk buldugum kızı alcam yemin ederim artik cok sıkıldım ya da dağbaşindan bir kız alacam
00 Yorumla
3 ayKişiye göre değişir zorluğu yaşam tarzına hayatında ki insana bağlı her şey
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 423 cevap paylaştı.
3 ayHayatının içine daha erken ediyorsun
20 Yorumla Bence tecrübesizliktir
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)3 ay17 yaşında evlendim zorluğu alisamamak
21 Yorumla
3 ayKac yasindasin ki
01 Yorumla- 3 ay
Burdamisin
3 ayEşimle erken yaşta evlendik
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı.
3 ayİmkanı olan birisini bulan evlensin
00 Yorumla Kuzenim var 23-24 falandı yaşı evlendiğinde
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı.
3 ayErken yaşta evliliği sağlıklı bulmuyorum
00 Yorumla
3 aySanırım soruyu kendin için soruyorsun değilmi?
00 Yorumla
3 ayEvlenmeyi düşünmüyorsun değil mi 18 yaşında?
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 482 cevap paylaştı.
3 ayKeşke ben 18 imde evleneydim
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 575 cevap paylaştı.
3 ayİsterdim keşke öyle bir imkanım olsaydı
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 540 cevap paylaştı.
3 ayben 10 yaşımda 2 3 kere evlenmişim xd
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı. Hayatın yükünü erkenden
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)3 ay18 yaşında evlenmiştim çok pişmanım
20 Yorumla
Gizli Üye(18-24)3 ay13 de evlendim , hayat bitti
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)3 ayYas oldu 38 hala bekarim
01 Yorumla- 3 ay
😁😁
Gizli Üye(25-29)3 ayEvle canım zorluğu yok
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)3 ayO kadar hayatsız değilim neyse ki.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 454 cevap paylaştı. Ne kadar geç o kadar iyi
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı.
3 ayHayır bekarım
010 Yorumla- 3 ay
Yok kız böyle rahatım
- 3 ay
Nasıl yani
- 3 ay
Saol canım erkeğim var benim
- 3 ay
Teşekkürler sen mi evlenmek istiyorsun
- 3 ay
Zorluk durumu evleneceğin kişiye göre değişir canım .. Hali vakti iyidir maddi açıdan sıkıntısı yoktur sende rahat edersin
Gizli Üye(25-29)3 ayevlenmedim iyi bir şey değil
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı. Hayırdır inşaallah
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı. Bilmiyorum
00 Yorumla- Devamını Gör (23)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer