En sevdiğim misafir çocuğu; "enne eve gidelim" diyen çocuk.

En sevdiğim misafir çocuğu; "enne eve gidelim" diyen çocuk.

Alınmaz, habersiz gelen misafir saygısızdır. Ev benim, kendime ait alanım; kimseyle paylaşmak zorunda değilim. O yüzden istemediğimi evime almam. O istediği zaman kapımı çalıyorsa ben de kapımı istediğim zaman açarım, istemediğim zaman açmam. Açmamak hiç de ayıp olmaz; açmamak değil, davetsiz gitmek ayıp. Çünkü ev sahibinin canı misafir istemiyor olabilir, dışarı çıkacak olabilir, evde işi olabilir, planı olabilir, eşiyle sevişiyor olabilir, uyuyor olabilir, yorulmuştur, dinleniyor olabilir. Çat kapı misafir, günü tamamen değiştirir, insanın rahatını kaçırır. O yüzden bir sefer tanımadığımız birisi zile bastı, açmadık. Sonra (hemen değil) balkona çıktım, kadın hâlâ aşağıdan bizim evi dikizliyormuş; balkonda beni gördü, dik dik baktı. Hiç utanmadım çünkü açmak zorunda değilim, canım istemedi, içimden gelmedi, açmadım. Ben almam, alırsa annem alır; aldığında da suratımı asarım. Bir sefer arkadaşı bize gelmişti, tam dışarı çıkacaktık; kadına hep surat astım, sonra da anneme “Anne, biz dışarı çıkacaktık, hadi gidelim artık” dedim; kadın da bizle çıkmak zorunda kaldı. Bir kere de annemle babam beni parka götürecekti, akrabalar geldi; o zaman çok üzülmüştüm, babam da “Gideceğiz kızım, gideceğiz, üzülme” demişti; misafirler biraz oturup kalktılar. Çat kapı gelen misafir saygıyı hak etmediği için açmamak ayıp olur diye düşünmem; evde olduğumu anlamıştır diye düşünmem; evde olduğumu anlarsa da utanmam çünkü yaptığım şey utanılacak bir şey değil. Bu devirde çat kapı gidilmez; artık iletişim kanalları çok geniş. Eskiden telefon yoktu, o zaman da daha önceden haber verilmesi gerekirdi, araya aracı koyarak haber vermeleri gerekirdi ki ev sahibinin isteyip istemediği öğrenilsin ya da sadece ev sahibi davet ettiğinde gidilmeliydi. Samimiyet saygıyı yok ettiği için kimseyle samimi olmam.
Duygularıma tercüman oldu ☕
Ne mutlu bana🌸
Ahahaha aslında alınmayı hakketmiyor bence…hadi anlıyorum, eskilerin zamanında her evde telefon yoktu, eyvallah…lakin şu an herkesin cebinde telefon var! En azından yola çıkmadan bir telefon edip “müsaitsen/evdeysen sana uğramak isterim” demek o kadar zor olmasa gerek
Merhaba,
Gece 1 2 bile misafirlerim gelir. 😅
Allah'a ve ahiret gününe iman eden, misafirine ikramda bulunsun. Hadis-i Şerif..
Allah'a ve ahiret gününe iman eden komşusuna eziyet etmesin..
Allah'a ve ahiret gününe iman eden ya haýr söylesin ya da sussun.. hadis-i Şerif..
Üç dua vardır ki bunlar şüphesiz kabul edilir. Mazlumun duası misafirin duası ve babanın evladına duası. Hadis-i Şerif..
Bildiklerimi ara sıra tekrarlıyorum. Konusu açılınca..
Misafire gelince, efendi guzel insansa kapım açık 3 4 fark etmez sabaha karşı da olur! 😅
Duruma göre değişir ama genel olarak eve alınır. Habersiz gelmek doğru olmayabilir, buna saygı duymak gerekir. Yine de kapıya gelen insan sonuçta misafirdir. Küçük bir ikramla, kısa bir ağırlamayla da olsa geri çevirmemek daha insani geliyor. Sınırlar sonradan sakin bir dille konuşulabilir, anı kırmadan ve ortamı germeden.
Habersiz gelen misafir konusu çok tartışmalı ama çok da tanıdık 😄 Eskiden “başımızın üstünde yerin var” kültürü vardı ama günümüzde herkesin özel alanı ve planı daha hassas 💆♀️
Eğer gelen kişi çok yakınındaysa ve o an kendini iyi hissediyorsan kapıyı açmak güzel olur 🥰 Ama yorgunsan yoğunysan ya da modun düşükse kibarca “bugün uygun değilim başka zaman gelsene” demek de hakkın 💯
Misafirlik keyifli olmalı zorunluluk hissi yaratmamalı ✨
Cevap
39Cevap
Sürpriz yapmıştır misafiri kapıdan çevirmek olmaz
Misafir geri çevrilmez bende.. alırım.
Kusur arayan biriyse eve alınmasın. Normal bir insan Çat kapı gidiyorsa o evin içindeki temizliğe bakmamalı. Normalde de ben böyle şeylere bakmam ama genelde insanlar bunu dedikodu etmek için dikizler. Sevilmeyen biriyse kapı açılmaz bence. İnsanalr iyi niyeti suistimal ediyor
Adaba uygun olan önceden haber edilmesidir. Eğer bunu yapmamışlarsa uygun değiliz diyerek geri çevirebilirsin
Evet ya evde olmasam. Şahsen büyük düşüncesizlik
Saygısızlık ve edep adab bilememe.
Çat kapı gelen misafir sevmiyorum :D Huysuzum galiba :D Ya da yanlızlığa fazla alışkın bilemedim.
Kızılhanım efendim sanki sizi son zamanlar biraz gergin görüyorum hahah.
Eheheh 2 kavonoz nutella?
Ama karadutlusundan?
www.macrocenter.com.tr/ulker-halley-karadutlu-sandvic-biskuvi-236g-p-6afb75
Kim demişşş :D Varlar varlarrr güzelleeerrr. Ama sen klasik istiyorsan tabii ki de öyle alçammm. 1 kutu...
Eheheh anlaştıkk (çiçek, nergiz)
Napcan mecbur alıyoruz , hiç sevmedigim şey amaaa. Bunu öğrendikleri için , ben cocukken yaptıklarını artık yapmıyorlar 🤣
alınır tabi bi çay içer gider. yatıya gelmişse sıkıntı olur gibi
Detay çok tatlı 😅🤌🏻eee, alınır tabiki kapıdan geri çevrilmez ya 🤧
İkram olarak dayağı kabul ediyorlarsa neden olmasın 😂
Alinir tabi birazda haytimizda beklenmedik bi şeyler olsun izin verelim
Çok yakın arkadaşımsa eve alırım, ama samimiyetim az olan bir kişiyse müsait değilim der gönderirim.
Maaleseff insan almayınca bir değişik falan oluyor evin önüne kadar gelmiş geri çevirmek falan ne bileyim garip geliyor bana sizde de aynı durum var mı?
Eskiden öyle bir şey mi vardı haber vermek gibi covid döneminde bütün bağlar koptu bence o yüzden böyle oldu
Benim evim müsait olmayabiliyor o yüzden habersiz kimse gelmez
Sonuçta kapıdan kovamazsın, eve alırım ama müsait değilsem söylerim. Habersiz geleni sevmem.
Bende sevmem ama alırım eğer müsaitsem önemli bir işim yoksa tabi geri çevirmem
İnsan mecburiyetten alıyor ama hiç sevmediğim şey haber verilmeli mutlaka
Tanrı misafiri geri çevrilmez içeri almak gereki
severim misafiri 😇
Misafirin habersiz gelmesi ayıp ama eve alinmamasi da ayip. Kendisi ayip etti diye sen de ayip etme
Alıcaz git diyemeyiz bacadan girerler Allah muhafaza😂
Evet biz alıyoruz her zaman.
Ayıp olmazsın diye mecbur alıyoruz skjgf
Habersiz gelen misafir neyse de bazen çoklu çocuklu gelenler oluyor mobil kreş gibi 😅
Geleneklerimizden dolayı kapıya gelen misafir geri çevrilmiyor o an istemesen de yok diyemiyorsun.
Alınmaz 😅 habersiz gelene oh olsun ceza
Alınır da bence iğrenç bir hareket
Gelmiş artık kapıdan döndürülmez. 😅
Mutfağa gösteririm hadi bize yemek yap
Onlar zaten allahın emri etrafı da toparlasın bi en sevdiğim misafid
Olmaz benim onlar
Yarın senin yarı benim olur mu kızıl anka kuşum
En nefret ettiğim şey
kapı deliğinden bakıp ses cikartmamak gerek
Şartlar uygunsa alınabilir değilse kapıyı açmam😀
baskın basanındır. başa gelen çekilir. bugünün yarını da var :D
Gelmiş o kadar alınır ama hiç hoş değil
Almam 😅
Alınır mecburen evdeysek ne yapıcazz
Müsaitsem evet
Geri çevrilmez alınır
Kapıya kadar gelmişse geri çevirmem.
Misafir kim ona göre değişir
Müsait değilim der kovalarım
Misafir kapıdan geri çevrilmez.
Evet geri çevirmek doğru olmaz
Tabi ki alınır kapı önünde bırakılmaz ki ayıp olur
Alınır misafir geri çevirilmez
Mecbur alıyoruz.
Yok dışarıda bırakıcaz alıcaz mecbur ne yapalım
Sevmem ama mecbur alıcaz
Kadınlar alır da erkekler almaz
Alinirda habersiz çat kapi. sevmem
Ayıp olmasın diye alınır. Kapı önünde mı kalsın. Ama gelmeden önce haber verilmesi şart. Telefon var teknoloji yani.
Mecbur içeri alınır
Eve almamak mümkün değil
O nasıl merdane olm ya
O kapı açılmamalı
Ben alırım
Almam, yokuz.
alınır niye alınmasın
O oklavanın ucu ne öyle🤣
Sevmem ben haber versinler
Alma bence kim geldiki?
müsait değiliz diyip yüzğne kapatılmalı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?