Evlilikte mal ayrılığı rejimi istemek normal mi, kadınlar bu duruma nasıl bakıyor?

Merhabalar, bir sorum olacaktı mümkün olduğunca herkes fikrini belirtirse sevinirim.

29 yaşındayım, bir şirkette orta düzey yöneticiyim. Yaşıma göre iyi pozisyonda olduğumu düşünüyorum, bu işten aylık 200k civarı gelir elde ediyorum. Ayriyeten yan işim var 50k civarı da oradan gelir elde ediyorum. İleride daha da yükseleceğim inşAllah. Kız arkadaşım da fena sayılmayacak bir pozisyonda özel bir şirkette çalışıyor, 2 senedir çıkıyoruz. Evlilik düşünüyorum kendisiyle.

Sorum şu, ailemin tek çocuğuyum. Birkaç tane daire, arsa ve dükkan dahil olmak üzere tahmini değeri 120-130 milyon tl ( tam değerlemesini bilmiyorum ) civarı bir mirası var ailemin. Parayı ben yönetiyorum, geliri filan da kendim alıyorum haliyle.

Bizzat kendime ait ise bir tane arabam var ederi sanırım 3.5 4 milyon TL vardır. Bir de oturduğum daire ve birkaç milyon TL civarında bir arsam var. Kendi yatırımlarımı inşallah her geçen gün büyütüyorum aile desteği ve kendi çalışmam ile.

Birkaç kötü örnek gördüm, boşanmayı saymıyorum bile ama varlıkları yönetirken de sorun yaşayanlar gördüm. Aile hukuku avukatıyla görüştüm, mal ayrılığı rejimi ya da Aile Birliği rejimi seçerek ortak olarak alacağınız malları ortak, aileden kalan yatırımları ve yatırımların getirileri gibi şeyleri ise şahsi olarak değerlendirebilirsiniz dedi. Kadın zaten sorunlu bir durumda nafakasını da talep eder, tazminatını da alabilir bunda bir problem yok tarzında konuştu.

Açıkçası hukuk karşısında erkeklerin bu tarz konularda çaresiz kaldığını düşünüyorum. Kız arkadaşım da aydın birisi, bu konuda oturup konuşabilirim diye düşünüyorum kendisiyle. Buradaki hanım arkadaşlara da soruyorum, siz böyle bir durumda olsanız ne tepki verirsiniz?

Evlilikte mal ayrılığı rejimi istemek normal mi, kadınlar bu duruma nasıl bakıyor?
Cevapla