Elazığ'da bir lisede edebiyat öğretmeniyim. Görev yaptığım okulda bir edebiyat öğretmeni var, branşdaşım. 30 yaşında. Bu kadın biraz tuhaf. Ailesi ile görüşmüyormuş, geçmişi ve çocukluğu ile ilgili bir konu açılınca hemen mevzuyu değiştiriyor. Ben, birkaç öğretmen arkadaşım, bazı öğrenciler ve müdür yardımcılarından bir tanesi bu öğretmenin cinsiyet değiştirmiş biri olduğundan şüpheleniyoruz. Yani kadının eskiden erkek olduğunu ancak daha sonra ameliyat ile kadın olduğunu düşünmekteyiz. Bu yalnızca bir şüpheden de ibaret değil aslında. Çünkü mezun olduğunu söylediği üniversitenin o bölümünden o yıl hem birinci öğretimimden hem de ikinci öğretiminden mezun olan arkadaşlarım var. Onlara sordum öyle birini tanımıyorlar. Ayrıca orada tanıdığım hocalara da sordum öyle bir öğrencimiz yoktu, tanımıyoruz, dediler. Hatta o üniversiteden bayan bir öğretim görevlisi o yıllarda dersine girdiği erkek bir öğrencinin kendisine eşcinsel olduğunu anlattığını ve kendisinden yardım istediğini bana söyledi. O erkek öğrencinin fiziksel özelliklerini anlattı bu fiziksel özellikler tutmakta. Hesapladım o yıllarda öğrenciymiş de zaten. Ayrıca bu kadın oldukça uzun boylu ve elleri ayakları çok fazla olmasa da büyük. Ama sesi gayet ince ve kibar. Bana cinsiyet değiştirmiş olabileceğini, diplomaya daha sonra kadın adını mahkeme kararıyla yazdırmış olabileceğini söylediler. Tespit ettiğim kadarıyla bu öğretmen yüzde seksen cinsiyet değiştirmiş. Size sorum bu öğretmene karşı tutumumuz nasıl olmalı bundan sonra, biz bayan öğretmenler kendi aramızda gün yaparız, o kadın da katılıyor, eğer durumu öyleyse onunla görüşmeyi keselim mi? Ya da cinsiyet değiştirdiği tamamen ortaya çıkarsa onu başka bir okula mı gönderirler? Ayrıca bu öğretmen dersinde çok uzman, çok bilgili ve çok idealist. Ne yapmalıyız, o öğretmene karşı nasıl davranmalıyız? Öğrenciler de şüpheleniyorlar?
Cevabın nedir?
Cevapla
Bahsi geçen kadın hakkında söyleyeceklerim saygı çizgisinin ötesine geçmez ancak paylaşımın doğrultusunda sana söylemek istediklerim var.
*Kişileri ne cinsel tecihlerine ne sahip oldukları kimliğe göre değerlendirmemelisiniz, eğitimci olarak hem öğrencilerinize hem topluma emsal teşkil ediyorsunuz, Kaldı ki; arkadaşınızı size olan yaklaşımları ile ölçüp tartmalısınız. Cinsiyet değiştirmiş olması konusunda belki de haklısınızdır ama, kişi susarak anlatmayarak, saklayarak konu hakkındaki rahatsızlığını dile getiriyor zaten, bunu üstelemenin kişi hakkında araştırmalara girmenin geçerli ve mantıklı bir açıklaması olabilir mi? Hadi diyelim dediğinizi bir şekilde ispatladınız, ve tüm bağları kopardınız. Gerek eğitimci gerekse insan olarak bu yaptığınızı kendinize yakıştırıp hazmedebilecek misiniz?
Hiç tasvip etmedim hoca hanım, siz bence sadece sizi ilgilendiren konularla alakadar olun..
Görüşmeyi kesebilirsiniz ama bunu ortak tanıdıklarınız arasında muhabbete konu edip kişiyi rencide etmeyin..80 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılbranşdaş nedir ak g*tünüzden kelime türetmeyin ya bu ne..
dışlamayın onun içindeki cinsiyet oymuş ona da kavuşmuş, muhtemelen art niyetle bakmasını sağlayacak organları da yok. kültürlü bilgili de diyosun idealist üstelik ne güzel iyi bir insan işte1724 Yorumla
Soran+1 yılArt niyetle bakmasını sağlayacak organları derken? Ameliyat olmuş? Kadın kimliğine kavuştuğuna göre
- +1 yıl
tamam aynı şeyi söylüyoruz işte?
Soran+1 yılBranşdaş aynı branştan demek. Ne var bunda gayette bilinen bir kelime. "daş" isimden isim yapan yapım ekidir.
- +1 yıl
aç bak bakayım öyle bir kelime var mı? yoksa sen ve benzerlerinin ürettiği bişey mi, hem eig seçiyosun, hemde olmadık şekilde saldırıyosun psikolojini merak ettim
Soran+1 yılÖyle bir kelime var internete bakabilirisn ben morfolojiyi benden iyi mi biliyorsun
- +1 yıl
üşenmedim, kalktım 2 farklı türkçedeki yabancı sözcükler sözlüğüne baktım ikisinde de branşdaş diye bir kelime yok. tamamen senin üretimin ve senin gibi bir kaç kişinin daha
Soran+1 yılDilim, anlatımım, üslubum çok mu kötü ve zayıf ki sen bu kelimeye takıldın?
- +1 yıl
hayır seninle bir ilgisi yok kelime çok boktan, tam şöyle heh adam gibi bişey okuyayım bari diye kuruldum ikinci satırda denk geldim o kelimeye çok zoruma gitti, kullanmasan daha iyiydi
Soran+1 yılBen de biraz sert çıkıştım, özür dilerim. Tamam yaygın ve dile tam manasıyla yerleşmiş bir kelime değil. Türetme yöntemi bakımından doğru ama kullanımı az. Keşke kullanmasaydım.
- +1 yıl
vay yapıcı ve olumlu bir insan görmek ne güzel, ben rica ederim, teşekkür ederim
Soran+1 yılRica ederim.
- +1 yıl
ilk defa duydum gerçekten arastırıp baktım hemen, kayıtlı olarak resmi şekilde yani kabul görmüş bir kelime değil, ucuzca uydurulmuş bir kelime, kolaylık mı sağlar ne sağlar bilemiyorum ben kabul etmiyorum da
Soran+1 yılEliftarik burada bazıları beni "branşdaş" kelimesini kullanmamdan dolayı suçladı. Ya bu kelimeyi benim öğretmen arkadaşlarımın çoğu biliyor. Mesela "kardeş" kelimesinin aslı "karındaş"tır. "karın" isim kökü, "daş" isimden isim yapan yapım ekidir.
- +1 yıl
tamam anlıyorum seni türetebiliyosun fakat bu türettiğin şeyi kabul gördürme kurumu sen değilsin ki. atıyorum bende türeteyim şapka kelimesinden şapkadaş, şapkaları aynı olan, oldu mu yani şimdi türettim kabul kullanabilir miyim
Soran+1 yıl"Meslektaş" kelimesini de mi duymadınız?
- +1 yıl
tabiki duydum, ama konuyu hala anlamadınız.. benim duyup duymamama göre konuşmuyorum ben
Soran+1 yılSenin hatrın için o kelimeyi daha kullanmayacağım
- +1 yıl
estagfurullah sen begeniyosan tabiki kullan ben geri kafalı olabilirim bu konuda, aileden biraz öyle öğrendim çünkü
Soran+1 yılSiz geri kafalı değilsiniz, ben yaşlı öğretmenleri yanında kala kala raf ömrü bitmiş kelimeleri kullanmaya başladım.
- +1 yıl
branşdaş mı raf ömrü bitmiş kelime anlayamadım
Soran+1 yılEvet "branşdaş"ın raf ömrü bitmiş
- +1 yıl
yani ilahi ne ara aktif kullanımdaydı ne ara popülerdi de raf ömrü bitti enteresan vallahi
+1 yılbir öğretmen olarak nasıl böyle bir soru başlığı açarsınız ona bile inanamadım şu an . cinsiyet değiştirmişse bundan size ne? siz kendiniz dediniz mesleğinde çok başarılı bu bayan diye. geçmişi sizi ilgilendirmemeli.
ayrıca onu dışlamanız elbette ki kötü olur. o belli ki önceki kimliği ile toplumda bir yer edinememiş. belki fazlaca zorluklar çekmiş ve çözümü cinsiyet değiştirmekte bulmuştur. zamanında belki de toplum onu dışlamış fazlasıyla şimdi siz de aynısını neden yapasınız ki?
öğrencilerinizden biri farklı bir eğilimde olsa onu dışlayıp ötekileştirip farklı muamele mi gösterirdiniz? bunu yapmazdınız değil mi? o zaman bu söz konusu bayan öğretmene de normal olması gereken şekilde davranın. hiçbir insana cinsel tercihleri yüzünden farklı davranamayız. bu son derece yanlış ve çağ dışı bir tepki olur. bir öğretmen olarak bu düşüncenizi değiştirmenizi diliyorum.33 Yorumla
Soran+1 yılBen karşı değilim, diğer bayan öğretmenler kışkırttı. Artık günlere felan çağırmayalım, bayanlar tuvaletini kullanmasın vs. diyolar
Yok ben uğraşmıyorum artık baştan da araştırmam hatalıydı. Ama bence tuvaleti kullanmasında da sakınca yok. Sonuçta o artık bir kadın. Yasal olarak da kadın. Gayette kullanabilir bayan tuvaletini- +1 yıl
elbette öyle artık bir bayan ve bayan haliyle erkekler tuvaletine girecek değil heralde ki. siz bence o bayan olmadan diğer öğretmen arkadaşlarla konuşun ve durumu anlatın. yukarıda eig seçtiğiniz kişinin de dediği gibi bu bayan öğretmen ameliyat olmuş ve erkeklik uzuvlarından da yoksundur muhtemelen. tamamen kadındır yani. bülent ersoyu düşünün o ne kadar kadınsa o da öyledir eminim. farklı tuvalet kullanması saçma olur yine de aranıza almak istemiyorsanız siz bilirsiniz ancak bence bu da yanlış bir davanış olur. onu dışlamamanızı öneririm.
Soran+1 yılKadrolu bayan öğretmen olması için pembe kimliğinin olması şart. Pembe kimlik alan kişinin erkeklik cinsel organlarının tamamen alınmış olması gerekir. Kadın zaten erkek kimliğinden tamamen uzaklaşmış. Hatta ben onu günlere hep çağırıyorum. Bence bizle günlere katılmasında da problem yok. Ben öğretmen arkadaşlarıma münasip bir dille anlatacağım o yokken.
Yani öğretmen olmanıza rağmen bu soruyu nasıl sorabiliyorsunuz gerçekten hayret ediyorum. İnsanlara oldukları kişi yüzünden değil sadece insan oldukları için yaklaşılması gerekiyor. Kişi geçmişi ile alakalı bir şeyler paylaşmamışsa sizinle sizin de saygı duymanız gerekiyordu, tutup geçmişini detaylıca araştırmışsınız ve onun saklamaya çalıştığı şeyi açık açık ortaya çıkarmaya çalışmışsınız. Bu ayıp değil mi? Siz böyle mi öğrenci yetiştireceksiniz gerçekten üzülüyorum. O kişi bunu yaptığınızı öğrenirde hak ettiğiniz dilden cevap verir umarım ya da hiç cevap vermesine de gerek yok bu karakter ömür boyu peşinizde olacak zaten bundan kötü bir şey olamaz
61 Yorumla
Soran+1 yılBen karşı değilim, diğer bayan öğretmenler kışkırttı. Artık günlere felan çağırmayalım, bayanlar tuvaletini kullanmasın vs. diyolar
Yok ben uğraşmıyorum artık baştan da araştırmam hatalıydı. Ama bence tuvaleti kullanmasında da sakınca yok. Sonuçta o artık bir kadın. Yasal olarak da kadın. Gayette kullanabilir bayan tuvaletini
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
41
Cevap
52Cevap
- Aile & Toplum konusunda 2,7b cevap paylaştı.
+1 yılÖncelikle, o hanımefendiyi araştırmaya verdiğiniz emeği öğrencilerinize ve meslek hayatınıza vermenizi dilerdim.
https://www.youtube.com/watch?v=Ae0qP-q3L88
Öyle bir anlatmışsınız ki, bazı yerlerini sansürlesek o kişinin uzaydan gelen bir yaratık olduğundan bahsediyor gibi okunacak bu sorunuz.
Yahu, size ne?
Saçma sapan komplo teorileri üretip, konuyu ve o kişiyi bu kadar irdelemek neyin kafasıdır?
İlaveten siz hangi cüret ile o kişinin geçmişini araştırıyorsunuz?
Sorduğunuz bu sorunun içindeki ;" bu öğretmen dersinde çok uzman, çok bilgili ve çok idealist." kısmına değil de geçmişine kafayı takmışsınız.
Açıkçası o kişiyi okuldan almak yerine, sizin gibi düşünen herkesi toplayıp transfer etmek gerekir.
Son olarak tüm bu yazdıklarımın özetini sunuyorum:100 Yorumla Cinsiyet değiştirmiş diye meslektaşınıza böyle tavırlar takınmanızı kınadım. Mesleğini gayet düzgün bir şekilde yapıyorsa ne diye onun ekmeğiyle oynayacaksınız? Hafiye gibi araştırmışsınız buna ne hakkınız var. Bir insanın tercihlerinden dolayı kimse yargılayamaz. Bu ne sizi ne de okulu ilgilendirir. Allahla onun arasındaki bir mevzu bu. Siz onu kanıtlarla ifşa ederseniz ne yapacak düşündünüz mü? Size ne zararı var ki bırakın da hayatını yaşasın. Tuvalate almıyacaklarmış , eminim ki o sizden daha bir kadınsıdır. Neyinden çekinecen sende olan onda da var. Hem wc ye beraber mi yapıyonuz? Ne olursa olsun O bir insan yahu kâlbi var. Günahtır kırmayın garibi. Keşke benim öyle bir candan arkadaşım olsaydı. Arkandan kuyu kazmalar , laf çıkarmalar, laf sokmalar kıskançlık sorunları olmazdı. Yapmanız gerekeni yapın , olayın üstünü kapatın ve kesinlikle onu ezmeyin ezdirmeyin.
21 Yorumla
Soran+1 yılBen zaten pişman oldum araştırdığım için ama emin olun ki kimseye bir şey demedim. Ben sadece eğer öyleyse kadına yardımcı olmak için araştırdım.
Aile & Toplum konusunda 611 cevap paylaştı. bu kadar araştırmak okulunu sınıfını hocasına sormak size bu hakkı kim verdi yahu ayıptır günahtır ne ise ne size karşı bir falsosu yoksa neden bu dışlama hevesi bu konuda dinimiz ve peygamberimizde
"Her kim bir Müslüman kardeşinin ayıp ve kusurlarını, kimsenin görmediği ve görmesini istemediği şeylerini örterse, Allah-u Zülcelâl da kıyamet gününde onun ayıplarını örter. Her kim Müslüman kardeşinin meydana çıkmasını istemediği bir şeyini ortaya çıkarır ve dile verirse; Allah da onun ayıplarını, kimsenin bilmesini istemediği hallerini meydana çıkarır. Bu suretle kendi evi içinde de olsa onu rezil eder. Müslüman kardeşinin ayıplarını örten, bir ölüyü diriltmiş gibidir. " (Buhârî, Mezâlim, 3) demiştir.60 YorumlaBir kişiyi bu kadar detaylı olarak araştırmanız biraz tuhaf değil mi? Hadi diyelim o basettiğiniz hoca cinsiyet değiştirmiş yani "Trans" bir birey. Bunu ortaya çıkarınca mutlu mu olacaksınız? Ve böyle bir şeyi ortaya çıkarmaya çalışmanız etik değil. Tabii o insanın hayatını ve özelini o kadar araştırmanız da. İnsanlar sizi araştırıyor mu? Siz o kadar sorgulama hakkını nereden buluyorsunuz? Ve sizin o hocanın cinsel yönelimini ve kimliğini ifşa etmeniz o kişi için büyük bir sorun yaratabilir. Bu yüzden size tavsiyem irdelemeyi ve insanların özel yaşamını sorgulamayı bırakın hanımefendi.
40 Yorumlaburada herkes bol keseden sallamış yok Türkiyede kimlik değişimi olmaz falan daha yeni dizi oyuncusu kız erkek oldu erkek kimliği aldı bol kesende sallamayın eleştiren kişilerede soruyorum çocuğunuz böyle bir öğretmenden eğitim alsa hanginiz kabul eder sorarım? bence hiç biriniz, arkadaş nedemiş iyi okudunuzmu? öğrencilerde şüpheleniyor diye böyle şeyler hiç bir zaman gizli kalmaz eninde sonunda çıkar piyasaya ozaman erkek çocuklarına nasıl bir örnek sizce? benim şahsi fikrim tabiki insanları dışlamak değil eğer bu kişi eğitimde iyi birisiyse öğrencilere böyle birşeyin olmadığını belirtip normal hayata devam edilmelidir
03 Yorumla
Soran+1 yılEvet, diyorlar kimlik değişimi olmaz. Nil-Rüzgar Erkoçları bırakın o kadar trans birey şimdi kimliksiz mi? Hastane de ameliyat olup cinsel uzuvları aldırabiliyorlar da yeni cinsiyetlerine bir kimlik mi çıkartamıyorlar? Ayrıca burada öğretmen arkadaşıma karşı herkes olumlu yaklaşmış, peki ya insanların tepkisi böyle hoşgörü ve anlayış doluysa bu insanları dışlayan kim?
Soran+1 yılBana bir iki kız öğrenci sözünü ettiğim o kadının bir erkek öğrenciye özellikle yüksek not verdiğini söyledi. Kız yanında oturyormuş o erkek öğrencinin sınavda çocuğun kağına kız bakmış kağıtlar toplanırken iki tane her biri on puanlık soru olan boşu varmış. O erkek öğrenci 97 almış. Bunu da orda yazmadım. Ama Türk Dili ve Edebiyatı alanında çok bilgili yani ona bir şey diyemem.
+1 yılBence bu soruyu sormuş olmanız bile gerçekten ayıp. Ayrıca tecessüsün yani ayıp araştırmanın ne kadar günah olduğunu da hatırlatmak isterim. Ne gerek var böyle lüzumsuzluklara? Üşenmeden uzun uzun araştırmalar yapmışsınız, üniversitedeki hocasıyla bile görüşmüşsünüz. Kimse sütten çıkmış ak kaşık değil. O arkadaş da sizin bir sırrınızı ortaya çıkarsa ne hissedersiniz bir düşünün. Bir de onu dışlamayı düşündüğünüzü söylüyorsunuz. Bir de eğitimci olacaksınız, yazık. Üstelik bu kişinin gayet idealist ve yetkin bir öğretmen olduğunu ifade ettiğiniz halde. Belki o kişi çok büyük zorlukları aşarak bulunduğu mevkiye geldi ve homofobik toplumun önyargılarından ve ayrımcılıktan (yani tam da sizin yapmak istediğiniz şeyden) korunmak için kendini gizledi, bunu hiç düşündünüz mü?
30 Yorumla
+1 yılOkulunuzda minimum 400-500 öğrenci varken, kafayı bir başka öğretmenin özel yaşantısıyla bozmuş olmanız da neyin kafası anlamak güç doğrusu ! Öğretmen olmanın sınırında biri olarak şahsen böyle bir durum olsa ne beni bağlar ne de bir başkasını bağlar. Ha bu konuda bir sapkınlığı olursa o zaman işler değişir, diğer türlü kime ne?
81 YorumlaCinsiyet değiştirmiş ise ne olmuş yani?
İkinci sınıf insan mı oldu? Ya da cinsiyet ameliyatında insani özelliklerini de mi kaybetti?
25 yaşında, üstelik öğretmen olmuş biri olarak, iyi anlaştığınız bir insan ile ilişkinizi kesip kesmemeniz gerektiğini bu siteye mi soruyorsunuz?
Ne sığ, ne çirkin bir tavır bu böyle.
Üstelik öğretmenler ve öğrenciler ile başkasının arkasından dedikodu yapmanız da cabası.
Okul mu, kenar mahalle önü mü mi belli değil...60 Yorumla
+1 yıledebiyat ogretmeni olmayi haketmiyorsunuz.. siz kendi yasitiniz bir " insani " boyle cinsiyetiyle yargilayabiliyorsaniz ogrencilerinize nasil muamele edeceksiniz, onlara karsi tutumunuz nasil olacak bilmiyorum? oyle bir olayi buraya tasimaniz da cok sacma hic yakistiramadim. ben cocugumu boyle birinin ellerine teslim etmek istemzdim. lutfen ama lutfen her kim olursa olsun AYRIMCILIK YAPMAYINN..
43 Yorumla
Soran+1 yılBen ayrımcılık yapmıyorum, gerekirse o kadına destek de olurum. Ancak bazı veliler gelip demiş ki o öğretmen öyleyse çocuklarımızın dersine girmesin. Yoksa ben böyle şeylere karşı değilim. Ayrıca o öğretmeni günlere çağıran ısrarla benim.
- +1 yıl
yani o kadar tutarsiz ki söyledikleriniz ben inanmakta zorluk çekiyorum. bir ogretmen niye gun yapsin ya. bir ogretmen. bunu burada niye anlatsin ya. bir ogretmen her zman ayrımcılık yapar en sacma konuda bile vs. vs...
Soran+1 yılNiye öğretmenler gün yapamaz mı? Yapıyoruz
+1 yılSayin öğretmenim, genç beyinlere edebiyat öğreten biri olarak bu konuya neden takıldınız bu kadar anlayamadım doğrusu. Bence bahsettiğiniz öğretmenin bilge, uzman ve idealist biri olması ona olan bakış açınızda ve davranışlarınızda etkisi olması gereken öğeler. Gerisi teferruat.
40 Yorumla
+1 yılÖgrencileri Tacizmi ediyor? size karşı bir Çirkin Davranışımı var? yazık ya ögrencilere bunlarımı ögreticeksiniz yazık cidden, Sn. MUSTAFA KEMAL ATATÜRK. bu halimizi görse adam kalpten giderdi.. düşündümde bir an harbi ne rezil insansın sen ya. yeni nesile nasıl daha faydalı olabilirim diye araştıracagınıza gitmişsiniz kendi halindeki birinin yüzüne gülerek arkasından kuyusunu kazıyosunuz. Senin ben tah gelmişini geçmişini * ögretmen gibi * koydumun karısı. İnş. çocugunun başına gelirde görürsün ananın * .
21 Yorumla
Soran+1 yılBen karşı değilim, diğer bayan öğretmenler kışkırttı. Artık günlere felan çağırmayalım, bayanlar tuvaletini kullanmasın vs. diyolar
Yok ben uğraşmıyorum artık baştan da araştırmam hatalıydı. Ama bence tuvaleti kullanmasında da sakınca yok. Sonuçta o artık bir kadın. Yasal olarak da kadın. Gayette kullanabilir bayan tuvaletini
Hocam bak sen bu ülkenin aydin yüzüsün. Sen yapma. Sen nasıl bir kadınsan, gün yaptıkların nasıl bir kadınsa o da öyle bir kadın. Bu kadar kafanıza paranoya yapmabız bile yanlış. Öyleyse bile senden farksız bir kadın. Kesinlikle dislamayin normal oliskinizi surdurun
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 8,1b cevap paylaştı.
+1 yılolabilir bu verdiği eğtime kendi ahlaki duygusuna bir engel değil ki kişiliklerin özünde size vereceği yaklaşımına bakın yalnızca. . düşünceler ve fikirler doğrultusunda her ne olursa olsun. gerçek manada bir problemi varsa bunu onu dışlayark ve ya başka bir şekilde yapmak sağlıklı olmaz. onun sadece vereceklerie bakın... bakış açınınız fikirleriniz aynı çizgide ise mesleki açıdan her hangi bir engele teşkil etmiyorsa onun hiç bir farklılığı yoktur. bence
saygılarımla20 Yorumla Ya eğer kadınlık hormonları ağır basıpta kadın olduysa bu Allah vergisi bir durum ise onun bir suçu yokki. ayrıca yazık. ve insanların ayıplarını araştırmayınız diye ayet ya da hadis var. insanların ayıplarını arıştırıp peşine duşmenizin ne kadar yanlış bir davranış olduğunu kelimelerle ifade etmem imkansız sanırım. üstünü kapatmalısınız.
30 YorumlaSizene ulan sizene. Kendi seçimi. Her halta burnunuzu sokmayın, böyle insanlardan hep nefret etmişimdir. Bu sizi ilgilendirmez, o da insan o da kadın. O kendini benimsemiş. Öğretmen olup cahil olanından hep korktum zaten. Sen de öylesin. Ayrıca branşdaş ne mk. Bu türevleri çıkarınca komik oluyorsunuz. Az daha kitap oku, öptüm.
21 Yorumla
Soran+1 yıl"Branşdaş" aynı branştan olan demek. "daş" isimden isim yapan yapım ekidir.
Sizene ya size bir zararimi var kötülüğümü dokunuyor hoşunuza gidiyor tabi dedikodu malzemesi başka birşey olsa bukadar araştırmassınız buda onun tercihi degil sonuçta içinden geldiği oymuş olmuş neden aranızdan uzaklaştırasınız ve okul branşındada gayet iyi diyorsunuz bırakın bu parazit düşünceleri.
20 YorumlaAile & Toplum konusunda 978 cevap paylaştı. Sherlock Holmes gibi dedektiflik yapıp kadının hayatını didik didik etmişsiniz, üstelik sizi hiç ilgilendirmeyen bir konu. Öyle birşey olsa bile kendi hayatı, kişisel tercihidir. Meslek hayatıyla ilgili sorun yoksa kişisel hayatı kimseyi ilgilendirmez. Böyle bir sebepten meslekten ihraç da edilmez zaten, neden başka yere yollasınlar?
20 Yorumlaokuldan birinin beni bu kadar araştırdığını öğrensem açıkçası sıkıntı çıkarırdım. özel hayata saygısızlıktır bu. bir sonraki atacağınız adım kadını jinekologa götürmek mi olacak? insanları rahat bırakın. doğuştan ya da sonradan fark etmez, o bir kadın.
10 Yorumla
+1 yılBence o insana umut içinde yaşama şansı verin. Eşcinsellik ve cinsiyet değiştirme olaylarına karşıyım ama heryıl pekçok eşcinsel, transeksüel insanlar; kendilerinin yaşama alanlarını kısıtladıkları ve onları klişe dışı durumlarından ötürü değerlendirildikleri için intihar ediyorlar. Üzerine gitmeyin nolur. Geçmişte her ne olmuşsa olmuştur. Sizden saklıyorsa vardır bir bildiği. Ki zaten haddiniz olmamasına rağmen o kadar araştırmanız başlı başına yanlış.
00 YorumlaOgretmensiniz ve ugrastiginiz islere bakin hiç yakismior. Olabilir o onun tercihi isteğ, sizi ilgilendirmez çevreye ve ogrencilere nasıl yakkasitigi nasıl bir egitimci olduğu önemli kendi isinizle ilgilenin avarelikden yapacak birseyiniz yok milletin durumunu gecmisini arastiriyosunuz yazik
31 Yorumla
Soran+1 yılBen karşı değilim, diğer bayan öğretmenler kışkırttı. Artık günlere felan çağırmayalım, bayanlar tuvaletini kullanmasın vs. diyolar
Yok ben uğraşmıyorum artık baştan da araştırmam hatalıydı. Ama bence tuvaleti kullanmasında da sakınca yok. Sonuçta o artık bir kadın. Yasal olarak da kadın. Gayette kullanabilir bayan tuvaletini
Biri sizin hayatinizi karistirsa hos olurmu? Sizene arkadas milletten herkes istedigini yapar sizin ne haddinize bir baskasinin hayatini arastirmak ister cinsiyet degistirir ister baska birsey yapar !!
49 Yorumla- +1 yıl
Aynen :)
Soran+1 yılBen karşı değilim, diğer bayan öğretmenler kışkırttı. Artık günlere felan çağırmayalım, bayanlar tuvaletini kullanmasın vs. diyolar
- +1 yıl
Katılıyorum. Alanında iyiymis idealistmiş kimseyi ilgilendirmez. Birde araştırmış. Ne gerek var
- +1 yıl
Istemiyosaniz istemeyin ama bu sizin onun ozel hayatina kariscaginiz anlamina gelmez.. birde ogretmen olmussunuz saygi denen bir sey var bunu degerlendirin bence sikayetci olan gitsin soylesin siz boyle her kiskirtmaya gelirseniz sayet cok hata yaparsiniz malesef.. @ soran
Hic boyle konularla isim olmaz ya kim ne yapmis umrumda degil @ karameltutkuu :D
Soran+1 yılBayan öğretmenler onun bayanlar tuvaletini kullanmasını istemiyor. Bana göre bir sakıncası yok. Ama diğerleri öyle düşünmüyor.
Soran+1 yılYok ben uğraşmıyorum artık baştan da araştırmam hatalıydı. Ama bence tuvaleti kullanmasında da sakınca yok. Sonuçta o artık bir kadın. Yasal olarak da kadın. Gayette kullanabilir bayan tuvaletini
+1 yılSen nasıl bir öğretmensin insanların kararları seni bağlamaz o Allah'la kendi Arasında o mu istedi öyle olmayı? hormonlarını kendi seçmiyo ve bundan sanane? Birde edebiyat öğretmeniymiş sen ilk önce ırk cinsiyet ayrımı yapmadan gel terbiyesiz
32 Yorumla- +1 yıl
Katılıyorum kesinlikle bu ne biçim bakış açısı nasıl insanlık. Bide hafiye gibi araştırmış size ne? Hırsızlık mı yapmış tecavüz mü etmiş dolandırıcı mı ne yani?
Gerçekten bu tavır mide bulandırıcı
Soran+1 yılBen ayrımcılık yapmıyorum, gerekirse o kadına destek de olurum. Ancak bazı veliler gelip demiş ki o öğretmen öyleyse çocuklarımızın dersine girmesin. Yoksa ben böyle şeylere karşı değilim. Ayrıca o öğretmeni günlere çağıran ısrarla benim.
Zaten bundan MEB 'in haberi vardır. Cinsiyet değiştirmek belli prosedürler gerektiriyor kadın hormonları baskın gelmeseydi zaten bu tıbben imkansızdı... Ve onu dışlamak kesinlikle kimseye faydalı olmaz kadın başarılıymış aynı zamanda bunu kabullenmelisiniz. Kendi tercihi değil bu zorunluluk...
10 YorumlaEnine boyuna bu kadar irdelemeniz bile tuhaf. Ne yani cinsiyet degistirdigini ogrenmek size ne katacak ki? Degistirmisse degistirmistir bu kimseyi irgalamaz.
40 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılbir edebiyatçı ve branşdaş :D Kimsenin kişisel tercihleri sizi ilgilendirmez öncelikle saygılı olmalısınız karşınızdakine kimse tercihlerinden dolayı yargılanamaz kii siz bir eğitimcisiniz. Yargılamadan olduğu gibi kabul edin. O anlatmak isterse anlatır, açılır size.
20 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılBir öğretmenin bu konuda üstelik "branşdaşi" hakkinda bu kadar ilkel düşünüyor olmasi, o öğretmenin yetistirecegi ogrenciden ne olacagini dusundurdu bana. Tabi ki bir b*k olmaz bu memleketten. Edebiyat ogretmenin de gotunden kelime uydurmasi ne kadar ironik olmus. Bastan sona uydurma gibi geliyor :) hayal gucune koyim
41 Yorumla
Soran+1 yılBraşdaş aynı braştan demek. "daş" isimden isim yapan ektir. Sen morfolojiyi benden iyi mi biliyorsun.
- Aile & Toplum konusunda 2,8b cevap paylaştı.
+1 yılİnsanları cinsel tercihlerine göre yargılamayın. Cinsel kimliği değişmiş dahi olsa bu durum. ondan başka kimseyi alakadar etmez.
30 Yorumla
+1 yılİnanamıyorum kadın ya da adam cinsiyet değiştirdi diye toplumdan soyutlayıp uzak mı duracaksınız? Yuhhh medeniyet insanlık bunlar nedir?
Bide öğretmensiniz! Gerçekten yazdıklarınıza çok şaşırdım40 Yorumlane yapacaksın? sanane insanların geçmişi anlayamadığınız bir olay varsa deşin de deşin anlatmak isterse anlatırdı. milletin mahremi, özeli. cinsiyet değiştirdiyse işten mi attıracaksınız?
40 Yorumla
+1 yılBu onun kişisel tercihi kendini kadın gibi hissettiği için değiştirmiş cinsiyetini yani ne zarar gelebilir ki hem mesleginde de basariliysa çocuklar için sorun olmadığı sürece bir şey yapılmasından yana değilim
10 Yorumlaİşini düzgün yapıyorsa kime ne. Sizin gibi eğitimli birinin tefrik yapmak istemesine şaşırdım. Toplum içinde genel ahlaka aykırı hareketleri yoksa problem ne?
50 YorumlaTurkiyede cinsiyet degiştirene kimlik degişikligi yapılmıyo.. kimligi yok mu bunun sonucta ojul muduru ve yardımcısı bunun erkek oldugunu kimliginden bilirler... mavi kimlikten pembeye bu uljede bitek bulent bey/hanım gecmiştir... deniz baykal sayesinde baskada yok canım...
00 YorumlaToplum nabzının ölçülmeye çalışıldığı sahte bir soru." Eğer böyle bir şey olmuş olsaydı insanlar ne düşünürdü?" diye hazırlanmış bir soru.
Güzel bir sosyal deney belki ama ben bunu yemem. Senaryo yazmaya meyillisin, yeni şeyler de bekliyoruz.30 YorumlaAile & Toplum konusunda 626 cevap paylaştı. Demekki o öyle mutlu, normal herkese davrandiğınız gibi davranın şüpheli yaklaşmayın. Belli ki birşeyler yaşamış geçmişinde ve bu duruma gelmiş. Fazla beklentide olmayın ve üstüne gitmeyin. Mesleğini yapıyor tamam. belki zmaanla açılır.
15 Yorumla
Soran+1 yılYa ben zaten bizden kopmasını istemiyorum. Öğle arasını bir defa kadını gizlice ağlarken gördüm. Çantasından bir resim çıkarıp "Melih Melih diye ağlıyordu"
Soran+1 yılKadın cinsiyet değiştirdiği için sevdiği erkek bence kendisini kabul etmiyor. Kadının bu içine kapanıklığının nedeni de o bence. Ben çok üzülüyorum
Soran+1 yılÖyle olduğundan dolayı hiçbir erkek tarafından kabul edilmeyecek olması düşüncesi onu hırpalıyor. Sevdiği erkek eğer onu istemiyorsa saçma bu sonuçta o mücadeleler vererek kadın olmuş.
+1 yılÇalışıp bir meslek sahibi olmuş rahat bırakın insanları önemli olan nasıl bir eğitimci olduğu
40 YorumlaAile & Toplum konusunda 710 cevap paylaştı. İnsanlari dis gorunusu ile yargilamayin. Yazik ogretmen olmussunuz ama hala baskalarinin yasam tarzina hayatina, at gozlugu ile bakiyorsunuz
40 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 617 cevap paylaştı.
+1 yılO bir kadin! Cinsiyet degistirdiyse bile kadın. Aşın bunları artik. Mubarek, bu sorusturma yeteneginizi dedektif olma yolunda kullansaymissiniz iyiymis... Isiniz mi yok
10 Yorumla
+1 yılHerkesin kendi kararı hormanları kadınlığa ağır basıyormuş demekki. Neden başka okula göndereceklee anlamadım.
13 Yorumla
Soran+1 yılVeliler şüphelenmişler şikayet edeceklermiş ben de gitmesini istetmem
Soran+1 yılTüm sınıfların velilerini ben tanımam ki, sadece kendi sınıfıma yapabilirim toplantı. Bizim sınıftan fazla problem yok. Rehberlik servisindeki öğretmen arkadaşa çok iyi ve modern görüşlü bir insan ona söyleyeceğim toplantı yapsın ve bunu yalanlasınlar.
+1 yılYa neyse ney ajan kesilmissiniz resmen. size ne bukadar irdeliyorsunuz? şu an karsinizda meslegini severek yapan bir 'insan' var. daha fazla ayrintiya gerek var mi nasil davranmaniz gerektigiyle ilgili? Bisuru hesap kitap yapmissiniz saka gibi.
20 Yorumla
+1 yılBirini geçmişte yaşadıkları yüzünden dışlayamaz ve yargılayamazsınız, öyle kabul edeceksiniz.
50 Yorumla
+1 yılValla o kadar araştırmışsın ama ortaya çıkarıp ekmeği ile oynama derim.
20 YorumlaSirf cinsiyet degistirdi diye onu soyutlamak ne kadar akillica olur ki? Hem mesleginde iyiyse, insan olarakta iyiyse, cinsiyet degistirmis degistirmemis, ne fark eder?
20 Yorumla
+1 yılNeden bu kadar uğraşıp arastirdiniz ki? Yani göreve atanırken güvenlik soruşturması yapılmıyor mu? Kötü bir şeyi olsa ortaya çıkardı.
20 Yorumla
+1 yılözetle okullarında kendi branşında bir öğretmen daha varmış ondan daha iyiymiş ne yaparım diye düşünmüş gelmişini geçmişini araştırmış. aslında onun doğuştan kadın değilde sonradan kadın olduğunu öğrenir gibi olmuş. kadının hayatını zikmiş yani.
00 YorumlaNe fsrk eder ki.
Ruhu o. pu olmasin.
Eminim kadin arkadaslarindan daha samimi ve naiftir.
Bir edebiyat ogretmeninin ki hastanizim bole dusunmesi beni sasirtti acikcasi.
Edebiyat insana insanlik ve nezaket katar.
Bence bu senin fikrin olamaz.06 Yorumla
Soran+1 yılZaten benim fikrim değil. Diğer öğretmen arkadaşlarımın fikri. Ama onların da branşı edebiyat değil. Ben o kadına destek olmak isterim araştırdım çünkü destek olmak için. Ayrıca kadın çok güzel. Erkek öğrencilerin dikkatini çok çekiyor.
Soran+1 yılEdebiyatçılara bu kadar meraklısanız bahsettiğim o öğretmen de edebiyatçı. Onunla tanışın isterseniz, kadın zaten yalnızlıktan şikâyetçi.
Soran+1 yılBence sana ameliyatla kadın olmuş birini önerdiğim için kızdın?
Gizli Üye(30-35)+1 yılcidden bende meraklandım şimdi ama değiştiremedikleri tek şey sesleri oluyor bakın travestilere bebek gibi yüzü var ama sesleri erkek gibi. geçmişini öğrenmenin yolunu biliyorum ama yasal değil kimsenin de geçimişini sorgulamak haddimize değil işini yapıyorsa sorun yok
10 YorumlaBırakın kendi haline boşverin belki görünümü öyledir sorgulamak gerekmez hüsnüzan olmasın iyi bir insansa, kimseye zararı yoksa hiç ırgalamayın derim ben.
00 YorumlaO kendini kadın gibi hissetmese cinsiyet değiştirme gereği duymazdı zaten. Korkmayın, o da bizden.
11 Yorumla
Soran+1 yılBen zaten araştırdığım için çok pişman oldum, bu araştırmalarımdan da kimseye bahsetmeyeceğim. Kadın zaten çok iyi biri. Normal ilişkimi sürdüreceğim.
o da herseyden önce insan bunu unutmayın, öğrencilerine ve size karsı tutumları nasıl ona bakın siz onu ifşa ederseniz hayatı mahfolursa ne olacak?
bırakın kadın kendi işine baksın sizde kendi işinize.20 Yorumla
+1 yılSizin gibi insanlarin ogretmen olmasi utanc verici.. ne yapmaliyiz demeniz bile tiksinc..
30 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı.
+1 yılBu ne terbiyesizlik böyle...
Gidip bir insanı araştıracağınıza kendinize çekidüzen verin derim, homofobik olmuşsunuz da haberiniz yok...20 Yorumla Ne alakaya yaa? Değişmişse de değişmiş onu ilgilendirir, bu nasıl bir yaklaşım nasıl bir soru? İnsan sonuçta. Aptal aptal şeyler sormayın.
20 Yorumla
+1 yılKişilerin özel hayatı sizi ilgilendirmez hocam :) herkesin kendi seçimi bu bir hastalık unutmamak gerekir
14 Yorumla
Soran+1 yılEşcinsellik hastalık veya rahatsızlık değildir.
Soran+1 yılAmerikan Psikiyatri Derneği ve Dünya Sağlık Örgütü eşcinselliği bir hastalık-rahatsızlık olarak değerlendirmiyor.
- +1 yıl
Bu bir rahatsızlıktır. Kişi hangi cinsiyete yakın hissederse onu seçer.
+1 yılfark etmemiş gibi davranın... doğru olan bu sanırım...
10 YorumlaÇocuklara insanları yargılamamayı öğretmek göreviniz dahilinde değil mi öğretmenim?
40 Yorumla
+1 yılNiye kurcaladınız bu kadar okurken kendimi Sherlock Holmes gibi hissettim
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 985 cevap paylaştı. Ateistim ama " allah akil fikir versin" diyesim geldi.. Ya da FSM akil fikir versin..
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 354 cevap paylaştı. Ablacim açıp bakmadan kız mi erkek mi olduğunu bilemeyiz ki ama
00 Yorumla
+1 yılBirde egitimci olacaksiniz insanlari dislamayi mi ogrettiler size
30 Yorumla
+1 yılMadem yamlış yolda. Toplumu pisliğine boğmasın. Seçeceği son mesleği seçmiş.
16 Yorumla
Soran+1 yılNasıl yani bahsettiğim o öğretmenin öğretmenlikten çıkarılması mı gerekir?
Soran+1 yılBenim o öğretmene bir garezim yok yardımcı da olmak isterim. O alanında çok bilgili. Altmış bir yaşındaki bir öğretmenin çözemediği cümleyi tahlil etti.
- +1 yıl
kesinlikle. Düşünsene genç beyinlere bu işin "normal" olduğunu anlattığını?
- +1 yıl
Edebiyat alanında eser versin. Ama öğretmen olmasın!!!
Soran+1 yılBu durum zaten normal. Sınavda öğrencilere "Erkek olmak, dünyanın en lanet duygusudur." cümlesini ögelerine ayrınız? sorusunu sormuş. Bu kişi erkek olarak hayatına nasıl devam etseydi
- +1 yıl
"subliminal" mesaj vererek insanları ırki olarak nefretle doldurmak. Öğretmenlik mesleği açısından ilkesel mi?
- Devamını Gör (33)
Devamını Gör(78)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Edebiyat öğretmeniyim. Çalıştığım okulda bayan bir edebiyat öğretmeni var ve bu kadınla ilgili bazı tuhaflıklar var?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar