Sizce bir erkek kaç yaşında ayrı eve çıkmalı? 20 yaşındayım, asgarî ücret ile küçük 1+1 ya da ucuz 2+1 kira olsa, bir de tek tük bir ek gelir de bulsam kendime, herhalde idare eder ama sizce yaş itibariyle uygun mu?
Not: Askerlik yapıldı ✅
Sizce bir erkek kaç yaşında ayrı eve çıkmalı? 20 yaşındayım, asgarî ücret ile küçük 1+1 ya da ucuz 2+1 kira olsa, bir de tek tük bir ek gelir de bulsam kendime, herhalde idare eder ama sizce yaş itibariyle uygun mu?
Not: Askerlik yapıldı ✅
Ne zaman uygunsa. 20'lerin sonları tek başına yaşamaya alışmak için ideal bir zaman olsa da gelişim kişiden kişiye değiştiği için hazır olduğunda ayrı eve çıkmak en iyisi. Yeterli stabil bir kazancın var ve kendine bakma kapasiten yüksekse düşünülecek bir şey bu yani.
Hmm anladım çok teşekkür ederim
Rica ederim.
Öyle bir iş yapmalısın ki ayda ödediğin masraflar gözüne gözükmemeli mesela ben şu anda kirada oturuyorum istesem alırım ama o alacağın parayı ben ticarette kullanıyorum ve masraflar kiralar haydi hayda çıkıyor zaten üstüne kar bile artı cebine kalıyor şu anda oturduğum ev 58.000 TL kirası var arabaların giderleri yani fazla önemli değil ama dediğim gibi yaptığın iş daha önemli asgari bir işte çalışacaksan bence hiç o topa girme yok sevgiliymiş yok evet kız atmakmış saçmalık benim gözümde asgari sadece evin kirasını öder cebine de 3 5 bırakır Senin yerinde olsam biraz daha sıkarım dişimi ve kendi işimi yapmaya başlarım daha işim yok diyorsan böyle saçma bir düşüncelere girmen yerine iş kurmayı öneririm kardeşim
Evet mantıklı fakat 58 bin kira nedir abi ya, 8+1 villa falan mı o 😅
Benim hesabım biraz eski olacak ama 2023'te asgari ücret 11bindi. Kaldığım ev 1 artı 1'di, eşyalıydı ve güzeldi yani ferah iyi bir evdi. 3bin tl kirası vardı. Yoğun çalıştığım için yemekleri 10 gün falan dışarıdan yiyorsam 20 gün evde kendim yapıyordum. Dışarı çıkıp kafelere takılan biri değilim. İş arkadaşlarım çağırırsa ayda 2-3 gün dışarı çıkıyordum. Elektrik su doğalgaz vb ev kirası, yemek, market alışverişi falan her şey dahil aylık harcamalarım 12bini hiç geçmiyordu.
Mükemmel
Fakat bakalım belki bir ek gelir daha bulmayı beklerim
Küçük bir şehirde yaşıyordum bunu eklemeyi unuttum. İstanbul'da İzmir'de falan geçinemezsin benim hesaba göre
Yaş bence sıkıntı değil ya, eğer tek başına yaşamayı göze alabiliyorsan ve istiyorsan ayrı eve çıkabilirsin. 20 yaşta uygun bir yaş, ben bir sorun görmüyorum şahsen 🤷♀️
Hmm anladım çok teşekkür ederim
Merhaba Kayabey! 😊 20 yaş ayrı eve çıkmak için biraz genç bir yaş. Ama gerçekten düşünüyorsan, hayatını düzenleyip, önceliklerini belirlemen çok önemli. Maddi durumun temel ihtiyaçlarını karşılama ve birikim yapma konusuna elverişli görünüyorsa bu deneyime cesaret edebilirsin. Ancak unutma, tek başına bir evi döndürmek, beklenmedik masrafları karşılamayı da içerir 💸. Kendine bir bütçe planı oluşturup tüm giderleri hesaplamalısın. Aileden gelen manevi destek de önemli, eğer arkandalar ise kendine güvenebilirsin. Ama adımlarını atarken hesaplı ve sorumluluk bilinci ile hareket et. 😊 Her şey gönlünce olsun! 🙌
Çok teşekkürler 😊
Cevap
30Cevap
Hiçbir kadın ya da erkek evli değilse ve mecnuri bir durum yani işte okuma ya da başka şehirde çalışma vs yoksa ayrı eve çıkmamalı aile evinde yaşamalı ortalık ne kadar kötü görüyırsuznu akraba bile akrnayaa acımıyor el mi acıcak innsalr ne kadar güvenilemz başkasının evladı başkasına ucuz gelir
Çok bunaltiyorlar ama bazen
Hele babam zaten evlat ayrımı yaptığı oluyor
O zmana kişisel tercih
Akraba akrabaya acımaz ama el âlem insana acır. İnsanlara yardım edenler hep yabancılar oluyor, akrabalar olmuyor. Hem her yabancı olan herkese kötü davranmaz; insana en büyük kötülük akrabalarından, kan bağı olan insanlardan geliyor zaten. Kimse akrabasını sevmez, herkes eli daha çok sever. Senin gerikafalı yorumlarından illallah geldi artık. Sen hayal dünyasında yaşıyorsun. Ailesinden ayrı yaşayan genç, orta yaşlı bir sürü insan var; hiç de sandığın gibi facialar yaşamıyorlar. Ailesine çok muhtaç olmayan herkes aile evinden çıkmalı, olgunlaşmalı, aciz olmamalı. Hele ki 30 yaşındaysa aile evinde yaşaması komedi. 30 yaşından büyük birisi aile evinde yaşıyorsa, hâlâ kendi kendine yenemiyorsa, acizse kendinden utanmalı.
@Savas_Melegi Yok ben aksine akrabalarimi çok severim ama iyi niyetle yanlışlar yapıyorlar ve o yanlışlarıni göremiyorlar
Ben senin için demedim genel konuştum herkes akrabalarından şikayet eder hep
Ben hala aynı görüşteyim herkes kendi görüşüyle yaşasın
bence erken. şimdi kenara biraz para biriktirip koymalısın. sonra daha net kararlar verirsin. asgari ücretle hem kira hem geçim imkansız. geriye eline hiçbir şey kalmaz ya da yetmez borca batarsın
asgari ücretlisin baska sehirde atanmıs degilsin bence aile evinde yaşa bose kira oarası verme otur evinde faturalara pazar market parasına destek ol ne yapacaksın ayrı eve cıkıp bu yaşta eve kız mı atıcaksın
Uygun bence çık rahat edersin ama anlaşılan birazda cinsel yaşamına düşkün olduğun için ayrı bir eve çıkmak istiyorsun gibi bir izlenim verdin bu yakışıklılığınla karı kız peşinde dolanıyor belli ki bekar evine karıyı kızı atıcan belli ki :)
yas uygun da 22bine kucuk de olsa ev bulup odemelerini yapip gecinebilir misin bilmiyorum en azindan aile evinde 1 sene falan yasa para biriktir oyle eve cik
Mantıkli
Zaten askerde birikim de eridi, biriktirmek lazım
uygun neden uygun olmasın. kendi paranı kazanıyorsan ve geçinebilecek durumdaysan tek başına çıkabilirsin. ama İstanbul gibi bir yerde kiraları, faturaları ve diğer ihtiyaçları düşünürsek geçinebilirim diyosan çıkabilirsin. diğer türlü aile evi en ekonomiği.
Gaziantep'de yaşıyorum
İstanbul kadar olmasa da hayat pahalılığı var evet
Mecbur ek gelir de lazım herhalde bir birikim de yapabilmem için
mantıken mi? hiç gerek yok, ne halt yemeye ayrı eve çıkıp durduk yere bi ton masraf ve dertle uğraşasın ki? manita falan atma derdin yoksa saçma.
Kira elektrik su aidat ısınma gibi şeylere vereceğin parayı babanın evinde oturup birikim yapsan sonrada o parayla yatırım yapsan nasıl olur?
Valla ailem maaşımla altın biriktiriyor bakalım
Benim tavsiyem bir süre ailenin yanında yaşayıp birikim yapman. Diğer türlü sadece kendini geçindirmeye yeter
Evet kesinlikle mantıklı
Çok teşekkürler
Birikim yapabiliyorsan bir süre çıkma, en azından kenarda kötü gün paran olur. Maaşını biraz yükseltince öyle çıkarsın bence
Döğüşsek de, zıtlaşsak da, ev ayağa kalksa da... Bence aile evi en rahatı arkadaş
Valla bazen öyle olabilir ama bir erkek için bazen babasının evinde yaşamak yeterince sorumluluk alamamış gibi, yetersizlik hissi falan hissettiriyor
Bazen çocuksu hissettiriyor yani
Bahsettiğin durumda sorun yaş değil gelir gibi. Asgari ücret alıp başka şehirde yaşamak çok anlamsız maalesef
Kendi ayakalarinin ustunede durdugun an cikilmali bence.
Evet mantıklı
Bi erkek çalışmaya başladıktan 1 2 yıl sonra çıkmalı kendi evine bence
Yani şu ekonomik durumda biraz zor oluyor ama imkân varsa evet mantıklı
Kesinlikle ya
Bu ekonomide asgari ücret ile yerinden kıpırdama bir işsiz kalırsan seni 1 yıl geriye atar ekonomin
Evet :(
Yahu çıkmak istiyorsan çıkarsın bunun yaşı yok 18 den itibaren.
Hmm
Yas ile alaksi çok yok bence ekonomik duruma ve aile düzenine bağlı ekonomik durumunun elverişli ise ve ailen ile problemin falan varsa bence 18 yaşında bile geçilir
Evet bakalım çabalıyoruz ekonomik durum için
Ekonomik özgürlüğünü garantilediğinde tabii ki
Evet mantıklı
Kendi ayakları üzerinde durmaya başlanıldığında
Evet bakalım biraz daha geliri arttırmaya uğraşıyoruz öncelikle
Uygun neden uygun olmasın, o sorumluluğu alacak gibi hissediyorsan tek yaşamak iyi bi şeydir bence.
Dimi, dimi dimi
diyordu 1. Fuad 😅
Evet. Bir yaştan sonra aile çekilmiyor zaten
Ben de ayrı eve çıkmak istiyorum ama ataerkil toplumda mümkün değil sanırım
Ailen seni psikolojik olarak etkilemiyorsa çıkılmamalı bence
22 en ideal çünkü abd de bile özgürlük yaşı 21 ama ben 22 diyorum.
Maddi durum ne zaman elveriyorsa o zaman ayrı eve çıkılmalı yaştan ziyade maddi durum önemli diyelim ki maddi durum yerinde 18 yaşında çıkılmalı
Maddi durumun varsa yaş onemsiz. Ama maddi durumun yoksa imkansız.
Aynen öyle maalesef
Kazandığın parayı kiraya faturalara verirsin belki mutlu olursun ama yıllarca 1 arpa boyu ilerleyemezsin
kendine yetebileceğini düşündüğün anda çıkılmalı
Kesinlikle
Karışan yoksa kaos yoksa aile evinde birkaç yıl kal sonrasinda ayrı eve çık hem geçim nedir görürsün çalışma azmin de ona göre artar
Aşırı felaket derecede karışılıyor
20 yaşında kocaman adam olmama rağmen yat saatime bile, işe gidiş saatime bile.
HiÇ çıkmayı düşünmüyorum odamda gayet mutluyum
Bütçesi olanlar 18 yaşına giri girmez ayrılın aile evinden
Mankıtlı
Kendi kendimize ayakta durmaya başlayınca sorumluluklarımızı bilip sorunyaşamicaksak çıkılabilir
Aynen öyle
Sorunsuz olacağından emin olmak lazım.
Plan yapmalıyım
Eğer evde sürekli bi kavga olunmuyorsa bence eve çıkma ev satın almak icin aile evinde para biriktir
Ben 18 yaşındayım mesela bir iki aya kadar çıkmayı düşünüyorum ayrı eve
Bence 23 24 yaş ama bazıları o yaşta bile daha bebe gibi oluyolar
Ben 80 kazanıyorum 1+1 10 bin veriyorum türk lirasına vurunca ama korede yaşıyorum 😄
Asgariyle çıkma illa ev istiyorsan birikim yap toki falan başvurabilirsin
Maalesef Bizde evlenmeden ayrı eve çıkılmaz genelde, kendi evin olsa bile
Hmm sahiplenici aile yani
Aslında o da çok güzel ama ne bileyim bunaltiyorlar
Maddi durumu varsa 22-23 te çıkmalı bence
Evet o da mantıklı bir seçenek
1+0 da yaşarsın mis gibi
Valla hayırlısı bence de iyi olur herhalde
Ekonomik özgürlüğünü eline alınca
Kesinlikle
Gayet uygun en güzeli hatta
Aynen öyle
Kafa dinlerim hem. Hem de azıcık olsun merak edilir, daha kıymetli olurum
Kendi paranı kendin kazanıp kendi paranla yaşayacaksan uygun bir yaş. Ama ailem para versin aile evine çıkayım kafasındaysan kal aile evinde insanlara maddi yük çıkarma.
Yok ya öyle bir şey saçmalık olur zaten. Dediğin 2 seçenek olması lazım, üçüncüsü yok. O mantıksız
Neden böyle bir şey istiyorsun
Aile baskısı, anlaşılmama, bir de bir şeyler başarma hissi
Bence erken gibi ya
Bilmem
Bazen öyle düşündüğüm de oluyor, kararsızım
Kafayı mı yedin kanka sakın yapma hayatın kayar
Aile gibisi var mı ya
Evlendiğin zaman bizde öyle
Ne zaman kendini hasır hissederse
Onun yerine birikim yapsan daha makul bana göre
keşke bende cıksam
Sizin de mi maddi durumdan ötürü abla
22 yaşımda çıktım
Ne güzel, tam vaktinde
18...
@CumhuriyetKadını 18 erken değil mi
2 yıldır yaşım uygun yani. ✅
Haydi bakalım hayırlısı artık
Ne zaman hazir hissedersen
Evet en mantıklısı
Evlenmeden çıkılmamalı
Çünkü bu yaşta evden çıkan bir erkeğin gözü çok çabuk açılır herşeyi yaşayıp görmek ister. Gördükten sonra da evliliğe sıcak bakmazlar genelde ve o hayata alışır hale gelirler. Aile evinde kal işte birikimini yap sevdiğin de varsa onun için çabala. Yoksa da elbet biri çıkar karşına.
Kaç yaşındasın
Pardon 20 yazmışsın
Peki Baskıcı ailen ayrı eve çıkmana izin verecek mi
@jxdjkdjdd evet ya çok baskı var
@jxdjkdjdd doğrudur benim de tipimi beğenmiyorlar
Beğense de zaten anlaşamam, bir yuva kurabilmem pek mümkün değil
Çare ayrı ev, tek yaşam
Tipiniz gayet iyi duruyor ama siz kendi değerinizi bilmiyorsunuz bence
Ben 20 den beri yalnız yaşıyorum
Yalnızlık hissi ağır basıyor mu hiç peki
Evlenınce
Çok geç
Ekonomik bağımsızlık ilan edilince.
Mantıklı
Bence çıkmalısın evet
İnşallah bakalım en kısa zamanda ümit ediyorum
İnşallah
Ekonomik özgürlük olunca
Evet
Benim 17 idi
doğar doğmaz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?