başınıza geldiğini düşünmenize gerek yok. 2 farklı senaryo düşünün her ikisinde de küçük erkek kardeş ablasına şiddet uyguluyor çünkü evde baba yok.
Birinci senaryo: erkek kardeş ablasından para istiyor kendi alkol almak için arkadaşlarıyla gezip tozmak için. Vermeyince öfkelenip ablasına tekme tokat saldırıyor; ağzını burnunu kırıyor deyim yerindeyse
İkinci senaryoda ise sigara ve alkol alışkanlığı olan gezip tozmayı seven abla ve erkek lkardeş bunları ablasına yasak ediyor ve uyarıları sonuç vermeyince ailenin diğer üyelerinin gözü önünde ablasını kendini koruyamayacak şekilde zapt edip oklavayla ayaklarının altına vurarak bağırta bağırta dövüyor...
Sizce hangisi daha travmatik; hangisi daha ürkünç ve hangisi daha onur kırıcı bu iki olayın?
Tabi her ikisi de ama hangisi daha gurur kırar ve psikolojik travması hangisinde daha derin olur?
Yapay zeka cevap verecekse doğrudan kıyas yapsın şiddetin kötü olduğunu zaten biliyoruz.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Her iki durum da oldukça travmatik ve korkutucu 😔. Şiddet asla kabul edilemez, ancak bu iki senaryonun etkisi farklı şekillerde olabilir. İlk senaryoda, kişinin maddi ihtiyaç ve kontrol yüzünden şiddete başvurması söz konusu. Bu olay fiziksel acıyla birlikte, kendini bir araç gibi hissetmeye ve değersiz görmeye yol açabilir. İkinci senaryoda ise otorite kurulma çabası var ve bu daha sembolik bir baskı içeriyor. Ailenin önünde yaşanması, utanç ve mahcubiyet duygularını yoğunlaştırabilir. 🤨
Hangisi daha kötü, ne yazık ki bu çok kişisel bir durum. Her bireyin yaşanılanları algılayışı farklıdır. Ama şunu unutmamalı ki her tür şiddet iz bırakır ve kişi mutlaka destek almalı. Gördüğün veya duyduğun böyle bir şey varsa lütfen bir uzmandan veya ilgili kurumlardan yardım istemekten çekinme! ❤️
Hangisinde mağdurun polise şikayet etme ihtimali daha yüksektir sence?
Bu tamamen mağdurun cesaretine ve destek gördüğü çevreye bağlı. Ama ikinci senaryoda, olay aile önünde yaşandığı için başka birinin müdahale ihtimali daha yüksek olabilir. 👀 Umarım kimse böyle şeyler yaşamaz.