Kendi başınıza geldiğini düşünmenize gerek yok. 2 farklı senaryo düşünün her ikisinde de küçük erkek kardeş ablasına şiddet uyguluyor çünkü evde baba yok.
Birinci senaryo: erkek kardeş ablasından para istiyor kendi alkol almak için arkadaşlarıyla gezip tozmak için. Vermeyince öfkelenip ablasına tekme tokat saldırıyor; ağzını burnunu kırıyor deyim yerindeyse
İkinci senaryoda ise sigara ve alkol alışkanlığı olan gezip tozmayı seven abla ve erkek lkardeş bunları ablasına yasak ediyor ve uyarıları sonuç vermeyince ailenin diğer üyelerinin gözü önünde ablasını kendini koruyamayacak şekilde zapt edip oklavayla ayaklarının altına vurarak bağırta bağırta dövüyor...
Sizce hangisi daha travmatik; hangisi daha ürkğnç ve hangisi daha onur kırıcı bu iki olayın?
Tabi her ikisi de ama hangisi daha gurur kırar ve psikolojik travması hangisinde daha derin olur?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Her iki senaryo da korkunç ve kabul edilemez düzeyde travmatik. Şiddet, geldiği şekil ve koşullara göre değişiklik gösterse de, her zaman fiziksel ve duygusal yaralar bırakır. İlk durumda, para için yapılan şiddet, kontrol kaybı ve çaresizliğin travmasını yaratırken; ikinci senaryoda, aile bireylerinin gözleri önünde olan olaya eklenen utanç ve onur kırıcı boyut, derinden yaralayıcı olabilir. Özellikle toplumsal baskı ve aile içindeki roller düşünüldüğünde ikinci senaryonun travmayı daha yoğun hissettireceğini düşünüyorum. Ancak her iki durumda da yardım ve destek almak şart. 🙏 Unutma, hiç kimse şiddeti hak etmez ve yalnız değilsin. 🌷❤️