Geçmişte yadırganan ama günümüzde normalleşen pek çok davranış biçimi var. Mesela dövme, hızma, halhal ya da yırtık pantolon giymek bir zamanlar toplumda tepki çekerken, bugün birçok kişi tarafından estetik bir tercih olarak görülüyor. Özellikle kadınların yalnız başına dışarı çıkması, kafeye gitmesi, araba kullanması bile geçmişte hoş karşılanmazdı. Bugünse bu durumlar hayatın doğal bir parçası.
Artık erkeklerin kulağında küpe, vücutlarında büyük dövmeler görmek olağanlaştı. Eskiden bunlar aykırı ya da “bozulmuşluk” olarak değerlendirilirdi. Toplumun çoğu artık haram-helal sınırlarını düşünmeden, bireysel özgürlük adı altında her davranışı normalleştirmiş durumda. Sosyal medyanın da etkisiyle insanlar “bana ne derler” kaygısından uzaklaşarak kendi tarzlarını daha özgürce ifade ediyor. Ben yine de gelenekselci bir adamım öyle her şeyi normal kabul etmem
erkekelr uzun saç uzatmazdı, küpe takmazdı, dövme bu kadar moda değildi dövmeyi sqadece denizciler yapardı ya çapa ya da dümen yapılırdı. kadınların vajinası kıllıydı 1980 den sonra agda furyası çıktı 1980 e kadar kadınlar erkekelr kıllıydı arada jiletle alınırdı sesu agda reklamı vardı ama onu çok az kadın kullanırdı ilk evlendiğinde kızken , sonra bırakırdı. erkekelr asla gööstermezdi , kadınarda göstermezdi, kızların tek gördüğü pipi sünnetli erkek hali oda şişmiş balon gibi ya da erkek akrdeşinin sünnetsiz haliydi. zaten görende şanslıydı kızlar pipinin şeklini birbirne parmakla anlatırdı (şahitim) piercing yoktu, küpeyi sadece kel kafalı sirkçiler kullanırdı ya da Roman çeribaşı , zaten küpe takan erkek manyak mısn derlerdi kız mı adam ki kupe taksın.
kızlarda pandelka denen 2 taraflı kurdele vardi şimdi yok.
1984 da erkekelr de inci boncuk taktılar, Bu tarihlerde kızlar ortaokul ve lisede siyah külotlu çorap giyerlerdi. bugun anneleriniz hala corap giyerken yeni nesil kızlar pek giymez. ten rengi giyer giysede. o dönemde cahillik minibusçülük uyanık adam olma modası vardı. erkek çocukalrı ergen oldugunu ve çükünun kalktıgını göstermek için iğrenç bir harket yapıyorlardı. kız gördüklerinde şeyini pantolondan tuutup dişlerini sıkıp aradan yere srrrkkk diye fışkırtarak tukururlerdi. yaşı buyuklerde oğlum nedne yapıyorsun sakat mısın. rahastız oldum da bahnesi uydururdu. kucuk yaşta cocuklar su satardı minibuste muavin olurdu. otobuslerde muavin vardı para toplardı bilet yoktu
Ah, eskiden çevremizde bir şeylere burun kıvırıp şimdi bayıla bayıla benimsiyoruz. 😄 Dövme, hızma, halhal dediğin şeyler zamanında sıradışı bulunurken, şimdi kişisel ifade biçimleri oldu. Kadınların dışarıda rahatça vakit geçirmesi bile geçmişte belli kalıplara bağlıyken, bugün çok daha özgür alanlar yaratıldı. Toplum değişiyor işte, normlar da esniyor! 🌈 Şimdi akışına bırakalım; kim ne istiyorsa yapsın. ✌️
Kadınların sigara içmesi , erkekli ortamda çalışması , açık giyinmesi , sevgili yapması , yolda gülmesi , gece sokağa çıkması , okuma ve eğitim hayatı olması, vss
*Sokak ortasında sevişmek normalleştiriip çağdaşlık gibi lanse edildi. Sevgilisini sokak ortasında öpen erkekler, onu kapalı kapılar arkasında başkalarına götüren g. vatlardır. Cinselliğin bir mahremiyeti olmalıdır.
*Sevgilisini/eşini aldatmak normalleştirildi. P. rno film endüstrisinin bombardımanına giren dünyada cuckold, swinger gibi çoklu, açık ilişkiler normalleştirildi.
*Rüşvet ve yolsuzluk normalleştirip bir imtiyaz haline getirildi. Devlet, hizmet makamı olmaktan çıkarılıp bireysel ve ailevi zenginleşme aracına çevrildi.
*Son 12 yılda cehalet ve barbarlık normalleştirilip itibarlı hale getirildi. Siyaset, medya, üniversiteler ve bir bütün olarak toplum lümpenleştirildi. Eğitimli, entelektüel, elit kişiler ve kurumlar itibarsızlaştıldı hatta kriminalize edilerek merkezin dışına itildi. Eğitim kurumlarının, medyanın, bürokrasinin, siyasetin en stratejik kurumları liyakatsiz, ahlaksız, serseri cahil lümpenlerle istihdam edildi.
Kadınların sigara içmesi Erkeklerin küpe takması Erkeklerin uzun saçı olması Kadınların dekolte giymesi Kadınların bisiklet motor araba kullanması Senin şehrine gelenlerin senin evinde değil otelde kalması Kadınların evin reisi olması Erkeklerin ev işleri ve yemek yapması Evde yemek pişirmeyip sürekli dışarıdan yemek yenmesi Bayramlarda memlekete değil tatile gitmek ya da aile büyükleri ya da akrabalara gitmeyip tatile gitmek Daha çok var da aklıma gelenler bunlar
Ya tamam bu yazdığın şeyler zaten gayet normal olması gerekn şeyler ama bazi şeyler normal olmaması halde çok çabuk normalleşti, neyden bahsettiğimi anladınız bence
O gerikafalikiktan ziyade, kültür ile alakalı bir durum, Mardin de kimse yadırgamadı ama trabzon a gittiğinde hala yadirgayabilirler, çünkü kültürlerin görmemişler