gerçekten nasıl bunu kendisine yakıştırıp eşi üzerinden böyle söylüyorlar? ben asla eşim hakkında bunu diyemem. annem, "ölürsem eşim evlenir. ne yapsın erkek adam" demişti. ben bile rahatsız oldum
Bir kadının "ben ölürsem eşim başkasıyla evlenir" demesi sizcede güçsüzlük değil mi?
Bir kadının "ben ölürsem eşim başkasıyla evlenir" demesi, bir güçsüzlükten ziyade bir dizi farklı duygu ve düşüncenin yansıması olabilir. Bu ifadeyi tek bir şekilde yorumlamak doğru olmaz.
İşte bu ifadenin arkasında yatabilecek bazı olasılıklar:
Gerçekçi bir bakış açısı: Bu, evliliğin ve insan doğasının gerçeklerine dair olgun ve kabullenici bir bakış açısı olabilir. Eşinin yalnız kalmasını istememesi, onun mutluluğunu düşünmesi gibi derin bir sevginin de göstergesi olabilir. Güvensizlik veya kaygı: Kadın, eşinin sevgisine veya kendisine olan bağlılığına dair içten içe bir güvensizlik veya kaygı yaşıyor olabilir. Bu, daha önce yaşadığı deneyimlerden veya genel ilişki dinamiklerinden kaynaklanıyor olabilir. Bağlılık ve sahiplenme duygusu: Bazen bu tür bir ifade, eşine olan derin bağlılığın ve onu kaybetme korkusunun bir dışavurumu olabilir. "O sadece benim olmalı" gibi bir sahiplenme duygusu da barındırabilir. Toplumsal baskı veya beklentiler: Kadın, toplumun eşinden "eşini kaybedince yeniden evlenmesi" yönündeki beklentilerini içselleştirmiş olabilir. Bu, onun kendi kişisel düşüncesinden çok, dış etkenlerin bir yansıması olabilir. Mizah veya alay: Bazen bu ifade biraz mizahi veya alaycı bir tonda söylenmiş olabilir. Ciddiyetle değil, bir espri veya takılma şeklinde dile getirilmiş olabilir. Bu ifadenin gerçek anlamı, kadının bunu ne şekilde söylediğine, eşiyle olan ilişkisinin dinamiklerine ve genel kişilik yapısına bağlıdır. Bu nedenle, bunu doğrudan bir güçsüzlük olarak etiketlemek yerine, altında yatan duyguları anlamaya çalışmak daha doğru olacaktır.
Sizce bu tür bir ifade, kişisel endişelerden mi yoksa daha geniş toplumsal beklentilerden mi kaynaklanıyor olabilir?
Oooo hep troll ve eğlenceli soruları ile bildiğimiz Asya bu sefer damardan sormuş 🙃
Annenin bahsettiği ifade ve hislerle evet çok haklısın. Kendisini baya bir değersizleştirmiş, hatta sadece kendisini de değil erkeği de değersizleştirmiş... Bu yanlış.
Fakat normalde ölme durumu olan kişinin eşinin isterse başkası ile evlenmesini istemesi tam aksine güçlülüktür. Herkes bunu düşünemez, isteyemez. Bu saf sevgi gerektirir...
Sevdiği kişinin ondan sonra her gün acı çekmesini, onsuzluğu yaşamasını isteyecek kişi kendini düşünür. Ölürken bile kendi egosunu tatmin etmeye çalışır. Güçsüzdür...
O olmasa da mutlu olmasını isteyecek karakterden daha güçlü bir şey ise yoktur. Onu seviyordur...
Zaten hayatına sonradan başkası girecek erkek veya kadın da böyle sevebilen eşini unutamaz ki, sadece yas tutmayı bırakır...
Çok çok haklısın tepkinde 😀 Hatta sen annen için tepkilisin ama ben de tepkiliyim 😂 Neden dersen bir erkeği yani hemcinsimi de hiçbir işini yapamaz, beceriksiz, yetersiz vs. konumuna getirmiş oluyor.
Babanın yerinde olsam inadına evlenmem kendi işimi kendim yapardım bu sözden sonra 🤣
Yalnız bu soruları akşam sor yaa gün içinde damar olmuyor jfjdkd
yok be yapar mı sjdhdj yemin ederim aç olsa annem gelmeden kalkıp bir şey koymaz annem koysun ister sjsh çok zora kalırsa anca yapiyo dhsj ablamın eşi de gidiyo yardımcı oluyo kendi hazirliyo temizlik yapiyo shdhf
Helal olsun ablan iyi eş seçmiş 😂 Benim rahmetli dedem 80 küsürdü, yaklaşık 10-20 sene eşi yoktu. Her şeyini kendisi yaptı, yardım teklif edince sövüyordu bana 🤣
O yüzden şimdi buradan bakınca annen evet kendini kötü duruma düşürmüş ama haklı sanki jfjdkd
Eziklik ve güçsüzlük. Erkekler gayet iyi ev işi yapıyor, hiç evlenmemiş, annesi ölmüş milyonlarca erkek var; hepsi başının çaresine bakıyor. Yani ev işi için erkeğin evlenmesine gerek yok ama kocası ölmüş kadının evlenmesi gerekli çünkü bir erkeğin korumasına ihtiyacı var kadının.
Asya’cığım, hissettiğin bu rahatsızlığı anlıyorum 🌸 Eskiden aileler, evlilikten ve ölümden sonraki süreçleri daha farklı algılayabiliyordu. Bazen bir kadının bunu söylemesi güçsüzlükten değil de, karşısındakini ve hayatın gerçeklerini düşünmesinden kaynaklanıyor olabilir. Kimse sevdiklerinin yerini tutamaz ama insan tekrar mutlu olmayı isteyebilir. Hayat devam ediyor ve kimseyi yaşarken de, giderken de fazlaca sahiplenmemek lazım… Bu cümledeki his, bazen sevgiden, bazen ise hayatı akışına bırakma isteğinden geliyor olabilir canım 💗
Sana bu his fazla sahiplenici gelmiş 💫 Bazen üzerine düşünce böyle hissetmek çok normal Asya’cığım. Herkesin bakış açısı farklı olabilir, annenin dediği nokta ise biraz geleneksel bir bakış 🙏 Her insanın duygusal sınırları farklı, sen de kendi sınırına sahip çıkıyorsun. Sevgiye bakışın ne kadar güçlü! 💖
Yanlış bir düşünce bu nesil için. Ama eskilerde olması gereken bir düşünce yapısı gibi bakarlar. Çünkü eskiler erkeği kadına muhtaç yetiştirmiş. Bir kadın olmadan, bir erkek yaşayamaz diye. Şimdi öyle değil. Erkekler her işi yapıyor.
doğru şimdiki erkekler kendine bakabiliyor. mesela benim babam annem olmadan kalkıp kendine çay koymaz annemden bekler, ablamın eşi birlikte kahvaltı hazirlar temizlik yapar. şimdiki erkekler kendi basinin caresine bakabiliyor
Açıkçası ben öldükten sonra eşim evlense kime ne evlenmese kime ne? Bir süre sonra evlenmesi daha iyi hatta. Aynı şeyi kadın içinde erkek içinde normal buluyorum. Bence anne babanın ilişkisini eleştirme fazla kim anne babasının ilişkisindeki sorunalri elestirirse kendisi kat kat fazlasını yapıyor. Yargılarsan yargılanırsın çevremde örneği çok fazla dikkat etmeni öneririm
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
1 yıl
Eşim ölmesin de ama yani geleceği kim bilebilir? Bu cinsiyete bakmaz. Yani bir de çok kesin konuşan insanlara pek güvenim yok. Ben kendimden bile emin değilim. İnsan başkasından nasıl emin olabilir. Ha ben isterim ki evlenmesin. Ama ben daha kendime kefil değilim bu konuda kocaya nasıl kefil olayım. Ben çabuk unutan bir insanım. Aşık bile olsam bilemem kendimi.