- Aile & Toplum konusunda 915 cevap paylaştı.
1 yılİkisi de çalışıyorsa evet boşanmalı. Artık sadece erkeğin para kazanıp kadının ev işi yaptığı dönem bitti.
Şimdilerde 2 tarafın da çalışması gerektiğinden, ev işleri ve çocuklar sadece kadının değil erkeğin de görevi.
Bunu idrak edemeyeni kaderine terk etmeli. Sonra buraya gelip 'yalnızım mutsuzum' deyip duruyorlar tabii.00 Yorumla
En İyi Cevaplar
1 yıl8 aylık hamileliğe kadar çalıştım. Eşim vardiyalı bir düzende çalışıyor ve yemek ev işi pek yapmazdı ama beni zorlamadı hiç. İstediğin zaman temizlikçi tut, bugün yorgunsun dışarıdan yiyelim kafasındaydı. Şu an 2 yıldır çocuk bakıyorum ücretsiz izindeyim 3 ay sonra ise döneceğim. Bebek olunca evde zaten ev işi geri kalıyor yani bebekli evden tertemiz olmasını beklemek saçma her gün en az 1 saat temizlik yapmama rağmen. Bu süreçte de bebek durmadiysa ya da ağrım sızım varsa disardan yedik o gün ev dağınık kaldı vs. Ben çalışmazken bile dedi bebek de var cok yoruluyorsun birini tutalım temizlik icin haftada bir gelsin diye ben istemedim. Ben bu adamdan neden bosanayım ki? Elinden gelir her is mecbur olunca yapar ama yorgun olduğu icin istemiyor. Ben yorgunken beni dinlendirmek icin çaba harcıyor. Önemli olan bunlar bence temizlik yemek o kadar da dert degil. Şimdi ise döneceğim biliyorum ki yine yorgunsan söyle yapalım diyecek bana. Çocuk olmadan evde olan bir kadın zaten evi temiz düzenli tutması gerekir yani yemek de yapması gerekir ama bebek olunca iş başka o zaman ya yardım edecek ya da kendince rahatlatacak eşini.
12 Yorumla- 1 yıl
Abla umarım senin gibi birisiyle evlenirim
Soran1 yılBence eşini alıştır yapsın.
Gizli Üye(25-29)1 yılKızım bugün bir kız bana bakıcam diye yere düştü. Millet koca bulamıyor. Size rahatlık batıyor 😂 20-30 arasın da kolay... Beğendiğiniz dağdan kaçma kekolara şahinler de her türlü muamaele çekip keyfe keder yaşıyorsunuz... nasılsa baba sağ ana sağ onların evinden geçiniyonuz ama 30 ların da anne-baba rahmetli oluyor... Bu sefer başlıyorsunuz koca koca diye yapmayın evladım şöle şeyler. 35 lik adam 27-26 bakar... siz 30 lar da beklersiniz ki 40 lık dayıların karısı kanser olsun vs diye. İnsan gibi sevdiğiniz adamla erkenden beraber çabalıyarak evlenin kurun düzeninizi kafanız ağrımasın.
025 Yorumla
Cevap sahibi1 yılYanlız bakılmıyıcak gibi değilim boynum da 57 gr ezme kral var 😂 kolum da ki saat orjinal. Dükkan tertemiz bakımlı ve deli gibi ışık saçan altın var. Yardım etmem için bile düşmüş olabilir. Bana biraz söylendi dikkat felan dağıttın dedi sanırım ağzının kenarıyla. Tek sıkıntı kadınları sevsem de artık içim kıyıldı bu samimiyetislziklerinden doyumsuzluklarından çoğu erkekte öyle sanırım işler eskisi gibi değil. Hep yaşlı eski müşteri geliyor hediyelik altın alıyor eşine. genç müşteri yok. Kaç zamandır genç bir çift gelmedi. Bizim işleri de etkiliyor bu *. Kız içi gidiyor ama sevgilisi yok , vurucusu bile yok , kocası hiçç yok... bakamadan gidiyor. Düzelin azcıkta işimiz gücümüz bereketlensin şöle. Eski müşteri nereye kadar ölüyor yaşlılar.😅
Cevap sahibi1 yılKim uğraşıcak evlilikle... Ev hazır kiraya verdik... Geri kalan faso fisolar asıl sıkıntı veren kısım. Çok sitresli bir olay imzayı atana kadar ara da olan şeyler inanılmaz yorucu işlemler. Biraz daha moruklayıp iler de morukladım ben gari benden imza dışın da bir materyal çıkmazı kabul edicek birini bulursak bakarız. Bulamazsak kader... Taylanta daha sık giderim 😀 İngiliz amcaların arasın da yerimi alırım artık. En kötü faruk dayım gibi bir tane kapunkapta ben getiririm eve 😅
Cevap sahibi1 yılTakılıyorum ya evlilik çekesim yok. Umarım sana kısmet olur da tabi... Bana olsa da olur olmasa da... Hayatıma pozitif bir şey katmıyıcağından dolayı mesele değil. Olurda pozitif olursa o kadını yılda 2-3 kere tatile çıkarırım. Kutu büyükte çıkar küçükte belli olmaz. Her şey karşılıklı da ihtimal vermiyorum böyle kadınlar 1920 kaldı. Umarım lafımı bana yediren çıkar da ben de hata etmişim derim.
- 1 yıl
La erkeklerden bakımsızlıktan hıyyarlıktan 30da 45 gibi duruyor kadınlar her zaman bakımlı ve güzel devir değişti devir bakımsız köylü kadın devri değil 💅
- 1 yıl
Valla çok dogru
- 1 yıl
Nasıl hak veriyorsunuz? Hwhdhshdhsjd bakımsız ve çirkinseniz zaten 20nizde de kimse bakmaz bakımlı güzel bir kadın 50 yaşında olsa bile bir sürü evlenmek isteyen çıkar shdjshshs
- 1 yıl
@wearekılinay artık el arabasıyla takılmaktan sıkılmış düz duvara tırmanacak erkekleri bulursun ya da abaza nefes alsın yeter ki dayılarla beraber olursun 50 yaşında ancak o gelir
- 1 yıl
Lan mine tugay örnek kadın ünlü olmasa bile çoğunuz evlenmek istersiniz çünkü çok güzel ve bakımlı genç de duruyor ajjdjs erkeklerde de tip önemli
Cevap sahibi1 yılÇocukları pistten alalım. Gençler ayıp oluyor ama yorum cenk bayırı gibi oldu mesajlaşın canlarım mesaj. Yorumlar kılıç kalkan oynancak yerler değil. İyi geceler
- 1 yıl
Kasma abi
- 1 yıl
Bıldırı mı ahahshhahs abla çok güzelsin bu arada mesela bu abla 35 yaşına da gelse talibi çıkar abi biraz haksız bazı kısımlarda bence erkekler ancak parası oldu mu genç kadınlarla evlenebilir 🙄 biraz gerçekçi olalım bu ülkede damanacaya hallenen herifler kadın mı beğenmeyecek
- 1 yıl
@wearekılinay 35 mi 45 imde çıkar ego degıl Kesınlıkle eminim sende çok güzelsindir canımıniçiii❤️ bende öyle dicektim adamada demedim işte kendımı öne sürüyor gibi olmasın diye annem 45 yaşındayken 30 sanarlardı. Babam annem hala kıskanır 55 yaşında annem. Bana şu an 22 yaş sanıyorlar 28 im düşün. Hem neşeliyim hemde yüzüm minnak gösteriyor.
- 1 yıl
Haaa demek ki genler sağlammışş maşallah 🧿 yaşından daha genç görünüyorsun çok güzel bir şey, evet 45lerinde de gayet çıkar abi çok ezbere konuşuyor kusura bakma abi ama. d sen yakışıklısın diye her erkek senin gibi mi ahahahah
- 1 yıl
Rica ederimmm💗💗
Cevap sahibi1 yılYakışıklı mıyım 🤔 Hayır değilim. Olup ne yapıcağım. Bakımlıyım dışardan mutlu işte spor yapıyor felan gibi gözüküyor ama değil. 14 lerimdeyken beyin sapın da bir inme oluştu. Bazı ince kas dokuların da kararsızlık oluştu. O bölge kasları sırf güçlü kalsın diye her gün egzersiz yapıyorum. İnsanlara şaşıyorum. Ellerinde ki şeyi kaybedene kadar neleri kaybedebiliceklerinin farkın da bile olamıyorlar.
- 1 yıl
abim geçmiş olsunnnnn💙
Cevap sahibi1 yıl😂🤣 @wearekılinay Hasta değilim kızım. Nezleymişim gibi geçmiş olsun diyor zilli ya.
Çokta memnun değilim ama zararı yok bedelini ödediğim sürece hayat kalitemi arttırıyor. Normal de olsa spor yapıcak biri değilim. İyi hissettiriyor yaptığım beden. Bazen allah bazı şeyleri alıyor ve daha iyisini veriyor görmek istiyene.- 1 yıl
Ya ahsjhahsajha e ne güzel üzülmüştüm sevindim şimdi shdjshhd Allah göstermesin yaaa kimseye bu biraz imkânsız bir cümle oldu ama bari iyi insanlara🥺
Sporrrrr hayattır su gibi shjdjsh yap bak iyi bir şeye vesile oluyor
Aile & Toplum konusunda 303 cevap paylaştı. Kadın da erkekte çalışıp evin geçimini sağlıyorlarsa tabi ki ev işlerini de paylaşmalılar.
Ama bir taraf çalışıp diğer taraf evde oturuyorsa evde oturan ev işlerini yapmalı.
Erkek çalışıyor kadın oturuyorsa kadın ev işlerini yapmalı, kadın çalışıyor erkek oturuyorsa erkek ev işlerini yapmalı.
Yani adam bütün gün çalışıyor ve evin geçimini sağlarken, kadın evde oturuyorsa bir zahmet ev işlerini erkekten beklememeli. Kadın çalışıp erkek oturuyorsa da erkek ev işlerini halletmeli.09 Yorumla- 1 yıl
@flflfllf İki tarafta çalışıyorsa ortak yapmak zorunda, bir taraf çalışıyorsa diğeri ev işlerini tek başına yapmak zorunda. Tabi erkek kas gücü gerektiren ağır eşyaları taşımak gibi şeyler hariç.
Eğer ev işi ortak olacaksa eve para getirme işi de ortak olacak, kadın da işe gidip çalışacak, yok öyle adam hem eşşek gibi çalışıp evin geçimini sağlayacak hem de ev işlerine de ortak olacak...
Bir de taş taşımıyor demişsin, sanırım fiziksel güç kullanımı dışında bir iş ile ilgili tecruben yok, zihin yorgunluğu nedir bilmiyorsun, özellikle teknik işlerde ve insan ilişkisi gerektiren işlerde. - 1 yıl
@flflfllf git sende çalış o zaman
durumları eşitle - 1 yıl
@flflfllf seni alan adama yazık
- 1 yıl
@flflfllf yoo adam sabahtan akşama kadar amele gibi dışarıda çalışıp eve yorgun argın geliyorsa kadın da g*** büyütmek yerine köpek gibi kalkıp bütün ev işlerini yapacak
- 1 yıl
@candycandyne helal olsun senin gibi düşünen bir kadın için hem ev işini yaparım hem de çalışırım önemli olan zihniyettir benim için
- 1 yıl
@Mert41419345 insani olan bu zaten. Erkek olsam evleneceğim kadında ilk dikkat ettiğim şey bu olur, böyle değilse evlenmem o kadar önemli bir şey bu
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
80Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,2b cevap paylaştı.
u 1 yılboşanabilirsiniz evet
00 Yorumla Bu tarz basit ve mânâsız meseleler şartlara göre değişir. Evliliğin kanun ve kurallarında her iki cinsiyetin de kendine ve fıtratına has ve uygun vazifelerini bilmesi evlilikte temel bir esastır. Kendi vazifesine karşı itiraz ile mühalefet ederek terk eden kadın, hiç kimseye değil kendi fıtratına karşı muhalefet etmiş olur.
Bunların birde erkek versiyonu vardır, bunları bu tarz platformlarda çok sık görürüz, kendi fikirlerine zıt olan birini görür görmez yırtıcı bir canavar gibi ona hücum ederler.
Sen hangi evlilik kanunu üzerinde bir hâkimsin de, kendi keyfiyetine göre bir kanun ve kuralları koyuyorsun? Hem bu şartlara göre değişir, meselâ erkek çalışsa kadın evde kalsa bu temizlikten kadın mükelleftir. Bunun zıddı olsa elbette erkek mükelleftir, her ikisi birden çalışmış olsa her ikisi de mükelleftir denilebilir.
Ancak sen her şartta erkek ev temizliğinden mükelleftir diyorsan eğer, “hiç durma hayvanat bahçesine git vahşî bir canavarın kafesine gir ve hayvan ol kurtul. İkinci seçenek daha var. Senin istidad ve kabiliyetine en uygun sıfat ve nitelik mahiyeti olarak 'şeytan' ol kurtul”.
Bu milletin fıtrat pusulası iyice bozuldu, Hem diyorlar ki evlilikte veya genel şeylerde bir kânun olsun, fakat o kanunlar üzerinde bir hâkim bulunmasın. Bunları söyleyen aynı kişiler, şahıslar ve kalemler, öncekinden bir fayda ve menfaat göremeyince bu defa da diyorlar ki, Bir hâkim bulunsun lâkin bir kânun olmasın.
Neticeye bakıldığı zaman böyle yönü ve fıtratı ve anlayışı bozuk ve bozulmuş ucubelere. Hangi dille, hangi üslûbla ve hangi hakikatle anlatırsan anlat “öküzün boynuna inci takmak gibi bir iş olacaktır”...
30 Yorumla
1 yılBenim adamım dışarda ekmeğinin peşindeyse, evdeki düzen benim işimdir gün boyu alın teriyle çalışıp yorgun argın eve döndüğünde, onun gözlerine bakınca her şeyi unutsun isterim Sofrada sıcak yemek, evde huzur varsa buda benim yüreğimden gelen bir emektir. Ev işi paylaşmak güzel ama bazen sevgiyle üstlenmek daha kıymetlidir. O bana dış dünyanın yükünü getirmesin, ben de ona evin içinde savaş çıkarmayayım. benn onun sırtını yasladığı dağ olayım o da benim göğsüme huzurla yaslansın. hesap değil, huzur yaparız. Çünkü ben onun kadınıysam, o da benim dağ gibi adamım..
74 Yorumla- 1 yıl
senin gibi kadınların var olduğunu öğrendim ya
helal olsun senin gibi kadınlara - 1 yıl
;))
Soran1 yılburada iki taraf da çalışıyor
- 1 yıl
Helal olsun
1 yılBoşanmaya yer aranılan bır gun daha. Bugun ne sorun cıkartsamda evde hıc bısey yapmadan köle gibi calısan eşime birde ev işi yukleyıp ayrılma kararı alsam. Hayat müşterektir zaten dengelı bır ev işleri sorumluluğu ekonomik geçimi bunlar saglanmadan adı evlılık degıl evcılık oluyor. Bu soruyu sorma eğiliminde olan kişilerde hali hazırda “ eşim evın gecımını saglıyor bende evdekı sorumlulkklarımı yerıne getıreyım. Cok yorgun hıssedersem esımden rıca ederm oda yardımcı olur “ gibi ılımlı yaklasımlarınız olmuyor. Kısacası iş iletişimde bitiyor. Evın ve ailenın gecımını saglayan adamda sizin mentalıtenıze gore ırgat olmuş oluyor ama biz erkeklerın gozunde hic bir vakıt hızmetcı olmadıgınız bir donemde sızlerın bukadar acımasız tanımlar yapmanız vefa duygunuzu yitirmişliğinizin en buyuk gostergesı. Saygılar.
10 Yorumla
1 yılErkekten ev işi bekleyen kadından derhal boşanmak icap eder...
Tabi erkekle aynı şekilde çalışıp evin bütçesine katkı yapıyorsan o başka ancak ev kadınının aile içindeki görevi ev işlerini yapmaktır.
Kendisi evin geçimine katkı vermediği halde erkekten ev işi bekleyen kadın bencildir. Kendini prenses sanıyordur ve erkeğe düşen de ona haddini bildirmektir.
426 Yorumla- 1 yıl
Kadın ev işi yapar diye nerede geçiyor?
- 1 yıl
@Frankenstein16 her yerde aynı soruyu soruyorsun... daha önce de yazdım
- 1 yıl
@Valeriyax
Dalga mı geçiyorsun... kadın çalışıyor olacak kocasıyla aynı parayı getirecek sonra da tüm evin işini kendisi yapacak... ben hayatımda görmedim öyle bir erkek...
Ama adamın işi iyidir eve tek başına bakacak gücü vardır; eşine der ki ister çalış ister çalışma ama benim ev işi yapmaya niyetim yok. Para kazanırsan kendine harcarsın ama ben ev işi filan yapmam. O zaman yine erkek haklıdır.
Soran1 yılKimin ne kadar para getirdiği önemli değil. Çalışma saatlerine göre ayarlanmali.
- 1 yıl
Niye önemli değil? Kadın adamın onda biri para getiriyorsa hatta kazandığını sadece kendine kçharcıyorsa p paranın adamın yaşam standardına faydası yoksa adam neden ev işi yapsın? Adam ece tek başına bakmaya hazırsa ev işi yapması gerekmez
Soran1 yılSiz evliliği ne sanıyorsunuz ki? Her şey maddiyat mi? Esi ev hanımı olup yardım edenler de var. İnsan sevdiğine kıyamaz. Kısa zamanda halledip beraber vakit geçirmek ister.
- 1 yıl
her şey maddiyat değil ama adil düşünmek ve al-ver dengesine bakmak icap eder.
Mesela evin erkeği eşimden hiç talep gelmediği halde evde tamamen kendi tercihinde tamamen kendi özel istekleri doğrultusunda ev işleri yapsa sonra da ben ev işi yapıyorum çok yoruluyorum o yüzden daha hafif çalışmak istiyorum bunun için de karımın çalışması gerekir diye düşünüp karısını dışarıda çalışmaya zorlasa haklı olur mu? olmaz değil mi? yani sen bu işi kendi isteğinle çıkardın karın senden ev işi istemedi ama sen kafana göre iş yapıp yoruluyorsan bu karına çalışması için baskı yaoma hakkı vermez diyebilirsin...
Eşi ev kadını oldupu halde yardım edenler de var diyorsun evet var... yani zaten kendi parasıyla alınan makarnaların tuşuna basmaktan ibaret ev işlerini karısı yetiştiremiyor diyerek ev işlerini de erkek yapıyorsa burada kadın kendisinin aşağılandığını hissetmeli aslında - 1 yıl
@Valeriyax yo benim abim yengemden çok alıyor. Çalışma saati de fazla. Gayette yemek de yapıyor temizlik de çocuk da bakıyor. Karşındakine gorre değişiyor bence
- 1 yıl
@Valeriyax
Tanıyorum ben hayatımda karısından daha fazla veren konumunda olmayan tek bir erkek görmedim. - 1 yıl
@Hehehehehhekk abinin sorunu bu. P al ver dengesinde veren konumunda olmayı kabullenmiş. Bu onun tercihidir. İsterse köle olmayı da kabuloenebilir. Kimseyi ilgilendirmez. Ama o veren olmayı aldığımdan daha fazlasını vermeyi kabullendi diye başka erkeklerden de bunu bekleyemeyiz...
Şöyle düşün. Bir kadın kocası kadar hatta daha fazla kazanıyor ama ev işlerinin de büyük kısmını kendi yapıyor. Ben hiç karşılaşmadım ama böyle fedakarlık yaoan kadınlar da vardır peki bir kadın bunu yaptı diye her kadından bu beklenir mi - 1 yıl
@Valeriyax
Yüzlerce erkek kqnıdım. Karısı da kendisi gibi çalışırken kendisi gibi para kazanıp eve para getirirken ona evde destek vermeyen bir erkek ne gördüm ne duydum. Böyle birinden bahsedildiğine bile rastlamadım..
Ama aslında kadının erkeği sömürdüğü durumlarda bile kadınların nasıl mağduru oynadığına hergün rastlıyorum - 1 yıl
@Valeriyax karısını çalıştıran her erkek yardım ediyor... buna karşın hem ev kadını olup kocasının parasıyla her hafta temizlikçi tutar Türk kadınları
- 1 yıl
@Valeriyax çalışmak kadının kendi tercihi ise ve çalışmak için buna razı olduysa bunda sorun yok. Yukarıda dediğim gibi karısı çalışmasa bile yardım eden ve/veya kendi parasını verip yardımcı tutan bile var
- 1 yıl
@Valeriyax işi batırmaya çalışmaktan ziyade kadınlar kadar özenli yapamıyorlar çünkü alışık değiller
- 1 yıl
@Frankenstein16 istese yaparlar.
- 1 yıl
@Valeriyax yahu kafayı mı yedin... evde ev işi yapmayan çalışan kadınla evli erkek elbette ki hayatım boyunca görmedim. Kayınpederim emekli malatyalı köy kökenli bir adam. Karısı da emekli ve en az karısı kadar çalışıyor evde. Çay servisine kadar pek çok şeyi yapıyor. Hem de karısının ailenin ekonomisine katkısı kendisinden çok çok daha az olmasına rağmen...
Aynı şekilde yeğenimin eşi evde gayet de iş yapar hem de yeğenim işi bırakmış olmasına rağmen.
Aile içinde al ver dengesinde kadının erkeği sömğrmediği neredeyse hiçbir aile görmedim - 1 yıl
@Valeriyax ben size yorum yazmadım. Siz gelip yazdınız. Kalkıp da bemi yalancılıkla suçlayıp sonra da kafayı mı yedin lafına takılmak kaçış bahanesinden başka bir şey değil
- 1 yıl
Tartışmadan kaçış şekli haykırttı hahahahah
Dostum tartışıp ikna edebildiğin kadın oldu mu? Boşa yoruyorsun kendini. - 1 yıl
@_RuleMaker_ benim ikna etmeye çalıştığım bu feminaziler değil; kadınlar bile değil... bunları haklı bulan gerixekalı çok hemcinsim var. Belki bir tanesi kurtulur diye yazıyorum
Aile & Toplum konusunda 1,3b cevap paylaştı. Buradaki çoğu beyinsiz acaba ömründe beş dk kulağının dibinde zırlayan çocuğa bakmış mı ya da dip bucak temizlik yapıp, her gün en az üç öğün yemek hazırlamış mı ahir ömründe bir kere acaba? Görende bana hepsi Kadir Ezildi mübarek. Lafa gelince mükemmeller hepsi, icraata gelince nanay. Neymiş "kadınsan eşek gibi oturup evinde yapacakmışsın" lafa bak, bal kabağı suratlı seni. Bu tipler böyle canım. Hiçbir haltı bilmezler ama sallamayı çok severler. Ellerinden hiçbir iş gelmez bunların.
22 Yorumla- 1 yıl
Tamam kanka o zaman siz çalışın tamam mı ben ev işini yaparım sıkıntı yok
- 1 yıl
Burada milletle uğraşacağımı evde gider yemek yaparım ev temizlerim daha iyi rolleri değişelim
1 yılHizmetçi muameles yapmak başka, ev işi yapmamak başka. O benimle birlikte beton kırmaya gelirse bende onunla birlikte ev işi yaparım neden olmasın. Gece aşağıdan sesler geldiğinde ben erkeğim diye canımı ortaya koyduğumda bir sonrakinde oda koyuyorsa bende çamaşır yıkarım.
110 Yorumla
Soran1 yılNe alakası var ya? Onlar nadiren olan şeyler. Ev işleri her gün saatler alıyor.
- 1 yıl
Tamam işte sen ayda yılda bir olan şeylere ortak ol , adamda ev işlerine.
Soran1 yılTamam olurum ben zaten babamla yapıyorum onları sorun yok. Ev isi yapmayan insanla evlenmem.
- 1 yıl
Harika.. Sen erkeğin işlerine yardımcı olursan oda tabiki ev işlerine yardımcı olur.
Mesela tatil dönüşü bavullar taşınacak eşit bölerseniz taşımak için. Tadlat yapılacak alır eline balyozu sende sallarsan. Evin güvenliği için mesela hırsız mı girdi sende dalarsan. Oda ev işlerinde sana yardım etmesi gerekir.
Soran1 yılOnları zaten adam çağırıp yaptırıyorsun erkekler de yapmiyor. Ben az çok tadilat yaparım mühendisim. Erkek günlük ev islerine yapmalı onlar saatler sürüyor
Soran1 yılAyrıca erkek daha güçlüyse temizliği zaten o yapmalı temizlik güç gerektiriyor.
- 1 yıl
Temizliği ve yemeği sen yapacaksın. Çocuklara sen bakacaksın. Erkek seni koruyacak gerekirse hayatını tehlikeye atacak. Para kazanacak. Sen evinin kadını, oda erkeği olacak.
Soran1 yılKadinlar da çalışıyor artık
- 1 yıl
Benim kadınım çalışabilir. Kazandığı parayı biriktrsin. Çocuklarımıza ve kendine yatırım yapsın. O para onun tasarrufunda. Evin ekonomik sorumluluğu bana aittir.
Ondan tek istediğimsadakatla bana bağlı olsun. Çocuklarımızı büyütsün. Evimizi aşsız bırakmasın. Temz tutsun.
Soran1 yılSevdiği kadin yorgunken yardım etmeyen erkeğin sevgisine inanmam.
Ne alaka kızım kadın tabi iş yapacak erkek sana değer verıyor saygı duyuyor sevgı gösteriyo her dedıgını yapıyorsa bi zahmet yemegını de yap temızlıgıde ama tabıkı gün gelır sen hasta olursun adam sana yemek yapmak evi toparlamak süpürmek zorunda
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,7b cevap paylaştı.
1 yılBuna iki türlü cevap verebilirim.
1. Yani üşeniyorsa, ya izabel beni karıştırma yapmayı sevmiyorum falan derse ayrılmam istemiyor, zorla yaptıracak değilim
2. Temizlik senin işin, buna mecbursun falan derse varrrr yaaaa. Deliririm boşarım00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı.
1 yılKesinlikle boşanılmalı. Şen dul dolsun her taraf. Evlilik kurumu kapatılsın. Herkes evinde mutlu oh mis. Yemek yapamayan evine yuvasına sahip çıkamayan kadından eş de olmaz anne de. Kadın çalışıyorsa ve yetişemiyorsa erkek yardım etsin ya da yardımcı tutsun tamam da kadın çalışmıyorsa ya da işi yorucu değilse vs. bir zahmwt mutfağa girsin. Boşanın arkadaş mümkünse çocuk da yapmayın yazık o çocuklara.
00 Yorumla İkisi de çalışıyosa ortaklaşa yapılır. Ama kadın evde adam yorgun argın geliyosa kadın yapmalı bence. Adam evde olduğu zamanlarda da yanı çalışmadığı günler yine ortak yapılır. Ama çalışana dayatmak çok da uygun değil bence. İsterse yapar içinden gelirse
00 Yorumla
1 yılElbette hayır. Erkek ev işi yapmaz. Eğer içinden gelip yaparsa ne güzel. En basitinden ben erkek arkadaşım yemekleri yapıyor diye hep mahcup oluyordum. Ama bu onun içinden geliyordu. Erkeğin içinden gelmiyorsa onun işi yemek yapmak, temizlik yapmak değil ki
02 Yorumla- 1 yıl
Ne alaka ya. Kadınlar biraz akillansin kendini köle olarak görmesin bu kadar. Ben çalışıyorum ve çok yoruluyorum. Eşimde çalışıyor. O da yoruluyor. Eve gelince hiç halim olmuyor. Şimdi sadece ben ev işi yapsam ben ne anladım böyle işten ya. Bosanirim giderim. En azından sanki eli ayağı yokmuş gibi, bakılmaya muhtaçmis gibi birine hizmetçilik yapmam
- 1 yıl
Seni çok iyi anlıyorum canım benim. Ama bu bazı erkeklerin içinden gelmeli. Eğer bir erkeğin içinden gelmiyorsa zorla ona iş yaptıramazsın. Çok ciddi söylüyorum, benim erkek arkadaşım kendisi seviyordu iş yapmayı, bana çok yardımcı oluyordu. Ama herkes böyle değil maalesef. İsterseniz bir terapist yanına gidin, iyi gelir diye düşünüyorum. Hemen kolaya kaçmak iyi bir şey değil kuşum. Eşini ikna et, bir terapist yanına gidin, çok iyi gelecek emin ol kuzum. İlişkinizi ve evliliğinizi kurtarmayı tavsiye ederim. Umarım boşanmazsın. 🥰
Gizli Üye(25-29)1 yılKadınlar demiyor mu erkek dediğin en az 1.80 olacak kadını koruyup kollayacak kadına güven verecek, zengin olup hesabı ödeyecek diye. 1.80 den kısa erkek koruyamaz güven veremez o yüzden sevgili olunmaz demiyorlar mı? Ve 1.80 den kısa erkekleri reddetmiyorlarmı? O zaman eve ekmek getirip evdekileri korumak erkeğin görevi ise mantıken ev işi yapmakta kadının görevidir.
04 Yorumla
Soran1 yılNe saçma
Cevap sahibi1 yılYooo gayette mantıklı, erkek en az 1.80 olup kadını koruyup kollayacak, kadına güven verecek ise
Soran1 yılGuven karakterle olur boyla posta değil
Cevap sahibi1 yılSizin gözünüzde erkeğin boyu ve postayla olur ancak. Erkek 1.80 üzeri ise size güven verir ve sevgili olursunuz, 1.80 den kısaysa güven vermez ve direkt reddedersiniz. En kısa sevgilin 1.80 olmuştur
Gizli Üye(36-45)1 yılBoşanmak O kadar kolay değil sadece ev işi yapmıyor diye boşanılmaz insanların yüz tane görevi vardır bunların 90'ını 95'ini yapıyorsa o insan zaten yapıyor demektir ev işi yapmıyordur ama dışarı alışverişini yapar böyle değerlendirmek lazım bence bu kadar basit değil bu kadar basit olmamalı bu işler...
11 Yorumla
Cevap sahibi1 yılSadece bu sebepten boşanılmaz...
Gizli Üye(25-29)1 yılHayat müşterek, eğer her iki tarafta çalışıyorsa herkes sorumluluklarını ske ske yerine getirecek yoksa bas tekmeyi gitsin, neden kadın hem işte çalışıp yorulsun bi de gelip ev işleriyle uğraşsın erkek yan gelip yatsın ki? sen onun annesi değilsin annesi prenses oğluna bir şey öğretemediyse ömür boyu da bakmaya beslemeye devam etsin
10 YorumlaKadın ev işi yapmalı, zaten yapmayacaksa evlenilmez o kadınla. Bak annelerimize nasıl düzgün ve karakterliler, tam anlamıyla Türk kadınları, sen zaten boşanmahı kafaya koymuşsun. Ev işi de bahane senin için.
010 Yorumla- 1 yıl
Annene sor bı mutlu mu hayatından
- 1 yıl
Merak edip sordum ve gayet mutlu olduğunu söyledi. Mutlu olduğu zaten hareketlerine ve bize olan davranışlarından da anlaşılıyor. Babam ve ben evin dış işlerinden, para kaynağından sorumluyuz. Annem ise evin prensesi ve bize bakan kişi, yemek, temizlik işlerini yapıyor. İş dağılımı ve dayanışma var ailemizde. Sizde sanırım yok böyle bir durum. Aile kurmanın mentalitesi de budur bence. Yoksa evlenmeden de erkek arkadaş edinip takılabilirsin. Haklı mıyım?
- 1 yıl
Benim annemde babamda görevli çalışan insanlar benimde okulum var haftada 2,3 defa 2 saatliğine falan hep birlikte genel temizlik yapıyoruz yemeği de ya annem ya babam yapıyor yorgunluklarına göre değişiyor. Senin annen ev hanımıysa normal olabilir fakat her şeyi kadından beklemeyin yardımcı olun o sizi sevdiği için katlanıyor fakat o da insan yoruluyordur fakat belli etmiyordur kolay mı akşama kadar onu yap onu yap.
Soran1 yıl@wearekılinay kadin çalışıyorsa mecbur yapacaksınız bencil insan çekilmiyor
- 1 yıl
Çalışan insansa tabi ki yardım ederim. Neden etmeyeyim. Ben öyle acımasız bir insan değilim. Lafım sana değil buradaki feminist kadınlara inatla israrla elimi sürmem diyen kadınlara. Zaten kadınlığını bilen düzgün bir eş'e anlayışla yaklaşıp yardımcı olurum ben de. Ama yok onu yapmam buna elimi sürmem falan diyorsa zorla da yaptırmasını bilirim. Ya da başlıktaki hanfendi gibi boşanır olur biter. 1 kuruş da nafaka vermem.
- 1 yıl
Evlilik demek sorumluluk demek her iki tarafa da iş düşüyor her iki tarafta birbirlerine yardım etmeli 😂 onu yapmam bunu yapmam diyen varsa pes yani ahahaha
- 1 yıl
Ama şunu unutma kadınlar 9 ay karnında çocuk taşıyor bu zaten başlı başına bir görev ve aşırı zor bir şey 🤔 mesela ben bunu kaldırabileceğime inanmıyorum o yüzden asla asla anne olamam yapamam çünkü erkek doğurmuyor 9 ay karnında taşımıyor kendi bedeninden beslemiyor bebeği, geceleri uyanmiyor yani kadınlar için evlilik zaten zor bir şey bu süreçte kadın hiçbir iş yapmamalı mesela eşine iş yaptıran varsa onun soyunu sopunu..
- 1 yıl
Mesaja bakabilirsin
1 yılEğer siz de çalışıyorsanız bu haklı bir isyandır. Fakat evdeyseniz ve çalışmıyorsanız eşinize karşı böyle bir beklentiye girmek zulümdür. Ha hastasinizdir bebeginiz vardir elbette destek istemekte hakkiniz.
10 YorumlaEvlenmeden önce ev işi yapar mısın diye sordunuz mu? Büyük ihtimalle bekarsınız. Bizde bir söz vardır bekara karı boşaması kolay gelir diye. Değer vermeyen erkekleri özenle seçip ev işi yaptırmaya kalkmak anlamsız
00 Yorumla
1 yılHayat ortaktır tabi ki, herkes birbirine destek olmalı. Ama şunu yapmazsa boşarım gibi sert cümlelerde evliliği yıpratır ve sevgiyi azaltır. Güzel ve tatlı dille hayatı paylaşmayı denemek en mantıklısı.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 441 cevap paylaştı.
1 yılÇalışıyorsa kadın da yardımcı olur zaten. Olmuyorsa art niyet aranır. Ama kadın evdeyse asıl o köle olarak kullanıyordur erkeği. Bir de birbirini severek evlenen iki insan arasında böyle konular olabiliyorsa bence zaten sevgi yoktur.
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı. Yani yardım etse güzel olur ama herşeyi de yapsın istemezdim ben ben kendi düzenimi yapmayı severim ama yardım edecekse neden olmasın birde hızlı olması gerek yoksa direk sinirlenip yapma derim😂😂
00 Yorumla
1 yılErkek kadına ev işlerinde yardımcı olmak zorundadır. Bunun hukuki bir tarafı bile var bildiğim kadarıyla. Yani boşanma sebebi bile sayılabilir. Avukata gittiğinizde size söyleyeceği şey hayat müşterektir. avukatlar daha iyi bilir tabi:)
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 758 cevap paylaştı. Hiç evlenilmemesi gereken bi tip
Ama madem evlilik yapıldı boğazından kalın bi zincirle tuvalete kilitleyin karanlıkta kalsın bi kaç gün düzelmezse boşanırsınız
10 Yorumla
1 yılEv işlerine yardım etmeyen erkekle evlenilmez ki. Kadın da erkek de ev işlerine yardım etmeli. Hayat müşterek.
11 Yorumla
Soran1 yılEvet
1 yılKüçük çocuklar bile ev işi yapıyo kazık kadar adam yapmıyorsa sıkıntı kendini ezdirme bu ayıya kardeşim
20 Yorumla
1 yılErkek çalışıyor, kadın çalışmıyorsa boşanılmaz. Hem çalışıp hem eve gelip ev işi yapacak değil. İki tarafta çalışıyorsa ortak yapılmalı o zaman.
20 Yorumla
Gizli Üye(36-45)1 yılBen yapmıyorum evlenince de yapmıyacagım şu an bir ablamız var saolsun hafta da iki kere geliyor. Evlenirsemde eşim isterse yine gelir temizliği halleder. Sofra toplamak vb işler zaten rutin onlar yapılır.
02 Yorumla
Soran1 yılNiye illa yapmamak
Cevap sahibi1 yılSevmiyorum karşımda ki yapmaya mecbur değil imkan meselesi biraz da
- Aile & Toplum konusunda 749 cevap paylaştı.
1 yılErkek fıtratı kadın fıtratı diye konuşan biriyle evlenilmez... bu benim işim değil kadın aileisne hizmet etmelidir diyen birine bir şey anlatamazsin...
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 5b cevap paylaştı.
1 yılYapan çıkar merak buyurmayalım.
Fakat merak ettiğim şey bu insanlar evlenmeden hiç mi görünmüyor.
İnsanoğlu bunu düşünecek duruma kadar geliyorken.00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 4,2b cevap paylaştı.
1 yılBen biyere misafirlige gittigimde bile biseylere yardim ettigimde garip karşılanıyor. Aynen yardim etmeyen erkekle ugrasmayin
30 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılErkekler ev işi yapmaz ki niye yapmalıymış gibi algı yaratılıp normalleştirilmeye çalışılıyor anlamıyorum, yani bir kadına şu mağaraya gir kömür çıkar denmesi ne kadar saçma ve mantıksızsa bir erkeğe ev işi yap demekte bir o kadar mantıksız ve saçma.
06 Yorumla
Cevap sahibi1 yılAynen ütü de yapsın mı regl felan da olsun hazır eli değmiş :))
- 1 yıl
kimse arkanızı toplamak zorunda değil
- 1 yıl
artık bi etkiniz kalmadı
Soran1 yıl@GatoLigero artık kömür taşımak yok dogalgaz var bu zamanda böyle.
Cevap sahibi1 yılYoo maden de çalışan arkadaşlarım var ve evet kömürlü ev de oturanlar da var dünyayı pembe gözlüklerle görmek iyimiş :) ve evet erkek olmazsa dünya biter, biz sizinle olmak zorundayız siz de bizimle olmak zorundasınız bunu inkar etmek bir şeyleri düzeltmez 😀🫡
Soran1 yılBosanma davasi açılır
1 yılEğer kadında çalışıyorsa erkek mutlaka yardım etmelidir. Ama eğer kadın çalışmıyorsa yine yardım eder ama erkeğin dinlenmesine daha çok müsade edebilir.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 3,6b cevap paylaştı.
s 1 yılKadın çalışıyorsa yardım etmek zorunda. Bunu istemeyen ya temizlikçi tutacak ya da karısını çalıştırmayacak. Kadın çalışmıyorsa da en azından kendi ardını toplasın
00 Yorumla
1 yılBoşanmaya bahane mi arıyorsunuz? Eğer çalışmıyorsan adam eve gelince temizlik mi yapacak bide ev işi ne kadar zor olabilir abi nasıl büyütüyorsunuz gözünüzde
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 364 cevap paylaştı. Erkek ev işi niye yapsin hayatim erkek eve işi yapacagi zamanlar mecburiyet gerektiren zamanlardir hastalikda, dogumda vs
05 Yorumla
Soran1 yılHer gun mecburiyet var. Hizmetçi mi arıyorsunuz?
Soran1 yılYemek temizlik biliyor musun
Soran1 yılErkek de yapmak zorunda
Boşanılmaz. Ama iki kişi çalışıyorsa bir şekilde bir şeylere yardım etmesi istenebilir. Yani bu çalışan kadınlar için büyük bir sorun
05 Yorumla
Soran1 yılErkek de her şeyi yapmak zorunda
Soran1 yılBencil insanla evli kalınmaz
Soran1 yılSiz biliyor musunuz ev isi
1 yılEvet bosanilir.
Bahsettikleri kadr kolaysa kendisi de yapsn nie yapmiomus39 Yorumla- 1 yıl
@1yenimesaj
Çok ön yargılısın dışarda çalışmak evde çalışmaktan daha zor
Not kadın çalışmıyorsa - 1 yıl
nah zor çalışmak daha kolay
- 1 yıl
@GatoLigero
Nesi zor
Bulaşığı makineye at
Çamaşırı makineye at
Evi makine süpürsün
Yemek ütü yat aşağı - 1 yıl
süpürken bile insanın beli başı ağrıyor söylemesi kolay o zaman işte çalışmanın nesi varmış çoğu iş masabaşı zaten aç bilgisayarı otur çalış işte
- 1 yıl
@GatoLigero patronu mutlu edecek
İş arkadaşını mutlu edecek
Müşteriyi mutlu edecek
Altında çalışan elaman varsa onun tüm sorunları işe dolayısıyla sana yansır
Sen evrak ve telefon işçisisin sanırım 🤣🤣🤣🤣🤣 - 1 yıl
soytarı değil sonuçta memnun etmekte zor bi iş değil
- 1 yıl
bi zahmet onuda yapsın
- 1 yıl
grafik tasarım , bilgisayar mühendisi tasarımcı, animasyon
- 1 yıl
@Çapkınkurt34 bahsettgn kadr kolaysa çalışıyor olsan bile sende yapabilrsn demekki işiniz arkanızı toplayacak bı uşak bulmak
- Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı.
1 yılAfam dışarıda eşek gibi çalışıyorsa sen çalışmıyorsan ev işinide sen yapıver yok 2 nizde çalışıyorsanız evi beraber çekiceksiniz
11 Yorumla- 1 yıl
Böyle kadınlardan boşanmayan canım erkekler yüzünden doğuyor bu beklentiler
Gizli Üye(36-45)1 yılErkek ev işi mi yapar yaaa iyice çığırından çıktınız. Adam gibi adam kalmadı sizin yuzunuzden. Ev işi benim işim. Ev işine ortak birini arasaydim evlilik yapmazdım kız arkadaşımla ev tutup otururdum erkeğe lüzum kalmazdı.
01 Yorumla- 1 yıl
Kadın çalışmıyorsa ev işi kadında olmalı, iş hayatı erkekte olmalı. Ama iki taraf da çalışıyorsa ev işleri bölüşülmeli. İkisi de çalışıp sadece kadın ev işinin hepsini yapıyorsa saçmalık ve köle tutmaktan başka bir şey değil. Mantık, vicdan ve eşitlik ile yaklaşıyorum
1 yılBoşanmak kolay gibi görünse de zor. Kişiyi degistirmeye ona sorumlulukları hatırlatmayı daha kolay görüyorum ben.
00 Yorumla
1 yılBen de şöyle düşünüyorum mesela bir kadın ürün mü? Değil! O zaman o kadar düğün masrafı niye var?
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı.
1 yılEv işi yapinca erkek hizmetçi olmuyor mu bu durumda 🤔
02 Yorumla
Soran1 yılBeraber yapılmalı
- 1 yıl
bu dediğin duruma göre değişir. Erkek çalışıyor kadın çalışmıyorsa ve ev işini beraber yapalım derse özel bir durum olmadığı sürece bu kadının sorumluluğunda olmalı ama kadın da erkek de ikisi de çalışıyorsa evet dediğin gibi beraber yapılmalı.
- Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı.
1 yılŞahsen temizliğe önem veririm seve seve de yaparım vaktim olmaz orası başka ama diğer türlüsü ben daha çok dikkat ederim zaten bu konuya
00 Yorumla
1 yılTek sebep bu olmamalı. Yeterli gibi görünüyor ama buna ek olarak merhametsiz ve duyarsızsa bu karara değer
00 YorumlaTabi ki evlendigi kadına deger vermeyen ev işlerine yardım etmeyen erkek gitsin annesiyle yaşamaya devam etsin. Hadi yürüsün gitsin !
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 719 cevap paylaştı.
1 yılBoşanmak zor iş yaa 😏😏
Eğer uğraşacak potansiyeli görüyorsan boşanacaksın tabii en mantıklısı o..00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılBenimki şimdi yemek hazırlıyor bende uzandım oğlum uyudu TV izliyorum geçen de de evi temizledi ortak mesela bende yaparım oda yardım eder sağolsun bosallnilir mi yani bir tartisma olur da boşanmayı bilemedim
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 717 cevap paylaştı. Yanliz bir arastima var ev isi yapan erkeklere karilari pek arzu duymuyormus sonra adami aldatma
03 Yorumla
Soran1 yılÇok saçma ben daha çok arzu duyarım
Soran1 yılO kadar saçma ki hicbir ise yaramayan insanı kim ne yapsın
- Aile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı.
1 yılKadın çalışıyorsa evin işi ortak yapılır. Kadın çalışmıyor ise bir zahmet g. tunu kaldırsın da bari evinin işini yapsın 🤣
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 605 cevap paylaştı. ev işi yapmak 1 saatlik iş. kendi pisliğini bile temizleyemeyen bir insanla neden evli kalasın ki daha evrimini tamamlayamamıştır o
00 Yorumla
1 yılaamk ev işini kadın yapar erkek değil yapmıcaksanız evlenmeyin baştan
10 Yorumla
1 yılBenden niye boşanıldı şimdi acık pisim diye ya asdjkxjkcxzjkxzcja
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 426 cevap paylaştı.
1 yılErkeğin esas görevi ev işi yapmak değildir. O yüzden boşanmam
10 Yorumla
1 yılEv işleri ortak olmalı. Sonuçta erkek de o ortamda yaşıyor.
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 433 cevap paylaştı.
1 yılBu sebeple boşanılmaz. Yardım etmiyorsa, eve yardımcı alırım, parasını da o adama ödetirim.
10 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 11b cevap paylaştı.
1 yılBoşa gitsin kızım ne uğraşıyorsun yardimsever olmayan hanzoyla xddxd
10 Yorumla Hayır piskopat değilse hizmetçi gibi kullanamz zaten
00 Yorumla
1 yılBence evlenmeden önce bu konular konuşulmalı ki sonradan boşanma durumları olmasın
00 YorumlaÇalışıyorsa yoruluyordur
Sadece cımbızla belli yeri alıp demek olmaz.00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 545 cevap paylaştı.
1 yılSen çalışıyorsan haklısın çalışmıyorsan oturda evinin işini yap
012 Yorumla- 1 yıl
cumartesi pazar ve mesai saati dışında iş yapmak zorunda değil o zaman
- 1 yıl
@GatoLigero 🤣🤣🤣🤣🤣
Yok akşam yatakta da çalışmasın
Messi bitti diye
Evlilik beraber hayatı paylaşmaktır sen ben olmamalı herkes eşinin omzundaki yükü paylaşmslı kadın erkek farketmez - 1 yıl
o zaman erkekte geç saatlere kadar çalışmalı eşitlik
- 1 yıl
@GatoLigero eşitlik diye bir kavrama karşıyım evlilikte ama herkes insan herkesin hakkı var
Eşit olması için evdeki iki kişi ya bayan ya erkek olacak - 1 yıl
bende üstünlükçüyüm zaten
- 1 yıl
@GatoLigero seni alan ayvayı yedi
- 1 yıl
beni kimse alamaz ben seçerim
- 1 yıl
@GatoLigero desene evde kaldınnnn
- 1 yıl
evlenen enayidir zaten eşinin işini yapsın
- 1 yıl
@GatoLigero inan istemesemde sana katılıyorum
Evlenmeden seks yapmak günah olmasa evlenmedim bende 🤣🤣🤣🤣🤣 - 1 yıl
ben günah falan takmıyorum
- 1 yıl
@GatoLigero günaydin
- Devamını Gör (94)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer