Aile & Toplum konusunda 960 cevap paylaştı. Kendi bir saatlik yaşamının garantisini veremeyen insan, bir ömür boyu sürecek, değişmeyecek, bozulmayacak bir eş bekleyebilir mi? Bu mümkün mü? Eğer biri kendisi için böyle kesin bir garanti verebiliyorsa, kendisi gibi birini bulması ne kadar kolay ve mümkün olabilir?
İnsan sürekli olarak değişir, hali, düşünceleri, ideolojisi ve hisleri… vs, vs. İnsan doğası gereği sürekli değişir, gelişir, bazen de geriler. Duygular, düşünceler, hatta değerler bile zaman içinde dönüşebilir. O halde, bir insanı "değişmeyecek" bir hali için sevmek, baştan kaybetmeye mahkûm bir beklenti değil midir?
Belki de doğru soru şu olmalı; Bir insanı hangi haliyle değil, hangi özüyle sevebiliriz? Çünkü insanın geçici halleri değişse de, özünde var olan bazı şeyler var mesela merhameti, dürüstlüğü, sevgiyi yaşama biçimi bence en önemlisi güzel ahlakı bunlara sahip olan insan da her şey çok çabuk değişse de bu tür yanları zaman içinde pek değişmez.
Garanti beklemek yerine, değişimi kabul edip, birbirini değişirken de sevebilmeyi öğrenmek gerekmez mi?
Evlenilmeye uygun aday bir insan da görünür de olan toplumsal beklentileri karşılayan her şeye bulduk diyelim ki yaşı yaşımıza huyu huyumuza dış fiziği de gayet uygun ancak o bizim kısmetimiz de mi?59 Yorumla- 1 yıl
Güzel yazmışsınız haklısınız ama bu tam olarak benim sorduğum sorunun cevabı değil aslında
- 1 yıl
Anladım
- 1 yıl
Tabiki. Evlenmek için sevginin tek başına yeterli olmadığının bilincindeyim. Sevginin yanında uyum, anlayış, saygı, sadakat, hayat görüşünün benzer olması, beğeni gibi gibi bir çok faktörün olması gerekiyor. Teşekkürler
- 1 yıl
Sorularımın çoğu öğrenmek için değil insanların düşüncelerini merak ettiğim sorduğum sorular
- 1 yıl
En İyi Cevaplar
- Aile & Toplum konusunda 401 cevap paylaştı.
1 yılBirisini bulup evlenme işi çoğunlukla kalbi kırılmış olanların veya bir evlat sahibi olmak isteyenlerin hemen ve tabiri caizse alelacele evlenmesi gibi oluyor iken gerçi bu durum görücü usulü ile de değişebiliyor ama evlat edinmek için yaptığı eylem gibi görünüyor.
Öte yandan da evlenmek için bir acelesi bulunmayanların da o yola tanıyarak sevgi ile emeğin bütünleşmesi sonucunda bir ömür boyunca güzel ve mutlu bir aile saadeti yolu olsun diye istedikleri bir yol gibi oluyor tabi kişisine göre.31 Yorumla- 1 yıl
Evet bence de
1 yılbence insan hiçbir halt etmemeli devirde çok fazla sıkıntı mevcut kafa dengi birini bulup ben bununla evlenecem demiyorsan hiç bu toplara girilmez insan birazda ne istediğini bilmeli
21 Yorumla- 1 yıl
Kesinlikle katılıyorum
1 yılİnsan onun için doğru insan olduğunu anladığı zaman evlenmeye karar vermeli. Evlilik öyle bir şey ki hayatını bir başkasıyla paylaşıyorsun ve kiminle paylaştığın senin bütün ruh halini etkileyen bir şey yani anlayışsız manipülasyoncu benci falan filan biriyle birlikteysen hayatını kendi ellerinle cehenneme çevirmiş oluyorsun
Uyum, akıl , zeka, maddiyat , aile kültürü , kendi kültürü... herşeyine bakmak ve asla acele etmemek çok önemli
Evlilik demek artık tek değil iki kişisin demek bunun ne kadar ağır bir durum olduğunu yanlış kişiyle evlenince anlıyorsun. Doğru biriyle yapılan evlilik ise hayatın yükünü hafifletir nefes almanı saglayan huzur o evdir artık. Sadece aşık oldum diyerek aptalca evlilikler yapmayın aşk denen şey de zamanla yok olan bir aldatmaca zaten
11 Yorumla- 1 yıl
Kesinlikle katılıyorum
Yapay Zeka Cevapladı
Bence evliliğe giden yol sevgiyle başlar. 🩵 Ancak sadece sevmek de yeterli değil. Sevginin yanında saygı, uyum ve hayattaki temel değerlerde ortaklık da olmalı. Hani derler ya "evlenmeden önce konuşulması gereken sorular" diye, işte o sorular iki tarafın ne kadar uyumlu olduğunu gösterir. 😊 Ama sadece evlenmek istediğin için birini arayıp bulmak, ileride hayal kırıklıklarına neden olabilir. İçten bir sevgi ve birlikte bir hayat hayali kurmayı başarabiliyorsanız o ilişki evliliği hak eder bence. 🌸
Ramazan ayının bereketi ve huzuruyla kararların daim olsun canım! 🙏🌙30 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
88Cevap
1 yılAynen öyle! Sonuçta iki durumda da insan bir şekilde karşısındaki kişiye karşı bir şeyler hissediyor. “Evlenmek istiyorum” diye karar verip biriyle tanışan da, zamanla o kişiye karşı bir bağ kuruyor ve sevgi oluşuyor. Zaten hiçbir şey hissetmeden, sadece mantıkla evlenmek gerçekçi gelmiyor bana.
Ama burada ince bir fark var: Biri önce evlenmeye karar verip sonra hayatına uygun birini arıyor, diğeri ise önce birini sevip sonra evlenmeye karar veriyor. Yani süreçler farklı olabilir ama işin içinde mutlaka duygu var. Önemli olan, sevgiyle birlikte saygı, uyum ve ortak gelecek beklentilerinin de uyuşması. Yoksa sadece “evlenmeliyim” diye biriyle birlikte olmak, bir süre sonra mutsuzluk getirebilir.
11 Yorumla- 1 yıl
Aynen öyle. Sana katılıyorum
1 yılUygun birini bulunca istişare edip evlilik için düşünmeli... Bazen çarşıya niyet edersin alınacak bir şey olmaz. Bazen alınacak çok şey vardır ama sen o gün alışveriş yapmayı düşünmezsin...
Bu döngüler duygusal tercihlerimiz ile şaşabilir veya yerini bulabilir, Allahu Teala dan çok yardım istemek gerektiği kanaatindeyim.37 Yorumla- 1 yıl
Çünkü kalpler Allah'ın elindedir...
- 1 yıl
Elbette
- 1 yıl
- 1 yıl
@IALLEGRO Kalpler Allah'ın elindedir bu doğru bir cümle. Tam bir cevap olmasa da konumuzla ilgili bence. Yani burada benim anladığım şu: baştan sevip sonra evlenmeyi düşünsen de, evlenmeye karar verip sonra biriyle tanışıp sevsen de sonuçta kapı yine aynı yere çıkıyor. Allah kalpleri ısındırdigi için seviyorsu
- 1 yıl
İfade etmekte aciz kalmış olabilirim
Bazen nedenini anlamadığın şekilde bazı şeyleri, kişileri acayip şekilde seversin ama nasip olmaz.
Bazen olacak olanı gönlün ortada olumsuz hiçbir şey olmamasına rağmen istemez...
Sebebini bilmediğimiz şekilde matematiksel açıdan bakınca olmaması gereken biçimde bazı şeylere bağlanıp veya tersi soğuma halleri gelir geçer. Hepsinde bizim için hayırlar vardır şayet zahmet edip tek tek analiz edersek geriye tefekkür içinde dönüp bakarsak...
sevdiğin için elvenmemelisin, çünkü hayallerimizde ki gibi olmayacak gerçekçi olmak lazım. Evlilik kriterlerini , uzun vadeli bir birlikteliğin temellerini atacağın hayat arkadaşın , dert ortağın , sırdaşın, vb. vb. gibi düşünmek lazım. bu kriterler senin sevdiğinde olmayabilir , belki normal arkadaş olarak gördüğün birinde vardır. Bana göre doğru kriterleri karşılayan kişi, fiziksel özelliklerini ikinci hatta 3. plana atıp elde etmeye çalışılmalı... Teşekkürler.
27 Yorumla- 1 yıl
Elbette hayat arkadaşı olarak görmeli ama mantıklı gelen o kişiyle de evlenmek için sevmek lazım yine de. Sadece sevgi yeterli değil ama sevgi olmazsa olmaz bir şeydir. En azından bana göre böyle
- 1 yıl
ben sevginin sonradanda oluşşabileceğini düşünüyor ve aynı zamanda kuru sevginin evlenmek için yeterli olmayacağını savunuyorum, ilk başta bahsettiğim kriterler olmadan özellikle değer vermeyip, saygı göstermeyip ( günümüzde sık yaşanan olay kişisel alana müdehale ) ama yinede sevmek , hastalıklı bir sevgidir. Bence gerek yok. Ülkemizin acı gerçeklerinden maalesef, aşk evliliği yapacağıma , temeli saygıya dayanan mantık evliliği yaparım, daha uzun süreli olur olmasada daha mutlu bir evlilik olur. Benim fikrim bu.
- 1 yıl
Ben anlatamadım sanırım. Ben de geçici aşkın evliliğinden yana değilim zaten. Mantık zaten olmalı. Benim söylediğim şey mantığın da tek başına yetmeyeceği. Mantık +sevgi olmalı. Kısaca bunu söylüyorum
- 1 yıl
yok anlattınız ama kafamı karıştırdınız biraz, bir yorumda insanlarını fikirlerini merak ederken diğer yorumda bir fikre katılırken, diğer bir yorumda, aşk ya da mantıksal evlilik konusunda , hangisi oldugu farketmez biri olmadan diğeri nasıl olacak diye sorguluyorsunuz... herneyse sonuç olarak sorunuza birkaç defa cevap verdiğimi düşünüyorum. Sağlık günler Mutlu Ramazanlar Dilerim.
- 1 yıl
Ben bu soruyu insanların görüşünü merak ettiğim için sordum. Görüşleri yanıtlarken de kendi görüşlerimi de dile getirdim. Katıldıklarım da oldu, katılmadıklarım da oldu. Aşk ya da mantıksal evlilik konusunda neyi kastettiğinizi anlamadım. Ben aşk değil sevgi taraftarıyım. Bir evlilikte sadece sevginin veya sadece mantığın yeterli olmadığı, ikisinin de aynı anda olması gerektiği taraftarıyım. Kendimi açıklamak istedim. Cevap için teşekkür ederim. Size de sağlıklı günler ve mutlu Ramazanlar :)
- 1 yıl
Kanka sen bana katılmasan da ben sana katılıyorum kesinlikle altıma imzamı da atarım 👍
- 1 yıl
Altına*
1 yılBirini sevdigi için , simdiye kadar evlilik icin baktığımda oldu aman boş ver diyip istemediğim zamanda oldu , lakin konudtugumda tabistigimda denk geldikçe oluyor. Bence cidden iliklerine kadar seveceğin biri olmalı , olmalı ki hayatın zorluklarına katlanırken pişman olma
22 Yorumla- 1 yıl
Bu Sabah sersem gibiyim 😅 bolca yazım yanlışım varmış , afedersiniz 🙏😅
- 1 yıl
Hiç sorun değil. Anlaşıyor yorumunuz :)
Aile & Toplum konusunda 2,7b cevap paylaştı. Bence insan, önce birini gerçekten sevdiği ve onunla hayatını paylaşmayı istediği için evlenmeli. Evlilik kararı sırf zamanın geldiğini düşündüğüm için alınacak bir şey değil. Sevgi ve uyum olmadan, sırf evlenmek için birine yönelmek hem beni hem de karşımdaki kişiyi mutsuz edebilir. O yüzden önce sevgiyi ve bağlılığı hissetmek, ardından evliliği doğal bir adım olarak görmek daha doğru geliyor.
22 Yorumla- 1 yıl
Bence de
Maalesef evliliğin belirli bir formülü, zamanı kuralı yoktur. (Her kişi her ilişki için mutlak amaç: mutlu, huzurlu ve uzun yolculuk bir evlilik amaç edinir ve bu doğru kişiyle olur.
Evliliğe karar veririsin doğru kişiyi bulamazsın, doğru kişiyi bulursun bu sefer şartlar olmasa sürükler. Yani şu zamanda kafa dengini doğru kişiyi bulmak çok kolay değil.
Evlilik için önce niyet alıp, doğru kişiyi bulmak mühim.
“Ehline denk gelmeyen her şey ziyan olur, can da inci mercan da”22 Yorumla- 1 yıl
Çok haklısınız. Katılıyorum
Aile & Toplum konusunda 6,4b cevap paylaştı. İkisi aynı şey değil. Birinde evlenmeye karar verir ve sen sadece araç olursun. Başkasını denemiştir olmamıştır ve sana gelmiştir sen olmayınca da başkasına gidecektir.. Senin bir özelliğin yok yani.
Görücü usulünede bu yüzden karşıyım. Kimsenin evlilik planında araç olamam.
diğerinde ise seni sever amaç olursun, evlilikse araç..
evlilik düşündüğü için bana gelmemeli, bana geldiği için evlilik düşünmeli..14 Yorumla- 1 yıl
Başkasını denemiştir olmamıştır da sana gelmiştir dediğin ne ki? Denemiş olmamıştır diyorsun. Sonuçta sevse onunla evlenirdi. Demek ki ona karşı bir şey hissetmemiş ki görüşmeyi kesmiş. Başkasıyla gorusecek, onu sevmezse yine görüşmeyi kesecek. Seveceği insanı bulduğunda evlenecek zaten yine o kişi.
- 1 yıl
İşte evlenmek için evlenenler var ama bu tam bir saçmalık zaten. Görücü usulü tanışan herkesin ben bu şekilde evlendiğini düşünmüyorum. İnsan sırf evlenmiş olmak için evlenecekse illa görücü usulü tanışmasina gerek yok ki arkadaş çevresinden vs. birini bulup seviyormuş gibi yapıp öylesine evlenler de var.
- 1 yıl
Hani bu durum evlenmenin usulüyle alakalı değil, kişinin kafa yapısıyla ve amacıyla alakalı
İlki dedigin olay başıma geldi adam sırf evlenmek istiyordu diye beni aday olarak düşünmüş annemle konusuyormus gozune girmeye calisiyormus benle eh çokta bisey bi zaman geçirmek filan yoktu benim fikrimi sormak o da yok iğrenç yani sonra kanser oldu yani zaten eskiden de böyle sağlık sıkıntısı varmış dusununce allah korumus beni yani ben hoslanmistim ama aşık değildim ya evlenseydim ve o zaman kanser olsaydı ben napicaktim hiç düşünmemiştim beni her iki konuda da erkeklere güvenimi 1 gunde kaybetmedim dermisim jdjdj
Doğru değil aşık olacan sonra sevgili ondan sonra evlenirsin
19 Yorumla- 1 yıl
O adam evlenmeye hazır olduğuna karar verip seni de görüp beğendiği için görüşmek istemiş olabilir. Bu gayet normal değil mi? Onu da geçtim adam kanser olmuş. Olabilir. Hastalık bu. Her an herkesi bulabilir. Evlendikten sonra kanser olmuş olsa ayrılacak mıydın yani? Allah korumuş diyorsun bir de. Ayıp değil mi bu söylediklerin? Aynı şey senin başına gelse sen kanser olsan böyle konuşabilecek miydin merak ediyorum.
- 1 yıl
Hiç merak etme cevap vereyim
Adam daha önceden böyle şeyler yaşamış ama bana soylememis benim fikrimi sormadan evlenmeye karar vermiş ve annemle monusuyormus
Bunları biri sana yapsa kabul eder miydin
Ne kadar umursamaz birisi ben asla etmem iyi ki olmamış evet dedigimin arkasindayim - 1 yıl
Haa hastaligini özellikle gizlediyse ona bişey diyemem
- 1 yıl
Tedavi görmüş iyileşmiş demek ki o zaman. Gizlememiş söylemiş de ayrıca. Çocuk istiyorsa bunu da belirtebilir. Seni bu kadar rahatsız eden şey ne yani?
- 1 yıl
Kabul ederim demedim ama çekindiği için annenle konuşmuş olabilir mesela sen bunu anlamakta niye zorluk yaşıyorsun
- 1 yıl
Sırf kanser olmuş diye birini yargılayıp bir de Allah korumuş diye cirkince konuşan birinden mantıklı bir cevap beklemiyordum zaten
Aile & Toplum konusunda 3b cevap paylaştı. Sevmek evlenmek için yeterli mi? Yoksa güvendiğinle mi evlenirsin? bence önce evlilik düşünülmeki sonra güveneceğin ve seveceğin kişiyi aramaya başlamalısın çünkü çok seviyorum diyen var ama evlenmek isteyen yok yani şimdi seviyor mu sevmiyor mu şüphe konusu olur şüphe güveni yıkar en iyisi evlilik için bir yola çıkmak gerek yoksa laf olsun sevgilim olsun diye değil.
11 Yorumla- 1 yıl
Haklısınız
- Aile & Toplum konusunda 1,4b cevap paylaştı.
1 yılMerhaba,
Evlilik kişilik ve karakter meselesi!
Şahsa kişiye aittir!
Evlilik niyettir!
Evlilik Allah'ın emri peygamberin sünneti ve imanın yarısıdır!
En güzel aşk helal olan aşktır ve evlilik ile olur olmalı!
Var ya da yok önemi yok, önemli olan niyettir...30 Yorumla Aile & Toplum konusunda 2b cevap paylaştı. Evlenmek istediğine karar verdiğinde evlenmeli. Çünkü aklında şüphe olmaz ve korku kaygı endişe de olmaz. Emin bir şekilde evlenir. Fakat sevdiği için evlendiğinde kaygıları stresi bitmiyor. Acaba hata mı yapıyorum evlenerek diyerek kararsız kalıyorsun.
20 YorumlaBen evlenicem diyip tanışmaya çalışmak = mantık evliliği
Sevdiğin için evlenmek = aşk evliliği
Binkere olsun aşk evliliğini tercih ederim ben eve geldigimde hoş geldin hayatım diyen biri ile evlenmek isterim kendi arzularım için evlenmek çok yanlış ki muhtemelen arada tutan bir bağ olmadığı için boşanmak muhtemeldir.35 Yorumla- 1 yıl
Yalnız soruma göre iki koşulda da severek evleniyorsun. Mantık evliliği demek sevmeden evlenmek demek değil ki
- 1 yıl
Ben böyle bir sevmekten bahsetmiyorum 3 günde 5 günde birini sevemezsiniz
Sizin hayatınizi adayacaginiz kadın için kısa bir süre karar vermemeli ki mantık evliliklerinde bunu görüyoruz.
2 yıl 3 yıl 4 yıl birlikte olunmadan yapılan evlilikler hüsran.
Bu işin en güzeli kişi okulunu okurken hen gönlüne hem aklına yatan biriyle ilişki yaşayacak sonra zamanı geldiğinde evlilik için evlenir,
Ben evlencem diyim anasına kız bul bana tanışmam lazım değil - 1 yıl
Elbette 3-5 günde kimse sevilmez ama mantık evliliği yapanlar da 3-5 günde evlenmiyorlar zaten. Doğru bilinen yanlışlar... erkek illa annesine bana kız bul diyerek de olmuyor. Sorumdaki ilk seçenek evlenmeye karar verdikten sonra karşısına çıkan insanlara şans verip tanıyıp yine severek evlenmekti
- 1 yıl
Saygı duyarım
Gerçekten sevdiği ve güvendiği kişiyle evlilik yoluna adım atmalıdır. Ama bazen de çok karakterli ve her yönüyle çok iyi seni seven birine denk gelirsin. O zaman da bir yoldaşlık düşünülebilir.
31 Yorumla- 1 yıl
:)
- Aile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı.
u 1 yılBana kalırsa bunun belli bir planı yok. Siz plan yaparken, hayatın sizin için ➡seçtiği planlar vardır çünkü. Güzel şeyler, plansız gelişir, ve yormaz. Ansızın gelir hiç aklında yokken biri çıkar, o sana bu fikri düşündürür davranışları nezaketi ilgisiyle. Ve düşünürsün sonra da önceden kimseyle düşünmediğin bu fikir 💭 cazip gelmeye başlar sana.💓🌾
10 Yorumla Bence önce evlilik fikrine hazır olmak gerekiyor. Ondan sonra hayatına birini dahil edip ilişki sürdürmek daha mantıklı bana göre. Şu an evlilik fikrine sıcak bakmıyorum ve hayatımda çok sevdiğim birisi de olsa kararımı değiştirmez. Sadece karşımdaki insanın yıllarından vaktinden çalmış olurum eğer evlilik düşüncesinde birisi ise. O yüzden önce bu karara hazır olmak sonra bir ilişkiye başlamak benim tercihim olurdu.
10 Yorumla
1 yılAslında bu durum her ikisinide ifade etmekte, evlenmeye kendini hazır hisseden kişi hayatını kuracak insanda sevgini ve değerini paylaşabilecek birine bakacaktır. Aynı şekilde seven kişide bir süre sonra yuva kurmak için çaba sarfedecektir.
11 Yorumla- 1 yıl
Evet haklısınız
1 yılGüzel soru. Diğer soruların gibi. Sırf evlenmek için evlenilmez. Kendini evliliğe hazır hissediyorsa evlenir yoksa bir süre daha bekler. Ancak evlilik güzel şeydir. Dini yönden de , toplumsal yönden de , kişisel yönden de.
15 Yorumla- 1 yıl
Teşekkür ederim :) ben de öyle düşünüyorum
- 1 yıl
Rica ederim.
- 1 yıl
Ama sorum şu aslında: iki seçenekte de severek evleniyorsun ama birinde sevdiğin insan seni evlenmeye heveslendiriyor, diğerinde sen evlenmeye karar vererek o şekilde adım atarak birini tanıyıp severek evleniyorsun. İki seçenek de olabilir gibi ama hangisi daha sağlıklı ya da duruma göre ikisi de olabilir mi gibi gibi
- 1 yıl
Mantık doğru mantık. Yani dediğiniz doğru. Her halukarda severek evleniyor. Sevgi karşılıklı ise evlenmeli işte. Çünkü sevgi de saygı da karşılıklı olur ve zorla güzellik olmaz.
- 1 yıl
Bence de
Önce beyinen hazır hissetmeli. Evleneceğin insanı görünce anlarsın. Ben tavsiye üstüne tanıştım. 1 ay sonra nişan yaptık 😀 2 ay sonra ta nikah var. Bende öyle karar verince tak tak
218 Yorumla- 1 yıl
Bir insanla 1 ay gibi çok kısa bir sürede evlenmeye nasıl karar verebiliyorsunuz? Hayret ediyorum
- 1 yıl
Elbette haklısınız ama 1 ay diyosunuz. Bu süre o kişiyi en azından evlenmeden önce de bir miktar karakterini tanımak açısından yeterli mi sizce? Hani çok uzun tutmak anlamsız elbette 5-6 ay deseniz yine normal karşılardım ama 1 ayda evliliğe karar vermek bilemedim
- 1 yıl
Bence büyük cesaret
- 1 yıl
Bir de sevgi bağı oluşması için de yeterli gelmiyor bana 1 ay. Sadece mantık üzerine kurulu bir evlilik mi bu?
- 1 yıl
Oluyor demek ki öyleyse mutluluklar dilerim. İnşallah çok mutlu ve huzurlu bir evliliğiniz olur :)
- 1 yıl
Öyleyse sevindim. Tekrar mutluluklar :)
- 1 yıl
Bu cümleyi o adayın yüzüne de ilk buluşmada söylediniz mi ben seninle evlenicem diye 😂 ya çok kez duydum ama bana gerçekten çok ilginç geliyor birini gördüğün ilk anda evleneceğini düşünmek, bir günde karar vermek, o hissi almak. Bilmiyorum herkese nasip olacak bişey değil gibi
- 1 yıl
Elbette o gün söylemedim. Çok itici gelirdi. Ama oda düşünmüş bundan olur diye 😉 bizi okul arkadaşımın yengesi tanıştırdı. Fırını var. Sürekli ondan ekmek alır. Annesi orada oturur. Kızı iyi tanıyor. Bizim hala da beni iyi tanıyor. Dediki bana Savaş ikinizi de iyi tanıyorum siz çok iyi anlaşırsınız. Dediği gibi de oldu. Bizim hala mükemmel analiz yapmış.
- 1 yıl
Hmm ortak tanıdıklarınız da varsa o zaman hızlı olma sebebi şimdi anlaşıldı
- 1 yıl
Aynen halam dediki kızım gibi güvenirim. Ben şu lafı dedim. Eğer sen kefil isen olay bitmiştir. şu an evde fena inşaat var. Banyo mutfak komple yıkıldı yeniden yaptırıyorum. Ortalık curcuna kardeşim. Dun baktim benim kız bana yemek getirmiş evde mutfak yok diye. Bir de en sevdiğim. seyleri hatırlamış. Bak mutfağa banyoya malzeme seçtim çağırdım gel sende bak is çıkışı geldi. Arkadaşımın dükkanı. Benim seçtiklerimin aynısını seçti. Dedim ya ben yarimi buldum. Bulduğun zaman inan hissediyorsun. Hiç bir kadın beni böyle etkilemedi. Kuzum ben 57 ülkeye gittim. İngilizce ve Rusçam ileri seviyede. Yıllarca rusya Ukrayna da yaşadım. Oranın kadınları beni etkileyemedi 😉
- 1 yıl
Abi doğrudur ne güzel Allah sana nssip etmiş sen bulmuşsun da bu herkese nasip olmuyor. İnsanın diğer yarısını bulduğunu hissetmesi kolay değil.
Bu devirde sağlam sadık 175 üstü erkek bulursam gerçekten evlenebilirim. Soruya gelirsek sevip evlenenler sıkıntılı görücü usulü de mantıklı geliyor piyango nasıl vurursa
21 Yorumla- 1 yıl
Görücü usulünde de severek evleniyorsun ki zaten
Tabiki sevdiğin zaman evlenilmeli yaşın geldi diye birini bulmak saçma sevmediğim birisiyle yaşamak doğru olmaz, bence sevdiklerimizle zaman geçirmek daha güzel öyle evlilik hem daha güzel yürür bu devirde kimseye güvenilmez, önce tanımalısın sevmelisin :)
23 Yorumla- 1 yıl
Yok sevmediğin birisiyle değil. Yine seveceksin ama evlenmeye karar verdikten sonra birini bulup seveceksin öyle düşün
- 1 yıl
Yok ben soruyu kendim için sormadım. Görüşleri merak ettiğim için sordum sadece. Cevap için teşekkürler :)
Aile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı. Birini sevdiğin için olmalı, sırf evlenmek için evlenilmez bence
511 Yorumla- 1 yıl
Sevgi iki seçenekte de var aslında
- 1 yıl
Yani biri hayatında biri var ve onu sevdiği için evlenmeye karar veriyor, diğeri evlenmeye karar veriyor ve sonra biriyle tanışıp severek evleniyor.
- 1 yıl
Evlenmeye karar verip birileriyle sonradan görüşen insanlar mantık evliliği de olsa sonuçta sevmeden neden evlensinler ki? Hiçbir şey hissetmeden evlenmek? Olacak iş mi
- 1 yıl
Mantık evliliği sevgi ile birleşerek yapılan bir evlilik olmalı bence. Hem seviyorsun hem de senin için mantıklı. Daha ne olsun? Sevgiyle mantık aynı anda olmadan yürümez zaten bence
- 1 yıl
Baskalari öyle görüyor olabilir ama bana göre öyle değil
- 1 yıl
Eyvallah kanka
Görücü usulü var hiç doğru gelmiyor tanıdık arkadaşlardan birbirleriyle sadece evlenmek için evlenmek arada bir sevgi bile tam olarak yok mantık evliliği , birini sevdiği için karşılıklı duygular içinde birbirlerine gelecek düşünen birbirini seven iki bireyin evlenmesi daha doğru
13 Yorumla- 1 yıl
Evlenmiş olmak için evlenilmez tabiki ama görücü usulünde de severek evleniliyor bence çoğunlukla.
- 1 yıl
Görücü usulü evlenenlerin çoğu sevmeden mi evleniyor diyorsun yani? Bilmiyorum bana pek mantıklı gelmedi
evlilik ekonomik bi yönü olan durum. erkekler için karar verince birini araması daha mantıklıdır. ancak gönülde yatan elbette birini sevdiğin için evlenmek.
13 Yorumla- 1 yıl
Karar verince arayanlar da sonuçta bulduğu kişiyle sevdigi için evkeniyordur diye düşünüyorum.
- 1 yıl
Ama evlenmeye karar verilse dahi sonuçta evlenmek için yine de birini sevmek gerekir. Sonuç olarak evlendiği kişi de kaderidir yani hayat bu değiştiremez ki bunu. Nasip diyoruz
- Aile & Toplum konusunda 544 cevap paylaştı.
1 yılHayat karar verir ya herkesin yapısı farklı kimi insan sevdiği ile mutlu olur kimi insan mantığı ile olur kişiye göre değişir
25 Yorumla- 1 yıl
Soruda 2 seçenekte de sevgi var ama zaten
- 1 yıl
Kendin arayıp bulup sevmek biraz zor geliyor
- 1 yıl
Kolay olan hangisi
- 1 yıl
Sadece yaşamak yeterli ya kendi başına mucize zaten
- 1 yıl
Olabilir evet
Doğru zamanda karşısına çıkan doğru kişiyle, işde o kişi bu yaaa dediği kişiyle evlenmeli ama iyide tanımalı
23 Yorumla- 1 yıl
Bu benim lafım. İşte evleneceğim kişi bu diyeceğim biri çıktığında evlenmeliyim derim hep
- 1 yıl
Doğrudur :)
1 yılKesinlikle sevdiği için evlenmeli evlenmek için evlenlmezki
31 Yorumla- 1 yıl
İki koşulda da severek evlenmiş oluyorsun.
- Aile & Toplum konusunda 871 cevap paylaştı.
1 yılKendini evliliğe hazırladıysan sevdiğin ile evlenirsin evliliğe hazır olmadan da sevdiğin için evlenmekde o ilişkiyi yıpratır
19 Yorumla- 1 yıl
Çok doğru
- 1 yıl
Birini hayatına aldığında kalbindeki hayatındaki eksikliği tamamlamak için alırsın hayatına ve herzaman onu seversin çünkü eksik olanı o tamamlıyor ama böyle zaman geçirdikten sonra ona aşık olduysan da bu ilişki bir süre sonra evliliğe geçse bile o evlilik sıkıcı hale gelir
- 1 yıl
Katıldığım çok nokta var sana ama zaman geçirdikten sonra ona aşık olduysan bu ilişki bir süre sonra neden sıkıcı hale gelsin ki
- 1 yıl
Çünkü o ilişkide herzaman aynı şeyler olacağı için sıkılmalar başlayacaktır çünkü o ilişkide merak herzaman olması gerekir bunu sever mi ya da nasıl mutlu etsem gibi düşünceler olunca o ilişki güzel gider
- 1 yıl
Öyle diyorsun ama bu iki seçenekte de yaşanabilecek bişey
- 1 yıl
Ama birinde bir süre sonra sıkıcı bir hal başlayacak
- 1 yıl
Doğru insanı bulduğunda öyle olacağını sanmıyorum.
- 1 yıl
İnşallah dilediğin gibi olur inşallah hayırlısı olur
- 1 yıl
Amin inşallah hepimiz için
1 yılBirini severse evlenmeli, çünkü bu durumda onu daha iyi tanımış olacak diğerinde biraz görücü usulü gibi oluyor aceleye gelmiş gibi.
11 Yorumla- 1 yıl
Aslında iki durumda da severek evleniyorsun. Mantık evliliği sevgi olmadan yapılan bir evlilik değil ki
Aile & Toplum konusunda 2,9b cevap paylaştı. Bence ikiside yanlış değil ama birine bir şey hissetmeden evlilik düşünemem
23 Yorumla- 1 yıl
Ben de öyle. Her iki seçenekte de sevgi var zaten
- 1 yıl
Elbette
Doğru kişiyi bulduğuna yüzde yüz eminse evlenmeli ama yüzde 99 bile çok riskli
27 Yorumla- 1 yıl
%100 emin olmak diye bir şey var mıdır ki
- 1 yıl
Kim %100 emin olarak evleniyor ki? Severek, mutlu olacağına inanarak çıkıyorsun bir yola. Aynı evin içine girip aynı yastığa baş koyduğunda anlıyorsun gerçekten mutlu olup olamayacağını. Yani hiç evlenmedim ama insanların gerçek anlamda evlenince tanındığını söyleniyor
- 1 yıl
Kesinlikle haklisin, O yaşanacaklar çok şey götürüyor insandan evlilikten de soğutuyor o sebepten eş seçiminin insan hayatında ne denli önemli olduğunu anlatmak istedim sadece. Eş seçimi bu dünyada yapılacak en önemli seçimlerden. Insan kendini kaptırmazsa aslında işaretler karşıda ki insanın nasıl birisi olduğunu az cok belli ediyor. Biz görmek istemiyoruz üstünü kapatıyoruz kendimizi kandiriyoruz.
- 1 yıl
Haklısınız. Sevgi elbette olmalı ama mantık da olmalı her zaman
- 1 yıl
Amin inşallah herkes kendisi için doğru insanı bulur
Sevdiği için evlenmeli anket açılmalık soru aslında
26 Yorumla- 1 yıl
Ama sorum herkes tarafından doğru anlaşılmamış ki. İki koşulda da severek evleniyorsun zaten
- 1 yıl
Senin kastettiğini anladım bence insan ben evlenicem diye yola çıkmaz ya sevdiceğiyle evliliği hayal eder diğer türlü öyle kolay kolay aşık olunmaz gibime geliyor sonuçta o kişiyi evlenme amacıyla bulmuş evlilik olmasa o insanı hayatına almıycaksa Bi garip durum ya güzel soru ama beğendim direkt anlaşılmaması normal ama
- 1 yıl
Teşekkür ederim. Mantik evliliği de olsa bana göre sevgi şart
- 1 yıl
👍🏻👍🏻
1 yılSevdiğin için evlenmelisin sevmediğin biriyle sadece evleneyim diye evlenirsen tamamen fiyasko olur
23 Yorumla- 1 yıl
İki durumda da severek evleniyorsun ama
- 1 yıl
Bana göre hayır
- 1 yıl
Peki
1 yılMümkün olursa ikincisi ama toz pembe dünyasa yaşamıyoruz. Bazı şeylerin vakti var
25 Yorumla- 1 yıl
Aslında iki türlü de severek evlenmiş oluyorsun ama gidişat farklı
- 1 yıl
Evleneyim de kim olursa olsun demek de problem, doğru kişi, ruh eşi vs. diye tutturmak da.
- 1 yıl
Evleneyim de kim olursa olsun demek zaten problem. Benim sorduğum soru bu değil
- 1 yıl
Evet saçma ama gerçekten yapan insanlar var
- 1 yıl
Allah öylelerinden uzak etsin
1 yılEvlenmeye karar verdiysem zaten sevdiğim insanı bulup evleniyor olmuyor muyum 😂
23 Yorumla- 1 yıl
Ama evlenmeye karar verdikten sonra buluyorsun. Bulduğun kişi değil seni evlenmeye karar verdiren
- 1 yıl
Kafama göre illa evlencem diye birini bulup evlenmem sevdiğim adamla evlenirim 😌
- 1 yıl
Elbette :)
1 yılBirini sevdiği için evlenmeli diğeri çıkar yolu gibi duruyor
21 Yorumla- 1 yıl
Bence de
1 yılAslında bu değişir ya mesela evlenmeyi düşünmediğim bir zamanda evlenecek kadar sevdiğim biri çıkarsa evlenmeyi düşünebilirim. Ama evliliğe hazır olup ondan sonra birini bulup sevmek daha mantıklı olur.
10 Yorumlaher şey olduğuna varır, çokta şey etmemek lazım
16 Yorumla- 1 yıl
Orası öyle ama biz seçenekleri konuşuyoruz
- 1 yıl
Biz ona öyle demiyoruz. Biz ona Allah kalbini bir ısındırır, bir sevdirir, bütün seçenekler yalan olur :)))
- 1 yıl
Diyoruz
- 1 yıl
Sende mi?
1 yılBence bulup evlenmeli evlilige yeni birisiyle girip evlendikten sonra tanımalı
110 Yorumla- 1 yıl
Evlenmeden önce de bir tanıma aşaması olmalı. Göz kapalı direkt evlenilmez ki
- 1 yıl
Tabi orası öyle ama Max 5 ay bu süre iyi olup olmadığını çözer en azından sonrası zaten evlenince tanımak en iyisi benim evlenmeden önce 9 yıllık iliskimdi ama evlendikten sonra pek olmadi
- 1 yıl
Boşandınız mı?
- 1 yıl
Hayır daha bosanmadik
- 1 yıl
Peki neye göre söylüyorsunuz 5 ay diye öyleyse? Senelerce görüşmüş birisiniz üstelik eşinizle evlenmeden önce
- 1 yıl
Suanki yaşadığım sıkıntılardan dolayı soyluyirum
- 1 yıl
Fazla süre tanımanın ne açıdan sıkıntısı oldu?
- 1 yıl
Daha fazla burdan yazamam
- 1 yıl
Peki öyleyse iyi geceler
- 1 yıl
İyi geceler
1 yılErkekler genelde evliliğe karar verir ve o an kim varsa onunla evlenir. kadinlarsa ilk iliskilerde çok sever hemen evlenmek ister ama partneri hazır değildir sonra onu seven evlenecek başka bi adamla evlenir. Genelde çoğu kişi sevdiğiyle degilde o dönem için birbirine uyan kişiyle evlenir
20 YorumlaAile & Toplum konusunda 785 cevap paylaştı. Farkında mısınız, güzel şeyler hep çok zor. Güzel’e varmak, Güzel’i aramak, güzelliğini korumak, güzel davranmak… Hepsi kendi içinde türlü zahmetlerle yüklü.
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 13,6b cevap paylaştı.
1 yılEvlilik sevdiğin için yapılması gereken bir şey bence ah işte yaşım geldi evlenmem lazım birisini bulayım de evleneyim diye bilmem yazarken bile saçma geldi
10 Yorumla
1 yılbirini seviyorsa ve hazırsa bir çatı altında bir hayatı paylaşmaya sorumluluk almaya vs. her anlamda evlenmeli evlilik yaşı geldi diye evlenmek veya da sadece istemesi yeterli değil
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 5b cevap paylaştı.
1 yılSevdiği için ama ondan önce karşılıklı güvenin her iki tarafında hissetmesi gerekir.
Ondan sonra her şey olur zaten.20 Yorumla İnanır mısın? Bilmem ama ben bunu yaşıyorum şu an
Teyzeme kız baktırıyorum 😂 çünkü evlenmeyi o benim aklıma soktu ben evlenmek için birini arıyorum arıyoruz 😂29 Yorumla- 1 yıl
Evlenmeyi aklıma soktu ne demek? Yani evlenmek hiç aklında yoktu da bir anda mı geldi?
- 1 yıl
Anladım. Hakkında hayırlısı olsun. Sevmek kolay değil ama belli de olmaz tabi. Kimin karşısına kimin çıkacağını bilemiyoruz
- 1 yıl
Amin hepimizin inşallah. Bu arada çevren yok mu hiç? Ablan nasıl bulacak sana? Senin görüp tanışıp beğenmen gerekmiyor mu
- 1 yıl
Anladım. Hakkında hayırlısı olsun
- 1 yıl
Öyle
Aşk önemli değil. Aşık olunca zaten kendi gelişiyor ancak illa evlilik istiyorsanızda mantık çerçevesinde bir evlilik kurabilirsiniz.
20 Yorumla
1 yılEğer evlilik için mantık evliliği vs. yapmayı düşünmüyorsan evlenmeye karar verince gerçekten seveceğin ve onu kısa sürede tanıyacağın birini bulmak çok zor
23 Yorumla- 1 yıl
Mantik evliliğinde de sevgi olmalı ki. Sevgi olmadan hiçbir şekilde evlilik yürümez
- 1 yıl
Benim için doğru olmasa da bir şekilde yürüten çiftler var
- 1 yıl
Yürüyorsa illa ki sevgi bağı da oluşmuştur sonrasında. Başka türlü mutlu bir şekilde yürümez
Sevdiği ve sevildiği insan için evlenmeye karar vermeli. Hem de derhal. Yoksa arasan da belki hiçbir zaman bulamayabilirsin.
20 Yorumla
1 yılSevdiğinle evlilik kararını alacak kadar ciddi bir ilişki içerisine girdiğinizde evlilik kararı alırsınız. Bir plan dahilinde değil.
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılİki ucu b@klu değnek 💩
ne bilim git evlenenlere sor 😂
11 Yorumla- 1 yıl
Sordum işte evli olanlar da yanıtlayabilir sorumu
1 yılEvlenme niyeti olmalı da her bulduğunla da evlenilmez
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 6,2b cevap paylaştı.
1 yılBirini beğenmesi gerekiyor ve o kişide aynı şekilde sevmesi gerekiyor
20 Yorumla
1 yılTanışırsın, güvenirsin, seversin ve istekliyse evlenirsin
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 647 cevap paylaştı.
1 yılBirisini sevdikten sonra evlenmek istemeli, arayışa çıkan hatalı seçim yapar.
20 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı.
1 yılBirini sevip , ona çok güven duyduğu zaman. Tabii ki karşılıklı güven..
20 Yorumla
1 yılMesela benim annem ve babam görücü usulü evlendiler ve 20 senedir sürdürüyorlar herkesin kaderi farklı
23 Yorumla- 1 yıl
Mutlular mı peki?
- 1 yıl
Mutlu olmasalar bile mecbur devam edecekler
- 1 yıl
Yaa 😕
1 yılÖnce birbirini sevmeliler çünkü içinde sevgi olmayan evlilik evlilik değildir
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 421 cevap paylaştı.
1 yılÖnce karar vermeli sonra kişiyi bulmalı sonra nikahi basmali
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılEvlenmemeye karar kıldım.
Boş işler, kendin dışında herkesi önemseyip herkese herseyi sağlayıp kendini en sona koyduğun bir denklem.
Bizde bir kez geliyoruz hayata, yaşamak hakkımız.
Sistem dayattığı için evlenip çocuk yapıp kredi ödeyip borç içinde yaşayacağıma;elime, belime , dilime hakim olur, keyfime bakarım.00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 654 cevap paylaştı.
1 yılsarimsaklayipta mi saklasak yoksa sarimsaklamayipta mi saklasak gibi bir şey olmuş
11 Yorumla- 1 yıl
😂😂
Gizli Üye(25-29)1 yılBirisini sevdiği için evlenme hayali kurmalı ve evlenmehe karar vermeli. Ben evlenmek istiyorum diye biriyle sevgili olamam.
30 Yorumla- Devamını Gör (105)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer