arkadaşlar hepinizin bildiği üzere suriye de bir iç savaş var. ve esat kendi halkına zulm ediyor. onlarda bu iç savaştan kaçıp bize sığınıyorlar. siz onların burada kalması hakkında ne düşünüyorsunuz. yani sonuçta bir zulüm var orda.
Cevabın nedir?
Cevapla
Kötü bir şey yazmak istemem ama Suriyeliler savaşı çoktan unuttu bu toplum kendi ülkesinde de hırsız dilenci gibi işleri yapıyorlardı şu anda da bunu yapıyorlar devlet sınırda kamp kuruyor adamlara bakıyor adamlar b. k var gibi kamptan kaçıp İstanbul vs batı illerine geliyorlar bir çoğu tezgahını kurmuş işleri tıkırında biz işsizlik sorunu çekerken adamlar abi 1000 değil 500 ver yine çalışırım diyor ee ne oluyor biz böyle açıkta kalıyoruz devletten okumak için geri ödemeli kredi alıyoruz ama elin Suriyelisi benim aldığım o krediyi geri ödemesiz alıyor he bir de çete olmuşlar bizim kendi dilencimiz dilenince tepesine çöküyorlar turistlerin yakalarına yapışıyorlar he ayrıca zulüm yapıyor dediğiniz esed bunlara bir şey yapmıyor bunlara özgür suriye ordusu adında ki içlerinde suriyeli bile bulunmayan örgüt yapıyor (esed yanlısı değilim sadece tarafsız bakıyorum) bundan 5 10 sene sonra sizin çocuklarınız üniversiteden zar zor mezun olup iş kurmaya çalışırken bu geri ödemesiz destek alan suriyeliler çocuklarınızın patronu olacak
11 Yorumla- +1 yıl
düşünme ve sorgulamanın merkeze alındığı bir yaklaşım. bu yaklaşım ile belirsizliklerden korkmamak, yaratıcı düşünmek, özenli hareket etmek ve tüm bunları dayanışma ruhu içinde yapabilme yetesini kazandırılmak hedefleniyor. bunlarda iş, okul ve özel hayatlarımızda kalıcı başarılar, ilişkiler ve hedeflere varmak için olmazsa olmaz değerler değil mi?
iş yapmadan veya ev ödevlerini kâğıda dökmeden önce biraz daha düşünmeye, yorumlamaya, anlamaya ve analiz etmeye alan açmak fena olmaz değil mi?
görünenin arkasındaki gerçekliği anlamamız, var olanla ilişki kurabilmemiz ve bilgi sahibi olabilmemiz ham taşımızı yontma sürecimiz. ham taşı yontma işlevimiz değişen yaşam koşullarına, iş yapma ve iletişim kurma şekillerine uyum sağlayıp güncel ve aktif kalabilmemiz için ömrümüz boyunca devam etmemiz gereken bir uğraş. değişen koşullara uyum sağlayamamak kaçınılmaz olarak zaman içinde silikleşmemize, sesimizi kuvvetli şekilde duyurmamamıza yol açacak.
bu noktada altını kuvvetle çizmek istediğim bir husus var. bazı sığ düşünceli sözde pratik ve her şeyi bildiğini iddia eden “dijital profesyonelleri” klasik bazı yönetsel gerçeklerin lüzumsuzluğuna hükmederken nasıl oturdukları dalı kesiyorlarsa, bazı konvansiyonel yapılar ve pratikler içine sıkışanlarda dijitalin gerekliliğini inkâr ederek aynı şekilde oturdukları dalı kesmektedirler. burada önemli olan ihtiyaçlara en verimli katkıyı sağlayacak doğru derecede harmanlanmış karma uygulamaları hayata geçirebilmek ve değerleri kazandırabilmek. işte bu da eski ye hakim ve yeniye uyum gösterebilme esnekliğine sahip kişiler için inanılmaz büyük fırsat kapılarının açılması anlamı taşıyor.
doğru harmanlanmış yeni ve konvansiyonel iş yapma becerilerini bütünleşik bir düşünce yapısı içinde pratiğe geçirme yetisine sahip çok yönlü kişiler geleceğe güçlü damga vuracak kişiler olacaktır.
En İyi Cevaplar
Kalabilirler onlarda müslüman kardeşimiz ne yapalım dışarı mı atalım vicdanımız el vermez.
03 Yorumla
Soran+1 yılevet yardım etmeliyiz. ama şöyle birrşey var. yediğin kabada tükürmeyeceksin.
- +1 yıl
düşünme ve sorgulamanın merkeze alındığı bir yaklaşım. bu yaklaşım ile belirsizliklerden korkmamak, yaratıcı düşünmek, özenli hareket etmek ve tüm bunları dayanışma ruhu içinde yapabilme yetesini kazandırılmak hedefleniyor. bunlarda iş, okul ve özel hayatlarımızda kalıcı başarılar, ilişkiler ve hedeflere varmak için olmazsa olmaz değerler değil mi?
iş yapmadan veya ev ödevlerini kâğıda dökmeden önce biraz daha düşünmeye, yorumlamaya, anlamaya ve analiz etmeye alan açmak fena olmaz değil mi?
görünenin arkasındaki gerçekliği anlamamız, var olanla ilişki kurabilmemiz ve bilgi sahibi olabilmemiz ham taşımızı yontma sürecimiz. ham taşı yontma işlevimiz değişen yaşam koşullarına, iş yapma ve iletişim kurma şekillerine uyum sağlayıp güncel ve aktif kalabilmemiz için ömrümüz boyunca devam etmemiz gereken bir uğraş. değişen koşullara uyum sağlayamamak kaçınılmaz olarak zaman içinde silikleşmemize, sesimizi kuvvetli şekilde duyurmamamıza yol açacak.
bu noktada altını kuvvetle çizmek istediğim bir husus var. bazı sığ düşünceli sözde pratik ve her şeyi bildiğini iddia eden “dijital profesyonelleri” klasik bazı yönetsel gerçeklerin lüzumsuzluğuna hükmederken nasıl oturdukları dalı kesiyorlarsa, bazı konvansiyonel yapılar ve pratikler içine sıkışanlarda dijitalin gerekliliğini inkâr ederek aynı şekilde oturdukları dalı kesmektedirler. burada önemli olan ihtiyaçlara en verimli katkıyı sağlayacak doğru derecede harmanlanmış karma uygulamaları hayata geçirebilmek ve değerleri kazandırabilmek. işte bu da eski ye hakim ve yeniye uyum gösterebilme esnekliğine sahip kişiler için inanılmaz büyük fırsat kapılarının açılması anlamı taşıyor.
doğru harmanlanmış yeni ve konvansiyonel iş yapma becerilerini bütünleşik bir düşünce yapısı içinde pratiğe geçirme yetisine sahip çok yönlü kişiler geleceğe güçlü damga vuracak kişiler olacaktır.
Zulumse bize olsa kimse bizi almaz arkadaş adamlar geldi antebimizi aldı tamam bazi anteplilerde de suç var ama en iyi semtlerden ev alanlar var carsida dükkanlar onların neredeyse hepsi antebe gelin bir avea bayisi bile arapça yazmis sırf Suriyeli anlasn diye adamlar tecavüze kadar gidiyor tamam zor durumda olan var ama kimse de düşünüp bunlar bizi aldı deniyor kendi yerleri gibi hareket ediyor daha bizi sucluyorlar. kadınlar kocalarından Suriyeli için ayrildi. Antene gelen carsafli Suriyeliler bizim taytlara pis pis bakıyordu simdi bir tane carsafli göremezsiniz hepsi bizim gibi giyiniyor sadece esarplari farklı bagli hepsi de tayt erkeklerle kol kola ilk geldiklerinde niye carsafti hepsinden sikayetciyim bizim ülkede boyle birşey olsa onlar bizi almazdi
13 Yorumla
Soran+1 yılhaklı olduğun yerler var bende bu durumdan şikayetçiyim ama elbette içinde insanları da çıkar. ben bebeklere ve çocuklara acıyom
Soran+1 yılevet
Gizli Üye(36-45)+1 yılBence olmamlıydı bu kadar içimize girip bizden biri gibi davranacak kadar yüz vermemeliydik... öncelıkle ınsan dedıgın yediği kabı pisletmemeli gelip sıgınıp benım vatandasımı kırasını ıstedı dıye öldürüyosa gelip benım gencıme eroin satıyosa gelip benım çoluğuma çocuguma tecavüz edıyorsa ben kabul edemem ortada bir zulum varsa hadlerını ve yerlerını bılsınler arkadasım zerre ıstemıyorum burada tamam ıyısı ıyı ama kotusude kotu bu kadar ıcımıze gırmemelıydıler benım turk erkegımden cok yolda gıderken onlar kızlara yıyecek gıbı bakıyor ve laf atıyor ben karsıyım buna insan yerını bılmelı basbakan unıversıte hakkı verdı iş hakkı verdı bunlara ragmende gelıp ulkeme zararı oluyosa ooo kımse saygı duymamı beklemesın benden...
05 Yorumla
Soran+1 yılbak o konularda haklısın da yeni şimdi şöyle bişey var bu ülkede hem ermeni hem rum hem kürt şu bu yaşıyor. üstelik onlarında pek uslu durduğunu söyleyemem. üstelik bu saydığım milletlerin kendilerine ait okulları şusu busu var. yani araplar yapınca mı kötü pis oluyor? ha tamam elbette ben gel buyur kötülük yap serbestsin demiyorum ama onlar da savaş mağduru keyiften kaçmıyorlar
Cevap sahibi+1 yılHa birde belırtmeyı unuttum halkımız yardım etmeye bu kadar meraklıysa zati muhterem basbakan bu kadar yardımseverse ve gercekten yardım etmek ıstıyorsa gercek gonulluler ise guzel gonullulerden oluşan bir ordu kurar ve elınden geldıgınce sılah tank alır ve yollar surıyeye hem gonulluler gıdıp öldugu ıcın ıcımızde acımaz gonullu cunku hatta cok deger verdıgım bı abımız olayı bu sarkısında gayet guzel anlatmıstır İndigo- gönüllüler suriyeye... gercek yardım budur gelıp hepsını ulkemıze doldurmasıyla yardım olmaz
Cevap sahibi+1 yılTabikide ermenısı rusu var üstelik ben hayatımı bir ermenıye borcluyum ama yıllardır goze batacak bırsey yapmadılar oyle dusunulurse afrıkalı zencılerde yasıyor tek yaptıkları saat ve parfum satmak her ırkın kotusu vardır ama kotusu oldugu kadar ıyısıde vardır surıyelılerde bunu pek goremedım acıkcası
Soran+1 yılya ben sana haksızsın demiyorum ki elbette ibnese var ama genelleme yapamayız. yani çocukların ve bebekleriin hiçbir suçu yok ki ! üstelik zamnaında Ermenilerin bu ülkeye neler yaptığını unutma ! hamile kadınların karınlarını kesip çocuklarını çıkartmak hangi vvicdana sığar acaba
Cevap sahibi+1 yıltabikide bir vıcdana sıgmaz bana haksız dedıgını belırtmedım ayrıca bu dunyada cocuklar ve bebekler kadar masum bırsey yok yolda falan gordugumde benımde ıcım kan aglıyor cocuk sonucta masum hiçbirseyı farkında olmayan bir cocuk melek gıbı cocuklar ayrı... ama masum olanlar sadece cocuklar burada surıyelılere karsı on yargılı olmamın sebebı bız bu durumda olsak bıze yardım elı acarlar mıydı? ve acmayacaklarını dusundugum ıcın bızımde onlara acmamamız gerektıgını savunuyorum sadece bu
AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
26
Cevap
77Cevap
Bu ülke hepimize yeter. Zulm edenin Zulm etmesini engellemiyoruz. Topraklarımızı da paylaşmazsak ne farkımız kalır Zulm eden insanlardan? bir gün hava -18 derece sabahın 5inde görev var dediler. Bizde kışlık botlar, bere, kar maskesi, Termal içlikler çıktık göreve. Otolardan indik saydıklarıma rağmen oldukça fazla üşüyoruz. Suriyelilerin Kurduğu Çadır kent boşaltılacak. Kapıyı çalıyoruz açanlara durumu anlatmaya çalışıyoruz. Küçük çocuklar bot ayakkabı şöyle dursun Çorap bile yok. El ayak parmak uçları birçoğunun mosmor. bir an kendime baktım ve Üşüme düşüncemi tekrar düşündüm. Başka bir yere götüreceğiz seni hazırlan diyorum alacakların varsa al yanına şu kadar Süren var diyorum aldığım cevap Yanıma alabileceğim hiçbir şey yok hadi gidelim. Bu insanlar bu durumdalar. Hiçbir malımızı paylaşmıyoruz malımız şöyle dursun eksilmeyecek olan sevgimizi paylaşmıyoruz. Boş olan sokakları, harabe evlerde yaşıyorlar. Rahatsız olan arkadaşlar değerli olan şeyleriniz şöyle dursun sizin için değersiz olan şeyleri boş sokakları harabe evleri paylaşmanın nesinden rahatsız oluyorsunuz?
01 Yorumla
Soran+1 yılbrova. gerçekten bende sizin gibi düşünüyorum. ne suçları var onların. keşke yardımdda bulunabilsem
Yorum yapmadım hep okudum ama cidden bakış açıkları çok farklı.
Türkmenler gelecek esas bu ülkeye.
Ben Bulgaristan göçmeniyim. Türküm ben. Osmanlı zamanında oraya yerleşmişiz. Biz kendi ana vatanımıza geldik diye ortalık ayaklandı. 300bin Bulgaristan göçmeni ağır geldi ülke insanına ama aynı zamanda Irak'tan ülkemize gelen 500bin-1milyon arası Kürt göze batmadı.
Bizi bilen bilir.
Kendi kanından olanı koruyacaksın önce. Dinde bile yardım etme imkanın varsa önce kendi yakınlarına sonra tanımadıklarına diye sıralanır. Dünyanın her yerinde eziyet çeken Türkler var. Bir sürü Arap ülkesi var, Suriyeli Araplar onların sorumluluğudur. Onların yetemediği yerde bizim sorumluluğumuzdur. Onlar hiç bir şey yapmayacak her şeyi biz yapacağız diye bir durum yoktur.
Elbette Müslüman Müslümana yardım etmeli. 1.5 milyarlık dünyada 70 küsur milyonluk Türkiye'den başka Müslüman yok mu? Yardım etmeliyiz, sonuna kadar arkasındayım. Ama saçma sapan şekillerle yardım olmaz. Kendi vatandaşlarını mağdur ederek de olmaz. Adamlar savaştan kaçmış, sınavsız üniversite ne demek ya? Ülkeye giriş yaptıkları yerde imkanlar yaratılsaydı, neden bütün büyük şehirlere doluştu o kadar mülteci?
Cidden çok yanlış şeyler yapılıyor bu ülkede, doğru yapılanlar bile yanlış yollarla yapılıyor sonuçta zararı bize oluyor.
Suriye'de, Irak'ta, Çin'de eziyet çekip öldürülen bir sürü Türk var, hani Türkiye?
Gazze can çekişiyor, hani Müslüman ülkeler?
Göstermelik işlerle insanların gözüne girilir, Allah'ın gözüne değil. Gerçekten bir şeyler yapılmak isteniyorsa önce zulüm altındaki Türklere yardım edilsin, sonra diğerlerine gelsin sıra. Ha onu yapmadın, o insanları ülkeye aldıysan belli yerlerde tutacaksın, imkan sağlayacaksın. Çalışacaklar, faydalı olacaklar. Haybeden para vermeyeceksin. Bu kış gününde İzmir'in, İstanbul'un göbeğinde otobüs egzozunda ellerini ısıtan çocuklar göreceksek eğer mermilerle değil büyük şehirlerin soğuğu ile öldürüyorsun bu çocukları demektir...30 Yorumla
+1 yılKadınları ve çocukları dahil etmiyorum ona göre anla. Ülkesini savunmaktan aciz korkak bir asalak topluluğu bunlar. Sen kendi vatanını bırak ve it gibi kaç. Hadi yine anlayışlı olalım "ölümden korkmuş" diyelim. Sonuçta herkes Türkler gibi olacak diye bir kaide yok. Sana yardım eden ülkede kızları taciz etmek, hırsızlık yapmak, toplum düzenini bozmak hatta cinayet işlemek bunlar ne demek oluyor? İtlik yapmakta ısrarcılar. Sence böyle parazitleri ülkemizde barındırmak ne kadar doğru? Kendi ülkesine hayrı olmayanın bize hiç hayrı olmaz.
45 Yorumla
Soran+1 yılbak orda sonuna kadar haklısın abi !
- +1 yıl
Tamamen haksiz ve yanlissin, bizim ulke cokmu zengin
- +1 yıl
Ne tutarsız bir cevap öyle ya
- +1 yıl
takmıssınız bı kadınlar ve cocuklara cocuklar tamam da kadınlar nıe savasamasın onlar nıe kacsın
Suriyeli mültecilerin ülkemizde barınmaları şüphesiz ülke ekonomisine negetif etki yapıyor. Ekonominin yanı sıra adli ve idari personele iş yükü bindiriyor. Kamplarda kalmaları bir noktada kabul edilebilirken artık rahat rahat ülkede gezmeleri ise tüm asıl halkı rahatsız ediyor. Bu insanları bu şekilde iş güç barınıcak yer vermeden serbest bırakılmasının yarattığı en başta kendileri açısından açlık=dilencilik Karınlarını doyurmak için hırsızlık v. s bu nedenlerle kim olsa olumsuz görüş bildiricektir.
Her ne kadar uygulamada çok büyük hatalar olsada mazlumu mağduru misafir etmek herşeyden önce insanlık sonrasında dini ve akabinde Tarihtede örneği çoktur Türkiye Cumhuriyetı devletinin bir görevidir. Ancak uygulamada çok büyük hataların olduğuda tartışmasızx gerçektir00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 409 cevap paylaştı.
+1 yılYa şu gitsin savaşınlar diyen insanlar ne kadar cahil!!! İsraflar. Karşında bir düşman yok ki kimle savaşacaklar. İsrail Filistin gibi birşey değil bu. İç savaş adamlar kim kimden belli değil. Aynı camiide aynı safta namaz kılıyor çıkıp birbirini vuruyor insanlar. Amaçsız bir şekilde kendi vatandaşını kendi din kardeşini mi öldürsünler? Amaçsız bir şekilde çoluk çocuğunu yetim karısını dul mu bıraksın. Hoşumuza gitsin veya gitmesin komşuları olarak ve Müslüman bir devlet olarak bu bizim görevimiz. Hoşumuza gitmese bile görevimizi yerine getirmek zorundayız
17 Yorumla
Soran+1 yılevet ama onlardaa yediği kaba tükürmüycekler. ama ne olursa olsun savaştan kaçıyorlar
- +1 yıl
1 savaştan kalmıyorlar. Karşılarında düşman yok. 2 yediği kaba türkürmeyecek derken birinci Dünya savaşında bizi sattılar muhabbeti yapan cahillerden sen hiç konuşmaya gerek bile yok. Kimileri satsada karısının kolundaki bileziği parmağındaki yüzüğü bozdurup getirenler savaşanlar var. Ama bizim tarihimiz daha çok İslamafobik kişiler tarafından yazıldığı için müslümanlara düşman cahil aptal bir nesil yetişiyor malesef.
Soran+1 yılbize sadece araplar mı ihanet etti? ermenilere milleti sadıka diyorduk onlar ne yaptılar peki kendi devletlerini kurmak için türkleri katlettiler. ama onlar bugün bile hala burdalar. bişey sorucam ermeniler 20 yıl önce karabağı işgal ettiklerinde binlerce masum kardeşlerimizi öldürdüler. ya hamile bir kadının karnındaki bebeği kasatura ile almak nedir ya nasıl bir vicdan onu geçtim 13 yaşındaki bir çocuğun derisini yüzmek nedir ya üstelik bunu anlatan ermeni doktor türklerden bir nebzede intikam alabildiysem ne mutlu diyor? o zaman ona da bu kadar tepki verdiniz mi? dur ben söylüyüm haberiniz bile yoktu
- +1 yıl
Ermeniler ne alaka ya :) :) araplardan bahsediyoruz suriyelilerden :) ayrıca Ermenilerden nefret ediyorsun ama İngilizce öğrenmeye çalışıyorsun veya en azından bir kaç kelimede olsa biliyorsun. Ermenilere onları yaptıran İngilizler iken en az Ermeniler kadar İngilizlerdrn de nefret edilmesi gerekirken kimse ingilizlerden nefret etmiyor :) Çok değişik. Ayrıca araplardan bahsederken Ermeniler ne alaka. Verecek cevabın olmadığı için sanırım farklı yerlere çekip spekülatif konuşuyorsun.
Soran+1 yılhayır veercek cevabım olmadığı için anlamanıza yardımcı olmaya çalışıyorum yani diyeceğim şu onlar savaştan kaçıyorlar keyif için değil. ve elbette iyisi kötüsü var. hani diyorsun ya bize ihanet ettiler bilmem ne? madem onlara bu kadar tepki veriyon da niye Ermenilere vermiyorsun onu diyom? sözde milliyetçişin ya hani. onlar bizden toprak talebinde bulunabiliyorlarken nerde o milliyetçiliğin onu sorguluyom :D
- +1 yıl
:) ya çok komiksin :) ama vakit kaybısın. :)
Soran+1 yılay kıyamam ya bide gülücük koymuş:D
+1 yılÇok planlı şekilde Türkiyeye harekat içindeler yakında bu suriyeliler kalabalık olcak şimdiden gaziantep gibi yerlerde kendi dükkanlarını açıp kendi dillerinde tabela asmaya başladılar artık şehir isimlerini 4 dille yazarız. Türkçe , Kürtçe , Arapça , İngilizce sizde kına yakarsınız sayın seçmenler hatta şimdiden 6 ya bölelim ülkeyi birini kürtlere veririz birinde biz oluruz birini mültecilere , birini romanlara , birini çerkeslere , diğerinide rumlara verelim yazıkkk eskiden onları kovduk ülkeden
26 Yorumla- +1 yıl
Kardeşim hala anlamayanlar var ne yazık ki. Suriyeli kardeşlerimize sahip çıkmalıyız diyen ak-itler gördüm ben. Bunu Türkmenler için asla söylemediler..
- +1 yıl
@myyesildas o seçmenlerden kaçı biliyor eziyet gören türkleri?
Soran+1 yıl@myyesildas
canım lafına dikkat et bence tamam mı? sna lafım önce sen insan ol. bak kendini fazla büyük görme. yarının bir garantisi var mı ha? Allah seni belkide o beğenmediğin insanalra muhtaç eder! yapma. bak haklısın kötüleri var ama bebeklerin ve çocukların hiçbir günahı yok. ona kalırsa zamanında Ermenileri milleti sadıka olarak adlandırmışız. peki onlar ne yaptı ha ! söylesene insanlarımızı çeşitli işkenceler yapa yapa öldürdüler.1.500.000 türk suçsuz yere öldürüldü- +1 yıl
Sevgili soran senin taraf belli arkadaş yeniakit gazetesindne bahsetti :D demi @myyesildas
- +1 yıl
En başta demiştim kadınları ve çocukları dahil etmiyorum diye. Nerenle okuyorsun sen? Evet ben herhangi bir hakaret ettiğimi sanmıyorum yeni akit gazetesi var hiç duymadın mı ;)
- +1 yıl
@myyesildas kadınları nıe dahıl etmıyosun onların ne ayrıcalıgı var
Gizli Üye(36-45)+1 yılsen zamanında 7 düvelle savaştında kaçmadın. senin kadınların cepheye kağnılarla cephane taşıdı. sen başkasının memleketine gidip çoluğunu çocuğunu dilendirmedin. erkek gibi adam gibi savundun toprağını. sen savunurken senin bugün sahip çıktıkların geldi seni sırtından vurdu ingiliz saflarına geçti. hadi diyelim geldiniz, geldiğiniz yerin huzurunu niye bozuyorsunuz. devlet her gelene iyi kötü para veriyor, kamplarda yemek kalmak bedava. sen niye kaçıp milletin huzurunu bozuyorsun. gerek dilenerek, gerek kaldıkları mahallelerin huzurunu bozarak, kavga cıkararak, kira isteyen ev sahiplerini öldürerek.
13 Yorumla
Soran+1 yılama onların ülkleri bir başkası tarafından işgal edilmemiş ki? kendi kendilerini vuruyorlar. müslüman Müslümanı öldürüyor. aynısı bizim başımıza da gelmişti 80 döneminde unutma
Cevap sahibi+1 yıleeee. ne oldu? biz suriyeye mi kaçtık? aynı şey senin başına gelse dün seni sırtıından vuranlar topraklarına kabul edecekler mi? zaten bir başkası öldürmüyor ki müslümanı. hep müslüman müslümanı öldürüyor. üstelik sen misafirliğe gittiğin evin huzurunu bozar mısın? madem geliyorsun neden huzur bozuyorsun? bir işçi günlük 45 liraya çalışıyordu. simdi suriyeliler 10-15-20 liraya çalışıyor. benim insanım şimdi işsiz. çoluk çocuk ekmek bekliyor. suriyeli karnını doyursun diye benim kendi insanımın çoluğu cocuğu ac kalıyor. biz hak ediyor muyuz kendi topraklarımızda yabancı olmayı? tabi senin tuzun kuru karnın tok. nerden bileceksin? kamplardan neden kaçıyorsun. gözün mü doymuyor? hem aylık alıyorsun hemde çocukları dilendiriyorsun? sonra para biriktirince gel bir iş kur. hak mı?
Soran+1 yılsonuna kadar haklısın orda ama şimdi savaş var bişey diyemem.
Aile & Toplum konusunda 328 cevap paylaştı. Hakkaten öyle insanlık gereği kol kanat germek gerekir ama o kadar insanı barındıracak alt yapın varsa ülkene o kadar mülteciyi sok yiyecek içecek barınma sağlanması gerekli sen bunları sağlamak ülkenin içine başı boş salarsan hem kendi halkına hemde Suriyeli mültecilere zulmetmiş olursun. Ha suriyelileri ülkeye sokma amaçları başkaysa bilemicem!!!
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 917 cevap paylaştı.
+1 yılistemiyorum onların hiç birini inşallah savaş biter de teker teker yollarlar ülkelerine. Onlara da yazık dısarda kalıyolar soğukta bence burada olduklarıyla ülkelerinde de aynı olurlardı en azından kendi vatanları orda da eziyet burada da eziyet pek bir farklı olmazdı
00 Yorumla
+1 yılGereksiz.
biz veriyoruz 500 tl kira bunun suyu elektrigi var osu busu okul masrafi var. Tek maas kit kanaat geciniyoruz.
adamlar kira vermiyor fatura odemiyor savastan kactik diyorlar biz yeri geliyo tl atamiyoz telefona ellerinde iphonelar giysiler arabalar.02 Yorumla
Soran+1 yılben onları kast etmiyorum ki masum çocuk ve bebekleri kast etmiştim
- +1 yıl
Tamam iste onlarin haklarını yiyolar burdakiler.
sorun suriyeli mülteciler değil suriyeli tatilciler demeliydin adamlar resmen tatile gelmişler burada en lüks yerlerden yiyorlar içiyorlar giyiniyorlar en büyük evlerde kalıyorlar türk halkının %70 i bunları yapamazken suriyelilerin gelip böyle yaşaması gerçekten zoruma gidiyor
14 Yorumla
Soran+1 yılen azından bizim ülkede iç savaş yok. allah göstermesin. onların belki bir yarınları bile olmayabilir. aynısı senin başına gelse. yine aynı şeyleri düşünebilir misin? ona kalırsa almanyada ki gurbetçilerimizin yaptığı cahillikler yüzünden tüm almanlar da türkleri yanlış tanıyor. aynı şey
- +1 yıl
iç savaş olmadan da çocuklar devlet tarafından öldürülüyor bizim ülkemizde ben suriyelilerin buraya gelmesinden şikayetçi değilim ama mülteci olduklarını unutmasınlar savaş yüzünden kaçıp geldikleri bir ülkede lüks aramasınlar ayrıca almanyadaki türkler çok farklı bir konu bununla alakası yok
Tamam bir sorun var da, layn bizim alamadığımız destek parasını onlar alıyor.
Sen yıllarca çalış şirket kur deli gibi vergi öde. Devletten sağlık hizmeti alacağında kol gibi sgk ya para bayıl ilaca vs ye para öde.
Elin suriyelisi gelsin senin vergilerinle çatır çatır yaşasın.
Sokayım savaşına. İstemiyorum ben kendi halkıma gitmeyen başkasına giden parayı.06 Yorumla
Soran+1 yılbak o konularda haklısın. ben zaten çocuklara ve bebeklere acıyorum
Soran+1 yılbenim dediklerime mi acıyorsun? bende sana acıdım ya
- +1 yıl
Offf be, senin dediklerinle birlikte demek istedim.. Haklısın demek istedim. Senin dediklerine neden acıyayım mantıklı konuşuyorsun.
Dediklerine yi Dediklerinle birlikte diye oku özür dilerim 3 harf anlam değiştirmiş.
Şöyle olsun dur iyice karışmadan:
ben zaten çocuklara, bebeklere ve kadınları parayla cinsel obje olarak kullanmalarına acıyorum...
Soran+1 yılhmm... kusura bakma o zaman. öyle anlaşılıyordu yani
Aile & Toplum konusunda 7,3b cevap paylaştı. Defolup gitsinler
bırakın bu müslüman ayaklarını
ha bırakmıyosanız da gerçekleri gelin görelim ;
suriyeliler vergi verdimi?
suriyeli gencleri üniversteye hangi hakla ve neyle alındı?
suriyeliler yüzünden onca aç kalan insanlar ne olacak
suriyeliler yüzünden hakkı yenen Türk insanı ne yapacak
tabi yol kenarında bekleyen suriyeli çarşaflılar ayrı mesele tabi
benim insanım hakkı yeniliyorsa
gebermelerini tez zamanda dilerim tanrıdan211 Yorumla
Soran+1 yıllafına dikkat et l*n !! senin esatın zihninden ne farkın var. onlar orda acı içinde yaşarken sen burada hiç bir şey yok gibi hayatına devam edemezsin. bak tamama haklı olduğun yerler var. bende güvenmiyorum o konuda ortağız. ama zulm görene de sahip çıkmalıyız.
- +1 yıl
Aynen nedir bu üniversite ayakları kardeşim
Soran+1 yılbak ben sadece seniin gibi sığ görüşlü insanlara kızıyorum. ya tamam güvenemessin. haklısın. bende güvenmiyorum. ama ne olursa olsun çocukların ve bebeklerin hiç bir günahı yok. allah kahretsin esatı ya
Soran+1 yılya nerden biliyorsun şerefi olmadıklarını ha tamam hataları olabilirler ama hepsi değil ya. bak bende öyle her yerde onları görmek istemem o yüzden belli bir bölgeden dışarı çıkmamalılar. orda bir sorun yok ama ne olursa olsun gitmemeliler. yarın aynısının allah göstermesin bizim başımıza gelmeyeceği ne malum. bir garantin var mı?*
- +1 yıl
bizi hangi ülke alacak? bunu az cok akıllı insansan anlayabilirsin
belli bir bölge diyemezsin ki neticede adamlar heryere dağıldılar
şimdi sen bana söyleyebilirmisin ki
savaş bitti diyelim suriye'de
bu insan memleketlerine dönecekmi? !
ben cevap veriyim tabiki de hayır , suriyede yapacakları birşey kalmadı !
bana kalkıp hala o şerefi olmayan insanları savunman cok ilginc.
Soran+1 yılbak haklı olduğun yerler çok var. yani inşallah savaş bittikten sonra giderler. ama çocuklara ve bebeklere acıyorum
Tamam yardım edin de neden ülkeye alıyorsunuz ki m'k? O kadar Türk uygur varken alıyorlar Suriye'lileri. Nereye baksam Suriye'liler var. Erkek çocuğa tecavüz etmeye kalkışan Suriye'li yakalanacaktı hani o ne oldu? Anasını satayım adamlar savaşmadan aldılar ülkeyi. Zaten kendi ülkesini bırakıp kaçandan da hayır gelmez.
02 Yorumla
Soran+1 yılorası doğru! benim kastım çocuklar ve masum bebekler onlar ölmeyi hak etmiyor
+1 yılGençler bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek isterimki İstanbul'da vb. büyük şehirlerde olan ve dilenen Suriyelileri Esat kendisi para verip gönderiyor neden çünkü insanlar Suriyelilerden uzaklaşsın yardım etmesin diye. Gördüğüm Suriyeli bir insan var örneğin hiç kimseden para felan kabul etmez. Lütfen karıştırmayalım..
00 Yorumla
+1 yılhttps://www.youtube.com/watch?v=eb1yJJvSTIU
Ben Bir Türk'üm! Beşşar Hafız El-ESAD Halkına Zulüm Etmiyor! Sizin Gibi Saflardan Oluşan Dış Devletlerine Gazına Gelen Her İstenilen Yere Çekilen İş Savaş Çıkarıp Kendi Kendini Mağdur Edenlere Müstehak Diyeceğim Çocukların ve Masumların Suçu Yok..
Kendi Devletine Karşı Ayaklananların Sonu Böyle Olur!
Umarım Tez Zamanda Defolup Giderler!12 Yorumla- +1 yıl
katılıyorum medya insanların n egörmesini istiyorsa onu yayınlıyor.
- +1 yıl
@sevensevilmeyen Evet Kardeşim Neden Tayyip Bizi Öldürmüyor? Biz Baş Kaldırmıyoruz.. :)
+1 yılBu kadar icimize sokulmayacaklardi. suriyenin kuzeyinde bir tampon bolge oranin hem guvenligi hem bunlarin bakimi orada yapilacakti. hos duriyedeki ic savasta yalandan da. buyuk guclerin suriye rejimini indirme cabasi. bunlarda kacanlarda ulkesini savunmayan ve ilk firsatta kacan ezikler. boyleleri korunmaz aslinda ama insanlik bizde kalsin... biz 1920 lerde nasil ulkemizi savunduysak onlarda savunsun
13 Yorumla
Soran+1 yılherkes bizim gibi olamaz ki :S ama olsun bize el açmışlar. keyiften kaçmıyorlar sonuçta. ama o değil de burada ülkemize sığınan araplar değilde rus ve ukraynadan olsaydı. eminim ki bizim türk abazalar kendi karılarını boşayıp onlarla evlenirdi ha! ülkede ruslarla yapılan evliliklerde büyük bir patlama olurdu! inkar etmeyin bunu yalan değil
- +1 yıl
Benim icin farketmez. rusta olsa suriyelide olsa abd lide olsa dusuncem ayni.. ama evet bu ulkede bu abazalik varken dedigin olur
Kamplarda kalmaları lazım. Şehrin içinde bu şekilde yaşamaları bizi zor durumda bırakıyor. Dilencilik yapanlar ve ortalık bunlarla dolmuş durumda. Bir diğeri de çalışanlar. Bunlarda daha ucuza çalıştıkları için buradaki vatandaşın işinden olmasına sebep oluyorlar. İnşaat işlerin, tekstil işlerinde falan bu dediklerim görülüyor. O yüzden kamplarda yaşamaları lazım. Kampın şartlarını beğenmiyorlarmış. O zaman gelmeyeceksin kardeşim.
13 Yorumla
Soran+1 yılyani sende bir yerde haklısın. iylik ediyoruz boşa çıkartma bare
- +1 yıl
Bence burada suçlu Suriyeliler değil. Bu kadar fazla nüfusu plansız bir şekilde bu ülkeye sokanlar suçlu. Dünyanın hiç bir yerinde savaş sonrası mülteci olarak gittiği bir ülkede bu şekilde yaşayan insan topluluğu yoktur. Ve şuanda bu mültecilere savaş bitince Suriye'ye döner misiniz? diye soruyorlar %90'ı dönmeyeceğiz Türkiye'de mutluyuz diyor. Artık gerisini sen düşün.
Soran+1 yılAllah sonumuzu hayır etsin
Aile & Toplum konusunda 876 cevap paylaştı. Türkiyede zulüm yok sanki çok rahat demokratik refah içinde bir ülkeyiz de nereye para akıtsak diye bakıyoruz sanki. Bu ülkenin öz vatandaşları borç içindeyken o nankörlere ödenen paralar zoruma gidiyor.
37 Yorumla
Soran+1 yılya haklı olduğun yerler var. mesela öyle hepsi halk içine karışmamalı. elini kolunu sallayıp dolaşmamalı. herşey bir plan içinde olmalı. sonuçta iyisi var kötüsü. ama onlarda zulmden kaçıyorlar. savaş mağdurular
Soran+1 yıltamam da yani bazılarını yaptığını herkese mal etme. bak sonuna kadar haklısın biz bunlara iyilik yaptık onlarda bu iyiliği boşa çıkartmamalılar
Soran+1 yılşimdi sana haksızsın diyemem. çünkü haklı olduğun yerler var tabi ki. ama itten daha perişan olanlar var ya
Soran+1 yılöyle deme. hayatın seni nereye götüreceğini bilemezsin.
+1 yılAdimi aldigim adam f. s. m den ogrendigimiz herkese aciktir kapimiz herkes kendi dilini dinini bu vatan topraklarinda ozgurce yasamistir ve yasayacaktir. bizi turkiye yapan bizi osmanli yapan insana verdigimiz degerdir.. Sureyeli ermeni laz kurt turk sonucta yetim kalan cocuk insan.. kimse anne koynundan kopup baska memleketlerde ac sefil kalmak istemez kimseyi
00 YorumlaAz önce haberler izledim , bir restorandda müşterilerin atık yemeğini yiyin Suriyeli bir çocuk adı ömer , restorand sahibi tarafından dovuluyor. , Yaşı 12 , Bazen diyorum etme bulma , dünyası.
Kimsede vicdan kalmamış herkes kendi boğazında , ne biçim bir ülkede yaşıyorum lanet olsun , Kendimden Utanıyorum.01 Yorumla
Soran+1 yılyazık ya :((
Aile & Toplum konusunda 446 cevap paylaştı. Allah göstermesin ama düşünüyorum da Türkiye de aynı durup olup da çoğunuz Suriye kacsaydınız sizce onlar sizin düşündünüzü düşünür müdü?
Bence hayır yapmayın Allah aşkına bıraz onlarıda anlamaya çalışın.03 Yorumla
Soran+1 yılolsun Allah görüyor en azından. ve bunu bilemezsin
Soran+1 yılevet
+1 yılzor durumda olan ınsanlara elbette yardım edılmelı fakat ben hukumetın bu arap yalakalıgınıda anlamış değilim. Zor durumda olan ınsanların hepsine yardımcı olamayız eger bı öncelık olcaksa öncelik kendı soydaşlarımızın yani Türkmenlerindir o bugun yardım edıp aldığımız araplar yarın ılk fırsatta bızı sırtımızdan vurur yıllardır pkk ya yataklık ederken dusunselerdı hıcbırıne acımıyorum Türkmenler yıllardır o bölgede eziliyor katlediliyor Türkmen kardeşlerimizindir öncelik bence
00 Yorumlatürkiyede kalmalarına değil türkiyenin 4 bir yanına dağılmalarına karşıyım savaş bitince nasıl göndericez geri, geçici değil kalıcı olacaklar türkiyede
21 Yorumla
Soran+1 yılaynen. doğru tespit
Esad zulmediyor IŞİD iyilik mi ediyor? IŞİD'e karşılık vermesi için silahı mühimmatı kim sağlıyor? En önemlisi neden Arap baharı yaşanıyor bir biri ardına bunlar neden gerçekleşiyor? Kim bunlara destek sağlıyor kim çıkar sağlıyor? Bu soruların cevaplarını araştırın. Suriyeli mültecilerin burada barınmasına da karşıyım.
00 Yorumla
+1 yılVatan ve devlet millete aittir yönetenlere ait değil herkes vatanın korumak uğruna gerekirse ölmek gerekir gerek iç savaşta gerekse dış güçlere karsı savaştan kaçani peygamber efendimiz bile
lânetlemiş elbette Savas halinde olan bir ülkeye kapımızı acmak zorundayız ama savaştan kaçmak bence ihanettir hainliktir nankörlüktur01 Yorumla
Soran+1 yılorası bizi bağlamaz ama ben yani onlar bize sığınmışlarsada yardım etmemezlik olmaz. bazıları gebersin diyo o ne diyorsun. tamam haklı oldukları yerler var ama bu kadar insafsızlıkta olmamalı
Hic almamaliydik en basinda hata yapildi ülkemin ssorunları aldi basini gitti dönsün memleketlerini savunsunlar. benim ulkemdede resmen savaş var zamanında suriye ve taraf ülkeler tarafından besleniyordu. ilahi adalet iste besledigin akrep gün gelir senide sokar
15 Yorumla
Soran+1 yılkazasız belasız atlatırız inşallah da yinede şimdi el uzatmalıyız
Soran+1 yılya da sen hayata at gözlükleriyle mi bakıyorsun
Soran+1 yılya neyse tamam
Komşu ülkelerin yardım yapması güç durumdakiler için güzel ve insanlık adına hoş şey ancak mültecilerin yapılan ve organize edilen çadır kentler dışında , kamplar dışında barınmaları bizim milletimize sosyal, iktisadi açıdan zarar vermekte. Yani tamam bakalım ama onlar için ayrılan ve izole yerlerde.
03 Yorumla
Soran+1 yıldoğru. ama çocuklara ve bebeklere acıyorum ben
Soran+1 yılyani tabi ordada sen haklısın
Gizli Üye(30-35)+1 yılIlk zamanlar hic sevmezdim bunları ama havalar bir ara sogudugu zaman kız arkadaşımı beklemistim tam bir saat o zaman karsmda iki tane suriyeli cocuk vardı titriyolardı elimden bisey gelmedi yemek götürmekten baska. Ve ondan sonra fikirlerim degisti benimde.. savas bitene kalsınlar ve elimizden gelen yardımıda esirgemeyelim bence..
01 Yorumla
Soran+1 yılaynen ya bende yalan yok güvenilmez onlara. ama masum çocukların hiç bir günahı yok. sırf o çocuklar için bile olsa yardım etmeliyiz
Aile & Toplum konusunda 2,5b cevap paylaştı. insanlıkta bir yere kadar. sayıları milyonu buldu. biz kendi karnımızı doyuramazken, bir de onları doyurmuk zorunda kalıyoruz.
14 Yorumla
Soran+1 yılabicim iyilik yaparsan iyilik bulursun. paylaşmak kötü bişey değil ki? yarının sana neler getireceğini senden neler alacağını bilemezsin. bir garantin var mı yani. çocuklara ve bebeklere de mi acımıyorsun
Soran+1 yılyani ben şimdi sana haksızsın diyemem. çünkü haberlerde görüyoruz neler yaptıklarını. ama beş on kişinin yaptığını herkese mal etmek saçma olur. elbette onlarında iyisi vardır. ben bunları arapları temize çıkarmak için sööylemiyorum. yani almanların türklere bakış açısıda böyle yani. almanlarda bizi pek sevmezler. bunun nedeni de ön yargılar. yani onlar ordaki türklerin hatalarını her türke ml ederse ki bu saçma olur. bizde aynı şey suriyeliler için geçerli. ne olursa olsun çocuklar ve bebekler bizden daha masumlar yani. allah göstermesinde yarınımız belli değil. türkiye de her an her şey olabilir yani. Allah göstermesin. neyse yinede yorumun için teşekkürler.
- +1 yıl
arapların geneli aynı ablacım. bunu bilmeyen yok. arada iyileri çıkıyor.
neyse bu durum üzerine çok tartışılır.
asıl mesele: biz onları alıyoruz içimize. ama biizm durumumuzda belli. şimdi hazineden onlara para aktarmamız gerekiyor. yani benim boğazımdan artırdığım onların kursağından geçecek. ha şu da var, darda olana yardım etmemiz gerek. hem kültürümüz hem dinimiz gereği. ama bu coğrafyadaki tek müslüman devlet biz değiliz. açlık sınırında olan milyonlarca vatandaşımız varken, bir de arapları almak bizi bataklığa sürükler. üstelik bu gelenler düzensiz ve hırsızlık yapan insanlar. bunların ülkemizde kaldığını düşünsene fazla değil on yılda bizi de mahvederler. zaten suç oranları almış başını gitmiş. bir de bunları hesaba katarsak vay halimize. rabbim sonumuzu hayreylesin.
Aile & Toplum konusunda 3,1b cevap paylaştı. Bize sığınabilirler ama İSTANBULA GELMESİNLER!
Sınırda kamp var, beleş yiyecek içecek var, kuaför bile var.. Onlar ise istanbula gelip dilencilik yaparak zengin olma peşindeler..00 Yorumla
+1 yılsahsen memnun değilim. ama ne diyim gelen herkese biz kucak açıyoruz kimse kıymet bilmiyor :) benim maaşımdan kesilen vergilerle suriyelilere maaş bağlanıyor. ben sağlık ihtiyacımı gidermek için para vermek zorundayken onlar bedava alıyor. kalacak yer yine devletten sağlanıyor. hepsi bizden az paraya işe girip zaten düşük olan maaşları dahada aşağı çekiyorlar. kısacası esasında biz mülteci gibi olduk ülkemizde. tabi tecavüzler tacizler hırsızlıklar v. s. gibi durumları saymıyorum.
00 YorumlaBen artık gelmelerini istemiyorum. Bu tamamen siyasi bir oyun başka bir şey değil. Günaydoğuda daha önce aynı oyun oynandı ve şimdi de Arapları kullanıyorlar. Her yeri gasp edip hırsızlık yapıyorlar.
01 Yorumla
Soran+1 yılolabilir
+1 yılZamanında bizde ülkemizi savaşa bırakıp kaçsaydık şu an bunları başka ülkeden yazıyor olurdun. Yeteri kadar hain beslemiyomuşuz gibi bide elin arapının vatan hainlerini beslemeye başladık. Bizim paralarımızla!
110 Yorumla
Soran+1 yılbu ülkede tek hain sence arap mı? onlar keyiften gelmiyorlar? esat kimyasal silah kullanıyor. bak haklısın şimdi onları koruyoruz onlarda iyiliğimizin karşılığını verecekler ama bu ülkede ermeni, rum, daha nirçok milletten insan yaşıyor. üstelik bunların kendilerine ait okulları, gazeteleri var, bunlar bu ülkede uslu mu duruyor? ayrıca ermeni din adamlarının türkiyeden toprak talebinde bulunduğunu biliyor musun? bunlara da bu kadar tepki verdin mi?
- +1 yıl
Hain çok Türk'ün Türk'den başka dostuda yok
- +1 yıl
Erdoğan suriye lideri diktatör olduğu için devircekmiş. Bugün ise Suudi kralının vefatı için yas ilan ediyor. Acaba suudi kralı diktatör değil mi? Onlar bize savaşta ihanet etti gözümüzün yaşına bakmadan biz onlar için göz yaşı döküyoruz hani bir söz vardır ya cesaret ile aptallık arasındaki ince çizgiyi çizebilmelisin diye bende ona benzer bir söz söylemek istiyorum saflık ile aptallık arasındaki ince çizgiyi çizebilmelisin her ölenin ardından değil dostun ardından ağlıcaksın düşmanın değil. Eğer diktatör suudi kralının yanında olmak müttefik kazanmaksa niye suudi kralı gibi diktatör olan esad ile ayrı düşürdü bizi? Suriyenin başbakanı esad ile zıtlaşınca bu politikalar bizi sadece Suriye ile değil Rusya, İran, Irak, Çin ve Lübnan ile de karşı karşıya getirecek. Onlarla düşman olmakda abd ve israilin işini kolaylaştırcak. Ülkeye birini alırsan alırsan ama esadı devirmekte noluyor? Onların hepsi zamanında bize ihanet etti bizle savaşmadı.
- +1 yıl
Eğer ermenilerin ülkemize girip herseyden faydapanmalarını ve bizim paralarımızle beslenmelerini sorsaydın onada aynı tepkiyi verirdim ama yüzyıllardır bu topraklarda yaşâyan ermeniler için hiçbişey diyemem hepimizden daha düzgün insanlar olduğunu arkadaşlıklarımdan biliom siyasi sorunları insanlara yükleyemeyiz. Ve suriyede esed katliam yapıyo kimyasal kullanıyo iç savas var diyen tek ülke biziz daha suriyeliler kabul etmiyo bunu. İstersen birkaç suriyeli insan tanı dedikleri tek şey el nusra terör örgütünden kaçtık. Hani akplilerin özgürlük savaşcısı ilan ettikleri besledikleri örgüt. Esedden şikayet edenler elbet var "bizi korumadı bizde kaçtık"
Soran+1 yılakpnin yardımettiğni nerden biliyorsun ki? ona kalırsa işidi de İngilizler kurdu
- +1 yıl
Ona kalırsa diye bişeymi var ambulanslar tırlar yakalanmadımı silah dolu teroristler ulkemizde tedavi edilmedimi ozgurluk savascilari diye korunmadilarmi bazilari dunya basininca türk askeri uniformali goruntulenmedimi. Bunlari benmi yapiom? Heralde biraz gundeden uzak kalmişsin amabu devletin sucu bizim değil her gelen medyayi eline alio. Suriyelilerin yeri aramiz değil multeci kamplari. bir çorba yasicak kadar yiyecek su verilir ama daha kendi insanimiz acliktan ölürken, gaziler bebekler ölürken acliktan sefaletten onlari aramiza katip bide para vermek noluyo ya.
Soran+1 yılbana gündemden uzak mı kalmışsın demişsin de orda da savaş olduğunu unutuyon galiba. tamam ya neyse yeter
- +1 yıl
Benim dediklerim saçma dimi bul bikaç suriyeli arkadaş konuş etraftan duyduklarınla kalma
Soran+1 yılyeter ya
+1 yılacaba sureyeyemi gitsem orada daha az surayeli vardır, bizim ülkemize birşey olsa bizim sığınacak yerimiz yok
11 Yorumla
Soran+1 yıltabi orası maalesef öyle Allah göstermesin yani bir savaş çıksa kimse yardım etmez la
En başında yanlış yaptılar. Tek sorun bu olsa. Ülke diye birşey mi kaldı sanki. Adamlar doğuda kahve basıp milleti dövüyor. Nerede akp hükümeti. Lanet olsun böyle ülkeye
13 Yorumla
Soran+1 yılhaklı olduğun yerler var. benim kast ettiğim bunlar değil tabi ki
- +1 yıl
Evet kan birden beynime sıçradı asıl sorunun cevabına gelince.
İnsanların öldürülmesini kim ister ki. Gayet tabi bizde yardım ederiz. Ancak bu şekilde bir uygulama ile degil. Kendi ülkesinde iç sorunlarını bitirememiş bir devlet var. Her trafik ışıgında yanıma gelen çoçuklardan çok sıkıldım bu insanları oradaki toplama kamplarından dışarı salmayacaklardı. İstanbul suriyeli dolu bıktıkkkkkkkkkkkkkk
Soran+1 yıldediğim gibi kesinlikle haklısın ben bişey demiyorum. benim demek istediğim şu biz bunlara yardım etmeliyiz ne olursa olsun ama dediğin gibi onlarda bu yardımı boşa çıkartmıycaklar
Aile & Toplum konusunda 2,5b cevap paylaştı. Sahip cikilmali yardim edilmeli ama vatandaslik verilmemeli diye düsünüyorum
01 Yorumla
Soran+1 yılyani
+1 yıl00 Yorumla
+1 yılsadaka vermeyip adamları çalıştıracaklarsa eyiteceklerse kalsınlar yerlerini göreceksin getirip urda sokağa dağıtıp malamat edeceksen yapacak bişey yok
00 YorumlaErkekler Ukrayna dan Hatun lar gelse yok demezsiniz insanım diyen hiç kimsenin onların burada olmasına karşı çıkmaması lazım Bence kalsınlar ülkeleri rahata kavusana kadar
02 Yorumla
Soran+1 yılaynen ya. hatta öyle bişey olsa türk Ukrayna evlilikelrinde patlama olurdu. insanımız işte ne yapasın
+1 yılinsanlık gereği doğru bir şey yapmış olabilirler ama bu kadar sosyal yardımın yapılmasını doğru bulmuyorum. benim yoksulum varken elin suriyelisinin karnını doyurmak bana ters geliyor
15 Yorumla
Soran+1 yılama onlar savaş mağduru. savaştan kaçıyorlar. düşünsene belki bir yarınları olmayacak. en azından bizim burada bir iç savaş yok çok şükür
- +1 yıl
ya kusura bakma ama ülkede o kadar aç yoksul insan varken başka milletin insanlarına bu kadar destek olunmamalıydı. ben bunu doğru bulamıyorum
Soran+1 yılhaklı olduğun yerler elbette var ama dediğim gibi savaştan kaçıyorlar
- +1 yıl
ya da şöyle diyelim. madem onlara yardımlarını esirgemiyorlar, neden bizim yoksullara karşı yardımlarını esirgiyorlar
Soran+1 yılnerden biliyorsun yardım etmediklerini ediyorlardır
Bence defolup gitmeliler Türk değiller sadece Müslüman olmaları yeterli değil
33 Yorumla
Soran+1 yılaynısı seninde başına gelebilir. bu kadar ırkçı olmamalısın bence. sonuçta bazıları yapıyor diye bunu genele mal etmen yanlış olur.
Soran+1 yılbende yorum yaptım sadece.
- 10 Yorumla
+1 yılMuhacir gözüyle bakarsak biz de ensar oluyoruz. hoşgeldiler..
ırksal bakarsak " pis araplar geldi yine" :/07 Yorumla
Soran+1 yılırkçılık tavan yapıyor yine. merak etme aynısını da avrupadakiler bizim için düşünüyor
- +1 yıl
Önyargılısın. iki zıt görüşten bahsettim sadece. ben muhacir tarafındayım.
Soran+1 yılhmm... kusura bakma o zaman :)
- +1 yıl
Olmasın bir daha dfhd
Soran+1 yılAllah Allah :))
- +1 yıl
Şaka yapıyorum. önemli değil :)
Soran+1 yılhaha biliyorum :)
- Aile & Toplum konusunda 617 cevap paylaştı.
+1 yılHiç kimse kendi ülkesi dururken, başka bir ülkede sığınmacı olup hayvan muamelesi görmek, itilip kakılmak, niye geldiniz gibi tepkilere maruz kalmak istemez, zor durumdalar yardım etmek (zorundayız).
02 Yorumla
Soran+1 yılevet. tabi abaza erkekleri vardır yani. mesela bizim bir tanıdığımız bu Suriyeli mültecilerin olduğu yerde çalışıyordu. o çadırda öğretmenlik yapan bir Suriyeli öğretmen varmış türklere Suriyeli kız ayarlıyormuş. bizim milletin erkekleride yani az abaza değil ha.
- +1 yıl
Allah yardımcıları olsun ne gelir elden dua etmekten başka.
Gizli Üye(30-35)+1 yılEleştirenler şimdi o sorun nedir bilmezler ama yarın öbür gün aynı durumu onlar yaşasa onlarda başka ülkelere muhtaç kalacaktır.
01 Yorumla
Soran+1 yılevet.
Kalsınlar sıkıntı yokta, ekmek & kömür için bizim vatanı hırsıza, kalpazanlara satmasınlar.
00 YorumlaTürkten Çok Suriyeli Var. Onlar Türkiye'de Değil. Biz Suriyedeyiz Gibi..
44 Yorumla
Soran+1 yılhe aybalam
- +1 yıl
biz mülteciyiz ülkemizde onlar ülke sahibi ya bizden rahat kosulları :)
Soran+1 yılemin misin? çevrende öyle görüyorsun diye genelleme yapma. itten perişan olanlarda var
Gitmeleri gerekiyor, sanki refah içinde yaşayan bir ülkeyiz bide bunlar çıktı.
32 Yorumla
Soran+1 yılöyle deme iyilik eden iyilik bulur. sonuçta masum çocukların hiçbir günahı yok. kimyasal silah kullanıyorlar orda. Allah göstermesin kimseye
+1 yılTürkiye yapması gereken insanî görevini yerine getirdi. Ama bu insanlar mülteci kamplarında kalmaları gerekiyordu. Burada hata yapıldığını düşünüyorum.
06 Yorumla
Soran+1 yılevet. işte yoksa kesinlikle yardım etmemiz lazımdı. ve o yardımı yaptık. ama her tarafa dağılmamalılardı
- +1 yıl
O insanlar ölümden kaçıp ülkemize sığınmislar. Bu insanlara niye bu öfke anlamıyorum.
Soran+1 yılya bak Suriyeliler de pek uslu durmuyor şimdi ona bir lafım yok. yani bize el açmışlar. sahipsiz bırakamazdık ama bu kadar her yere dağılmaları da iyi değil
- +1 yıl
O yüzden diyorum ya kamplarda kalmaları gerekiyordu. Ama hükümetede bişey diyemiyorum. Suriye konusunda çok yalnız kaldık. Birleşmiş Milletler ve diğer ülkelerden bir yardım gelmeyince hükümet mecbur kaldı Suriyelilerin Türkiyenin çeşitli yerlerinde yaşamalarina. Benim korkum Suriye'deki savaşın daha uzun yıllar devam etmesi. O zaman bu insanlar temelli kalacaklar çünkü.
Soran+1 yılhaklısın:( kimse yardım etmiyor. edilen yardımlar da kesilmiş galiba. türkiye yine yalnız adam
- +1 yıl
Hep yalnızdik ki zaten :/
- Aile & Toplum konusunda 6,1b cevap paylaştı.
+1 yılbizede zulmediyorlar. biz nereye kacalim? ?
diyesim geldi20 Yorumla
+1 yıloturdugum semt suryeli dolu kar kıs parkta yatıyolar cogu hırsz ve duzeni bozuyolar eger bu ulkeye alınan insanları kontrol edemiyosanz almicaksn abi İstanbul fatih bu arada
04 Yorumla
Soran+1 yılbak tabi orda sorun yok. yani bende o tipleri istemem. zaten onları belli bölgeden çıkartmıycaksın. herşey belli bir plan dahilinde olacak. ama ne olursa olsun ülkelerine göndermemeliyiz.
- +1 yıl
sana bir tecavüz etseler bakim gözün bisey görcek mi? ozaman sktrsn gtsinlr dceksin dedigim gibi kontrol edemiyosan ülkene almicaksın burası tacizci kapkaccı doldu zaten vardı onlarda geldi tam oldu.
- +1 yıl
orda savastan kacıcan buraya gelip hırsz olcan.
Soran+1 yılya tamam ben zaten bunları kastedmiyorum ki çocukları ve bebekleri kastediyorum
Ben olumlu bakiyorum biz nasil almanya amerikada vsde yaşama hakki taniliyorsa onalarada tanınması doğal bir hak kendi yerinize koyunuz onlari
00 YorumlaEkonomiye zarar ama onlara yardımcı olmamız güzel. Bu durumda başka bir ülke avuç açmazdı onlara.
01 Yorumla
Soran+1 yılaynen
devlet kendi vatandaşına sahip cıkmazken onlara bu kadar imkan sağlaması gıcıgıma gitmiyor değil
12 Yorumla
Soran+1 yılbak doğru Suriyelilere sınavsız geçiş falan saçma ama mağdur durumda olan çocuklara ve bebeklere yazık ya
Uzuluyorum. Hele ki o kucucuk cocuklari gorunce.
Kolay degil insanlarin yasadiklari.
Allah kimseyi evinden barkindan etmesin.
Keske ulkemde daha iyi sartlarda yasayabilseler onlarda birer İNSAN!00 Yorumlane olursa olsun orada ölüm var ner ne kadar zorlansakda onları kabul etmek görevimizdir!
ne olursa olsun bu yarn bizim başımızada gelebilir.02 Yorumla
Soran+1 yılaynen ya! keşke herkes böyle düşünse
noulur gitsinler ya
ülkenin gümrük kapısı kerhane kapısı gibi oldu yemin ederim geleni gideni alıyor011 Yorumla
Soran+1 yıl:D ama çocuklara yazık ya onların bir suçu yok.
Soran+1 yılorda ayrı bii durum var. senin kafana silah dayasınlar bakalım bir daha gelir misin
Soran+1 yılhadi sen ölmek isterdin. peki ölen bebeklerin ve çocukların ne suçu var. inan onlar bizden daha masum. ve ölmeyi hak etmiyorlar
Soran+1 yılhatalar var şimdi yok değil ama yinede biz kız olarak bir insan olarak acıyorum onlara. nolur yani merhamet edersek
Soran+1 yılo naptın o zamanı beklersek ayvayıı yeriz:D asıl zenginlik fakirkende verebilmektir bence. neyse kişinin vicdanına kalmış bu. ama bir Müslüman ülke olarak zor durumda olana yardım etmeliyiz.
Soran+1 yılyani zulm göreni görmemezliktende gelemeyiz. neyse konu daha fazla uzamasın
Gizli Üye(30-35)+1 yılartık bizim türk dilenciler ortada yok hepsi suriyeli gerisini düşün işte :D hepsi bir tarafta böyle olmaz
00 YorumlaTamam Kalsınlar Tabi Fakat Mülteci Kamplarında , Ülkenin Yarısını Ülkemizin Bu Kadar içine Sokma Çok Büyük Sorunlara Yo Açacak İleride.
00 Yorumla- Devamını Gör (43)
Devamını Gör(88)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Arkadaşlar siz Suriyeli mültecilerin bu ülkede kalması hakkında ne düşünüyorsunuz?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar