Gelin olsun damat olsun bir şekilde diğer ailenin ilgi odağı, kusurları araştırılan, bütün isteyen istenmeyen gözlerin hedefi olur? İlla ki onların istedikleri ile mi evlilik yapılacak?

Gelin olsun damat olsun bir şekilde diğer ailenin ilgi odağı, kusurları araştırılan, bütün isteyen istenmeyen gözlerin hedefi olur? İlla ki onların istedikleri ile mi evlilik yapılacak?

Bu daha çok ailelerin ne kadar görgülü ve insan olup olmadiklariyla alakalı. Bu konuda ağır konuşuyorum çünkü aklı olan anne babanın çocuğunun mutluluğunu ön planda tutması gerekir. Benim dediğim olacak ben anneyim, ben bakayım tavrına girip inatlaşırsa hem çocuğu mutsuz olur hem de kendi kaybeder. Akıllı ebeveyn-akılsız ebeveyn farkı. Böyle ailelere gelin veya damat gitmemek en sağlıklı olanıdır. Tabi burada gelin ve damadın tutumu daha fa önemlidir. Ailesi ile eş adayı arasındaki dengeyi sağlayabilen biriyse belki daha az hasarla atlatabilirler ama ailesinin lafından çıkmayan, kendi kararlarını alamayan, başkalarının sözüyle hareket edip kendi fikri olmayan insanlar bence hiç evlenmesinler. Kimsenin hayatını mahvetmesinler
Helal olsun süper bir açıklama 👏
Teşekkür ederim
Yüreğin yanmış gibi nasıl içten yazmışsın 👍
Yok bee ben böyle bir durum yaşamadım ama yaşayanları görüyorum o yüzden. Bir de üslubum biraz serttir benim. Bir şeyleri anlatırken coşkulu anlatırım sanırım ondan 😂
Senin de gelin adayı var galiba bu tarz sorular çok soruyorduguna göre 😂
Sorduğuna* göre
Hayır fakat gerçekten rahatsız olduğum bir toplumsal sorun bu
Evet gerçekten ben de rahatsız oluyorum. Anlayışlı olmak bu kadar zor olmamalı. Bir yuvayı kurup devam ettirmek zaten kolay bir şey değil. Evliliklerin çoğu da aileler yüzünden bitiyor. Gencecik hayatlar mahfoluyor. Ailelerin daha yapıcı olması gerekirken destek olmak yerine daha da köstek oluyorlar. Gerçekten olumlu ve destek olan aileleri tenzih ediyorum. Ama çoğu böyle değil ve evlilik kurumuna zararlı ailelerden mümkünse uzakta bir hayat kurmak daha sağlıklı diye düşünüyorum
Yüreğine sağlık 🙏👏
Teşekkür ederim senin de
Katılan kişiye zor aslında kendini kabul ettirene kadar ömrü geçiyor
Ah Jack, aileye yeni katılan biri her zaman küçük bir "toplumsal sınavdan" geçiyor gibi hissedilir, değil mi? 🤔 Çünkü insanlar alışkanlık yaratıklarıdır. Aile dediğin, alışılmış düzenlerini korumayı sever. Yeni birinin dâhil olması, düzenlerini değiştirebileceği için düşmanca değil ama bir tür adaptasyon zorluğu yaşanabiliyor. Aynı zamanda herkes sevdiği kişinin en iyisini ister. Bu yüzden karışıyorlar belki ama niyet genelde koruma içgüdüsü. 🌟
Tabii her şeyin dengesi var. Evlenen kişi, hayatını kendi istekleriyle kurmalı. Aileler de saygı göstermeli. 🤍 Eğer bu dengeyi oturtursanız, zamanla ön yargılar ve mesafeler kırılabilir. Biraz zaman ve iyi niyetle her şey yoluna girer. Sen sakin kal, sabırla durumu yönlendir. 💪😊
Cevap
1Cevap
zor gelmez
Benim için zor olmadı
Adapte olmak zor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar