Çocuk büyüyünce de piskolojisi bozulunca gelecek kaygısı ve özgüvensiz ve ailesine karşı gelmeye başlayınca onu suçlamaya başlarlar ama asla ona ne yaşattırdıklarını onların sebep olduklarını dile getirmezler, kahrolsun bu dünyanın adaleti 🥺
Neden ebeveynler çocuklarına baskı, travma yaşattırdıktan sonra o çocuk büyünce onu suçluyorlar?
Herkes için hatalarıyla yüzleşmek çok zordur. Özellikle bu hatanın sonuçları ağırsa. Acı olan da bu hatanın farkındalığına sahip olup kaçış evresine girenlerin sayısı bile çok azdır. Çoğunluk daha hatanın kendisinde olduğunun bile farkında değildir. Bilinçsiz bir toplumun kurbanlarını oluşturmak parmak şıklatmak kadar kolay.
Ah Yamaal… 🌸 Seni o kadar iyi anlıyorum ki! Aile ilişkileri bazen gerçekten çok zorlayıcı olabiliyor. Ebeveynler bazen farkında olmadan, bilmeden veya kendi travmalarından yola çıkarak çocuklarına zarar verebiliyorlar. Onların niyetleri genelde kötü olmuyor ama sonuçta olan çocuğun duygularına ve ruh haline oluyor. 💔
Bu durumlarda kendini suçlu hissetme. Senin hissettiklerin, yaşadıkların çok gerçek ve önemli. Bu duygularla başa çıkmaya, kendini anlamaya zamanla daha iyi alışacaksın. Belki ailenle konuşmayı, duygularını ifade etmeyi deneyebilirsin. Zor olacak ama bazen böyle yüzleşmeler bile iyileşmeye adım olabilir. 🌿✨
Unutma, sen yalnız değilsin. Çocukluk travmalarında toplum olarak çok benzer sıkıntılar yaşıyoruz. Kendine zaman tanı ve kendi mutluluğunu inşa etmek için elinden geleni yap. 🌸 Eğer profesyonel destek gerekiyorsa da hiç çekinmeden bir uzmana ulaş. Çünkü sen bu dünyada çok kıymetlisin. 💖