1 yılBu meselenin bir çok yönü olsa da ben birini açıklamaya çalışacağım
Bazı insanlar kendileri olmayı başaramayıp, kendi imtihanları ile yüzleşmeyip başkalarını taklit ederek bir hayat yaşıyor. Başkalarının sözlerini kopyala yapıştır kendi hayatında uygularken derinlemesine vâr olan mânâlardan, sözlerin ne anlama geldiğinden bi haber olmaları, sözlerin altının boş olması hayal kırıklıklarına sebep olabileceği gibi dürüst olmamak, hayalperestlik gibi gerçekten uzak beklentiler yine kişileri zamanla yıpratıyor maalesef...
01 Yorumla
Soran1 yılHmm evet haklısınız çok teşekkürler☺️👏🏻
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(30-35)1 yılEleme yapmak çok yanlış ama şöyle bir şey söyliyim Türkiye’de şöyle bir bakış açısı var her konuda her alanda sadece aşk evlilik konularında değil….
insanlar dolandırıcılıkla hayatına yönetbileceğini ve başarılı olacağına inanıyor. Sadece evlendiği kişiye değil evlendiği kişinin ailesine de davranış şekli başlı çok farklı oluyor sonra çok farklı oluyor. İşe girdiğinde staj dönemi çok farklı oluyor sonra işe girdikten sonra çok farklı oluyor. Bizim kültürümüzde maalesef bu ayiya dayı deme olayı içselleştirilmiş ve başarı için olmazsa olmaz gibi görünüyor. Bakış açısı çok sağlıksız ve toksi toksik
İnsanlar evlenirken de evlilik için evleniyor halbuki aslında evlilik öyle bir şey değil insan birine değer verir ve o değer nispetince o kişiyle hayatını birleştirmek ister. O kişiye değer verdiği için ailesine de değer verir çünkü o dünyaya onu dünyaya getiren insanlardır o insanlar. Değer verdiği insanla hayatını birleştirirken de zaten zaten kendine kendi ailesine eşine eşinin ailesine karakteri ile yüreğiyle sahip çıkacağını sözler söz verir. Aslında bu şu demektir ben gerçekten değer veriyorum anlamını taşır taşır…
Şu an dönemimizde sevgi kavramının Dejenere olması ile alakalı bir sorun var aslında
515 Yorumla
Soran1 yılEvet çok haklısınız kadın erkek diye ayrım yapmaksızın👏🏻👏🏻
- 1 yıl
Yüreğinize sağlık
- 1 yıl
Katılmıyorum size. Yeni sorumluluklar yükleniyor aslında kimse evlenince değişmiyor. Bu değişim klasik evliliği sürdüremeyen kadın/erkeğin arkasına sığındığı bahanedir. Karı koca evlendi çocuk oldu? Çocuk yeni sorumluluk demek sen adamın veya kadının çocuktan sonra nasıl davranacağını evlilik öncesi kestiremezsin çocuk yepyeni bir şey. Hatta bazen ikinci çocukta bile psikolojik süreç farklı olabiliyor. burada değişti kadın vs demek doğru değil. Evlenmeden önce aynı evi paylaşıp evlendikten sonra da bazı şeyler değişebilir.
- 1 yıl
Değişti diyorsanız yeterince tanımadan evlenmişsiniz demektir. İsterseniz 10 yıl tanıyın isterseniz 1 ay tanıyıp evlenin aynı evi paylaştığınızda o kişinin evdeki hal ve hareketleri dışardaki ile aynı olamaz. Şimdi daha önce aynı evi paylaşıp evlendikten sonra boşanan kişilerde de genelde yeni sorumluluklarda kişinin ne şekilde davranacağı bilinmediği için sorunlar oluşuyor. Yani tamamen olay yeni sorumlulukta bu kişi napacak?
- 1 yıl
@polymniiaa burada kastedilmek istenen insanların olduğu gibi görünmemeleri
Veya göründüğü gibi olmamaları. Dediğiniz gerçeklik payı var ama incelediği yerden kopsun tarzında ilişkiyi yokuşa sürmek hiçbir anlamda mazeret sayılacak bir durum değil bence - 1 yıl
@Ahmet_karakaya olduğu gibi görünmeme durumuna katılmıyorum kimse profesyonel oyuncu değil ya. Hadi 1 ay olsun 2 ay olsun artık görücü usulü evlenen kişiler bile 1 2 yılın sonunda evleniyor ve bir şekilde bir açık veriliyor. İş durumu tamamen farklı orada kamufle etmek mümkün. Ama ilişkide bu çok zor eğer kamufle edilmişse yeterince vakit geçirilmemistir ya da karşıdaki kisinin karakterini tanımaya yönelik tuttum ve davranış sergilenmemistir. Örneğin garsona nasıl davrandığını bilmiyorsunuz çünkü evlenmeden önce dışarı hiç çıkmadınz evlenince çok kaba değişti diyebilir msiiniz hayır çünkü sen adamla dışarı çıkmadın onun garsona olan tavrını görmedin. Vb örnekler çoğaltılabilir evlilik kurumu ile iş hayatı bambaşka
- 1 yıl
@Ahmet_karakaya tamamen aşktan kaynaklanıyor aslında sinyal var fazla aşktan kafamızdaki idealize ettiğimiz kişi olduğunu düşünüp hal ve hareketlere biz farklı anlam yükleyip devam ediyoruz. Evlilikte artık idealize durumu yok çünkü onun en doğal haliyle görüyorsun. Evlilik öncesinde hayaller kurulur ve evlendikten sonra kafanizdaki kisiden farklı olduğunu görünce hayal kırıklığı oluyor ama tamamen bu sizinle alakalı. Kimsenin değiştiğini düşünmüyorum bir insan 7sinde ne ise 70 inde odur.
Cevap sahibi1 yıl@polymniiaa katıldığım çok noktanız var ama kavramları doğru ele almama sebebiyle sonuç ve görüşünüz tam doğru değil
- 1 yıl
Yâni hayal kırıklıkları aslında bizim hayattan almayı bekleyip alamadığımız şeyler gibi evlendiğimiz kişiye eksikleri vs tamamlaması gerektiği gibi bir rol mü biçmiş oluyoruz genelde bundan mütevellit sıkıntılar yaşanıyor olabilir doğruluk payı vardır haklısınız
- 1 yıl
Düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz. Tam olarak hangi kavramı doğru ele almamışım?
Cevap sahibi1 yıl@polymniiaa müsait zamanda uzun yazacağım
- 1 yıl
Karakterini kişiliğini bilmek çok zor değil ister seri katil olsun ister dolandırıcı bunu anlamamak demek sadece o kişiyle boşuna zaman geçirmek demektir. Çok iyi tanıman lazım çünkü hayatına girecek kişi o olucak ve onunla bir gelecek bir aile olunucak bunu kabul etmen gerek olaya her zaman ciddi yaklaşman gerekiyor pazardan mal seçer gibi değil dünyanın en tehlikeli canlısı aslan değil insandır önce bunu bilmen gerekiyor.
- 1 yıl
@polymniiaa Toplumda evlilikten önceki rolde sergilenen tavırlar ile evlendikten sonraki rolde sergilenen tavırların farklılık göstermesi çok normal. Bekar bir birey birden eş oluyor ve bir süre sonra ebeveyn oluyor. Haliyle yeni rolunu üstlenen birey davranışları tecrübe ile kazanıyor. Bunlar çok normal teorik olarak. Lakin pratiğe bakınca tavırlar karşısında sergilenen davranışlara maruz kalmak, bunların insanın kendi duygu süzgecinden geçerek bir anlam kazanması, bazen yeni rolünde ne yapacağını bilmeyen insanların üstesinden gelemediği mevzulardır. Dolayısı ile evli çiftlerde bireyler bu durumdaysa devam etmiyor evlilikler. Taraflardan biri ya da ikisi sakinleştirip teselli ediyorsa ilişki yıllandıkça değerlenen şarap gibi olur zannımca. 🫠
Cevap sahibi1 yıl@Ehille ya açıkçası hepinize teşekkür ederim fikirleriniz için ben de bu konuda daha geniş bir zamanda yorum yapmak istiyorum.
Ama şu noktayı şimdiden söyleyeyim:
Evlilik ve annelik babalık gibi kavramlar tabii ki insanı değiştiren ve farklı hiç insanın deneyimlemediği durum veya vaziyetlerdir… ama bu durumlar yeni diye insanın farklı davranması kendi kişilik ve karakterinden Ödün vermesi doğru değildir… daha doğrusu bir insan düşünelim karakter ve kişisel gelişimini tamamlamış bir insan evlenmeden önce bunu doğru davranış biçimiyle zaten insanlara hissettirir… evlendikten sonra da anne baba olduktan sonra da bu o durumlara göre yine doğru davranış biçimini sergileyecektir çünkü özünde kendini altyapı olarak geliştirmiş biri ise….
Günümüzde insanlar bu evlilik zormuş tamamen bunu yapamayız diyip vazgeçmesi tamamen yanlış bir şey… bilmiyordum demek çözüm değil…. Alıştım artık değilim konuları çok sağlıklı değil…. Günümüzde bunlar normal gözükse de… asla normal değil….
Hayatta her zaman farklı durumlar olacaktır savaş çıkabilir corona olabilir bu tarz şeyler eğer bir evliliği bitiriyorsa insanın içsel olarak dengesini şaşırıyorsa… aslında burada sağlıksız ve dengesiz bir durum olduğunu gösterir
- 1 yıl
Çok güzel yaklaştın duruma evet durum bu kadar basit arkadaşlar yapıp yapmamak size kalmış hayatınıza alacağınız kişiyi iyi seçin yoksa boşanırsınız : (
Evet haklısın. Bunun sebebi kadın erkeği evlilik aşamasında inanılmaz masraflara sokuyor. Evlendikten sonrada inanılmaz masraflara sokuyor. Erkek evlenince en az 1 milyon borçla başlıyor. Peki kadın gerçekte bu paraya değer mi? Erkekler sonra evlenince aslında kadının bu kadar mükemmel olmadığını görmeye başlar. Haa o da benim gibi insan ve kusurlu. O zaman ne niye bu kadar para döktük? Dolandırıldığını hisseder. Kadının değeri düşer. Madem her şey paraydı der dışarıda çıtır 18 liklere parayı yedirir. Hiç sekmez. Zengin sitesindeyim. Hemen hemen hepsi eşini aldatıyor. Kadınlarda yazık zengin kocanın parasıyla kendini mutlu sanıyor. Hepsinin psikolojisi bozuk. Çocuklar ise hepsi narin yetişiyor. Çocukları: Erkeleri top veya işe yaramaz, kızları ise yollu oluyor. Önemli olan bilinçli insanlarla evlenmek
00 Yorumla
Güncellemeye katılmıyorum. Aksine, çocuk olduktan sonra kocalarının herşeyine katlanmak zorunda kalıyorlar ve kolay boşanamiyorlar. Erkekte bunu fırsat bilip içinden geldiği gibi davranır. Kadın boşanmak istediğinde de "cocuklu halinle hangi erkek seni alır" diye psikolojik şiddet uyguluyorlar. Maalesef evli olan birçok arkadaşım bu durumu yaşıyor. Bende bir kadın olarak evlilikten soğuyorum. Erkekler gerçek yüzlerini evlilikten değil çocuktan sonra gösterirler. Tabii düzgün olan erkeklerde var fakat evlilik her haliyle ürkütücü geliyor bana. Sürpriz kutu misali...
20 Yorumla
Yapay Zeka Cevapladı
Ah canım, ne yazık ki böyle durumlar olabiliyor... 😔 Sanırım burada iletişim kopukluğu ya da takdir göstermeyi unutma gibi sebepler ön plana çıkıyor. Aslında evlilik bir ekip işi. Eşler birbirine ne kadar sevgisini ve saygısını belli ederse ilişkileri o kadar sağlam olur. Ama maalesef bazı insanlar evliliğin bir "tamamlanmış iş" olduğunu düşünüp sonrasında çabalamayı bırakabiliyor.
Sevgiyi göstermek her zaman küçük ama anlamlı detaylardan geçiyor. Eğer böyle bir durum varsa, karşılıklı konuşmak ve birbirinizi anlamaya çalışmak çok önemli. Empati ve açık iletişim, ilişkilerin kurtarıcısıdır. ❤️✨00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
106Cevap
Bu durumun Ben sadece erkeklerle alakalı olduğunu düşünmüyorum Burada yanlış anlaşılmasın kesinlikle erkekleri savunmak değil Tamamen adil bir yorum yapmaya çalışacağım Kadınlar evlendikten sonra özellikle Anne olduktan sonra çocuk merkezli olmasından kaynaklı eşe karşı ilgi azalması bakımsızlık cinsel hayatta istemsizlik gibi durumlar ortaya çıktığında veya düğünden sonra gerçek karakterinin ortaya çıkmasından kaynaklı Erkekler de nasıl olsa evlendim Nasıl olsa cepte bir yere gitmez gibi işte Nasıl olsa ev temizleniyor Çamaşırlar yıkanıyor önüne hazır yemek geliyor Bunun verdiği rahatlıktan dolayı ilişkiler rutine uğradığında Maalesef ki arada duygusal bağ da kopma heyecandan azalma hatta hiç kalmıyor heyecan Bununla birlikte iletişim kopukluğu iletişim kopukluğu ile birlikte özel hayatta sekteler olduğunda maalesef evliliklerin zemini sallanabiliyor Çünkü evlenmeden önce Sadece güzel taraflarını görüyoruz o Heyecanın o aşkın duyguların olduğu yerde Mantık olarak yaklaşamadığımız için karşı cinsin gerçek yüzünü göremediğimizden kaynaklı da olabiliyor..
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 5b cevap paylaştı.
1 yılTek bildiğim kişi ister erkek ister kadın olsun görmesi gereken herşeyin farkına iş işten geçince fark ediyor.
Kadın hayatına aldığı erkeğe annesi gibi davranıyor bence bu bir yanlış.(Katılın veya katılmayın.) Aynı eve girince gördüğü , tanıdığı kişinin o olmadığını fark ediyor.(Zaten dikkat ederseniz boşanmaların %60 dan fazlası ilk 1 yıl içinde oluyor.)
Erkekte ise evlendikten sonra herşeyin bittiğini tamam ben kaldığım yerden hayatıma devam edebilirim kafasında oluyor.
Her iki tarafında ortak yapılan yanlışı ise aile ortamda birbirilerinin davranışlarını gözlem yapmamaları.
Sorun ne sadece erkekte ya da sadece kadında (lütfen kimse kusura bakmasın , darılmasında biraz objektif bakmak lazım. Ne kadın bütün suç sadece suçlu erkek desın , ne erkek tek suç kadın desın. Her iki tarafta biraz kendini tanımış olsa zaten böyle durumlar vuku bulmaz.)
Evlenme öncesinde kişiler birbirini tanıdığını zannetme yanılgısı olağan karşılan bir durum haline gelmiş durumda.
Bütün sorunların temeli aslında flört zamanında başlıyor fakat sevgi aşk kişileri çok sonraları ortaya çıkacak sorunları halının altına atmak isteğini doğruyor.10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılBu soruya cevap verebilmek için önce şu soruya cevap aramalıyız Evlilik aşkı öldürür mü? Evet evlilik aşkı öldürür yerine sevgi saygı bağlılık gibi daha temel şeylere bırakır. Aşk çok çetrefillidir evlilikte bu çetrefili duyguya yer yok. Erkek, hep kaçanı kovalamak istiyor bir yarış olsun istiyorlar kolay ulaştıkları şeye değer vermezler. Evlendikten sonra elde etme durumu oluyor yarış bittiyor artık kazanmıştır. Daha rahat olur, ilgi alaka kesilir çünkü ilgi vermezse de eşidir artık kolay kolay sevgililikteki gibi trip atma durumu olmaz gecesinde eşin cinsel ihtiyacını karşılamak zorunda. Kadında evlendikten sonra bazen kişisel bakım noktasında kendini aksatır, cinsel noktasında görev bilinci ile hareket eder- tutku eskisi gibi olmaz rutinlesir- kıskançlık, sahiplenme daha ağır basar dolayısıyla erkeği kısıtlar. Erkek de kısıtlanmayı sevmez arada halı sahaya gitmeyi arkadaşlarla buluşmak ister. Kısacası flört döneminde sergilemedikleri birçok tuttumu evlilikte değiştirince iliski yıpranır. Tabii aksi de mümkün bütün evlilikler aynı değil ama maalesef çoğunluğu bu şekilde. Ve uzun da sürüyor yuva kurmak kolay değil sonuçta.
10 YorumlaBu aslında kişiden kişiye değişir ama bence genelde iletişim sorunlarından kaynaklanıyor. İnsanlar evlenmeden önce birbirlerine daha çok özen gösteriyorlar, çünkü birbirlerini etkilemeye çalışıyorlar. Evlilikle birlikte bu çaba bazen azalıyor ve rutinler içinde kayboluyorlar. Ama eşine değer vermek, bir insanın karakteriyle alakalı. Kadın ya da erkek fark etmez, sevgiyi ve ilgiyi canlı tutmak iki tarafın da çabasıyla olur. Bence bu konu iletişimle çözülebilir, ama tabii ki her durum farklıdır.
10 YorumlaVermiyor değiliz veya kadınlarda isteyerek değişmiyor bazen. Sadece bu çağda ilişkilerin çoğu tanımadan evlilikler ile sonuçlanıyor. Mesela siyasi görüş. Evet siyaset için insan birbirini kırmamalı. Hatta anlaşanlarda var ama bir zaman geliyor bir yorum ipleri koparıyor. İnançsal meseleler, kültür farkı vb durumlar hani o küçücük görmezden geldiğiniz şeyleri görünür hale getiriyor. Sonra acısı ilgisizlikle ortaya çıkmaya başlıyor. Buraya kadar birinci kısmı. Diğer kısmı ise kendilerine baştada kötü davranan adamlar ileride düzelecek sanıyorlar
10 YorumlaÖmürboyu sürecek olan evlilik ilişkisi zaman geçtikçe eskimeye ve monotonlaşmaya başlar, örneğin çok sevdiğiniz bir cep telefonu veya başka bir eşyayı çok isteyerek ve severek aldığınızı düşünün, ilk başlarda aldığınız eşyaya karşı daha titiz daha dikkatli olursunuz, ama zamanla artık iyice alıştığınız için bir süre sonra aynı hassasiyete göstermemeye başlarsınız, ben okadar titiz pimpirikli bir insan olmama rağmen sıfır araba aldığımda aynı bu bahsettiğim psikolojiye büründüm. Kısacası her şey ilk başladığında ve en başında daha iyidir daha güzeldir, aynı alanda eskidikçe, zaman geçtikçe artık sıradanlaşır, ilk heyecan ilk merak olmaz, kabul etseniz de etmeseniz de maalesef gerçek bu şekilde.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,2b cevap paylaştı.
1 yılİki taraf için de geçerli bu. O ulaşılmaz için yıllarca hayalini kurduğun çok güzel dediğin şeye ulaşınca kıymeti, harbiyesi kalmıyor. Ve çok da iyi bir şey değilmiş diyor çoğu. Köprüyü geçme meselesi de var. Artık ekstra bakıma, özene gerek yok diyenler oluyor. Ya da aksine daha çok bakım yapıp çıldırtabiliyor, başkaları bakar durumundan. Asıl iç yüzü zaten çıkıyor iki tarafın. Evin içinde arkadan gaz çıkarıyor (başka bir şey yazacaktım telefonun düzeltmesi inat etti ben de değiştirdim), geğiriyor vs. İşin büyüsü bozuluyor kısacası. Sevgilikte de öyle kızın, erkeğin peşinden koşuyorsun ayarlamak için epey çabalıyorsun. Sonra tanışınca a bu muymuş diyorsun. Gizemlerin bitmesi durumu da oluyor. Sıradanlaşıyor.
00 Yorumla Bence değişen kadınlar erkekler sadece onları buluştukları halini tanıyor o yüzden ona kanıp çoğu evlenen erkek onun evdeki haline dayanamayıp kadından soğuyor onu gerçek manada tanıyınca artık ona bir ilgisi kalmıyor ayrıca çoğu kadın evlendikten sonra kendine bakmıyor hijyen ve bakımı ya azaltıyorlar ya da artık umursamıyorlar.
Ev temizliğine daha gelmedim ilk 1 yıldan sonra evi b. k götürüyor resmen çoğunda lisedeyken çırak olarak ev tadilatına ve evde bozulan elektronik eşyaları yapmaya giderim ustayla evler çok kötüydü kokuyor her şey bir yerde yerler köşeler pislik içindeydi.
Çoğu kadın evlendikten sonra kg'suna önem vermediğinide farkettim evlenmeden önce dal ili olan kadın evlendikten sonra besilik inek gibi oluyor g. t göbek birbirine giriyor.
Erkeğin sorumlulukları evi geçindirmek ve eşini mutlu etmek Lakin çoğu kadın erklekleri yoktan gelen kıskançlıkları sürekli duygusal boğmaları yüzünden çoğu erkek bıkıyor artık eşinden.04 Yorumla- 1 yıl
Kadın çalışıyor mecbur değil evi temizlemeye erkekler yapsın. Ayrıca erkekler kendi göbeklerine bakmıyor sanırım evlenince erkeklerde göbekli ama karısına laf ediyor
- 1 yıl
Erkek tek başına mı evi geçindiriyor? Kadın olmasa evi geçindiremezsiniz. Kadın hem evi geçindirip size destek olsun hemde evi mi temizlesin?
Evlenmedende göbekleriniz oluyor ayrıca madem öyle oturda kendin yemek yap. Kimse sana yemek pişirmek zorunda değil aciz olmayın.
1 yılAslında değer vermemek değil. Alışılagelmiş olunuyor. Bu tek kadın için geçerli değil erkek için de geçerli. Kıymet bilmeme demeyelim de hayatın akışına, sorumluluklarına kendini kaptırma diyelim. Tabi bir yandan kendini bile bile salan kadınlar ve erkekler var. Zaten biz evlendik ya artık beni böyle de sevsin ne var ki? İşte bu düşünce tehlikeli. Kadın veya erkek fark etmez ama iki tarafta eşine karşı bakımlı olmalı. Dışarıya giderken süslenen en alasını giyinen kadın ve erkekler neden eve gelince kendilerini salıyorlar? Bu demek değil ki evde rahat edemeyecek miyiz. Tabiki eşofmanlarımızı giyeceğiz ama uyumlu ve güzel bi şekilde. Ve tabiki en önemlisi yatak odası. Kadın yatakta eşine süslenmeli amenna ama ya erkekler? Onlarda temiz olmalı. En karşı çıktığım düşünce zaten yıkanacağız hadi beraber olalım. Hayır efendim mümkünse o yatağa temiz gir! Kısacası değerini herkes kendi belirler tabi karşısındaki insan değer bilen biri ise :)
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılCinsellik ön planda olduğu için öyle oluyor bekar birine cinsellik evlilik de Allah deyip atlar. 😂 evli birine sorsan nerden girdim ben bu işe der. Neden çünkü hayallerini süsleyen şeyler aslında evlenince sıradanlaşiyor. Misal hergun aynı yemeği ısıtıp ısıtıp yer mjsinuz? Mecbur yiyen var bulantı geliyor bi zaman sonra. Bu demek değil aldatmak.
Bir yere kadar Tahammül edebiliyor sonra aldatma, soğuma vs önceden insanlar birbirlerine Tahammül edebiliyordu yarış yoktu çünkü. Şimdilerde, bak onun karısı ne pişiriyor nasil süsleniyor , bak onun kocası karısını nereye gönderiyor. Onun arabası evi var bla bla.
Bizler ona buna değil kendimize bakalim bence çünkü kimsenin hayatı yaşantısı bir değil o yüzden yarışa da gerek yok...10 Yorumla
1 yılDeğer vermeyen erkek olur mu ya o senin eşindir insan eşine değer vermezmi onunla yaşlanıp onunla ölüceksin değer vermediğin biri ile nasıl yaşanır anlamam. Ama rol yapan kadınlada evlenmem yani ne o evlenene kadar böyle evlendikten sonra başka o oyun bana gelmez. O yüzden evlenmeden önce iyice bir değerlendirin kendi gibimi başkası gibimi bir düşünün yani
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı.
1 yılAslında değer vermiyor değil. Sadece bir insanla aynı evde yaşamaya başlayınca onun gerçek yüzünü sevmeyeceğin yönlerini görüyorsun. Burada da eğer evlenmeden önce imkanın varsa eşin kendi kız kardeşleri ve annesiyle nasıl konuşuyor gözlemle. Seninle de öyle konuşursa memnun olur musun? Kendini annesi yerine koy, bu adamın annesi olmaktan gurur duyar mıydın?
10 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,3b cevap paylaştı.
s 1 yılSadece evlenince değil, bu durum sevgiliyken de yaşanıyor. Karşısındaki kız kendisini çok sevince de deger vermiyorlar. Nasıl olsa bana aşık, beni seviyor, benden ayrılamaz kafasında oldukları için eğer bu kafada olmasalar mutsuz sevgili olmaz. Evliyken zaten bambaşka boyut, nasıl olsa evliyiz benden ayrılamaz olarak bakıyorlar.
10 Yorumla
1 yılNe olduğunu bilmediğin sorumluluk sahibi olmayan vücudu olgun aklı kıt adamla (eğitimsiz burada değinmek istediğim ahlak eğitimi) evlenirsen, işin gücün yoksa aileden maddi, manevi bakımından varlıklı değilsen erkeklerş nbir çoğu cepte, ne olursa olsun boşanamaz bana muthaç gözüyle bakar tınlamaz. Ziyan olursun.
00 Yorumla
1 yılErkeğine göre değişir. Eğer erkek narsist ise dediğiniz gibi olur. Evlenmeden önce rol yapmıştır. Evlendikten sonra asıl hali ortaya çıkmıştır. Narsist değilse sorun yaşamazsınız. Tabii bu durum kadınlar için de geçerlidir diye düşünüyorum. Tek taraflı değil. Ek olarak şunu da belirteyim, evlenen kişi kişisel bakımını bırakıp görünüşünü bozarsa, kendini salarsa burada haklılık payı meydana gelmiş olur. Çünkü eşinin yaptığı bu olumsuz anlamdaki görsel değişim, partnerine de saygısızlıktır. Ya da belki kadın değiştiği için eşini etkileyip, eşi de bu durumdan olumsuz etkilenmiş olur. Birbirlerinin psikolojilerini bozmaları gibi, iyi insanı da kendine benzetmesi gibi... Sonuç olarak sevgi dolu uyumlu eşler olunması gerekli.
00 YorumlaÇocuktan önceki değişime bir şey diyemem
FAKAT
Hamilelikte ve doğum sonrası hiçbir laf etme hakkınız yok, hormonlar, stres, ev işleri, kendi iş hayatı, kariyeri derken stresten kafa kalmıyor. Erkekler de gram destek olmuyor, bak GRAM bile olmuyorlar.
Madem kadının değişmesini istemiyorlar yük bindirmek yerine yükünü azaltsınlar, bir kadına değer verilse değişmez zaten. Bezdiren erkektir.00 YorumlaAile & Toplum konusunda 629 cevap paylaştı. Kadınlar çözülüyor o yüzden evlenmeden önce bütün sırlarını saklıyorlar. Görünmeyen karanlık yerler görünmeye başlıyor. Mesela erkek kadının osurukçu olduğunu bilmiyor. O güne kadar da hiç kimse ben osurukçuyum aslında bizim aile geleneğimizde bu var demiyor. Sanki hiç gaz çıkarmayan biri gibi görünüyor. Gerçekle yüzleşiyor erkek
00 Yorumla
1 yılNeden mi değer verilmiyor. Söylim. Evlendikten sonra bir rahatlık geliyor nasılsa evlendim tabiri caizse. Aslında kadınlarında kabahati var. Biraz kaybetme korkusunu erkeklere aşılasalar sorun kalmıcak. Sevgili iken her buluşmada süslenilip gidiliyor randevuya. Evlenince sürekli gri eşofman pijama ile vakit geçiriliyor. Özenilmiyor. Haliyle hayatta monotonlaşıyor.
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)1 yılBabam şöyle demişti erkekler kadını elde edene kadar. Sonra elde edemediklerine dönerler. Evdekiler ceptedir. Disardakiler avdir. Tipik aldatan bir adamdı o da ve erkekler yapar diyordu. Kadınlar yalmaz evde otururlar onlar diyordu. Bence zihniyetleri bu olan varlıklarin. Değerleri neyse verdikleri değerde ancak o kadar olduğundan diye düşünüyorum. Zaten öyle. De.
30 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)1 yılSenden alacağını aldı artık onun tapulu malısın bu söz bana ait değil geçen yıl seda'da evlenen emre'ye ait nurgül'e sen benim artık tapulu malımsın demişti yani bizim erkeklere göre kadınların durumu böyle maalesef tabiki bu sözüm tüm erkekleri kapsamadığı gibi tüm kadılnlârı kapsamıyor bunu yapan erkek dışarıdaki kadınlara gözünü diker (gizli üye olarak cevap veriyorum kendini böyle davranıp adam sanan zırtapozlar özelime saldırmasın diye)
13 Yorumla
Soran1 yılTeşekkür ederim çok muhteşem açıkmışsınız☺️ ve ne yazık ki doğru
Cevap sahibi1 yıl@Aaassssss Dua edin bu ülkenin başına değişik iyi insanlar gelsin bu iktidar muhalefetten başka kimse gelmezse düzen değişmez
Ben nişanlıyken böyle düşünmüyordum evlenince gördüm.
Az öncede eşimle tartıştık kısa bir şekilde bana dediği şey; sen hiç bir zaman benim için ilk planda değilsin hep sonradan geliyorsun demesi.
Bende ya kendine çeki düzen verirsin ya da terkederim seni.24 Yorumla
Soran1 yılÇok üzüldüm Allah yardımcınız olsun hakkınızda en güzeli, sizin mutlu olucağınız ve hayırlısı olsun 🖤
- 1 yıl
Ay ne kadar iprenç bundan çocuk felan yapma sakın
Belkide eşlerini başta fazla gözlerinde büyütüp ona göre davranıyorlar sonra bakıyorlar ki bu kadar ilgiye alakaya değecek biri olmadığını farkedince hakettiği gibi davranıyorlar
24 Yorumla
Soran1 yılO tür de vardır ama başka türlerde var maalesef
Soran1 yılPeki teşekkürler haklı olabilirsiniz. ben öyle değilim ama inşallah öylesi denk gelmez.
Hep kabahatli erkekler...
Eğer ki bir sorun ve bir tartışma yaşanıyorsa bunun kendinden kaynaklandığını kabul etmeyen kadın için aydınlık yol yoktur..
Aynı şekilde de erkek için de bu geçerli...10 Yorumla
1 yılKişiden kişiye değişir bizim dönüm noktamiz çocuktu
Çocuk olduktan sonra daha fazla bana düşkün oldu eşim
Ve iyi gidiyor 😃 kadın sevgi ilgi bekler12 Yorumla
Soran1 yılHahah çok şükür zmn☺️
- 1 yıl
Teşekkür ederim 😘
1 yılSadece evlenince mi? Sevgili olana kadar da çok iyiler , elde edince fos diye havası alınan balon gibiler.
21 Yorumla
Soran1 yılAynn o da ayrı bişey..
- Aile & Toplum konusunda 473 cevap paylaştı.
1 yılGüncelleme de yazıldığı gibi bende staj evliliği yaptım açıkcası evlendikten sonra ki şahıs resmen tam zıt modu oldu ee peki benim verdiğim değer ne oldu sırf ben değil benim gibi durumu yaşayanlar ne yapsın?
00 Yorumla
1 yılBiz hep öyleyiz aldığımız motora bile 1 bilemedin 2 hafta cicek gibi bakip rodajini yaptiktan sonra redlinena soka soka sürüyor teker yapip lastik yakıyoruz biz kendimize bile değer vermiyoruz sizemi verecez
00 YorumlaElde edildiğinde her şeyin değeri düşer. Bu sadece erkekler için değil sadece, kadınlar da öyle. Evli olduğunda çaba göstermeyi, ilgi göstermeyi bırakırsın, insan psikolojisi maalesef. Doğru olduğu için değil ama durum bu…
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 4b cevap paylaştı. Benim için en değerlim olur. Evlilik öncesi her haltı yiyip öyle evlenenler belki de bu bereketsizlik üzerine evliliklerini kurdukları için çok kolay bir şekilde de boşanabiliyorlar.
03 Yorumla
Soran1 yılAllah gönlüne göre versin iyi bi eşin olsun ❤️
- 1 yıl
Āmin kardeşim senin de Allah gönlüne göre versin iyi bir eşin olsun.
Soran1 yılAmin teşekkürler
Az önce kavga ettim. Defalarca sevmediğim haz etmediğim istemediğim bir huyu bir hareketi yapma dediğim halde defalarca yapıyor neşem yerindeydi he eylerim titriyor sonra da kıymet vermedi oluyor. Defalarca söylememe rağmen yapıyor bunu pazartesi avukata gideceğim kimse kusura bakmasın herkes hayata bir kes geliyor saygı yoksa biter. Şikayet etmeyecek.
113 Yorumla- 1 yıl
Direk boşanma ağır olmuyor mu sevgi bir arada tutmaz mı
- Aile & Toplum konusunda 382 cevap paylaştı.
1 yılPeki bir soru da ben sorayım. Evlenmeden önce verdiğiniz değeri evlendikten sonra kadınlar da erkeklere gösteriyorlar mı? Yoksa zaten evlendim deyip hiçbir şeyi umursamıyorlar mı artık.
00 Yorumla İnsan ulasmadiginin delisi ulastiginjn nankorudur. Aşk dokunana kadar diyor şair. Bir süre sonra basitlesiyor heryer. Sosyal medya cipalk gezen kadınlar erkekleri mahfediyor aile yapısını bozuyor
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 3,6b cevap paylaştı.
1 yılÇünkü dış görünüşe bakıp seviyorlar sonra da aşık oldum diyorlar. Umarım erkek yerine adamlara denk geliriz.
10 Yorumla
1 yılerkeğin peşinden koşturduğunuz için her dediğini yapıp elini sıcak sudan soğuk suya sokmadığınız için
10 Yorumla
1 yılTek erkek değil kadında aynı şekilde saygısını kaybediyor nede olsa gitmez diyor aynı tapulu mal gibi bakıyorlar sözlerini esirgemiyorlar
10 YorumlaZevk alındı her şey tamamlandı heves bitiyor balım.
13 Yorumla
Soran1 yılOf dimi ya beyfendi efendi insan kalmamış
- 1 yıl
Biz ölmedik daha ؟ 😏
1 yılBunu erkeklerde yapıyor kadınlarda yapıyor.
Evlendim zaten alacagmi aldım diyorlar ve daha o ilgi bitiyor artık. Zaten evlendikten sonra yaşanan şeyler bunun da kanıtı41 Yorumla
Soran1 yılAynnn maalesef
Aile & Toplum konusunda 548 cevap paylaştı. Bu konuda genelleme yapılmaz kişiden kişiye değişir.
20 YorumlaAile & Toplum konusunda 573 cevap paylaştı. İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi ulaştığı herseyinde nankörüdür..
20 YorumlaKadıramıyorlar evliliği sorumluluk agır geliyor evlilik ilk beş yılda oturamaz 10 yıl içerisinde tam uyum saglanır.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 404 cevap paylaştı.
1 yılÇünkü artık cepte görüyorlar. Ne yaparsam nasıl kötü davranırsam davranayim gidemez sanıyorlar. Bosaninca anlıyorlar gerçeği jdjd
00 Yorumla valla. benim. eşim. evlenmeden. önce. neyse. evlendikten. sonrada. o. hiç. değişmedi. o. karakteriyle. alakalı. bi. durum
00 YorumlaDeğer veriyorlar ama siradanlasiyor evlilik artık rutine biniyor çoğu şey çünkü sorumluluk artıyor vsvs borsuru sey
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 442 cevap paylaştı.
1 yılŞu soruyu algılamadan alelade yorum yapan kafalar ve bu kafalar evlenirse durum ne olurun apaçık göstergesi 🤚
00 Yorumla Belli bir süreden sonra sıkılıyorlar gliba ama biraz düşünceli olup empati kurmayı deneseler güzel olur aslında
00 YorumlaEvli olmadığım ve evlenmedıgım ıcın fıkrım yok ama kadının hal ve haraketlerıne görede degısebılır bu
00 YorumlaBen onlardan değilim sevdiğim kadına değer veririm 😊😊
06 Yorumla
Soran1 yılNe güzel. Allah gönlüne göre versin.
Soran1 yılÂmin hakedenlerin☺️💞
1 yılEvlendikten önce verdikleri değer sahte oluyor evlenince kadını cepte görüp umursamıyorlar.
10 YorumlaÇünkü elde etmiş oluyor hep elinden kayıp gidivericekmişsin gibi olman lazım
11 Yorumla- 1 yıl
Haklısın
Aşk bitiyor da ondan. O sebeple aşkı değil sevgi saygıyı gözetin evlilik kararı verirken.
11 Yorumla- 1 yıl
Bu varsa tamam mı
eksik gözlemlemişsin sana genelde kötü örnekler denk gelmiş hepsi bu
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı. Her eş aynı değildir bence, ben öyle olacağımı zannetmiyorum
00 YorumlaÇünkü çoğu nasıl olsa artık benim deyip umursamaz oluyorlar
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı.
1 yılEvlilik tamamen saçmalık. Kadınlar da erkekler de tek eşli değildir.
00 Yorumla Bence iki tarafta aynı bu durum bazıları için geçerli her evlenen bu durumu yaşamıyor
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 4,3b cevap paylaştı.
1 yılKarılar pislik aq erkekde boseu yok neysek oyuz siz döneksiniz
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılAlakası yok, kadın bırakamaz diye böyle saçmalıklar yapmaz. Çocuktan sonra yeterince destek göremediği için delirir bilakis erkekler, kadın artık gidemez diye rahat davranırlar, hor görürler. Kaybetme korkuları ya azalır ya da yok olur ama kadınını gerçekten kaybetme korkusu yaşadığında fabrika ayarlarına geri döner.
00 YorumlaKadinlarin cogu meraktan erkeklerin cogu yorgunluktan evleniyor ondan.
00 YorumlaE her yerini görüyorum ve hevesimi aliyorum ve sen sıradan bir insan gibi oluyorsun
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 790 cevap paylaştı.
1 yılBen o yönden düşünmemiştim ama evet güncellemeniz de ki bahsedilenler de etkili olabilir. 🙄
00 Yorumla - Devamını Gör (126)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer