evet tam da suç üstü yaptıktan sonra karısını dövüp size gelmiş diyelim... ne yaparsınız?
Cevabın nedir?
Cevapla
Gizli Üye(18-24)1 yılHaklı tabiki aldatanin cezası ölüm yeri mezar olur
079 Yorumla
Soran1 yıldiyelim ki kayışla dövmüş bırakmış
Cevap sahibi1 yılKayış derken
Soran1 yılkemeriyle yani
Cevap sahibi1 yılTabikide dövecek aldatmadan önce nerdeysi aklı
Soran1 yılkadın dövülmez filan demezdin yani
Cevap sahibi1 yılBen hak edilen durumlarda şiddete karşı değilim befendi
Cevap sahibi1 yılKadın dövülmez edilmez diye diye kanka kaldırdınız n'olacak o iş
Cevap sahibi1 yılGö... tlerini kaldridiniz
Soran1 yılhaklısınız...
mesela kızkardeşiniz evli; kocaını aldatmıyor ama bir kadın arkadaşı var ahlaksız bir kadın eskortluk yapıyor o arkadaşı...
kızkardeşin biliyr ama umursamıyor... kcası da uyarıyor bir daha görşmeyeceksin diyor. kızkardeşin de umursamayıp görüşmeye devam ediyor..
kocası yavaş yavaş sertleşiyor uyarılarında ve sonunda kızkardeşin sopayı yiyor. bildiğin falakaya yatırırıp dövüyor kocası. aklı başına gelsin ve bir daha görüşmesin o kadınla diye
kızkardeşin ağlayarak geliyor sana; ayaklarının altında yara bere yok ama canı çokyanmış...
ne dersin?
Soran1 yılısrarla böyle bir yanlışı işleyen bir kadın düşün... güzellikle uyarıldktan sonra ısrar devam ederse dayağı hak eder mi?
Cevap sahibi1 yılHak eder sonuna kadar kocasının sözünü dinlemicek nolucak arkadaşı gibi orspu mu olacak koca da buna göz mü yumacak
Soran1 yıld, yelim 3 kardeşsiniz sen ortancasın küçüğün erkek kardeşin 20 sen 22 ve ablan da 24 yaşında ve baban ölüyor... ablanın böyle saçma sapan arkadaşları var. erkek kardeşin aile reisi olduğunu ve o eskortluk yapan kızla görüşmesini yasak ettiğini söylüyor ama ablan umursamıyor... bir gün komşudasın çay içerken evden sesler geliyor bağırışlar...
eve geldin bir de baktın erkek kardeşin ablanı falakaya yatırmış ayaklarının altına altına vuruyor oklavayla... ablan da ağzlıyor zırlıyor ama nafile...
erkek kardeşin canını yakacak ama yara bere etmeyecek şekilde dövüyor ablanı...
durdurmaya çalışmaz mıydın?
Soran1 yıl?
Cevap sahibi1 yılSiz neden olayı sürekli çarpıtarak anlatıyorsunuz
Soran1 yılÇarpıtma değil ben sadece böyle bir durumda ne yapardınız merak ettim... soruda bir olay vardı şimdi başka bir olay
Cevap sahibi1 yılAblanizin suçu ne tam olarak
Cevap sahibi1 yılBelki suç değil yanlış anlaşılmadır siz bilirsiniz
Soran1 yılDedim ya aynı şekilde eskort arkadaşıyla görüşmeyi bırakmamış olması... erkek lardeşinğn sözünü dinlememiş
Cevap sahibi1 yılCiddi ciddi eskortluk mu yapıyor yani baska adamların altına para karşılığı mı yatıyor?)!
Cevap sahibi1 yılAblanız boyle biriyle neden arkadaşlık kurar neden yani?)?
Cevap sahibi1 yılSende erkekliğini yapacaktın erkek kardeşinin üstüne bide sen vuracaktın valla o kardeşin çok yiğit adammış
Cevap sahibi1 yılAblan namusunu kirlettirse sizin adınız kötüye çıkar babanızın görevini böyle mi üstleniyorsun sen
Cevap sahibi1 yılBabanızın şerefini ayaklar altına alamazsınız yani
Soran1 yılAbla değil arkadaşı yapıyor... abla da erkek kardeşi yasak etmiş olmasına rağmen bu kızla görüşüyor... erkek kardeşi de yatırıyor falakaya ayaklarının altına altına vuruyor oklavayla...
Sen de oradasın durdurmaya çalışır mıydın?
Soran1 yılAbla değil arkadaşı yapıyor... abla da erkek kardeşi yasak etmiş olmasına rağmen bu kızla görüşüyor... erkek kardeşi de yatırıyor falakaya ayaklarının altına altına vuruyor oklavayla...
Sen de oradasın durdurmaya çalışır mıydın?
Benim ablam evet... benim ailemle ilgili olduğunu nereden anladınız?
Ben işte burada anlattığım şeyi yaptım neden bana çıkışıyorsunuz anlamadım
Cevap sahibi1 yılNeyse daha fazla yorum yapamayacağım
Soran1 yılHayır yani dayakla da olsa ilişkisi kopardın... erkek kardeş olarak buna yetkim yok muydu sence? yaşım ondan küçük olduğu için onu öylr diğer ablamın önünde falakaya yatırdım diye kıjayanlar da oluyor
Cevap sahibi1 yılNe anlatıyorsunuz befendi
Soran1 yılOlayı anlatıyorum işte...
Rahatsızlık verdiysem özür dilerim
Cevap sahibi1 yılYok estağfurullah
Soran1 yılAma erkek kardeşin gerektiğinde dayakla da olsa ablasının iyiliğini sağlama sorumluluğu var mıdır konusunda fikrinizi söyleseniz çok sevinirdim...
Cevap sahibi1 yılAblasına şiddet uygulayamaz gerekmedikçe bu erkekliğe yakışmaz ama ablası başına uyruk hareket ediyorsa erkek kardeş de gerekeni yapar bir uyarır iki daha sertçe uyarır üçüncü de son ikazı yapar baktı olmuyor kavga ise kavga şiddet ise şiddet oldu mu yeterli mi?
Soran1 yılAçıkçası ablamın sigarası, içkisi ve serseri arkadaşları vardı. Okulu da çok boşlamıştı hiç gitmiyor ders de çalışmıyordu.
Serseri arladaşlarını yasakladım aynı şekilde sigara ve içkiyi de yasak ettim.
En zoru sigara oldu. Günde 2 paket içeri biriydi ama bir kaç defa bu sebeple falakaya yatırınca çaresiz kaldı sigarayı da bıraktı derslerine odaklandı mezun oldu okuldan.
Uslu kız oldu yani. 4 yıl oldu. O gün bugün söz dinliyor itaatsizlik etmiyor yasakları ihlal etmiyor
Ama sırf erkeğim diye gece çıkacağı zaman benden izin almak zorunda olmak ağırıma gidiyor ama başka çaresi yok.
Onun üzerindeki otoritemi zatıflatmadan onun gönlünü almak istiyorum. Gururu çol incindi zamanında. Şimdi dayak filan olmuyor ama söz dinlemek zorunda olması onu hayıflqndırıyor... sence ne yapmalıyım?
Cevap sahibi1 yılHmm anladım şimdi
Cevap sahibi1 yılAma sizin o dayağınız ablanizi ne belalardan kurtarmıştır bunu da düşünün sizin sayenizde okul ve derslerinin çok daha öncelikli olduğunu bir kez olsa hatırlamıştır kötü arkadaşları zaten baslarinda kimse yok her istedikleri haltı ediyorlar ablanizi da öyle görmüş olabilirler ablanizin başına kötü seyler gelebilirdi gerçekten ama sayenizde içkiyi dahi bırakmış gurur konusunda yalan soyleyemem evet erkek kardeşten dayak yemek insanın gururunu kırar dün de ben erkek kardeşim tarafından dövüldüm yani siz düşünün ( o 14- ben 20 ) gerçeği ben kötü yolda olsam kardeşim beni dovmekte haklı olur ama kendi kmud. urdu tepeme çıktı neyse.. sizden izin alarak hareket etmesi sizinde vizdaninizi rahatsız etmiş belli ki ama şöyle yapın mesela. Ablanızı yanınıza çağırın güzelce akıcı bir şekilde konusun. Abla bak sen artık küçük değilsin ve benden büyük oldugun için de senin üstünde hakimiyet kurmak bana yakışmaz. Malum babamiz yok ama babamdan sonra babalık kısmi bir şekilde bana düştü sen evleninceye kadar benim ve diğer kardeşimizin himayesi altindasin. Bizler bir gün evlenince çoluk çocuğumuza namusumuza da bu şekilde sahip çıkacağız bunu şahsi algılama. Erkeklik bunu gerektirir yani senden bu konuda anlayış bekliyorum.. bu şekilde konusun. Etki eder bence inşallah
Cevap sahibi1 yılSen bize örnek olacaksin ki biz de sana ahlakına bakarak kendimize eş seçeceğiz. Edebinle namusunla davran babam bugün yaşıyor olsa bu halimizi görmesini ister miydin? Kendini aklını bedenini bize gerek kalmadan koru de yarın bir gün başına bela getirirsin bizi de o belanın içinde ya uçuruma suruklersin ya da sonu daha felaket olur katil edersin böyle böyle korkut biraz
Soran1 yılAslında bazısı beni merhametsiz bulabilir özellikle böyle soğukkanlı şekilde ablamın ellerini ayaklarını bağlayıp falakaya yatırdım defalarca diye. Yani görüntüde öyleydi. Ne kadar ağlasa zırlasa da 40 sopa 39 olmadı 41 de olmadı. Hiç duygu göstermedim. Evet göstermedim ama içim acıyordu onun ayaklarının altına sopayı vurduğunda ciyak ciyak bağırdığı kulaklarımdan gitmiyor çıplak tabanlarının önümde kıvranışı da gözümün önünde hala... ama hiç yymulamadum. Akciğerinde kanser yarası çıkacağına ayaklarının altı hafif pembeleşse sorun değil dedim..
Bir kere dayak sonrası ağlaması kesildikten sonra dedi ki:
Sen 10 yaşında kız ben ise 24 yaşında abin olsam ve sigara içip içki kullanıp sabaha kadar gezsem böyle sopayla dövüp ceza verebilecek miydin bağırta bağırta dövebilecek miydin? Hayır... demek ki sen haklı değil güçlüsün diye bemi dövdün. zalimlik değil mi bu? Dedi...
Soran1 yıl(2) Ben de dedim ki:
Evet seb erkek ben kız olsaydım bunu yapamazdım. Anca uyarmaya gücüm ywtwrdi. Daha fazlasına gücüm yetmeyeceği için uyarımı abim dikkate almadığında sorumluluğum kalmazdı. İnsanın sorumluluğu gücüyle orantılıdır. Elinden geleni yaparsın.
Ama sen ablamsın ve kızsın ve ben erkeğim. Erkek olduğum için de seni korumakla ve senin iyiliğini sağlamakla yükümlüyüm. Neden? Neden erkek olmak bu sorumluluğu verşyor?
Çünkü işte az önce seni falakaya yatırdım ve çıplak ayaklarının altına 40 sopa vurdum. Neden? Sigara içerken yakaladım. Tamam içmişsindşr başka ama biliyorum ki bu falakanın tadını atakların almadan önce 2 paket içerken bugğn kaçak göçek 3-5 dal içiyorsun. Her seferinde yakalanma ve falaka korkusu yaşayarak uzun süre sigara içmeye devam edemeyip bırakacaksın. Hepsi bemim o kaba kuvvetini kullanmam sayesinde. Ben seni bu hale getirebiliyorsam o zaman o dayağı atmayıp seni kendi kararlarınla baş başa bıraktığımda olacaklardan sorumlu olurum. Kanser olmanı engellemek için elimden geleni yaomamışsam kanser olmandan dolayı ben suçlu olurum dedim...
Bu cevap sonrası hık mık etti ama daha da sinirlendi içten içe çünkü falakanın işe yarıyor olması onurunu çok zedeliyordu.
Cevap sahibi1 yılSen gerekli cevabı vermişsin zaten
Soran1 yılAslında bir tane de örnek bir kız formatında ablam vardı. Ortanca ablam. O çok makul biri. Yani içki yok sigara yok. Ama feminşst eğilimleri olduğu için ben aile reisiyim filan dediğimde bana karşı çıktı. Aile reisi filan yok bu evde ben sana hesap vermem dedi. Büyük ablamı o da eleştiriyor olmasına rağmen benim ona yasak koyamayacağımı filan söyleyip ablasına destek olmaya kalktı... ben sana hesap vermem ablam da özgür birey filan dedi...
Dedim ki abla...
Sen iyi ve örnek bir kızsın hayatında bir yanlış yok ama olmamasını sağlamak yine benim görevim. Yani mesela gece gezme huyun yok ama gidecek olursan haber vermek değil izin almak zorundasın dedim...
Hayır dedi sen babam değilsin. Dedim abla senin gitmek isteyecepeğin yerlere ben izin veririm ama sen izin isteyeceksin boşuna benle mücadele etme dedim..
Ve büyük ablamı falakaya yatırdıpımda ona da seyrettirdim. Önünde yatırdım falakaya.
Dedim bak... bu sana da sers kulağına küpe olsun. Feminizm kastıracağım diye kendini bu şekilde bana dövdürme ! Yaşın büyük de olsa hayatın düzenli de olsa fark etmez... bu evin lideri benim. Buna karşı saygılı olacaksınız.
Ortanca ablam sinir oldu kızardı boaardı ama gık diyemedi.
Gıcık oldu ama hayatında bemim kurallarımla çekişen pek bir şey olmadığı için itaat altına girmesi kolay oldu. Cezalandırmadım hiç... ama femşnşst egosu çok ezildi çok ağırına gitti benden izin almak ama yapılacak bir şey yok..
Eğer inatçılık etse bana baş kaldırsa onun da ayakları havaya kalkacakto
Cevap sahibi1 yılAnladım...
Soran1 yılSorf inat olsun diye gece izin almadan gelmemeyi düşünöüş... eğer böyle bir şey yapsaydı hiç acımadan onu da falakaya yatıracaktım...
Evin erkeği aile reisidir ona meydan okuyan sonuçlarına katlanmalı
Yanlış mıyım?
Cevap sahibi1 yılBakın befendi ben erkeğim reisim benim sözüm geçer herkes bana itaat eder benim iznim ve haberim dahilinde hareket eder der bide üstüne siz istesiginiz gibi hareket ederseniz siz yanlışsınız ama dersiniz ki ben bu evde erkeğim kız kardeşlerimi korumak benim vazifem bunun icin gerekeni yapmaktan cekinmem amenna, asıl aklinizda yatan düşünceniz nedir acaba çok merak ediyorum
Cevap sahibi1 yılAblalarınıza gerektiği durumlarda güç kullanıyorsunuz olabilir ama onları gücünüz ile tehdit etmek veya ezmeye çalışmak çok yanlış bunu kesinlikle kınıyorum. Birde siz erkek olduğunuz için bazı gerçekleri göremiyorsunuz bizim gözümüzden bakmadiginiz için mesela sizin günlük yaşantınız nasıl bilemem ama oluyorsa hatalariniz ablaniz sizi uyarır ve siz bu uyarıları umursamaz iseniz onlar size güç kullanamaz bunu kendiniz de belirttiniz az once de , demek istediğim bu sahip olduğunuz gücün farkında olmak sizi yanlış bir yöne itmesin ben güçlüyüm benim sözümü dinlemek zorundalar ama onlar bana kaba kuvvet uygulayamaz dolayisila istediğimi yaparım diyemessiniz!
Cevap sahibi1 yılAblalarına sefkat merhametini göstermekten çekinme çünkü bir gün elin oğlunun merhametine ihtiyaçları olmasın sen onları böyle kendinden uzaklaştırıp sogutursan yarın bir gün başka bir yerden tehdit algıladıkları zaman sığınacakları liman sen olman gerekirken olamazsin
Soran1 yılBen istediğim gibi hareket ediyorum ama istediklerim kimsenin zararına değil... aklımda yatan düşünce derken?
Ben tabi ki erkek olduğum için onlardan izin almıyorum ama onlar almak zorunda çünkü koruma görevi bende.
Şimdi o küçük ablam bir gece kızlarla pijama partisi içim izin istedi. Çok zor geldi izin istemek. Ben de davetli diğer kızları sordum. Sonra da izin verdim.
İzin vereceğim bşr faaliyet. Ama sırf feminist gururuna yediremeyip benden izin istemeseydi yani bana meydan okusaydı ve ben dövmüş olsaydım yine beni kınamaz mıydınız?
Yani ölçülü ve aklı başında diye evin tek erkeğinden izinsiz sabaha kadar dışarıda kaldığı için cezalandırsam haksız olur muydum?
Cevap sahibi1 yılBenim 14 yaşındaki erkek kardeşime gcum yetmiyor annem kurtarmasa dovecekti beni resmen çok çok ağrıma gitti hemde çok o beni yere devirip kafamı duvara vurunca bende sinirden bide kendimi korumak amaçlı özel bölgesine tekme attım ama dünden beridir vicdan azabı yasiyorum çok pişman oldum ya benim yüzümden kalıcı hasar gelseydi başına kötü bişey gelseydi diye sabaha kadar uyyamadim yemin ederim size ama o erkek oldgu icin hiç umrunda bile olmadı demedi ki ben ablama nasıl el kaldırırım bana yakışıyor mu benim yüzümden kafasını duvara vurunca başına bişey gelsdi hiç o düşünce yok emin olun ablalariniz size gore çok çok daha merhametli onlara kötü muamele emteyin
Cevap sahibi1 yılAma her cezalandırma şekli dövmek şiddet uygulamak değil ki
Cevap sahibi1 yılKaç tane ablaniz var sizin en küçük müsünüz siz
Cevap sahibi1 yılAyrıca şu konuda kesinlikle katılmıyorum. Ben erkeğim onlardan izin almak zorunda değilim çünkü koruma görevi bende , tamam siz korumakla görevli olabilirsiniz ama sizin de hayatınız da alacağınız kararlarda ablalarınızın iznini hiç olmazsa fikrini almanız önemli abla anne yarısıdır. Bu arada bu olaylar yaşanırken anneniz ne diyor tabi hayatta mı kendisi
Soran1 yılFalaka dılındakiler işe yaramadı... yani umursamadı nasihat etmemi filan... ayrıca başına gelebilecek kalıcı bir şeyi umursamamak söz konusu değil. Asla ayaklarının altından başka bir yere vurmadım. Canı çok yansın ama hiç zarar görmesin.
Her sopadan sonra kıvranırken içim acıdı. Yani erkekleri duygusuz merhametsiz beklemeyin. Babam akciğer kanserinden öldü bemim.. ablam da onun gibi sigara içmesine izin veremezdim...
Cevap sahibi1 yılO zaman içiniz rahat olsun siz doğru olanı yapıyorsunuz ben bir şey demeyeceğim gormeden konuşmak olmaz ama üzüldüm ablalarınıza kendilerini neden bu duruma düşürüyorlar demekki anladıkları dil falakaya yatmak
Soran1 yılFikirlerine çok önem veriyorum. O başka... ama onlar izin alır ben fikir...
İzin bir hiyerarşi gösterir. Ben ondan izin istersem onların benden izin istemesi olmaz...
Kimin ailede karar alıcı olduğu konusunda kafa karışır..
Ayrıca ben sadece izin de değil bazı şeyleri mecbur da tuttum. Mesela ders çalışmayı. Bu karşılıklı olabilir mi? Benim hayatlarından çıkarmak istediğim herşeyi çıkarıp faydalı şeyleri istemese de hayatına sokarken ben kendi adıma izin nasıl alırım?
Falakaya yaptırırken mesela dese ki "bunun için benden izin almadın"
Biraz garip olmaz mı?
Cevap sahibi1 yılHım aynı şeyler değil ama demek istediğinizi anladım ve hak veriyorum size 👍🏻
Soran1 yılbide mesela diyorlar ki dayak çözüm değildir; öyle bir sorunu çözemezsin. Her sorun illa ki tam kökten çözülecek diye bir şey yok ki. Falakayı yedikten sonra sigarayı bırakmak zorunda kaldı mı? isterse kalmasın... her gün sopa yiyecek değil. saçma sapan arkadaşlarını da daha ilk akşamdan arattırdım daha ayakları sızlarken arayıp "erkek kardeşim izin vermiyor görümeyeceğiz" dedirrttim... onu diyen kızla sonra o istese de görüşmez o hippi tipliler. .. ağladı zırladı ama aradı hepsini tek tek... sonra da arkadaş çevresi boş kalmasın diye de sınıfındaki iyi çalışkan kızları evde doğumgününe davet ettirdim arkadaşlık kurmalarını sağladım. Görüşmelerini de zorunlu kıldım. Öfkeden kudurdu ama bir şey diyemedi. Arkadaş çevresi değişince pek çok zorun kısa sürede çözüldü ve söümden çıkamaz oldu. O da ortanca ablam da. Tamam gönül rızasıyla ikna olup uzaklaşmamış olabilir ama başka çare yok. Yani başka çare kalmadığından emin olması zaten o sigarayı içkiyi içmesine engel. Sonuçta o sigarayı içemiyosa o duman ciğerine girmiyor bu kadar basit.
Cevap sahibi1 yılYani.. ne desem ki 🤷🏻♀️
İçkiyi içmesine engel olabilirsiniz sağlığını düşünmüyorsa bırakın içsin sigarasini içeceği kadar yani dayakla sigarayı bıraktırmak bana biraz garip geldi ama genel olaraktan haklısınız evet
Soran1 yılsigarayı içirtmemek mümkünse neden içmesine imkan vereym ki? alkolden daha az zararlı değil ki... zaten yıllardır içemiyor. artık daha da nasıl başlasın. ben bugün ölsem başlayabilir ama diyelim ki başladı artık bundan sonra eskisi gibi tiryaki olamaz. yediği fsakaların çoğunu dayanamayıp içip yakalanıp sonra cezalandırılması şeklinde yedi. zaten toplam 4 kere opa yedi... 3'ü sigara yüzünden...
Cevap sahibi1 yılAnladım..
Cevap sahibi1 yılBaşka sorunuz kalmadıysa size ablalarinizla sorunsuz iyi günler dilerim beyfendi 😅😅👋🏻
Soran1 yılbu arada bakmayın bu kadar hayıflandıklarına. aslında beni şikayet de edebilirlerdi o yıllarda. ama etmediler. neden çünkü kontrolsüz şekilde tekme tokat zarar verme pahasına gerçek anlamda şiddet göstermedim. ben yaptığım şeye şiddet demiyorum mesela. Hizaya sokmak için canını yaktım cezalandırma anlamında.
Canı çok yandı aslında tekme tokat dayağa göre daha fazla canı yanmıştır ama inanın tekme tokat dövsem beni şikayet ederdi evden de kaçardı. Falaka şeklinde olması çok farklı. yani dayak öncesini bir kenara bırakırsak normal hayatta hiç korkmaz. Öfke palaması olan kontrolsüz birinden korkarsın. Onlar benden korkmaz çekinir.
Diyeceksin ki falaka şiddet değil mi? korkutmaz mı? ama işte kontrollü uygulanan bir şey olduğu için biliyorlar ki uslu durdukları zaman; kurallara uydukları zaman bu olmayacak.
Diğer taraftankaba dayağa göre çok daha etkili çünkü düşünsenize dayak atarken her sopadan sonra neden bu cezayı hak ettiğini anlatıyorum; nasihat ediyorum... bir daha yapacak mısın? filan diye soruyorum... o vaziyette psikolojik üstünlük tamamen bana geçiyor. Tekme tokat dövsem kontrolü kybetmiş olacaktım. Hatasına devam etse ertesi gün ne yapacağım? ağzı burnu dağılsa bir daha ceza veremem. ama falakada hiç zarar iz yara bere yok. Bu da daha da çaresiz bıraktı elbette...
Cevap sahibi1 yılEvet evet bende düşündüm bunu boşuna açıklama yapmayın.
Soran1 yılsizind e düşündüğünüz neydi? falaka şeklinde sadece ayaklarının altına kontrollü şekilde vurulmasının hem etki ve hem de güvenlik bakımından daha uygun olduğunu mu?
Cevap sahibi1 yılBilmiyorum
Soran1 yılTamam daha fazla sizi sıkmak istemem...
Cevap sahibi1 yılBu konuyu çok takıp siz canınızı sıkmayın bence olan olmuş
Soran1 yılOlan olmuş biraz sanki kötü olmuş der gibi değil mi?
Cevap sahibi1 yılBilmiyorum ki sizin nasıl bir cevrede yetiştiğinizi , doğulu musunuz?
Soran1 yılYaptığım şey doğru ise doğrudur yanlış ise yanlış.
Çevreme göre değişmez ki bu...
Küçük erkek kardeş ablasının iyiliğinden sorumlu ise benim başka şekilde hizaya sokmam mümkün değildi.
Ama bazısı da der ki onlar yetişkin başlarına gelecek şeylerden kendileri sorumlu...
Ben de diyorum ki öyle değil.
O falaka yöntemini bile düşünüp araştırıp bulmuştum. Kendi ayağımın altına vurdum önce acısı ne ladar oluyor ona göre belirledim hangi sertlik derecesinde vuracağımı
Cevap sahibi1 yılNeyse bişey demiyorum. Ben soru soruyorum siz kâle almiyosunuz beni kendi kendinizle konusuyosunuz ok.
Soran1 yılHangi soru çok afedersiniz.
Ailemiz çok karışık belirli bir yöresel kültür yok. Zaten o kadar geleneksel yapı olsa babam da sert olurdu. O varken gayet serbesttiler.
Anne tarafım Çerkez Karadeniz'i karışık;
Diğer taraf doğulu ama bir taraf kürt diğeri Türk yani baba tarafı yarı kürt yarı doğulu türk; diğer anne tarafı da çerkez-laz lkarışık. Ama şehirliyiz biraz modern aileyiz ama ben kendi adıma ablamı korumak zorunda hissettüm
Cevap sahibi1 yılAnladım beyfendi size anneniz bu olaylar yaşanırken ne tepki veriyor kendisi hayatta mı diye sordum babam vefat etti dediniz
Kaç kardessiniz kaç ablaniz var diye sordum cevap alamadım ama problem değil benimde çok umrumda değil
Bu arada bende doğuluyum yani sigara içsem ailem şiddetle karşı çıkarlar siddetden bahsediyorum yani o yüzden anlıyorum ama bilmiyorum siz çok daha farkında ve bilinçli gibisiniz anlattıklarınıza da bakarak onu anladım yaptığınızın yanlış olduğu düşüncesine yer vermiyosanız neden şüpheye düşüyor ya da fikir alma gereği duyarsınız 🤦🏻♀️
Soran1 yılAaa çok özür dilerim... annem ilk falaka öncesi yani falakaya yatırırken değil de yatırdım ayakları havada sabirledikten sonra annem araya girip "oğlum tamam bence yeter; gerek yok" filan dedi...
Ben de dedim ki:
Anneciğim ablamın hayatı riskli mi?
-evet oğlum ama işte dayak şart mı?
Anne dedim... sözle hizaya geliyor mu?
-Hayır oğlum ama işte..
Peki bu riskler gwröekleşirse benim müdahale edip kurtarmam geekewcwk mi?
-e tabi haliyle oplum
Yani ben risk alacağım madem benim sözümden çıkamaz. Ama sen sorumlu değilsğn ne halü varsa görsün dersen tanam şimdi çözerüm ayaklarını bir daha da karışmam dedüm...
Karışma tamam sorunlu değilsin diyemedi... ve ayakların önünden çekildi
Cevap sahibi1 yılAnladım
Soran1 yılDiğer sorunuza gelince:
Vicdanım rahat ama onlarla empati yapabilecek bir hemcinslerindan birilerinin yaptıklarımı onaylanmasına ve onunla bunları konuşmaya ihtiyacım var sanırım.
Çünkü son yıllarda hakim görüş feminist eşitlikçi yaklaşım.
Dayak hele asla deniyor. Bana saçma geliyor. Dayak bazen gerekiyor. Ve elitlik de mantıklı değil
Cevap sahibi1 yılAynen öyle katılıyorum beyfendi
Soran1 yılSiz Dündar birimisiniz? Yani muhafazakar kapalı biri misiniz?
Cevap sahibi1 yılKapalı değilim muhafazakar biriyim ama
Soran1 yılErkeğin otoritesi konusunda erkeğe nu kadar saygılı olmak günümüzde genelde sadece dündar ailelerde kaldı. İslam erkeği hem sorumlu hem de yetkili kılıyor. Merak ettiğim şu:
İslam referansımı bir kenara bırakarak düşünseniz yani İslam'a göre aile reisi erkektir gerekirse dayak da atar hükümlerine hiç bakmadan tamamen kendi gözlemlerünize bakarak erkeğin bu konumda olması gerektiğini kabul eder miydiniz?
Cevap sahibi1 yılEvet, ben babamdan öyle gördüm doğrusu da bu olduğunu düşünüyorum ailede disiplini erkek sağlar günümüzde bu disiplin kırılmış olduu içinde zaten ahlaksızlıklar diz boyunu aşdı
Yapay Zeka Cevapladı
Ah canım, böyle karmaşık bir durumla karşılaşmak gerçekten zor... Öncelikle sakin kalırdım, çünkü kavgayı körüklemek kimseye fayda sağlamaz. Erkek kardeşim de olsa, şiddetin hiçbir şekilde kabul edilebilir bir tarafı olmadığını ona net bir şekilde anlatırdım. Karşımdaki kişinin benim kardeşim olması daha kolay empati kurmama yardımcı olur ama bu, yaptığı yanlışı görmezden geleceğim anlamına gelmez.
Ona, duygularıyla başa çıkmanın başka yollarını öğrenmesi gerektiğini ve bu sürecin illa profesyonel destek gerektirdiğini söylerdim. Karısını dövmenin ilişkiyi çözmek yerine daha büyük bir soruna dönüştürdüğünü anlatır, yaşananları nasıl sağlıklı bir şekilde çözebileceğimizi birlikte konuşmak için sakin bir ortam yaratmaya çalışırdım. Ama tabii her ne olursa olsun önce şiddeti kesinlikle durdurmak önceliğim olurdu. 💔✨00 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
1
Cevap
2Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,1b cevap paylaştı.
u 1 yılne olursa olsun kadına şiddet olmaz..
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılAyrilmasini soylerim yoksa isin sonu kotu
012 Yorumla
Soran1 yılyok zaten ayrılır da kızar mısın kıı dövdü diye... kayışla dövmüş bacaklarına ayaklarının altına filan vurmuş onlarca kez... canına zarar vermemiş ama fena dövmüş... öfkelenir miydin?
Cevap sahibi1 yılSiddete karsiyim dövmek cozum degil ama o an öfke patlamasiyla yapmis olabilir ama tavsiye etmem sonu cinayete bile gidebilir ayni kisiyle dvm ederse
Soran1 yılçözm diye değil yüreğini soğutmak için canını yakmak istemiş ve dövmüş. bildiğin falakaya yaırıp dövmüş yani... sonra da sana gelmiş. kınar mıydın dövmüş diye... kadına el kalkmaz filan diye tepki verir miydin?
Cevap sahibi1 yılKınardım dövmeninde bi adabı var tokat atsın itsin vs falaka nedir eziyet bu
Soran1 yılfalaka dediğim işte kayışla dövmüşama zarar gelmesin diye bacaklarına ve ayaklarının altına vurmuş... öyle kapsamlı bir işkence değil... yani kontrolünü kaybetmediğini sadece hınç aldığını anlatmak istiyorum
Cevap sahibi1 yılHoş değil yinede
Soran1 yılHoş değil zaten durum hepten hoş değil ki ortada onur kırıcı bir durum var... kardeşin yüreğini böyle soğuttu diye suçlar mısın?
Cevap sahibi1 yılKardes kadin aldatmis ne yuregini sogutmasi o yurek dovmeyle sogumaz
Soran1 yılİşte soğuduğu kadar... canını acıtınca biraz iyi hissetmiş
Cevap sahibi1 yılEee sonra
Soran1 yılSonra sana gelmiş işte... onu kınar mıydın suçlar mıydın
Cevap sahibi1 yılÖgüt verirdim suclama vs girmem akıllı düşünemez şu an
Ayrılık telkin et
01 Yorumla
Soran1 yılyok zaten ayrılır da kızar mısın kıı dövdü diye... kayışla dövmüş bacaklarına ayaklarının altına filan vurmuş onlarca kez... canına zarar vermemiş ama fena dövmüş... öfkelenir miydin?
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Aldatılan ve tepkiyle aldatan eşine şiddet uygulayan erkek kardeşinize tepkiniz ne olurdu?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar