Erkek çocuk sünneti hakkında bir soru, halkın nabzını ölçüyorum:) ?

Merhabalar ismim İpek İstanbul’da bir akademisyenim yeni açtım hesabı bu soruyu sormak için toplumun her kesiminden insanın cevaplarını çok merak ediyorum, cevap verirken lütfen çocuğunuz var mı yok mu belirtebilirseniz harika olur isim, yaş, detay vs vermenize gerek yok onca sapığın olduğu sosyal medyada. Ek olarak alanımı ve soyismimi verememi anlamışsınızdır herhalde her gün fişlenme tehlikesiyle yaşıyoruz :) Ben evliyim ve 2 yaşında bir oğlum var bu aralar sünnet konusunun üzerine düşünüyorduk eşimle beraber bununla ilgili bir soru olacak zira. Dün akşam eşimin yıllardır arkadaş olduğu ürolog doktor bir arkadaşına misafir olduğumuzda sünnet meselesini danıştık, kendisi sünnetin gereksiz olduğunu, literatürde yararlı gibi gösterilen çoğu makalenin veya çalışmanın kaynağının abd olduğunu ve bunun da yahudiler sebebiyle olduğunu bahsetti. Sünneti bize önermemekle beraber 15 ve 12 yaşlarındaki iki oğlunun da sünnet olmadığını belirtti. Okulda veya arkadaşları arasında ya da evlendiğinde sıkıntı yaratmaz mı diye sorduğumuzda ise yeni jenerasyonun özellikle alfa ve sonrasında ailelerin bazılarının çocuklarını sünnet ettirmediğini bunun içerisinde ortodox muhafazakar yahudilerin dahi olduğunu söyledi. Bize sünnetin oldukça iyi bir para kaynağı olduğunu ve doktorların sistemin dönebilmesi için sünneti teşvik ettiklerini söyledi, hatta abd hariç avustralya gibi önceden sünnetin yaygın olduğu ancak şimdi düşüşte olduğu yerler olduğunu söyledi, hiç bilmediğim bilgilerdi. Kendi çocuklarının hayatında sünnetsiz olmalarının sıkıntı yaratıp yaratmayacağını sorduğumda ise öncelikle ucundaki derinin sadece temiz tutulması gerektiğini banyo esnasında 5-11 yaşlar arasında ebeveyn gözetiminde banyoda geri çekilerek temizlenebileceğini söyledi ve ileride cinsel yaşamlarında hiçbir sıkıntı çıkartmayacağını söyledi ve hatta büyük oğlunun şimdiden kız arkadaşı olduğunu ve sünnetsiz olduğunu kız arkadaşına söylemesinin herhangi bir şeyi değiştirmediğini yani şimdiki kuşağın sünneti ve buna bağlı dar kalıpları pek umursamadığını söyledi, ek olarak tavsiye ettiği tek sünnet durumunun hipospadias olduğunu söyledi. Dün akşam misafirlikte dinlediğim şeyleri belki de hiçbir ürolog bana anlatmayacaktı. Kesin olan bir şey de alfa jenerasyonunda sünnet olma oranının git gide düşmesiymiş, tüm bunlar üzerine görüşlerinizi merak ediyorum sünnet olmamanın toplumda bir karşılığı var mı? Ya da acaba çocuklarını sünnetsiz bırakmayı tercih eden ebeveynler bu durumu bahis konusu yapmıyorlar mı? Dün 2025 İstanbul’unda ürolog arkadaşımızdan duyduklarımız üzerine bir de sokakların nabzını ölçmek istedim, top sizde, lütfen buyrun.

Saygılarımla.

Erkek çocuk sünneti hakkında bir soru, halkın nabzını ölçüyorum:) ?
Cevapla