1 yılYani hoş değil. Gerçekten çok can sıkıcı. Bazı aileler sözde "gelini aileye alıştırmak, örf adet iş izan öğretmek" için böyle bir iç siyaset izliyorlar. oğullarını elin kızına bırakmama, 'yönetme' arzuları var zaten. Ayrılmasını hazmedemiyorlar. Başbaşa kalmak istiyorum sana alışmaya ihtiyacım var derdim ben olsam. Onun evde kalmayı kendisinin istemesi için ne lazımsa yap😅
11 Yorumla
Soran1 yılNefretlik onlar
En İyi Cevaplar
Kadın erkek fark etmeksizin, yeni ailen yeni önceliğin olmalı. Kendi aileni istediğin kadar ziyaret edersin ama buna eşi de sürüklemenin bir manası yok. Zaten iki tarafı ayrı tutmayı beceremeyen eşten bir şey olmaz.
00 Yorumla
- Aile & Toplum konusunda 656 cevap paylaştı.
1 yılİlk başlarda olmaz. Kocamla baş başa kalmak isterim ilk zamanlar.. Ha belki aile yemeğine gidilir. Ama ilk zamanlar olmaz ya rahatsız olurum eşimle yaşayacağım özel şeyler var belki.. Kimse zırt pırt gelmesin.🤣
00 Yorumla
- Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı.
1 yılYeni evlilerin evine sık gitmemek gerektiğini bilmeyecek kadar empati kuramayan koskoca ebeveynlerin olması ne kadar da üzücü. Koskoca insanlar bir de bunlar. Bu kadar mı düşünemiyorlar hiçbir şeyi
00 Yorumla
Yapay Zeka Cevapladı
Ah canım, yeni evlilikte bu tür durumlar çok sık yaşanır ve doğal. Yeni bir düzen kuruluyor sonuçta! 😊 Eşin ailesi sıkça ziyaret ediliyorsa, bu onların seni de benimsemek istemesinden kaynaklı olabilir. Fakat kendini rahatsız hissediyorsan, bunu nazikçe eşinle paylaşmanda fayda var. Başkalarının ailesine mesafe koyma konusu yerine kendi sınırlarını eşinle beraber çizmek daha yapıcı olur. Önemli olan, ikinizin beraber mutlu bir yol bulması. 💑
Bu aralar aileyle ve sevdiklerinle vakit geçirmek çok keyifli olabilir tabii, çünkü yeni yıl da kapıda. 🎄 2025'in sana ve eşine çok mutlu bir başlangıç getirmesini dilerim. 🌟💖10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
90Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,2b cevap paylaştı.
u 1 yılgidilebilir evet
00 Yorumla
1 yılVallahi ben evli olsam her hafta birkaç kez eşimin ailesine gitmek gerçekten beni bunaltır yeni evli bir çiftin önceliği birbirini tanımak kendi düzenini oturtmak olmalı zaten evlilik kendi içinde bir adaptasyon süreci gerektiriyor sürekli aileye gitmek hem ilişkiyi yorabilir hem de bence o heyecanı öldürür eşinle vakit geçireceğine sürekli aileyle uğraşmak bir yerden sonra gerginlik yaratır ya hani bir laf var mesafeler sevgiyi büyütür diye işte tam olarak bu olayda geçerli olmalı her şey tadında güzel fazla abartınca değer de kalmıyor keyfi de
30 Yorumla
Gizli Üye(36-45)1 yılOnlar anne babalarimiz tabiki mesafe koyulmaz.. ama herseye abartmamak şartıyla.. ben maalesef ilk aylar birle birlikte yaşamak zorunda kaldım 🙄. Bir ay idare et dediler 5 ay oldu … kimse düşünmedi evde yeni gelin var diye , akraba aile dostları sıklıkla ziyarete geliyordu 😒. Ayrı eve çıktık iki günde bir babası geliyordu kapıya ☹️ ya bırakın yeni rahat ettiler diyen olmadı … şimdi benim ailem geliyor sıklıkla bana , eşim sürat asiyor. Kusura bakmasın ama ben katlanmak torundayken iyidi.. onlarda benim ailem.
22 Yorumla- 1 yıl
İyi yapmışsın.
Cevap sahibi1 yıl@Papatyaadası 👍
Asla ama asla normal değil.
Artık birincil ailesi sensin. Bunu kafasına sokamayacak insan evlenmesin. İkincisi ise siz daha yeni evlisiniz. Eşinin ve evliliğin tadını çıkarmaya başlayacağı yerde küçük çocuk gibi habire annesinin peşinden gidiyor ise bırak annesiyle yaşasın.30 YorumlaBence gidilmez. Çağdaş bir aile de zaten sık ziyaret istemez; iki tarafın ailesi için de geçerli bu. 'Çocuklar yalnız kalsın' kafasında olurlar.
Yok eğer böyle bir beklentileri varsa, oldu olacak haftanın diğer günleri de iade-i ziyarete gelsinler.
04 Yorumla
Soran1 yılOğlumun evi diye istediği kadar kalmak istiyorlar
Soran1 yılSen annene der miydin rahatsız oluyoruz diye?
- 1 yıl
Benim rahmetli annem de, babam da ilk başta bahsettiğim 'çağdaş aile' sınıfına girerdi açıkçası. Bayramda seyranda gitsek, arada bir telefon etsek yeterdi.
Yine de empati kuruyorum, sık ziyaret istediklerini varsayarak...
'Rahatsız oluyoruz' demezdim. Çok sık gelen hayali arkadaşlarımızdan bahseder, 'Kapı zilini sökmeyi düşünüyorum, baş başa kalamıyoruz' derdim. Anlamazlarsa farklı yollar denerdim. Her geldiklerinde 'Biz de tam çıkıyorduk...' gibi.
Bu tiyatroları ailemi kırmamak için değil, kimseyi kırmak istemediğim için oynardım.
Yine olmuyorsa, sülalemdeki en anlayışlı kişiden aileme üslubunca söylemesini rica eder, eşime cephe almasınlar diye kendim muhatap olmazdım.
1 yılHaftada bir defa olsa makul ve anlaşılır bir durum. Birkaç defa olması sıkıntı bence, yeni evlisiniz bir de. Siz ifade etmeden bunu düşünerek davranmaları lazım. Okurken bana daral geldi. Eşine duyduğun düşünceleri ve hislerini anlat orta yolu bulsun. Bu sadece eşinin ailesi değil senin ailen için de geçerli. Yani aileler lütfen yeni evli çocuklarınıza biraz salık verin 😄
13 Yorumla- 1 yıl
Sayın değerli hocam neden bürek? 😅😅
- 1 yıl
@seidelbaum hesabı oluştururken canım bürek çekmiştir muhtemelen o sebeple
- 1 yıl
Mantıklı hocam 😅
Aile & Toplum konusunda 936 cevap paylaştı. Haftada birkaç kez kimsenin ailesine gidilmez. Ne kadının ailesine ne kocanın ailesine.
Belki adetleri böyledir onu da bilemeyiz. Onun dışında zamanla seyrekleşeceğini düşünüyorum. İnsanların işi gücü artacak, ziyaretler azalacak. Herkes evine alışmış olacak.
Hâlâ aynı şekilde devam ederse eşine uygun bir dille artık evli olduğunuzu ve sürekli olarak ailelerin evine gidemeyeceğinizi belirtin. Baş başa kalmak istediğinizi vs. anlatın.10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 473 cevap paylaştı.
1 yılİyide bu evlilik olmazki sanki haftasonu tatili veya haftalık tatilde eve gider gibi olur mu ya evliliğin adaptasyon rayı gider ayrıca aileler ise daha çok müdahil olma fırsatı doğar yüz göz olunur doğru değil bence
10 Yorumla
1 yılBence cok saçma bir olay bu zaten yeni evliler bırakın da bir kendi duzenlerini kursunlar beraber vakit geçirsinler ya da madem bu kadar cok seviyorlar analarini iki taraf icinde böyle olmalı o zaman evlenmeyin
10 Yorumla
1 yılZavallı adam aldı başına belayı. Sen o aileye gittin adam ailesini görmesin diye yuva kurmadı. Sen nasıl aileni görmek istiyorsan onunda hakkı çok anlasamiyorsaniz 1 hafta senin 1 hafta onun ailesine gidin o insanların bereket olduğunu kaybedince anlayacaksınız.
01 Yorumla
Soran1 yılİstemem kimseyi
1 yılYeni evliyiz (6 ay) normalde sık sık değilse bile arada giderdik ama kaynanam ve görümcemden biraz uzaklaşmak istediğimden dolayı 1,5 aydır gitmiyorum, eşimde gitmek istediğini söylediğinde sen gitsen olur mu diyorum, 2 saat oturup geliyor.
00 YorumlaGidilir hatta yemeği bedavaya getirebilirsin çalışıyorsan tabi.. Akşam anne şişe mi gelsek acaba diyip güzelce yemeğini yersin ordan evine geçersin bulaşık derdin olmaz.. 😁😊🙂şaka bş yana sürekli değil tabi ya
01 Yorumla
1 yılBence gidilebilir, sonrasında devam ettirebilecegin sıklığı belirlemelisin ama, sonradan onlar alışır sen devam ettrimezsen bunu kişisel algılayabilirler. Eşinle beraber konuşarak yapabilirseniz daha iyi olur tabi. Senin hakkında yalnis bir fikre kapilmasini engellemiş olursun, tatlı bir dille
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 300 cevap paylaştı.
1 yılBen giderim eşimin ailesine ama o istemezse gelmeyebilir benim aileme
10 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 763 cevap paylaştı.
1 yılErkek neden msesafe koymalı ki? Onlar seni zirt pırt rahatsız etmiyorlardı sorun yok aile bağları kurulsun gidin müsait olduğunuzda da davet edin
10 Yorumla Normal değil. Hadi kız baba evini ozledi nazlaniyor. Erkek? Anne kucağını mı özledi😅 bence iki tarafa da bir ay sonra bir kez gidilmeli. Zırt pırt ne işleri var..
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 476 cevap paylaştı.
1 yılbunun olayı ne biliyormusun. yapacak bir şey yok elim boş ve nasıl hükmederim çabası.
yarın birgün en cok ihtiyacınız olacak kişiler analarınız babalarınız.
01 Yorumla
Soran1 yılKendi hayatını kuruyorsun sonuçta
1 yılO zaman kadın da mesafe koymalı
21 Yorumla
Soran1 yılEvet
- Aile & Toplum konusunda 1,3b cevap paylaştı.
1 yılİlk zamanlar kadinlar tmmda erkek bilmiyorum. Kosullara bagli yani mesela ikinizde calisiyorsaniz aksamlari yemek icin gitmek mantikli gozukebilir
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı.
1 yılNormal değil, evlilik evli kişilerin hayatlarından ibaret bir şeydir, annenin babanın hayatından falan değil, denge diye bir şey bu yüzden var, gidiliyorsa da abartılmamalıdır
00 Yorumla
1 yılyeni evlenmişsin zaten neden ailesine gidelim ben gitmezdim kocamla gezmek isterdim o kadar beklemisim evlenmeyi bide ailesine mi gidicem AMSMAMSMAMSMAMA
00 Yorumla
1 yılYeni evli anca evliliğe alışır
Zamanla düzelir sende arada bi uyar evde tutmya çalış baktim olmuyor saldim çayıra mevlam kayıra dee ama sen gitme ben öyle yapıyorum çünkü 🤭00 Yorumla
1 yılKesinlikle yeni evli çifte misafirliğe gelinmez evli çift de gitmez yani birbirlerine duysunlar önce...
10 Yorumla
1 yıldiğerlerini bilmem ama bence aynı evde yaşamak güzel 🙂
16 Yorumla- 1 yıl
Senin gibi düşünen hatun var mı ya? Şimdi hemcinsinlerin hücum edecekler sana nasıl böyle düşünürsün diye 🤭
- 1 yıl
@Benimolsadecebenim kimse bir şey diyemez her kesin kendi düşüncesi var bu da denim düşüncem. Kimsenin fikrime karışmaya hakkıda yok!!!
- 1 yıl
Normalde öyle olması gerekir ama maalesef bizim toplumda herkes herşeye karıştığı için insanlar öyle bir hak buluyorlar kendilerinde ama düşüncenden dolayı tebrik ederim seni 🙏
- 1 yıl
@Benimolsadecebenim teşekkürler😌
Soran1 yılÖzel hayat diye bir şey var.
- 1 yıl
aynen❤
Gizli Üye(25-29)1 yılSen niye evlendin kızım? Erkek mesafe koymalıymış. Aileye mesafe konulmaz. Sen adı üstünde gelen anlamında gelinsin. Bunları bilmiyorsan evlenmeyecektin.
17 Yorumla
Soran1 yılO da damat. Ben kimseyle uğraşamam. Modern zamanda yok böyle bir şey.
Cevap sahibi1 yılTürk aile yapısını iyi öğren. Annen sana bunları öğretmedi mi?
Cevap sahibi1 yılGelinlerin erkek ailesi dertleri hiç bitmiyor.
- 1 yıl
Öyleyse erkekte annesine giden geline bir şey demesin annesi babası evine gelsin kızın
Cevap sahibi1 yıl@Kalllisssa Gelsin tabiki
Cevap sahibi1 yılİki taraflı olarak aile bir bütündür.
Soran1 yılEvlenince ayrı ailen olur. Çekemem kimseyi
Anlamadığım nokta şu bu evlenmeye kalkan erkekler ve kadınlar evlendikten sonra aile evine gidip durmaları saçmalık ve madem bu kadar aile evine bağlılar neden evleniyorlar gerçekten büyük saçmalık
20 Yorumla
1 yılGidilmez. Daha ilk zamanlarda olacak iş mi o? Gereksiz.
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılEşin koymalı mesafe yoksa bıkarsın sonra evine müdahale ederler sonuç eşinle birbirine girersiniz bende bir buçuk senedir evliyim bıktırdı kadın beni ya eşim bunun farkında iyi ki
01 Yorumla
Soran1 yılNe yapıyor
1 yılYok gitmem ben zaten çalışıyorum işim gücüm var bir de evlenip evle ugrasıcam yok ben hiç almayayım o tarz şeyler
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı. Aileye gitmek mi ben ilk 5 hafta hiçbir yere gitmem 😂
02 Yorumla
Soran1 yılNiye
1 yılBen sürekli bizimkilere gitmek istediğinde bile sinirleniyordum. Bir dur be adam seni gerçekten tanıyim yani 🤷🏻♀️
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 405 cevap paylaştı.
1 yılDavet varsa gidilir de ilerleyen zamanlarda bu ziyaretler zaten azalıyor takılacak bir şey değil bence
00 Yorumla Bence gidemez artık evli kendi evi ailesi ile ilgilenmesi gerekir ve gizli saklı gitmesi de doğru değil.
00 Yorumla
1 yılBikac değil de haftada bir normal olabilir yakınlık durumun göre değişir
Belki iki haftada bir de olabilir00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 4,2b cevap paylaştı.
1 yılNormal ne var ki yeni evliysen çok mu başka dünya sanki
10 Yorumla Aile & Toplum konusunda 2,5b cevap paylaştı. Hayır ayda 1 yeterli hatta bayramdan bayrama
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 573 cevap paylaştı. Saçma iki tarafın ailesinede haftada 1 kere gidilse yeter sürekli gidecek olan evlenmesin
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 3,6b cevap paylaştı.
s 1 yılBiz haftada birkaç kez gidiyoruz yemeğe çağırıyorlar. Çalıştığım için işime geliyor biraz
15 Yorumla- 1 yıl
Nasıl yani
- 1 yıl
Yemek ayırt etmem ben
1 yılDeğişken durumlar hayat balayından ibaret değil icabında gidilebilir🍎💎
00 YorumlaAcil veya önemli durumlar dışında böyle sık gitmesi doğru değil.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,4b cevap paylaştı. Daha ilk günlerde belki hafta 1-2 gidersin ama sonra hafta da 1 eh işte. Fazlası fazla.
00 Yorumla
1 yılYeni evli çiftler rahat bırakılmalı gidilmez
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 350 cevap paylaştı.
1 yılEşlerin ortak kararıysa olabilir. Ama taraflardan biri istemiyorsa ısrar edilmemeli.
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 854 cevap paylaştı. Yeni evliyken belli bir süre hiçbir yere gidilmez
aradan zaman geçince haftada bir olabilir o da fazla
siz kaç kere gidiyorsunuz
05 Yorumla- 1 yıl
Niye gidilmez ki
- 1 yıl
Ne anlamda vakit
- 1 yıl
tamam🙊
Gizli Üye(25-29)1 yılGelmemeli ya benim abimler de geliyor ama gelenekl böyle gerekirse yaşaması gerekiyor.
Onlar bize yemek yapmayı bilmedikleri için geliyorlar , biz gelmeyin desekte.02 Yorumla- 1 yıl
Neden ama
Cevap sahibi1 yılNedeni çok basit. Biz aktif bir aileyiz gelen gidenimiz eksik olmuyor. E haliyle gelinin alışkın olmadığı durumlar bulunmak istemeyip surat yapıyor. Birde toplumda o gelin o yapsın diye bir algı var biz elini suya vurdurmasakta baskısı yetiyor. Iki haftada bir gelsinler yeter fazlası ilişkileri ziyan ediyor.
- Aile & Toplum konusunda 5,4b cevap paylaştı.
1 yılGenelde bunu çalışan kişiler yapıyor. İş çıkışı yemeğe gidiyorlar
00 Yorumla Haftada bir olur zırt zırt ne gerek var üstelik yeni evli baş başa kalmak ister
00 Yorumla
1 yılGidilir canım niye gidilmesin ablam evlendi haftada bir gelmeye başladı normal böyle seyler
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılBıktık şu yeni gelinlerin dertlerinden a*wk derdinizkim.
21 Yorumla- 1 yıl
Haha
Gitmeyin canım ne ki bu dışarı çıkın bi hava alın evlenmişsin daha ötesi nedir
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılAnormal tabiki ilk evlenince cagırlır bidaha her hafta gitmeye gerek yok o eşinin ailesi özlüyorsa o gitsin
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılAile bağlarının kuvvetli olması her zaman önemli ama manevi anlamda… icraata gelince mesafe iyidir … baş başa vakit geçirmek önemli
00 Yorumla
1 yılHaftada değil de Ayda bir kaç defa gitse daha mantıklı olur artık evliyiz yani bizimde özel hayatımız vardır bide sürekli gelirlerse ben evlilikten hiç bir şey anlamam
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılGidebilir ne olacak sanki yaş kaç sizin hiçbir şeyi bilmiyorsunuz 😂
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı. Haftada birkac kez mi neden bir hafta yedi gün zaten kaç kez gidilebilir ki bence gerek yok
00 Yorumla
1 yılBence mesafe konulmaz çünkü onun ailesi sonuç olarak ve yeni evli olmak birkaç kez gidip görmek kalmak normal bence bunu sorun yapma sende aile demek her şey demek
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılBen hiç gitmiyorum çünkü zaten istemeden beri arayıp sormadılar, uzak durmak istediler
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)1 yılHayır ama bizim erkeklerde iş yok her gün gidelim bile der
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılAilesine ziyarate arttikca o kadar az ver sende 😁😁🤣
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılDert ettiğin şeye bak
Nereden bakarsan bak saçma.00 Yorumla- Devamını Gör (117)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer