iyi aksamlar 🫶🏻 gun gecmiyor ki size sacma sapan bir sey ogretmeyeyim. bugunku kavramımız, "pretty privilege" yani "güzellik ayricaligi" bu su anlama geliyor, yalnizca kadinlar degil elbette erkeklerde de var ama genelde kadinlarda; sirf guzel oldugu icin toplumda ayrıcalıklı görülme, hatalarının göz ardı edilmesi durumu, yani guzel olanlara yalnizca guzel olduklari icin haklar verilmesi. sizce bu durum gercekte de var mi? cekici bulduğumuz kisiye karsi daha mi anlayıslıyız? gectigimiz yaz bir hukuk burosunda stajyer avukat olarak yaz staji yapmıstım, bazi isler icin beni adliyeye gönderiyorlardi. bir sure sonra fark ettim, adliyedeki erkek calisanlar bana karsi daha cok yardimci olmaya calısıyor, bir seyi tekrar etmelerini istedigimde kadin calisanlar sızlanirken erkekler sakince tekrarliyordu. bu pretty privilege olur mu bilmiyorum, guzellik iddiasinda da bulunmuyorum, belki sadece erkeklerin kadinlara karsi olan anlayısından ileri geliyordur. bunun olumlu etkisini surada gorduk, yasa dısı silah bulundurma, polise mukavemet ve soygun suçlarından hüküm giyen "yakisikli mahkum" jeremy ray meeks, 27 ay hapis yatti. cezaevinde oldugu sure boyunca hayran mektuplari aldi, tahliye edildiğinde bir ünlü gibi yasamaya basladi, milano moda haftasinda defilede yürüdü, cannes film festivaline davet edildi, ünlü insanlarla bir araya geldiginde yadırganmadi cunku mahkum da olsa "yakisikliydi". bu kavramin olumsuz etkisi ise amerikali sanatci madison beer'la ortaya cikti, madison asiri guzel bir kadin ve sesi de asiri guzel. ama guzelligi daha on planda, hatta o kadar on planda ki sesiyle gundem olamadi, yüzünün guzelligi sesinin guzelligini bastırdı, sarkilari bircok sanatciya gore flop kaldı bile denebilir. sizin verebileceginiz örnekler var mi? guzellik bir ayrıcalık midir? bir insanin guzellik ozelliginin on planda olmasi, onun, iyi oldugu diger ozelliklerini golgeler mi?
Güncellemeler
1 yıl
kizlar? siz neden yazmadiniz!!!
"Güzellik ayrıcalığı" kavramını daha once duymus muydunuz?
Dünyanın her yerinde değişmeyen realite bu. Bugün at hırsızı görünüme sahip bir adama iftira atılsa ''kesin yapmıştır, hele tipe bak'' denirken, 2 tane karıyı kesen Semih Çelik isimli elemana ''ulan ne güzel de oğlanmış ya, kesin karılar kendini kestirdi buna'' deniyor asjsg
İnsanlar ve şekilci dünyaları. Boşuna hamam böcekleri yerine kedileri sevmiyoruz, bir bok olmaz bizden
aynen, semih celik hakkinda twitterda "ya ama cok tatli gorunuyor o yapmamistir bence" yazanlar oldu ama insanlar triggerlanmasin diye yazmadim yukarida
En son ayin mayin bir şeylere bağladılar mevzuyu, elemana bok kondurmamak için bir sürü komplo teorisi türetildi. Hayat çirkinler için çok çirkin, yazık kafalarına :d
ayin mayin meselelerini bilemiyorum, olayin butun ayrintilarini okumadan yorumda bulunamayiz ama gecmiste bir yargıtay karari okumustum, bu tip ayin olaylari, kurban verme vs. gercekten yasaniyor turkiyede. hayat bircogumuz icin cok cirkin maalesef
Mesele elemanın suçlu olup olmaması değil zaten, görüntüye göre masumlaştırmaya çalışmaları. Ankara bârzosu işlese cinayetleri, kimse ayine bağlamazdı. Neydi o memleketlin bir lavuk vardı, baba arama beni bu konulardan allahın kuranın varsa ya diyordu, herifi tipinden dolayı linçlemişlerdi, işlemediği cinayetleri üstüne yıkmak istediler kamuoyunda. Cuk örnek
oyle tabiki, zaten kizin surlara yururkenki goruntusunu de sırf "kızın rizasi vardi" dedirtmek icin yayinladilar, halbuki s. celik de ölmüs gitmis neyin koruma cabasi bu? cuk bi ornek evet
En İyi Cevaplar