Eşit bir toplum mu, adil bir toplum mu daha iyidir?

Eşitlik, her bireye aynı muameleyi ve aynı fırsatları sağlama amacını güder. Yani herkesin eşit fırsatlara sahip olması gerektiği düşüncesini savunur.

Adalet ise, bireylerin farklı durumlarına, ihtiyaçlarına, çabalarına veya hak ettiklerine göre muamele yapılmasını savunur.

Eşitlik, liyakatsizliği doğurabilir. Kaldı ki hiçbir insan birbiriyle eşit olamaz. Herkesin farklı bir vücudu, farklı bir hayatı, farklı bir yaşam amacı vardır. Bu farklılıklar eşitliği mümkün kılamaz.

Adil bir toplum olabiliriz. Herkese adil bir yaklaşım içinde bulunabiliriz. Bu toplumdaki ayrışmayı yok edebilir, edecektir.

Sizler neler düşünüyorsunuz?

Eşit bir toplum mu, adil bir toplum mu daha iyidir?
Güncellemeler
1 yıl
Fikir birliği içinde olmamız çok güzel. Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Eşit bir toplum mu, adil bir toplum mu daha iyidir?
Cevapla