Benzer olaylar, neden en yüksek oranda sizde?
Neden yabancı kadınlar o kadar şiddet görmüyor?
Ve hatta, neden Türk erkeği, şiddeti yabancı kadınlara o kadar uygulamıyor?
Benzer olaylar, neden en yüksek oranda sizde?
Neden yabancı kadınlar o kadar şiddet görmüyor?
Ve hatta, neden Türk erkeği, şiddeti yabancı kadınlara o kadar uygulamıyor?
Türk toplumu ne kadar modernleşse de eğitim seviyesi artık artmış olsa da ataerkil diğer deyimle eril kişisinin özelliklerin hala baskın olduğu bir toplum. Türk erkekleri aslında ailesinde gördüklerinden fazlaca etkileniyor. Örneğin annesi ekonomik özgürlüğü olmayan, eşinin hakeretleri şiddetleri altında sık sık ezilen biriyse eşinde de bunu çok normalleştirebiliyor. Her ne kadar şiddete karşıyım dese de ufak bir tartışmada pençelerini çıkarabiliyor. Boşuna dememişler bir insanı ya tartışmada ya da kavgada iyi tanırsın diye. Gerçekten de öyle.
Ama diğer ülke toplumlarında eril enerjiyi baskın kılma, toplumdan etkilenip eşe şiddet uygulama model olmuş durumda değil. Aklı en başında insan bile toplumdaki modellerden etkilenir ve kısmende olsa kendine mutlaka rol model edindiği tiplemler olur.
Bizim TV kuşağı dizilerimiz bile şiddet çok normal gibi yayınlarken, yabancı yapımlarda belli başlı film mecralarında kendiniz izlemek isteyince açıp bulup izliyorsunuz. Onlarda da şiddet var ama bizim toplumumuz kadar gözler önüne sermek normal olmadığından gözler önüne sermiyorlar
Gözden şu da kaçıyo. Ataerkil toplum, kadına da aslında bir nevi KAHYA rolü üstlendiemiş. Gelenekçi ailelerrde, veya, benim yakınım 2 4 ailede kadın bayaa baskın :)
Yeni nesil, yeni akımlara kayış başlayınca, kadın baskın rolünü farklı şekillerdr devam ettirmeye çalışıyor. Bi yandan, erkek de eziliyor, ve erkek, rolünü geri almaya çalıştığında şiddet oluşuyo. Kadın erkeği duygusal, erkek kadını fiziksel olarak eziyor. Kadının, bir TÜKETİM OBJESİ haline geldiğini de düşünürsek, kadın (en azından bazen) haketmediği konuma çıkmaya çalışınca, ezilerek geri çekiliyor.
İşin bi de "ilgi" "travma" diye hiç sevmediğim bi boyutu daha var ki, onu sonra anlatırım fakat :)
Evet tespitlerin farklı boyutu daha ve katılıyorum🤝
Kaç tane farklı ülkeden kadın tanıyorsun ya da oraların gündemini takip ediyorsun? Türkiye kadar başka ülkelerde de var hatta daha fazla olan yerler bile var
Bi sayayım.
Yunan, bulgar, alman, japon, afgan, gürcü, karadağlı, boşnak, amerikan, rus,
vietnamlı.
Bildiğim, kolombiya ve hindistanla yarıştğımız. bulgarların soğuk olduğu. Sırplarda boşanmanın sık olduğu
Sadece demedim, en çok dedim.
Yani, dert sizin derman sizin dostum
👋
Şiddet son zamanlarda tüm dünyada arttı insanların canileşeceği kıyamet alametleri arasında var ahir zamanları yaşıyoruz
Di mi, zaten olacak, atış serbes
Türkiye de daha fazla olmasını sanal ilişkilerin fazla olmasına bağlıyorum insanın biraz gördüklerinden ders çıkarıp silkelenmesi şart
Cevap
2Cevap
Bizim toplum çok cahil özellikle erkekler için geçerli bu ama kadınlarda tam suçsuz sayılmaz erkekleri bu hale getire kadındır sonuçta oğlan çocuklarını pohpohlayarak kız çocuklarınıda ezerek kısıtlayarak hatta onlara şiddet uygulayarak erkeklerin gereksiz egolarını daha da yükseltiyorlar otomatikman maalesef keşke erkeklerdeki zar olan şey olsaydı o zaman inanın erkeklerin çoğu böyle rahat olmazdı ama işte
Evet. Açıklamaların doğru. Hatta ben de hafif ego pompalanmışlardan biriyim. Ama şu war ki, bizde, kadınların prpblemleri erkeği eğilimli hale getiriyo
Aha suç yine kadınlar mı oldu? şaka gibisiniz ya yeminle
Yani, kendi hayatımdan örneklemek gerekirse, evet, üzdüpüm kadınlar oldu, ve , bozuk psşkolojşileri yüzünden beni hayattan nefret ettirenlr de oldu. Napacaklarını bilmiyor çoğu
Hadi sen düşündüğünü bir acikla bakalım ne düşünüyorsun niye bız çok şiddet görüyormuşuz yabancı kadınlar görmüyormuş? Bakalım ne diyerek bunu normallestireceksin
Yani, ben size ybancı gibi baktığım için, benim düşüncem havada kalır. ben sizden merak ettim. Bi soru daha gelexicek hatta buna paralel
toplum mal en basta annem kucuk erkek kuzenimi sirf erkek oldugu icin oglusum diye sevdi poh pohladi
awk yerinde daha cocukken cinsiyetiniz yuzunden kutsaniyosunuz
Kiz dogmak suc
maalesef. kendi ailemde ben de gördüm. Kız kardeş baskılanırdı, bana sıra. gelince "afferin oğluma, kaç kız arkadaşın bar" diye içten içe gülerwk karşılanırdı. bu, 20/30 lu yaşlarda da böyleydi ha
Eğitim seviyesi düşük Ortadoğu ve diğer Müslüman ülkelerde normaldir böyle şeyler
Ama dikkat et, türk erkeği başkasına o kadar uygulamıyo
Çünkü Türk kadını yücedir, Türk kadını Tomris Hatundan gelmedir ve Türk kadınını düşürmeye çalışıyorlar ama yapamıycaklar. İster araplar, ister slavlar, isterse de avrupa gelsin Türk kadınını düşürmelerine izin vermiycez.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?