Sizce halalarıma hakkımı helal etmesem haksız mıyım?

Yks'ye ilk olarak 2018'de girdim ve hedefime ulaşmış olmama rağmen öğretmenlik yapan 2 tane halam başta olmak üzere ailemin zoruyla okumayı hiç istemediğim bir bölüm ( Optisyenlik ) tercih ettim. Sonrasında ise bölüm değiştirmek istedim, ama onlar benim bu isteğime şiddetle karşı çıktılar. Ben de çaresizce aynı bölümde okumaya devam ettim, ama bölüm derslerinde çok zorlandığım için okulumu bitiremedim. O arada o halalarımdan 1 tanesinin benden küçük olan bir kızı da Diş Hekimliği okumaya başladı. Ben de geçen sene tekrardan Yks'ye hazırlanıyordum ve benden küçük olmasına rağmen halamın kızının üniversitede, sevdiği bşr bölümde okuduğunu görünce kahroluyordum. Sinirimden kaç defa ders kitaplarımı yere fırlatıp parçalamıştım ve sonrasında bir gün dayanamayıp içimden " Beddua etmek istemiyorum, ama beni mahvettiler. Allah onları bildiği gibi yapsın " dedim. Birkaç ay sonrasında ise Kahramanmaraş depremi oldu ve halamın Adıyaman'da okuyan kızı enkaz altında kalıp vefat etti. Şu anda ise o 2 halam, annem, babam hâlâ konu açıldıkça hatalarını kabul etmek yerine " Derslerine çalışsaydın şimdi iyi bir yerde iyi bir optik mağazan olacaktı " diyor. Bu yaşımda, yaşıtlarımın büyük çoğunluğunun iş sahibi olmuşken bu durumda olmak beni de kahrediyor, ama onlar bunu hiç bilmiyor. Bu durumda olmama sebep oldukları için o 2 halama hakkımı asla helal etmiyorum. Ayrıca yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum, ama kızı vefat eden halama da üzülesim gelmiyor; çünkü o şu anda sağ olsaydı eminim ki; iyi yerlerde olacaktı ve ailem beni daha fazla suçlayacaktı.
Sizce halalarıma hakkımı helal etmesem haksız mıyım?
Cevapla