Yks'ye ilk olarak 2018'de girdim ve hedefime ulaşmış olmama rağmen öğretmenlik yapan 2 tane halam başta olmak üzere ailemin zoruyla okumayı hiç istemediğim bir bölüm ( Optisyenlik ) tercih ettim. Sonrasında ise bölüm değiştirmek istedim, ama onlar benim bu isteğime şiddetle karşı çıktılar. Ben de çaresizce aynı bölümde okumaya devam ettim, ama bölüm derslerinde çok zorlandığım için okulumu bitiremedim. O arada o halalarımdan 1 tanesinin benden küçük olan bir kızı da Diş Hekimliği okumaya başladı. Ben de geçen sene tekrardan Yks'ye hazırlanıyordum ve benden küçük olmasına rağmen halamın kızının üniversitede, sevdiği bşr bölümde okuduğunu görünce kahroluyordum. Sinirimden kaç defa ders kitaplarımı yere fırlatıp parçalamıştım ve sonrasında bir gün dayanamayıp içimden " Beddua etmek istemiyorum, ama beni mahvettiler. Allah onları bildiği gibi yapsın " dedim. Birkaç ay sonrasında ise Kahramanmaraş depremi oldu ve halamın Adıyaman'da okuyan kızı enkaz altında kalıp vefat etti. Şu anda ise o 2 halam, annem, babam hâlâ konu açıldıkça hatalarını kabul etmek yerine " Derslerine çalışsaydın şimdi iyi bir yerde iyi bir optik mağazan olacaktı " diyor. Bu yaşımda, yaşıtlarımın büyük çoğunluğunun iş sahibi olmuşken bu durumda olmak beni de kahrediyor, ama onlar bunu hiç bilmiyor. Bu durumda olmama sebep oldukları için o 2 halama hakkımı asla helal etmiyorum. Ayrıca yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum, ama kızı vefat eden halama da üzülesim gelmiyor; çünkü o şu anda sağ olsaydı eminim ki; iyi yerlerde olacaktı ve ailem beni daha fazla suçlayacaktı.
AI Persona’ya Sor
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Bu konuda sen atman gereken adımı atmamışsınndostum halalarının bir suçu yokki,. Onlar senin başarılı olmanı isterler ve güzel bir alanda ilerlemeni isterler ve gördükleri senin için en uygun bölümü ve mesleği de sana smylemişler o yolda ilerlemeni teşvik etmişler ama aen bu bölümü istemediğini söylüyorsun ya hani bunu ailene ve halalarına muhtrmelen çok net bir şekilde aktaramamışsın yani bu konudaki kararlılığı sergileyememişsin ne yapıp edip seni bu bölümde okumaya devam etmen için ikna etmişler yani ikna olmuşsun tartışmaların sonunda ve mutsuz olmuşsun. Bunun anlamı sen kendini ifade etmekte yetersiz kalmışsın ve bu konuda halalarına kızmak yerine kendini ifade etmekteki yetersizliğine odaklan ve bunu düzeltmekle başla hayayını.
Ben kendimi ifade edemedim ki. Bana " Sen bilmezsin, biz öğretmeniz, senden çok daha fazla tecrübemiz var. O yüzden sen sus, biz büyükler olarak senin hakkında karar alacağız " dediler ve tercih listemi resmen kendi aralarında konuşarak oluşturdular.
Ayrıca bana bölüm önlisans bölümü olduğu için derslerin çok kolay olacağını söylemişlerdi, ama gördüğümüz Fizik derslerindeki soruları mühendis eniştem bile çözemiyordu.
Sonrasında derslerde çok zorlandığımı, başka bir bölüme yatay geçiş yapmak istediğimi söyledim; ama onlar benim bu isteğime şiddetle karşı çıktılar.
İşte bu konuda tespitim dopru gördüğün gibi. Şidmi şöyle ilerleyebilirsin. İlk etapta kendini ifade etme konusunda çalışmalısın kendini bu konuda geliştirmelisin ve ikinci adımın da ailen ve halalarına konu açıldığında söyleyeceğin şey ben bu bölümü okumak istemiyordum ve bunu dile getirdiğimde beni susturdunuz ve benim bir şey bilmediğimi ve sizin daha iyi bildiğinizi söyleyip benim adıma tüm kararları siz verdiniz. Evet kendi düşüncenize göre bebimmiçin iyi olduğunu düşündüğünüz bölüme yönlendirdiniz ama siz öğretmensiniz ve birşeyi benden daha iyi biliyor olmalısınız. İnsan mutlu olduğu yapmayı istediği işi yapmalı. Ben açıkcası bu bölümü okumak istemedim ve bu bölümde mutlu da değilim. Siz herşeyi benden daha iyi bilen sevgili halalarım lütfen benim adıma karar verdiğiniz bu gelecekte neden mutlu olmadığımı ve beni neden mutsuz olduğum bir bölümde okumaya zorlayarak daha da mutsuz olmamı sağladığınızı açıklayın. Nasıl yapacağım nasık ilerleyeceğim mutlu olmadığım bir alanda? Neden hayatımın bunda yılını sizin tercihleriniz yüzğnden boşa geçirmiş gibi hissediyorum? Öğretmen olan sizsiniz. Çevrenizde benim gibi hisseden insanlara radtlıyormusunuz?
Onlara ne desem boş kardeşim, çünkü ne desem benim 1 sözüme karşılık onlar 10 söz söylüyor ve benim sözüm olduğu gibi havaya karışıyor...
Diyebileceğim tek şey: " Onlara hakkımı asla ama asla helal etmiyorum " demek olur.
Açıkcası yazdım zaten yeterince. Topu zaten onlara atmalısın ve dayandırdacağın bu mutsuzluk temasına dilerlerse bir değil 10 bahane bulsunlar. Sen istemediğin bir bölümü okumak zorunda bırakıldın ve bu bölümü okuduğun için de mutsuz oldun. Bölümü bitirsen de mutlu olmayacağını düşünğyorsun bu alanda. Ve seni zorla bu alana iten halaların senin duugularını önemsemeyip mutsuz olduğun bir bölümde okumaya zorladıkları için şidimdi 10 ya da 100 açıklama kaç açıklama yapabiliylrlarsa yapsınlar ama yeterki mutsuz olduğun bu bölümde harcadığın boşa geçen zamanı telafi etsinler sanaa çözüm bulsunlar
İşte maalesef onu da yapmıyorlar. Çok şükür ki; maddi durumu iyi olan bir babam var, ama geçenlerde o halalarımdan biri bana " Sana yardımcı olabilecek tek kişi annen ve babandır. Maddi durumu her ne kadar iyi olursa olsun deden de sana yardımcı olamaz, çünkü kusura bakma, ama tek torunu sen değilsin " dedi.
Sen beni anlamamışsın
O halde rica etsem ne demek istediğini bir kez daha yazar mısın?
Yazdım zaten. Farklı bir bakış açısıyla okumalısın tekrar. Halalarının tercihininn seni mutsuz bir bölümde okumaya ittiğinni temel almalısın ve onların zorlamasıyla da devam edip daha da mutsuz olduğun. Neden seni mutsu olmadığın bir bölümde okumaya zorlayıp senin bu konudaki düşğncelerini küçümseyip önemsemediklerini açuklamalarını iste. Konuyu başkanyerler eçekmek isteseler bile süreklü dönüp dolaşıp bunun cevabını çok net şekilde alana kadar tekrar sormalısın. Seni tatmin etmeli rahatlamalalısın aldığın cevaplar seni tüm geçmişinde yaptıklarındanndolayı rahatlatmalı uoksa tekrar sor tatmin edici cevabı alana kadar
Tercih listene girip istedigin bolumleri yazabilirdin onlarin zoruyla olan kısmını anlayamiyorum hadi o olmadı yinede o kadar masrafa değseydi ve okusaydın açıktanda istediğin bölüme devam etseydin bu geç kalınmışlık hissini herkes yaşıyor ne yazik ki ama demek ki sana optik mağazası açacak paraları var patron olabilmeyi bi yerdede sen reddetmişsin kusura bakma pavyonda darbukacı olma hayali olan birisinin birilerinin yönlendirmesine illa ki ihtiyacı var ayrıca evlat acısı yaşamış birisine genc yaşta vefat etmiş kuzenine üzülmemen ve bunun sırf yasasa seninle kıyaslama yaşanır diye üzülmemen bencilliğin kaçıncı seviyesi soyler misin lutfen? Keşke kuzenin canı sağ olsaydıda başarılı olsaydı ne var bunda...
Benim asıl hayalim Edebiyat öğretmeni, aynı zamanda yazar-şair olup kendimce çevremdeki kişilere örnek olmak; Mehmet Akif Ersoy'un " Asım'ın Nesli " dediği neslin Asım'larını yetiştirmekti, ama beni o kadar bunalttılar ki; en sonunda kendim bile yoldan çıktım ve bu hale geldim...
Ayrıca hayalim pavyonda darbukacı olmak değil, ama şu anda elimdeki tek altın bileziğim sesimin güzel olması ve müzik yeteneğim. Ben de bir an önce bir yerlere gelebilmek için bunları kullanmayı düşündüm.
Senin gibi iyi olduğunu iddia edip gördüğüm en cirkince şeyleri yapan, kendi sorumsuzluk ve başarısızlıklarına başka insanları suçlu/bahane bulup başarılı iyi ve mutlu insanları hazmedemeyen çok az insan gördüm. Bu kadar mı kötü olunur? Bu kadar mı öz benliğinle barışık olunmaz? Bu kadar mı kinci olunur? İnsanların ölmesine, zarar görmesine sevinecek kadar mı aciz olunur?
Çoğu insanın iradesi vardır ve kendi hayatı hakkında sorumluluk alarak seçimini yapabilir. Hayatında başarılar dilerim ama çok kötü bir insansın.
Cevrendekiler de iyi insan olmayabilir ama bu durumu değiştirmez. Kinciliği , insanları takmayı, tembel olmayı bırakmadığın sürece istediğin hayata sahip olamazsın. İnsanları takmıyorum deme çünkü sorularından çok takıntılı birisi olduğun apaçık. Kinci olduğun çok açık. Sorumluluk almadığın çok açık çünkü maddi olarak ailene bağımlısın ve istediğin bir bölümü okumak için mücadele vermemişsin. Sadece hepsi sözde kalmış. İnsanları eleştirmeyi çok seviyorsun ama eleştiri sevmiyorsun. Eğer ben böyle olmak istemiyorum tam tersi güzel bir hayat istiyorum diyorsan bunların hepsini bırakman gerek. Çok mücadele etmen gerek. İnsanlarla laf dalaşına girerek değil çalışarak, emek vererek bunu yapabilirsin ancak. Melankolik, umutsuz karakterle de olmaz bu.
İlk yazdığım senin hakkındaki düşüncelerim, şimdiki ise çözüm. İster engeli basarsın isterse kendin hakkındaki gerçekleri kabul edersin. Bu senin hayatın.
Yalan söylemiyorum, özümde gerçekten tertemiz biriyim; ama şu ana kadar bu özelliğim hiç para etmedi. Ayrıca benim de kendimce büyük hayallerim vardı, ama maalesef birçoğu suya düştü. Öyle olunca ben de hayallerimi suya düşürdükleri için aileme inat olsun diye kötülüğe dair ne varsa yaptım, ama bunu sırf aileme inat olsun diye, istemeden yaptım. Şu anda ise yine ailem yüzünden 25 yaşına gelecek olmasına rağmen bir boka yaramayan biriyim ve aslında çevremde benim örneklerim çok, ama hiçbirine de toz kondurmuyorlar. Gel gelelim söz konusu ben olduğumda ise beni resmen yerden yere vuruyorlar. Hayatım, şu ana kadar yaşadıklarım hakkında zerre kadar bilgi sahibi olmadan ne hakla böyle bir yorum yapabildiğini gerçekten anlamadım...