7. Sınıfta din kültürü öğretmenimin "kapanırsanız sözlunüze 100 vereceğim" demesi üzerine cocukluk aklıyla kapandım. Kapandıktan sonra ailem bir çocuk gibi değil de koca bir kadınmış gözüyle bana bakmaya başladılar 13 yaşındaydım ve dışarı çıkmama izin verilmiyordu "gitme, kapalısın" diyorlardı yıllarca kısıtlanarak onların sözlerine uyarak hareket ettim ve artık daha fazlasını istiyorlar. Bunalımdayım, benden 2 yaş küçük bir kız kardeşim var benim yapmama izin vermedikleri her şeyi yapabiliyor ailem benden alıp ona veriyormuş gibi hissediyorum "sen kapalısın otur oturduğun yere" tarzında. Annem 30 yaşında evlendikten sonra kapanan bir kadın ve beni bu şekilde kısıtlamaya devam etmesinden bıktım. Kızlar ne yapmalıyım?
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
7Cevap
açılın o halde.. karar sizin
Hmmm
Kapalılıkla ailenin seni kısıtlaması ayrı şeyler tabi onlar seni kısıtlayabilmek için başörtünü bahane etmenin yolunu bulmuşlar sadece
Peki nasıl kendi kararlarımı verebilirim? Öyle namazında niyazında bir insan da değilim sadece başım kapalı açılıp sarılmak gibi bir amacım da yok ben kapalı olduğumu hissediyorum. Özellikle annemin fotoromanında gördüklerimden sonra "ben hiçbir şey yaşamamışm" dediğimde. Sırf ailem istemiyor diye arkadaş edinmedim bir tane arkadaşım yok...
Bu arada kız kardesimi kıskandığım falan yok sadece o istediğini yapabiliyorken neden benim elim kolum bağlı? Neden köle gibi bana söylenenleri yapıyorum? Üniversite bölümümü bile onlar seçti beni isteklerim onların umrunda değil annemi karşıma aldım açılmak istediğimi söyledim "benim icin sorun yok, git babana sor" dedi sonra bir anda kız kardeşimin yanına gidip "git o or***** söyle açılmasın bi o eksikti" falan dedi bunu bağıra bağıra söyledi duymamı istedi yüzüme söyleyemedi neden böyle davranıyor anlamadım evlendikten sonra kapanmasına rağmen bu kadar sert bir tepki vermesine çok şaşırdım asıl saçma olan ise yüzüme söyleyememesi ne yapacağım bilmiyorum cikmazlardayim ya
Senin kapalı olman onların istediklerine boyun eğmen açılman ise onlara baş kaldırabilmenin ilk adımı gibi geliyo şu an sana. Ama şunu unutma başını açmak sadece ailene karşı gelmek demek değil bu dünyanin bide ahiretide var
Kendi yolunu çizmek istiyosan bunu tesettürü karıştırmadan yapmalısın
Hem bişey günahsa sadece kapalılara günah değil yani dinimizde kapalısın sen yapma ama açıklar yapsa sorun olmaz diye bişey yok bunu ailene söyleyebilirsin.
Sana yasaksa kız kardeşınede yasak olması lazım
Biliyorum, açık saçık dolasmayacağim sadece saçımı açacağım yine olduğum gibi devam edeceğim ateist olacağım demiyorum ki
Tesettürlü olunca da "sen kapalısın yapma, kapalısın olmaz, kapalısın bu iş sana uygun değil, bu meslek sana uygun değil" falan filan ya cidden insanın bir patlama noktası olur ya bende o da yoktu yaklaşık 1,5 yıldır düşünüyordum ama bugün bir anda neden ben böyleyim diyerek tekrar kendimi sorgulamaya başladım bilmiyorum ya
Benide ailem çok sık boğaz büyüttü doğru düzgün dışarı çıkamıyorum ev hapsindeyim sanki. Şimdiye kadar anne sözü dinlemek en doğrusu gibi geliyodu ama anladım ki öyle değilmiş annemin her söylediğini yapınca elime hiçbişey geçmedi. Benimde hiç arkadaşım yok çünkü evden çıkamıyosunki arkadaşın olsun. Bunu yeni yeni düzeltmeye çalışıyorum bende. Tabi ki kendi yolunu kendin çizceksin kendi kararlarını nasıl bi insan olacağını sen seçiceksin ailene karşı gelmekte haklısın ama dini bunun dışında tut derim.
Söylemez olur muyum ya defalarca dile getirdim...
Dalga geçer gibi cevap veriyorlar beni ciddiye aldıkları yok ki
Ona yasak değil işte bende bunu anlamadım ya heo ya hiç olsun madem dediğim gece çok fazla tartışmıştık "küçücük kızı mı kıskanıyorsun" diyorlardı
Ailenin onayını beklemen bi işe yaramıycak sana destek olucak olsalardı bu yaşına kadar olurlardı. Sen kendi bildiğini yap ama tesettürü karıştırmak doğru değil
Sen alıştırmışsın onları seni her dediklerini yapcak sanıyolar
Dinin dışında tutarak ne yapmalıyım
Çık, gez, dolaş, işe gir istiyosan bi daha oku seni ne mutlu ediyosa onu yap
Doğru değil diyorsun, peki kendi kararlarımı alabilmek için ne yapmalıyım?
Öyle istediğimde dışarı çıkamıyorum, ise girmeme izin vermiyorlar, üniversite 1. Sınıfım o bölümü bırakıp tekrar baslamak için çok geç istesem bile tekrar sınava girmeme izin vermezler.
Bizimkiler sizinkilerin tersi. Ablam söz dinlemez bizde annemlerde ona laf geçiremedik deyip ona yaptıramadıkları ne varsa bana yaptırmaya başladılar. ben hiç istediğim gibi dolaşamadım ama şimdi görüyorum ki çok şey kaçırmışım bu yaşıma geldim ne istediğim gibi gezebildim nede eğlenebildim. Eğlenmekten kastım gece dışarılarda gezmek değil. Arkadaşlarımla bile bi yerlerde oturup bişeyler yiyip içemem. Şimdiye kadar hep annemi dinledim ama yanlızlıktan başka bişey geçmedi elime. Çok şey kaçırdım.
Bundan sonra izin vermezlerse vermesinler ben genede gezip dolaşcam
Bağırırsa bağırsın evde kalsamda gene bağırcak bişey buluyo zaten
Ahhh ahhh, senin adına çok üzüldüm bende şu an bu şekilde düşünüyorum
Yani ben ne yaptığımı biliyorum ne doğru ne yanlış ayırt edebiliyorum yasitlarimdan da epeyce bir olgun düşünüyorum bana da güveniyorlar ama açılırsa güvenleri azalır diye korkuyorum
Her şeye bir bahane buluyorlar kızmak istedikleri için kızıyorlar
Üniverste zamanlarını iyi değerlendir ben annemin korkusuna hiç bi yere çıkamadım aman kızcak aman masraf oluyo dicekler diye. E insanlarda 1 çağırır 2 çağırır oturmaya. Ne onların evine gidebildim neden onları kendi evime davet edebildim böyle böyle arkadaşsız kaldım. Şimdi mezun oldum en güzel yıllarım heba oldu. Sen benim yaptığımı yapma bırak giden para olsun gönlünce gez dolaş kimse edebiyle gezdi dolaştı kafede oturdu diye hayırsız evlat olmaz
Sen kendin söylüyosun onlar kızmak için kızıyolar onların derdi senle değilki kendileriyle sen sadece sinirlerini çıkarcak birisin sadece
Çok haklısın gerçekten babamla da konuşacağım müsait ve mutlu olduğu bir anı bekleyeceğim umarım annem gibi saçma bir tepki vermez...
Tekrar aynı şeyi söyluycem baş örtüsünü bu işten ayrı tut.
Ben senin gönlün ferahlasın diye dertleştim söylediklerimi başını açmaya destek olarak algılama
Ben artık boks torbası olmak istemiyorum psikoloji diye bir kavram bende mevcut değil yani nasıl baş edeceğimi bilmiyorum ki
O kadar şey konuştuk burdan ne anlayacağın sana kalmış
anladım...
teşekkür ederim 💗
Açıl zaten Allah yok vur gitsin.
icinde eksıklık duydugun cok sey var dımı?
Evet, çocukluğumu yaşayamadım ilerde "gençliğimi de yaşayamadım" diyerek üzülmek istemiyorum. Bunun dini boyutu da var ben sadece saçlarımı açmak istiyorum namazı bırakacağım kötü bir insan olacağım demiyorum öyle açık saçık giyinmeyecegım hepsine uyacağız sadece açılmak istemiyorum ya
İstiyorum*
senle onusalımmı uzunca
Burdan yazabilirsin...
Bu uygulamayı bilmiyorum hesabı da daha yeni açtım zaten.
cıktım ıstekat bendonerımtmm
Doğru yolu bulmuşsun
Nasıl yan? Cidden çıkmazlardayım.
O hocayı şikayet etmekle başkayabilirsin
Cidden yüz yüze bir yerde denk gelirsem onun yüzünden hayatımın kararlılığı söyleyeceğim.
Açıl
Hmm
Bence devam et
Neden
Açıl bence
Hmm