İlk sorum Adem ve Havvanın yanlışını neden insanlar çekmek zorunda
2-Neden sınava tâbi tutulmak zorunda kaldık
3-İslamın şartını neden yapmak zorundayız Sadece iyi olmamız yeterli değil mi
4-Haşa bi nevi köleleştirilme değil mi bu
2-Neden sınava tâbi tutulmak zorunda kaldık
3-İslamın şartını neden yapmak zorundayız Sadece iyi olmamız yeterli değil mi
4-Haşa bi nevi köleleştirilme değil mi bu
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
kotu seylerin yasaklanmasi disinda tek istenen Rabbimin bize verdiklerine karsi sukretmemiz. Mesela oruc tutarken yiyebilecegimiz yiyecek ve icecegimiz olduguna sukrederiz ve bunlara sahip olmayanin halinden anlayip yardim istegi duyariz. Bu ceza degil yani.
Sinava gelince; Rabbim bize irade ve ustun bir akil verdi, bu akil iyiyle beraber kotulugu de dusunebilecek gucte. İrademizle hangisini istersek secebiliriz ama bununla beraber bizlere kotunun ne oldugunu hep bildirdi. Ustelik ne kadar kotu sey de yapmis olsak buna yurekten pisman oldugumuzda, yapmaktan vazgectigimizde affederek ikinci sans verecegini de defalarca bildirdi Kuran'da. Hal boyleyken bizimkisi sorulari ve cevaplari verilmis, aslında basit bir sinav. Ustelik suremiz bitene kadar yanlislarimiz icin bize uyarilar gonderip, dogru yola cagiriyor, tabi gormek icin bakmak gerek. Bunlara ragmen kaybetmek icin zaten "iyi" biri olmamak gerek. Ortada bir kolelestirme yok. Bu dunyada bizi zorlayan olaylar varken veya yokken, irademizle, aklimizla yaptigimiz secimler karsiliginda, daha guzel bir alemde nelere sahip olacagimiz daha adil belirlenecek. iyi olmus olanin daha cok nimete sahip olmasi, kotuluk yapanin cezadan kacamamasi gibi.
Allah sonsuz kudret sahibi İmtihana tutmanın bir anlamı yok çünkü Allah kimin cennete gideceğini kimin cehenneme gidiceğini bilir Bildiği halde insanları sınava sokmasının amacı nedir Bunu soruyorum
Sonuç olarak Allah irademizi test etmesi Allahın haşa geleceği görememesi demek Allah insanları neden teste soksun ki Allah her şeyi bilir
hayır şöyle ki bizim ne yapacagimiz elbette belli. Ama ortada iyi ve kotu yol diye tek bir yol ayrimi yok. Yaptigimiz her secimde basimiza ne gelecegi zaten belli. Dogrudan ayrilmayan zaten hep dogru olani secer. Bununla beraber evet istese bizi direkt cennetine alabilirdi. Ama o zaman bizleri "dusunemeyen, secim yapma yetkinligine sahip olmayan canlilar" olarak yaratmis olmasi gerekmez miydi? Bize verdigi akil en buyuk nimetimiz. Cok genis bir kapasitesi var. Bunun haliyle kotu dusunmesi de mümkün. Ama bizi basi bos birakmiyor uyariyor. Cehenneme ya da cennete direkt almadan evvel bunu haketmemizi istiyor. Bunu yapmasin dedigin sey aslinda dedigim gibi cevaplari verilmis, af yolu acik, basit bir sinav.
Hiç var olmamamız daha büyük ödül olmicak mıydı
Konu madem bizim ödüllenmemiz Peki ya Adem ile Havvayla bi alakamız kalmıyor
Ve en başa dönersek eğer Adem ile Havvanın yasaklı elmayı yemesi (Yasak elma aslında gerçekten elma olmadığını yasaklardan bahsedildiğini biliyorum) Allah bunlarıda biliyordu Dünyaya indirmek için haşa neyi bekledi Allah
Konu yine Eğer direkt Dünyaya inseyi Adem ile Havvanın sorgulmasına dönücek
Şimdi dahada başa dönelim Allah her şeyi bilen biri olaraktan Adem ile havvayı yaratmasına bile gerek var mıydı Sence bunları izlemek haşa keyif olmuş olmaz mı
Kulun Allahım beni neden sınava soktun ben cennetide istemiyordum hiç var olmak istemiyordum demeye hakkı yok mu
Eğer yoksa böyle bi hakkı O zaman Direkt cennete soktuğundada aynı şekilde cevap olarak sormaya hakkı yoktu diyebiliriz
O istedi ve yaratti. Ama yaratmis olmasi kotu bir sey degil ki. "Bunlari izlemek keyif degil mi" derken bahsettigin, kotu olan seyleri izlemek mi? O, herseyi bir dengede yaratti. Yani kotu sandiginizda bir hayir vardir diyor. Kotu olanin da var olmasi gerekiyor yani hicbir sey sebepsiz degil.
Adem ile Havva'dan dolayi butun bu dengeyi kurduguna dair bir sey hatirlamiyorum, yarin unutmazsam bakarim ona.
O istedi ve yarattı demek sencede Haşa egoya girmez mi (Ben bu şekilde konuşmam tekrar söylüyorum asla art niyetim yok Sonuç olarak sorgulamamız gerektiği buyurulmuş)
Tabii kide olay oradan başlıyor Yasak Elmadan benimde gece biraz beynim yoruldu Yarın unutmazsanız yanıtlarsınız Hayırlı geceler
Bak kardeş her şey bir plan üzerine kuruludur. Hz Adem ve Hz Havva'nın yasak mryveyi yemesi vesiledir. Yani Allah bu olayı yaşatmasa bile cenetten kovulabilirdik. Diğerlerine gelince dünya bir sınav gibidir. Hoca müdahale etmez seni izler ve sınav bitince puanlar. Dünya dediğimiz imtihan yeri de bunun gibidir
Peki şöyle sorayım Allah U Tealının sınava tutma amacı neydi tam olarak
İnsan sonunda bir şey kazanmak için sınava girer. Biz de Cenneti kazanmak için bu dünyada imtihan olunuruz. Eğer Allah bizi imtihana tutmasaydı Kötü ile iyinin ne farkı olurdu. Diyelim ki imtihan olmasaydık her şey serbest olsaydı herkes biribirini ö*dürür kaos çıkardı
Hayır onu sormadım İnsanın Dünyadaki amacı değil Allahın bizi sınava tutma amacı neydi onu soruyorum
Anlattığım gibi kullarını test ediyo diyo ki bakalım koyduğum kurallara uyacak mı kurallarına uyanlara değer verip cennete gönderiyo
Buna ne gerek vardı Allah U Tealanın sonsuz kudreti var Zaten öncesinde kurallara uyacağını biliyordu
Ya peki kullarından biri mahşer günü dese ki ben hiç imtihan edilmedim neden ve neye göre cehennemliğim dese
Der tabii ki ama Allah zaten biliyor kimin cennete kimin cehenneme gidiceğini Sınava tâbi tutmaya gerek var mıydı Kimse var olmaması gerekmez miydi
Bi nevi bildiğin kitabi tekrar okumak gibi Cehenneme gidiceğini zaten görmüş Allah. Sınava tabii tutması geleceği görememesi anlamına gelmez mi bu sefer
Hayır yaygın görüşe göre şudur Allah kulunu yaratmadan önce hayatı boyunca yapacağı sevap gümahları önceden bilir ona göre kader tayin eder derler
Bu cümle çelişkili olmadı mı ama Az önce Kullarım bu kurallara uyucak mı uymicak mı görmek için dedin
Yani demek istediğim Allah önceden görüyorsa sınava tutmasının bi anlamı kalmıyor
Bende diyorum ki örnek vereyim Allah seni hiç bu dünyaya göndermeden cehenneme attı sen ve başkaları demezmisin beni dünyada hiç sınamadan niye cehenneme attın diye. Şöyle düşün tekrar, öğretmen seni sınava sokmadan sana şu puanı verdim diyo sen demezmisin sınavı hiç görmedim yapamayacaksam bile görmedim dese sence mantıklı mı olur. Yani sen bu imtihan dünyasına geliceksin ki kötüysen kötülüğünü bütün insanlar görerek şahit olcak, iyiysen ise iyiliğini bütün insanlar görerek şahit olacak ki mahser günü diğer insanlar bu niye cehennemlik oldu ki veya niye bu cennetlik oldu ki demesinler diye. Allah-u Alem. Allah her şeyi bilir...
Zaten sistem kölelik üzerine kurulu havva ile adem diye bir şey hiç olmadı sence saçma değilmi biri dünyanın bir ucuna biri diğer ucuna nasıl buluştular hadi buluştuklarını var say çocuk işi çoğalma işi yani ensest ilişki den geliyor o zaman eğer ki kuranı Kerim Türkçesini okursan anlarsın
Ensest konusunda katılmıyorum sonuç ilk insanlar Dünyaya indikten sonra mecbur çoğalmaları gerekti Ekstra insanın inseydi eğer Adem ve Havvanın inmesinin bi anlamı kalmicaktı Sonrasında bu tür ilişkiler haram kılındı