Cenaze evinde yemek dağıtılmasını doğru buluyor musunuz?

Ben bi amcamın bi kayınbabamın cenazesinde bulundum. Amcam öldüğü zaman konu komşu, akrabalar falan sağ olsun yapıp getirmişti ve taziyeye gelen olursa komşular ilgilendi hep. Eşimin babası vefat ettiğinde işler hiç öyle olmadı. Kurabiye getiren, baklava getiren falan vardı ama bir tane bile yemek getiren yoktu. Çaylar, kahveler içildi. Bir ara bardak yetiştiremedik hatta. İşler bir noktada öyle bir hal aldı ki gelenler cenaze evine değil de altın gününe gelmiş gibi sohbet etmeye başladı ve bu 3-4 gün boyunca sürdü. Onlarla uğraşmaktan ne ben ne de eltim eşlerimize dönüp bir nasılsın diyip teselli edemedik resmen doğru düzgün. Akşam 9-10 oluyordu anca ev boşalıyordu. Bilmiyorum ben bunu saygısızlık olarak görüyorum. İnsanlar acısı varken çay, kahve, ikram düşünmemeli.

Cenaze evinde yemek dağıtılmasını doğru buluyor musunuz?
Cevapla