Sizce babam doğru mu yapıyor ve ben haklı mıyım?

Merhabalar,
19 yaşında bir kızım. Doğma büyüme İzmirliyim. Yani ailem İzmirde yaşıyor. Babam müteahhitlik işi ile uğraşıyor. (20 tane falan evi var ortalama)
Lise hayatım fena geçmedi. Üniversite sınavı senemde hiç çalışmadım desem yeridir ki gerçekten de çalışmadım.. çünkü İzmir'de bir özel üniversiteye gideceğimden emindim. Psikoloji bölümünü hedefliyordum ama rahattım nasıl olsa az bir puan alırım İzmir'de paralı okurum diye…
Tercih sonuçları açıklanınca gördük ki puanım İzmir'de bir özel üniversitede tamamen paralı psikoloji okumaya bile yetmemiş. Bu yüzden İstanbul’a gitmeye karar verdim. Babamda tamam dedi ama bana döne döne söyledi.”bak zaten çok az bir puan aldın sınavdan. Sana para harcayıp yollayacağım ama okuyamazsan geri alırım”
Bende tamam dedim baba çalışırım söz.
Şimdi bana her ay ortalama 8.000 tl harçlık veriyor. Ancak İstanbul şartlarında ucu ucuna geçiniyorum. Allahtan kendi biriktirdiğim para da var her ay ordan ekliyorum 10.000 tl yi buluyor ortalama aylık.
Bu arada okulumun bu seneki yıllık ücreti 200.000 tl ayrıca 30.000 tl de yurt masrafı ödüyor babam. Seneye fiyatlar daha da artacak tabii…
Ancak babam benim gerçek öğrenci hayatı yaşamamı istiyor, bense hayır sen zenginsin ben zengin hayatı yaşamalıyım diyorum. Örneğin babam inatla beni İzmirden İstanbula gelip giderken otobüsle yolluyor. Bense uçakla gidip gelmek istiyorum. Mesela bir keresinde ikisi arasında sadece 80 lira fark vardı. Ve babam bana hayır sen öğrencisin. İnsanlar Doğudan otobüsle geliyorlarsa sende gelebilirsin. 80 lirayı da kendine harçlık yaparsın dedi. Kafayı yedim 80 liranın hesabını yapıyor adam. Ya da mesela bana 50.000 tl verip telefon almaz durumu olduğu halde. Çalış al der. Lüks otellerde tatil yapmaz. Günübirlik halkplajına gider ya da apart tarzı ucuz yollu yerleri tercih eder.
Giderim var farkındayım ama dışarıda bizimle aynı kazanan ailelerin yaşam tarzı bizden çok farklı. Altlarında araba, lüks oteller, tatiller vs. Benim babamsa hayatı öğren falan diyor. Git çalış diyor. Sizce kim haklı? Bu konu hakkında sizden yorum Bekliyorum

Sizce babam doğru mu yapıyor ve ben haklı mıyım?
Cevapla