Çok eşlilik neden kadınlar için mümkün değil İslamda?

Aslında direk izin vermiyor erkeklere,

çok eşlilik mücbir sebepler dahi oluşsa da bir kadının en ufak diğer kadından dolayı kaynaklanan kırıklığının günahını ve kul hakkını erkeğe yüklüyor.

Bir ayette de ne yaparsanız yapın bu eşitliği sağlayamayacaksınız diyor.

Yani anladığım kadarıyla İslamda 2. bir kadınla evlenmek = kul hakkına neden oluyor.

Kul hakkının da affı olmuyor ve yine anladığım kadarıyla buna verilen izin tamamen mücbir sebepler için verilen izin.

Buraya kadar her şey okey lakin ben bu durumu kadın açısından şöyle sorguluyorum

empati yapıyorum kadın olsam ve benim eşim 2. bir kadınla evlenicek mecbur sebeplerde olsa kabul edemem bunu, tamam okey islam kabul etmezsem bu evliliği yasaklıyor ama ediyorum diyelim ben okey olduğumda bu gerçekten hak mı oluyor bu imkan neden erkeğe verilmiş ve kadına verilmemiş onu anlamadım?

Çok eşlilik neden kadınlar için mümkün değil İslamda?
Cevapla