Sevdiklerim ve kendim dışında kimseyi milliyetim aynı diye umursamıyorum. Savaş olsa ilk ben kaçarım. Gerçi kaçabilsem şimdi de kaçarım :3

Milliyetçiyim
Değilim
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Sevdiklerim ve kendim dışında kimseyi milliyetim aynı diye umursamıyorum. Savaş olsa ilk ben kaçarım. Gerçi kaçabilsem şimdi de kaçarım :3

Ya aslında öyle olan çok kişi var. Ülkede savaş olmasa bile ülkeyi terk edip gitmek isteyen ve giden yüz binlerce kişi var. Ama başka ülkedeki insanlar özellikle de Suriyeliler savaştan kaçıp vatanlarını mecburen bırakıp bu ülkeye geldikleri için sürekli onları eleştiriyorlar. Sorsan kendileri çok vatansever, her ne olursa olsun vatanında kalmayı isteyen kişiler sanki. Şu anda Almanya'nın bile yarısı Türk. Acaba Almanlar da ülkelerindeki Türkleri mülteci olarak görüp rahatsız oluyorlar mıdır
Gitmek isteyenler var ama herkes Türkiye gibi yeterlilik seviyesine bakmadan kimseyi buyur etmiyor. Bir tek bizde her gelene eyvallah deniliyor, Savaş çok kötü bir şey evet ama herkes yaşadığı toprağı sonuna kadar savunmak zorunda, orada savaştan kaçıp burada Türk çocuklarını döven, kızlara o***pu gözüyle bakan bir milletin insanını ülkemde istemiyorum şahsen, 10 milyon kişinin hepsi mağdur değil. Ve bu arada Almanya'nın yarısı Türk değil hepi topu 3-5 milyon kişi var ve oradaki Türklerin çoğu 60 yıl öncesinden "Alman hükümeti ile Türk hükümetinin karşılıklı işçi alımı anlaşması" ile gittiğini unutmayalım. Mülteci olmak farklı bir şey, işçi olarak gitmek farklı bir şey. Belki birkaç tarih bilmez kibirli Alman oradakilere öyle bakabilir fakat mülteci ile işçi anlaşmasının farklarını iyi ayırt etmek lazım. Ayrıca sen git ben git ülkeyi hepten yabancılara bırakacağız :) başka bir yerde yabancı olarak hor görülmektense burada kendi ülkemin daha iyi bir yer olması için çalışırım çünkü bu vatan bizim.
Yalnız sana şunu söyleyeyim suriyelilerde de sağlam olmayan üç beş kişi vardır senin söylediğin tarzda olan. Ama bu ülkedeki insanlar o üç beş tanesinden daha fena, daha sapık, daha acımasız, daha merhametsiz kişiler. Biz her gün haberlerde bu milletin insanının rezilliklerini görüyoruz değil mi? Ama nedense hiç kimse suriyelilere gösterdiği tepkiyi bu ülkedekilere göstermiyor. İşin kötü tarafı da şu bak mesela sanalda kızlara bel altı şeyler atan, yazan kişiler de suriyelilere sapık diyor ama aslında kendileri sapık
Kendi adıma kimseye bel altı bir şey atmışlığım yok, omuzlarımın üzerindeki başımla hareket ediyorum çok şükür. Belli bir yaşım var zaten, ergen gibi davranmayı kendime yakıştıramam. Elbette iyinin de kötünün de milliyeti olmaz, ki ben bizimkiler melek yabancılar tukaka demedim lütfen konuyu saptırmayalım. Ben diyorum ki burada milliyetçiyim diye geçinenler öyle ilk fırsatta yurtdışına temelli gidenler değil bir kere burada onlara haksızlık etmeyin. İkincisi burada yabancıların işlediği suçlar haberlerde teşhir edilircesine "bir suç işlendi ve bunu da X milletten mülteci yaptı" diye servis edilmez. Yoksa bu ülkede yabancı düşmanlığı yaratır. Ama sosyal medyada görüyoruz ve her yerde (ne yazık ki) oranın yerlisinin yaptığından çok yabancının yaptığı dikkat çeker, bu ülkeye bunun için mi geldiniz denir. Türk çocuklarının kötülüğü Türk eğitim sisteminin kötülüğü, kolay yoldan para kazanmanın yüceltildiği, emeğin enayilik sayıldığı ve suçun cezasını bulmadığı (duruşmaya takım elbiseyle gelene indirim oluyor) bir hukuk sistemi olduğu sürece değişen bir şey olmaz. Benim rahatsız olduğum bu ülkede bizim gençlerimiz iş bulamazken yabancılara her türlü desteğin verilmesi, bizimkilere ağır vergiler yüklenirken yabancıların vergi vermemesi ve burada çok rahat yussuzce suç isleyebilmeleri. Ben Almanya'ya gitsem yüzsüzlük yapmadığım sürece orada rahatça bir şey yapmamam lazım, savaştan kaçan insanlar mağrur olur, fakat Almanya'da yaşayan bir Alman suç işliyorsa bu Alman eğitim, hukuk ve ahlâk sisteminin sorunudur. Yani bizimkiler melek değil ama konumuz da bu değil konu yabancıların her geçen gün artması.
Herkese içinde bulunduğu toplumu, doğduğu kendi ve sahip olduğu kültürü kabul etmeyebilir, benimsemeyebilir bunda sorun yok. Kendi çıkarları, çevresi ve bireysellikleri dışında hiçbir yere ve hiçbir şeye adiyeti olmayanlar bana sadece çok çıkarcı ve menfaat için her şeyi yapmaya hazır içi boş kişiler gibi geliyor. Günümüz insanı böyle ama yapacak bişey yok, gitmeniz sizin için de bizim için de bir kazanç olur :) büyük insanlar kalıp mücadele edenler ve bulunduğu topluma bir şey vermeye çabalayanlardır ama bunu da unutmayın, küçük insanlar küçük çıkarlarını korumak için her daim zora gelince kaçacak huzurlu liman alır. Güçlü bir karakterinkz yokmuş.
Cevap
4Cevap
Bir düşüncem yok kendi kararları
milliyetçi degilim fakat ulusalcı sayılırım. Bir şey düşünmüyorum. Bana göre doğru yoldalar.
Aman milliyetçilik mi kaldı ya, insan olmak önemli
Lokingrad'a güle güle...
bir düşüncem yok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?