Evlenirseniz nasıl bir düğün yapmayı düşünüyorsunuz?

Ben evlenirsem düğün yapmayı düşünmüyorum. Çünkü günah. Yani kız-erkek ayrı belki günah olmayabilir ama çalgı çengi çalıp oynamak kesinlikle günah. Yani Hazreti Muhammed'in düğün yaptığını, Hazreti Ebubekir'in de halay başı olduğunu düşünebiliyor musunuz? Kesinlikle hiçbiri düğün yapmadılar, ve en doğrusunu yaptılar.
Ayrıca, düğününde çalgı çengi çalıp oynamak isteyenlere de birkaç hadis hatırlatmak istiyorum ⬇️

☁️Resulullah (sav) buyurdu ki:
"Ümmetimden bazı topluluklar (te'vil yoluyla) zina etmeyi, ipekli elbise giymeyi, içki içmeyi ve çalgılı eğlenceleri helâl sayacaklardır… Bunun üzerine Allah dağı tepelerine indirerek bir kısmını helak edecek öbürlerini de Kıyamet gününe kadar maymun ve domuz suretlerine tebdil edecektir."

📕(Buhârî, Eşribe, 6; Ebu Davud, Libas, 6)

☁️Resulullah (sav) buyurdu ki:
"Ümmetimden bazıları başka isimler altında mutlaka içki içeceklerdir. Başuçlarında çalgılar çalınacak ve kadın sanatçılar şarkı, türkü söyleyecekler. Allah, onları yere batırsın, hepsini domuz ve maymun yapsın!"
📕(Nesaî, Eşribe 41; İbni Mace, Fiten, 22)

Bu sözleri bir deli söylemiyor, Allah'ın resulü söylüyor. Günaydın. Gerçi siz bazı Türkler, bu sözleri bir deli dese belki umursarsınız da, Allah'ın resulü deyince hiç umursamıyorsunuz. Çok üzücü. Türkiye'den gitmek istememdeki en büyük sebep de bu, maalesef çoğu Türkün kalbi mühürlenmiş. Onlar için kültür, dinden daha önemli. Kadın-erkek karışık çalgı çengi çalıp oynamak, helâk olmaktan başka bir şey değildir…

Evlenirseniz nasıl bir düğün yapmayı düşünüyorsunuz?
Cevapla