Cariyelikle ilgili ne düşünüyorsunuz?

Ben uzun süredir cariyeler mevzusunu araştırıyorum çünkü duydukça duyuyorum duydukça şaşırıyorum kendim diyanet de dahil olmak üzere güvenilir dini kaynaklara baktım ama kafam çok karıştı. Yani mesela cariyelerle nikahlarız ilişkide olunabiliyor. Onun rızası olmasına gerek olmadan sadece efendisinin kendi eşine sorarak onunla istese de istemese de birlikte olmasına izin var mesela. Bunun açıklaması olarak da cariyenin ganimet yani bir mal bir eşya gibi efendisine ait olduğu için yapması gerektiği yazıyor. Ama ya o kadının duyguları farklıysa? Ya sevdiği başka birisi varsa yaşı gençse efendisi yaşlıysa ve hoşnut olmuyorsa peki? İslamda bir insana neden hakkı sorulmasın o bir insan neticesinde. Ona ama kölesin demek nasıl olurda hoşgörülü bir hareket olur. Düşünsenize bir kadın savaşta ülkesinde duruyor. Nişanlısı, sevdiği öldürülüyor ve kadın alınıp bir kilim veya meyve gibi pazarda kendisine bir fiyat belirlenerek satılıyor ve hiç tanımadığı bir evde artık “her alanda” istese de istemese de hizmet etmek durumunda kalıyor. Hatta efendi ölse de özgür olamıyor cariye, tıpkı bir arsa ev gibi miras olarak kalıyor ailesine ve belki de bir ihtimal birliktelik yaşamak zorunda olduğu adamdan gerçekten hoşlanıyorsa bile o ölünce bir mal gibi sanki bir hayat kadını gibi artık başkasına o hizmeti vermek zorunda kalıyor. İslam bu ince detayları düşünmez mi? Bunun açıklaması ne buna hiçbir mantık akıl sor erdiremiyorum lütfen cevap verir misiniz?

Cariyelikle ilgili ne düşünüyorsunuz?
Cevapla