Hristiyanlıkta hangi mezhebi seçmeliyim?

Agnostik teistim ama Tanrının varlığını halen sorguluyorum ama tanrının var olduğunu da düşünüyorum.

Hristiyanlık meselesine gelince

Yuhanna 1:13 ; Onlar ne kandan, ne beden ne de insan isteğinden doğdular; tersine, Tanrı'dan doğdular. Kaynak: https://kutsalkitap.info.tr/?q=yu%201:%2013-19

Bu kısa alıntı, bir kişinin Hıristiyan olarak doğamayacağını ya da kendi çabalarıyla veya bir başkasının ona Hıristiyan olmasını söylemesi ya da onu Hıristiyan ilan etmesiyle Hıristiyan olamayacağını göstermektedir. Aslında diğer dinler için de öyle.

İslam'daki Tanrıyı büyüdükçe küçülen ve azap çektirmeye bayılan bir tanrı olduğunu düşünüyorum. Tevratı incelediğimde İslam dininin bir akrabası olduğuna kanaat getirdim. En eski anılarımdan biri, yıldızlarla dolu yaz gökyüzüne bakıp tüm yıldızları oraya Tanrı'nın koyduğunu düşünmemdir. Ateizm hiçbir zaman üstesinden gelmem gereken bir şey olmadı.

Sizce Hristiyanlık hakkında ne düşünüyorsunuz ve hangi mezhebi seçmeliyim? Katolik dışında.

Güncellemeler
+1 yıl
tahmin etmeliydim KS'dekilerin bağnaz ve IQ'sunun düşük olduğunu
Hristiyanlıkta hangi mezhebi seçmeliyim?
Cevapla