Eşime nasıl dogru düzgün ev işi yaptırabilirim?

Ikimizde çalışıyoruz ve bazi konularda eşimden destek istiyorum. Beni kırmıyor dedigimi cogunlukla yapıyor ama duzgun yapmiyor. Simdi diyebilirsiniz ki yapanini bulmussun cok sey istiyorsun ama öyle degil işte.

Mesela evi süpürür müsün ben toz alayim diyorum. Yaptigi işi yalap şap yapiyor. Yani guzelce yapmiyor. 15 dk harciyorsa harcadigi zamana yazık yani. Zaman harcıyor, iş yapiyormus gibi görünüyor öyle gösteriyor ama duzgun yapmiyor. Zaman harcıyor ama harcadigi zaman ve az da olsa harcadigi emek ve enerji boşa gidiyor. Yani adam akilli yap ama tam yap yani. Bunu istiyorum.

Mudahale etmiyorum boyle mi yapılır falan diye. Bu sefer restlesir hic yapmaz, begenmiyorsan sen yap der diye ses etmiyorum ya da ondan sonra ben supurmuyorum ki sen yapacaktin madem niye benden istedin der diye de sonrasinda da el atmiyorum.

Kendi yaptigi yarim yamalak iş kaliyor öylece. ama misafir gelecekse sıkıntı oluyor. Ilk zamanlar eşime yaptirdim misafir gelecekti gorevler verdim yapsin diye. Bende o ara yemek falan hazirliyorum aksama. Duzgun yapmamis, sonra yine ben yaptım, bana yine iş cikti. niye tekrar yapiyorsun ki dedi. Dedim misafirlikte bazi kadinlar acik arıyor. Toz kir, iyice kalmasin diye cift dikiş yapıyorum yoksa normalde senden sonra yapmıyorum biliyorsun deyip gecistirmeye çalıştım. Misafir gelecekse pek iş vermiyorum artik mesela. Yapsa da benim yapmam gerekiyor sonra cunku.

Yani bazi calisan kadinlar niye kendilerini yoruyorlar, iş vermiyolar eslerine diyordum ama erkekler oyle bir noktaya getiriyor ki tamam yapma, hicbir seye elini surme ben yaparim diyor insan.

Yani yaptigi işi before after yapsak aradaki farki anlamazsiniz oyle is yapiyor. Guya yapmis, yardim etmis oluyor. Bir sey de diyemiyorum dedigim gibi. Nasil dogru duzgun yapmasini saglayabilirim?

Eşime nasıl dogru düzgün ev işi yaptırabilirim?
Cevapla