Borç almak için imalarda bulunup her gün arayan arkadaşa ne yapmalı?

En yakın arkadaşımın durumu çok iyi. Benden de bir tık daha iyi.

Kendine 2 hafta önce, ortaya birikimini koyup bide üstüne 700k kredi çekip bir Jeep aldı. Bir şekilde her gün beni arıyor şimdi 'aman ben böyle bir şey yaptım, çılgınlığım geldi, maaşımın neredeyse hepsi 1 yıl boyunca krediye gidecek, bana maaşımdan geriye sadece 5k kalıyor, şimdi seçim dönemi olduğundan ekstra kredide vermiyorlar, ben ne yapacağım nasıl geçineceğim, zaten kiram bile 4.5k, 500tl ile nasıl geçineceğim 1 yıl, aşırı sıkışığım' diye diye beni arayıp duruyor. Farkındayım, benden 'aman dert etme ben destek olurum o zamana kadar' dememi beklediğini. Ama eeeee kardeşim Jeep almışsın durduk yere, hangi tarihte seçim olacağını ve bir süre kredi çekemeyeceğini bile bile.. Jeep araba almak ekstra level bir lüks. Almasaydın canım kardeşim, dostum, arkadaşım.. Ben sana destek olsam bile bana en erken 1 yıl sonra ödeyebilirsin borcu. O yüzden, onun o aramalarında falan, 'amaaan, dert ettiğin şeye bak Allah aldırdıysa ödettirirde, çok dara girersen arabayı satarsın borcunu ödersin bankalara' diyorum. Yanlış mı yapıyorum sizce?

Borç almak için imalarda bulunup her gün arayan arkadaşa ne yapmalı?
Cevapla