eski nişanlımla yarı yarıya ödedik ayakkabıyı yani ona aldırmadım, yine de biz aldık geri vermelisin her şeyi diyorlar.
asla büyük kutlama istemedim, zorla büyük nişan yaptırdılar.
gösterişten kaçınırım hep karşı tarafı düşünerek adim attım. kimseyi maddi manevi zora sokmak istemedim.
borç aldım 5.000€ Nisan yaptım, simdi aldıkları 600€luk altınları geri istiyorlar. bende ona 600€luk saat ve kolye almıştım, ayni hesaba gelmiyor mu?
madem öyle sizde benim 5.000€mu geri verin dedim, o kadar harcama yapmadın diyorlar.
bütün ödemeleri yazmıştım kenara, her şey ortada. bunlar niye böyle acımasız ya?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Ne kendinden ne karşı taraftan bir şey geçmesin. Dinen ya da hukuken öyle bir zorunluluk yoktur. Vicdanen sana kalmış. Bir de şu açıdan bak. Bir ortak iş kuruyorsun her şey güzel. Ortak borçlanıyorsun, harcıyorsun amaç iş tutsun diye. Yiyorsun, içiyorsun hiçbir sıkıntı yok. Sonra işler bozuluyor. Batıyorsun. Ortağın başta koyduğu sermayeyi tastamam istiyor. E senin koydukların ne olacak ayrıca kalan borçlar? Karşı taraf bunu anlamıyor ve illa istiyor ne yaparsın?
Burada 2 kişi evlenecek yuva kuracak diye belli birtakım harcamalar yapılmış. Mutlu olsunlar diye. Ama iş bozulmuş. Şimdi karşı taraf verdiklerini geri istiyor. Senin yaptığın harcama ve masrafların hariç geri kalanını ver gitsin. Ama kendinden de feragat etme. Senin aldıklarını o geri veriyorsa sen de onların aldıklarını geri ver. Ne eksik ne fazla.2 defa evlenmiş, 9 sene mahkeme görmüş ve nafaka ödemiş, düğünde dünya kadar para harcamış ve hepsini kadına bırakmış üstüne üstelik taktığım altınları da mahkeme zoruyla geri ödeyen biri olarak söylüyorum. Kız tarafı harcama 1000 tl ise benimki 50 bin tl idi. O kadar söylüyorum. Kendine pay çıkar.bir şey olmuyorsa ya senin için hayırlı değildir, ya da daha iyisi olacaktır.
05 Yorumla
Soran+1 yılAbicim mevzu benim harcadiklarimi görmüyorlar. Faturalar bile duruyorken parami geri vermemek icin ‚sen o kadar harcama yapmadin‘ diyolar. Üstüne üstelik yüzsüzlük yapip üc kurusluk altinlari istiyolar. Ben harcamisim 5000€ onlar 600€ altin istiyor. Vermicem. hem maddi hemde manevi anlamda yiprandigima saysinlar. Hastanelik oldum. Psikolojik tedaviye basladim, altinlarla seanslari öderim. Kimsenin bunu yasatmaya hakki yoktu. Tek kurus verecek degilim asil onlar versin
Soran+1 yılIs yerinde en azindan kazandigim belli, az da olsa sükür. yalan dolanla insan kandirmaya gerek yok. Patronum su kadar maas vericem diyor, kabul edip giriyorsun. Evlilik ve gelecek vaatlerinde bulunmuyor. Cok sacma bi karsilastirma
Soran+1 yılNe alaka? Dogma büyüme almanyadayim maalesef (!) türk kültürü pesimi birakmiyor. Bu sebepten dolayi yabanciyla evlenmeyi düsünüyorum
En İyi Cevaplar
Avukata başvur. Nişan da evlilik gibi hukukun konularından biri, mal mülk kavgasını en iyi avukatla çözersiniz.
Ama ayakkabıları istemeleri saçma yani. Ne yapacak kendi mi giyecek ayakkabıları :D
00 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılNişanı zaten kız tarafı yapar bozulunca evlilik niyetiyle alındığı için hediyeler karşılıklı geri verilir kanunen boşanınca altınlar kadının ama nişan bozulunca değil
02 Yorumla
Soran+1 yılNisani da evlilik veya yuva kurma niyetiyle yapmistim
Cevap sahibi+1 yılDoğrudur da nikah gibi resmi olmadığı için herhalde
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
43
Cevap
32Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,2b cevap paylaştı.
u +1 yılVermek zorunda değilsiniz
00 Yorumla
+1 yılBenim ablamında nişanı bozulduğunda kadın aldıklarını meğersem yazıyormuş liste çıkartıp kontrol etmiş ablam gilin gözünün önünde m ikroplar ne olacak. 😒
Aman boş ver verilmiş sadakan varmış sen kurtulduğuna sevin böyleleriyle hayatın gideceğine paran gitsin daha iyi yani iyi ki nişanlıyken bozulmuş evli olup ayrılsaydın sana evliyken ettikleri masrafların listesini çıkartabilirlerdi 🤭
Zararın neresinden dönersen kârdır.
38 Yorumla
Soran+1 yılUmarim ablanda Nisan atmistir cünkü böyleleriyle ömür gecmez
- +1 yıl
Evet attı, kader ortagısınız böylelerinden kurtulduğnuz için bir keyif kahvesi içmelisiniz 🙂☕ yanına şekerde ben vereyim 🍬
Soran+1 yılTesekkür ederim canim🌻
- +1 yıl
Rica ederim balım 🌻
Soran+1 yılAblanin nisani bozuldugunda ailen nasil tepki verdi?
- +1 yıl
Ya tabi ki kimse böyle olsun istemezdi ama annem sevindi çunkü böylesi cimri gereksizlerden yakayı sıyırdığı için.
Soran+1 yılBenim sucum olmadigina annemi nasil ikna ederim? Anlattim konustum herseyi, bi iliskiyi yürütemedin kapinin önüne koydular seni demeye basladi :/
- +1 yıl
Yapacak birşeyin yok maalesef 🥀 artık sana bunu her kavgada önüne getirecekler ayrı eve çıkma imkanın varsa çıkmalısın.
ne kadar iğrenç insanlarmış kurtulmuşsun bi de bunlarla bi ömür geçirdiğini düşün.. onlar sana sadaka verdik diyolarsa sen de ben sadaka dağıtıcak değilim siz benim paralı verin de sırf parayı almak için aşağılamıslar, bu arada yazmıssın hak da geçmez vermek zorunda değilsin
23 Yorumla
Soran+1 yılCok sükür cok gec olmadan kurtuldum ama hak gecicek diye korkuyorum. Madem öyle o zaman Nisana harcadigim parami geri verin dedim, iftira üzerine iftira attilar. Kendi ailem bile beni sucluyor cok caresiz durumdayim
Soran+1 yılTesekkür ederim umarim öyle olur 🌻🙏🏼 birde ettiklerini cektigini görseydim..
Çok çirkin muhabbetler. Açıkçası ben bir nişan atsam çöplerini bile kabul etmem. Takıları falan verirdim. Ama hukuken size hediye olarak alınanları takılar da dahil vermeme hakkına sahipsiniz. Boş konuşmasın yani..
215 Yorumla
Soran+1 yıl2000€ taki takildi ve yarisini gönderdim hak gecmesin diye. Hala baska seyleride istiyorlar. Dinen ve hukuken vermek zorundaymisim diyor annesi, kafaya koydum vermicem. Borc harc edip 5000€luk harcama yaptim sirf onlarin gönlü olsun diye. onlarda benim parami versin dedim inkar ediyolar, ben harcama yapmamisim
Soran+1 yılEminsin dimi? Sonradan basima bela olmasinlar ben pek anlamam avukat mahkeme islerinden
- +1 yıl
Ayrıca buna benzer bir olay başımızdan geçti. Bizim gözümüzde takılar yoktu direkt istenmeden verdik ama bir avukat tanıdığımız neden verdiniz diye kızmıştı. Vermeme hakkına sahipsin ama dediğim gibi biraz ugraştirir. Psikolojik olarak kaldiramazsan direkt ver derim. Sonuçta sürekli yüz yüze gelmen gerekebilir.
Soran+1 yılSende mi avukatsin? Mevzu altinlar degil, mevzu beni maddi manevi yiprattilar. Hastanelik oldum ve umrunda bile degildi. Psikolojik tedaviye basladim ve 5000€ya karsilik altinlari geri vermicem. Mevzu bana iftira atmalari, onca screenlere faturalara ragmen hala o kadar harcamadin diye yüzsüzlük yapiyolar. Sonuna kadar savasirim ama ugrasmaya deger insan degiller
- +1 yıl
Hayır değilim sadece ablam da aynı mevzuyu yaşadı. Zor bir süreç gerçekten nişan atıldıktan sonra insan ismini bile duymaya tahammül edemiyor. Çok haklısın. İstersen bir avukata danış ve emin ol. Burada sağlıklı bilgi alman imkansız. Yerinde olsam raporlarımla birlikte psikolojini de kötü etkiledikleri için tazminat davası açardım. Ama işte yine aynı yere geliyor değer mi? Çünkü çok daha fazla yıpratır. Karar senin. Hakkında hayırlısı olsun🌺🌿
Soran+1 yılEvet kafam hicbir sey almiyor sadece uyuyasim var. Ugrasmasina ugrasirim ama onca borc üstüne bide avukat masraflarini karsilayamam diye korkuyorum. Umarim ablan daha saglikli biriyle tanisip yoluna bakmistir🙏🏼
Soran+1 yılNe güzel mutlulugu daim olsun🌻, biriyle tanisip yine ayni seyle karsilasmaktan korkuyorum cünkü ayrilana kadar bunlar gercek yüzünü göstermedi. Hep sinsi sinsi yaptilar yine öyle olcak diye ödüm kopuyor. Onu gectim annem bi iliskiyi yürütmedin diye de üstüme geliyor inanilmaz caresizim
- +1 yıl
Amin🌼🌼
Emin ol ablam için de hiç kolay değildi. 5 yıl hayatina korkudan kimseyi almadi. Doğru kişi karşına çıkınca o hissettigin tereddüt bile olmayacak emin ol.. tabi bir de ablamla birlikte biz de aynı psikolojideydik. Ablamın en büyük şansı annem ve babam. Çok destek oldular. Ablam ayrilmakta tereddüt etse de babam ve annem bıraksın peşini diye sürekli nasihatler ederdi. Sonuçta en hayırlısı oldu. Annenizden yana şanssız olmanıza üzüldüm ama en dogrusunu yapmışsınız. Daha nişan döneminde pirana gibi davranan aileden evlenince farklı bir davranış beklemek imkansız...
Soran+1 yılEski nisanlimla emindim yani sanki hic ayrilmicakmisiz gibiydi, nasibim oydu zannediyordum. Cok agirmis, nasibin zannettigin seyin imtihan cikmasi..
babamda bana destek oluyor (aglarken vs) ama dün annemle konusmalarina denk geldim ve bu gidisle kocaya gidemez bu kimse istemez kapiya koylarlar dediklerini duydum. Icimdeki aciyi tarif edemem, bagrima oturdu sanki.- +1 yıl
Evet acı gerçekten.
Aileler bazen çok geri kafalı olabiliyor. Yaşları nedeniyle eskiden olan fikirlere göre düşünüyorlar. Ama öyle değil gerçekten. Onların bu yorumu seni üzmesin. Ablam nişan attıktan bir hafta sonra bile isteyeni olmuştu. Bu devirde evde kalma mi olur. Evet eskiden nişan atan istenmezmiş ama artık bu düşünce yok gerçekten...
Seni üzen aslında bir yabancinin degilde anne ve babanın bunları söylemesi. Bence bu konudaki üzüntünü onlarla paylaş ki için rahatlasın. Ve tek nişan atan sen değilsin. Bunlar sadece senin başına gelmiyor yalnız olmadığını hatırla. Toplumsal baskılara karşı dik dur. 💞🌺
Soran+1 yılYorumun benim icin cok kiymetli, cok tesekkür ederim. ailem olmasa bile baskasinin beni anladigini bilmek hissetmek cok güzel..🌸
Cok denedim icimi actim, korkularimi kirildigim seyleri paylastim ama anlamiyorlar. Herkesi kendi haline biraktim artik kendim icin yasamayi istiyorum
Ver ayakkabıyı. İhtiyacı var demekki. Fakire yardım sevaptır. :P
İyi günlerde kullan, demeyi de unutma. Hatta sosyal medyaya hikaye olarak koy. :D
Başının gözünün sadakası olsun.
32 Yorumla
Soran+1 yılYok abicim onlarin bana ettigi hediyeler sadakaymis annesi öyle söyledi
Aile & Toplum konusunda 551 cevap paylaştı. Sebep sonuç ilişkisine bakmak lazım. Nisan neden bozuldu.. eğer senden kaynaklı ciddi bir sorun varsa sırf eziyet olsun diye isterler. Fakat hata onlardaysa sırf şeref yoklugundan isterler..
24 Yorumla
Soran+1 yılAbi 2 ay nisanliydik ve 3 kere yüzük atti, hepsi bos sebeplerden dolayi
Soran+1 yılBir insan nasil bu kadar gurursuz ve cirkef olabilir anlamiyorum aklim almiyor yaa. Arkadslarim biliyor durumu yardimci oluruz dediler
+1 yılZamanımda ben vermiştim ayrıca sana takılan kadar ederleri yoktu üzücü oluyor böyle şeyler kendini üzmemeye çalış hiç bir şey senden önce gelmez bu hayatta
sen harcadığın parayı geri alırsan ver bence ayrıca ayakkabınında tekini ver utansınlar azıcık ayakkabı nedir ya pes gerçekten pes212 Yorumla
Soran+1 yılBenim harcadigimi verseler kesinlikle geri veririm altinlari ama hersey onlarin olsun istiyolar ve inan 600€ burada hic diyebilirim. Bir resat birde ince bi künye yani
- +1 yıl
O zaman şöylede yapabilirsin harcadığını altınların içinden sen al gerisini ver
Bak geride vermeye bilirsin sen karar ver benim şuanki aklım olsa geri vermezdim katiyen 😂hepsini satar yerdim gezer tozardım
çokta iyi niyetli olmamak lazım ben hep iyi niyetli oldum ama inan hiç bir faydası yok herşeyin fazlası gerçekten zarar
Soran+1 yılYok ben kafaya taktim, kesinlikle geri vermicem. Benim ögrenci oldugumu biliyolar eziyet olsun diye yapiyolar, madem öyle alin sizdede böyle. Dedigin gibi simdiye kadar hep iyi niyetli yaklastim bisey elde edemedim. Eşege altin semerde taksan esek esektir
- +1 yıl
Canını yakmak İçin yapıyorlar belliki hiçbir ehemmiyeti yok Altın para pul ne ya kaşıkçı elması taksalar bize bir sen bir ben eder mi salla
- +1 yıl
Bişey merak ettim neden atıldı nişan?
Soran+1 yıl2 ay nisanlilik sürecinde 3 kere ufak sebeplerden dolayi yüzük atti. Defalarca söyledim bu cocuk oyuncagi degil söz verdik birbirimize diye hic orali olmadi. Yok iste Arada kaliyorum severek ayriliyorum sensiz yapamiyorum diyip 2-3 saat sonra ailesinin doldurusuna uyup ayrildi. Son kez görüselim dedim gelmedi. Hakkim helal degil
- +1 yıl
Adam daha birey olamamış sana bugün sahip çıkmıyorsa yarında çıkmaz ailesinin lafı ile hareket edenden hayır gelmez (ben seviyorum deyip sana sahipte çıkabilirdi ) isabet olmuş ayrılmanız
- +1 yıl
Ailesine maddi anlamda bağımlı mı? ya da ailesi seninkinin kazandığından nemalanıyor mu?
Soran+1 yılEvet ben bunu cok gec ögrendim, maasi annesinin bankasina bagliymis. Söylemedi bana, sürekli her ay eksilerdeydi bende sasiriyodum harcamasi yok niye ekside diye
Soran+1 yılAilesi istiyoduki ogullari gibi benide parmagina dolamak, baktilar bu kizi kandiramiyoruz bu sefer ogullarini doldurdular bana karsi
- +1 yıl
Bunlar turşusunu kurar oğullarının acı ama gerçek bu bağımsızlığını ilan edememiş bir adam ile olmazdı Allah’ın sevgili kuluymuşsun gerçekten
Soran+1 yılEvet öyle, sükrediyorum ama aci bi sürec beni bekliyor cünkü gercekten cok seviyordum. Onunda duygulari ayni zannediyordum, oysa sadece laftaymis
+1 yılTek onlar harcama yapmış olsa tamam hakları ister derdim siz erkek tarafı diye canını çıkartmamissiniz onlar senden istiyorsa sende onlardan istiyeceksin aynı şekilde arkadaşım asıl istemezsen senin hakkın onlara geçecek bence kesinlikle karşılıklı versinler madem rezil insanlar..
224 Yorumla
Soran+1 yılNe ona nede ailesine maddi anlamda yük olmadim, cikolatali kiz isteme tepsisini bile kendim yaptim (halbuki erkek tarafi mecbur almasi lazim kiz istemeye gelirken diye biliyorum).
Madem öyle sizde benim ödediklerimi geri verin dedim, öyle bi harcama yapmamisim diyo annesi cok biliyor cünkü- +1 yıl
Sem yanlışlıkla annesiyle nisanlanmissin sanieim canim sende anneni konuştur sen düşme o kadının seviyesine
Soran+1 yılAnnem beni kimse kötü bilmesin diye sesini cikarmiyor. Isine gelirse konusur. Şu an kendi ailem bile beni sucluyor diyebilirim
- +1 yıl
Ayrıca çiçek cikolatayi tabiki erkek alır yüzük takilirkenki tüm masraflar erkek tarafına eğer Nisan yapmak için salon tutulursa sadece salon parasını kiz tarafı öder bizim yörede tabu degisikse sizin orası bilmemem de siz ortak harcama yapmissiniz kesinlikle borçlu ayrılma bu işten sende al hakkın olani
Soran+1 yılNisani kiz yapiyor diye bana yüklediler herseyi. Ben ögrenciyim babamin durumuda pek iyi sayilmaz. Onlar istedi kadin hic sormadi bile nasil bi Nisan istiyosunuz vs. Kizinin dügünü coronaya denk gelmis oynayamamis icinde kalmis o yüzden zorla salon tutturdular. Yok pasta yok fotografci organizasyon sirketi cok pahalliya patladi
Ben evde samimi bi sekilde kimseye yük olmadan yüzükler takilsin istemistim- +1 yıl
Hayatim seviyomuydunuz birbirinizi daha öğrenciyken niye girdin bu yükün altına kuzum okulun bitene kadar bekleseydin bari
- +1 yıl
Ne diye suçluyorlar seji
Soran+1 yılGelde anneme söyle.. yok el konusurmus yok ayipmis yok nikah yokmus apar topar nisanladilar bizi. Seviyordum evet ama sinavlarimin bitmesini bekliyodum
Soran+1 yılBen istemisim biran önce nisanlanmayi, halbuki yalvardim anneme acele etmeyin diye. Sanki dag basindayiz
- +1 yıl
Ah kuzum ya madem istiyodunuz birbirinizi bi erkek sevdigi kızın bu kadar zor durumda kalmasına nasıl göz yumar bizde okul biter bitmez evlendik hala borç ödüyoruz da hep arkamdaydi eşim kötü oldum şimdi sen böyle diyince kesinlikle hakkını arayalım bende her türlü yardımcı olurum sana
Soran+1 yılYa yerimm duygulandim🥺 cok tesekkür ederim Allah razi olsun cok incesin.. umarim esin her daim arkanda dimdik durur. Birbirinizin kiymetini bilin. Benimki demekki gercekten sevmemis ilk firsatta elimi birakti, yoksa beni bu duruma sokmazdi
- +1 yıl
Tabiki gercekyen sevmiyormuş ablacım güzelliğin ve iyiliğini gorunce evlenilecek kız diye yapıştı muhtemelen sana sen cokk daha iyilerine layıksın.. çok şükür biz de çok bekledik ama hiç üzmedi beni üstelik borçlarida asla senin benim borcum olarak ayirmamisti hepsi kendisi ustlenmisti ben de calisincw beraber ödedik gerçek seven karşısındaki kadına kıyamaz borç her halükarda ödenir hayatını kurtardigina bak sen
Soran+1 yılOkurken adam gibi adam canlandi gözümde. Demekki saglikli ve sevgi dolu iliski böyleymis.. masAllah. Huzurunuz daim olsun🌻 umarim bende iyi biriyle o
Soran+1 yılOlurum*
- +1 yıl
Allah kalbine göre verir canim hiç üzme kendini bu arada hangi bölümü okuyordun iş konusunda yardımcı olalım sana elimizden gelirse
Soran+1 yılMimarlik okuyorum, yani sira kozmetik sirketinde calisiyorum borclar bitince kendi alanimda is bakicam insallah
- +1 yıl
Ooo tamam sen açıkta kalmazsın biz sayisalcilar sansliyizdir unutmaaa bir kıymet bilmeyen erkek için üzülmeye değmez
Soran+1 yılTerk edildigime üzülmüyorum, saf ve temiz sevmistim yani böyle bi sevginin yanlis birine harcanmasina üzülüyorum. Onca emek vardi.. diger türlü seviniyorum tabi vardir Allahin bildigi. Sen ne is yapiyorsun?
- +1 yıl
Bende hemsireyim de şu an doğum iznindeyim🥰 merak etme doğru kişiyi bulunca gelir tekrar hislerim
Soran+1 yılAyy cok sevindim senin adina🌻 eminim cok iyi anne olucaksin ne sansli evlat
- +1 yıl
Teşekkür ederim kuzum doğru oğlumuz kırkı bile çıktı ama. ben hala korkuyorum annelikten
Soran+1 yılKorkma, korkunca basa geliyormus. Korkma sakin🫶🏼
- +1 yıl
Sağ ol canim konuşmak istersen istek at bana her zaman burdayim🥰
Soran+1 yılCook sagol🌸
- Aile & Toplum konusunda 4,7b cevap paylaştı.
+1 yılNişan bozulunca alınanlar geri verilir.
Ancak siz de haksız yere nişan bozuldu ise tazminat isteyebilirsiniz.
Aldıklarınızın faturaları, kredi kartı ekstrelerini ayarlayın. Sizin harcadıklarınızı ödemezse siz de ödemeyin. Bir protokol ile karşılıklı alınan verilenler denkleştirilebilir ve ödemeler sağlanabilir. Bu tarz bi iş yapmıştım zamanında
11 Yorumla
Soran+1 yılAbla hersey duruyor, tüm ödemelerim faturalar vs. Kendi ailem bile beni sucluyor, hepsine bütün screenleri ödemeleri fatura ne varsa gösterdim. Hala gurursuz gibi inkar ediyolar o kadar harcama yapmamisim diyor annesi
Öncelikle geri istemeleri saçma sonuçta bunlar hediye olarak sana verilen şeyler ben olsam helal ederdim. Ama bende kendimi düşünüp geri verirdim, alsınlar başlarına çalsınlar yani. Zaten ayrıldıktan sonra bide onların aldıklarını giymek pek hoş olmazdı zaten yani benim açımdan diyelim ben olsam giyip çıkamazdım.
11 Yorumla
Soran+1 yılBende kalicak diyince, Bana sadaka olarak vermisler annesi öyle söyledi. Onlarin aldiklarini giymicem elbette, sayelerinde Psikolojik tedaviye basladim ve onun masraflarini ödemeyi düsünüyorum. Sence hak gecer mi?
Ne kadar şanslısın böyle insanlardan kurtulduğun için. Bence gurursuzca bir davranış bu
38 Yorumla
Soran+1 yılBen artik istiyorum ki, cümle alem bilsin bunlarin nasil cirkef olduklarini ama herkese kendilerini magdur gösteriyolar
Soran+1 yılHicbir sey olmamis gibi yasiyolar ama?
Soran+1 yılBana yasattiklari yanlarina kar kalmasin istiyorum
Soran+1 yılValla görmedigim süre, instada kari kiz pesinde olan birinin kötü oldugunu zannetmiyorum. Hemde ayrilir ayrilmaz
+1 yılverme sende..
zorunda değilsin
kendileri de senin aldıklarını versinler
ne saçma durum26 Yorumla
Soran+1 yılIste vermiyolar, onlar istiyoki hersey bizim olsun
- +1 yıl
verme..
Soran+1 yılDinen hak gecmez dimi? Takiyi yari yari yapip gönderdim zaten. Bunlar yaptiklariyla hic cezalanmicak mi
- +1 yıl
öteki dünyada kim haklı kim haksız ortaya çıkar merak etmeyin
Soran+1 yılBu dünyada da görmek istiyorum. Hayatimda Ilk defa birinin kötü olmasini diliyorum. Yaptiklari yanlarina kar kalmasin, beni suclamasinlar istiyorum
- +1 yıl
umarım ettiğin ah karşılığını bulur diyeyim o halde..
+1 yılkarakterlerini belli etmişler. okurken ben utandım.
217 Yorumla
Soran+1 yılPeki onlarda benim icin ayni seyi diyolarsa? Asla hatalarini kabul etmiyolar
- +1 yıl
onların düşüncesi umrunda olmasın. zihniyetleri belli istedikleri kadar arkandan şerefsiz desinler. istersen en ufak hakları üstünde kalmasın haklı olsan da ayakkabıyı ver onların ayıbı olsun.
Soran+1 yılYaptiklari yanlarina kar kalir mi sence
- +1 yıl
kalmaz zaten mantıklı aklı başında hiçbir kadın birlikte olmaz bu zihniyetle yani yaptıklarının bedelini öderler.
Soran+1 yılGörmek istiyorum ya, bir kere olsun bana bunlari yasatanlarin kötü hale düstüklerini görmek istiyorum. Bunu söylicek biri degildim beni ne hale düsürdüler yas
- +1 yıl
görmenize bile gerek yok. bu kişi elbet bir başkasıyla olmak isteyecek. 😁 ve bu zihniyeti yüzünden canını okurlar merak etmeyin 🙏🏻
Soran+1 yılGercekten görmek istiyorum veya haberi gelsin istiyorum, cünkü cok cektirdiler. sucsuz oldugumu Allah bana göstersin istiyorum. temiz ve cok saf sevmistim hicbir sekilde zora sokmadim ne onu nede ailesini. Şu an kendi ailem bile beni sucluyor
- +1 yıl
canını sıkma yüzlerini erken görüp kurtulmuşsun bak güzel iyi niyetli bir insana da benziyorsun elbet ettiğini bulur sen de hakkettiğini bulursun canını sıkma herkes hakkettiğini bulur bu dünyada 🙏🏻
- +1 yıl
birkaç sene sonra görürsün zaten merak etme ettiğini bulduğunu
Soran+1 yılAllahin adaletinden süphem yok, mutlaka dedigin gibi ettigini bulur ama haberin gelip gelmemesi konusunda emin degilim. Ortak arkadasimiz yok. Anca o zaman icim rahat edecek, sucsuzlugim kanitlanmis olucak
- +1 yıl
suçsuzluğun zaten kanıtlanmış? bunun için görmene gerek varki 🙂
Soran+1 yılNasil kanitlanmis yani? Kendi ailem bile beni sucluyor
- +1 yıl
o ailenizin sorunu sizin bilmeniz yeterli. ben şahsen bana inanmayan bir aileye ailem demezdim.
Soran+1 yılZaten borclarimi bitirip maddi anlamda toparlayinca kendi evime cikicam. Kendi ailemi kendi hallerine biraktim sadce daha fazla suclanmak istemiyorum. Kendim icin yasamak istiyorum sadece
- +1 yıl
güzel bir düşünce umarım başarılı olursunuz 🤜🏻🤛🏻
Soran+1 yılUmarim, cok tesekkür ederim Allah razi olsun🙏🏼
- +1 yıl
estağfurullah 🙏🏻
Ortak alsınlar ortak sayılır onlar sende kalmalı. Erkek arkadaşının senin topuklu ayakkabılarını giyecek hali yok. Olmadı sat kendine başka biri eşy al.
20 Yorumla
+1 yılNeyden bozulduğunu bilmiyorum sadakatsizlik ya da kandırılma gibi sebepse dava açabilirsin verdiklerini alırsın hatta üstüne tazminat bile alırsın ama suçsuz taraf sen olman kaydıyla
22 Yorumla
Soran+1 yıl2 ay nisanliydik ve 3 kere yüzük atti hepsi bos sebeplerden dolayi. Öyle sadakatsizlik yoktu
- +1 yıl
Olsun yine dava açabilirsin 3 kere yüzük attı o da sadakatsizlik değil mi parmağa yüzük takıldı mi yola bakılır 3 kere yüzük takılıp çıkarilmaz. Nisan demek söz vermek demek çocuk oyuncağı değil
Bunlar hediye geri vermek zorunda değilsin. Sonuçta sende psikolojik olarak yıprandın. Onların da zararları olması lazım ki adil olsun.
20 Yorumla
+1 yılAllah kurtarmış seni. Şükret. Ya öyle bir insanla evlenseydin...
20 YorumlaYarı yarıya ödenen bir şeyin nesini geri istiyorlar anlamak mümkün değil ayrıca çok ayıp bir davranış
22 Yorumla
Soran+1 yılOnlarin gözünde hep ben ayiplandim. Diken üstündeydim her an herseyim ayiplanicak diye. Asla kendi yedigi haltlari görmüyolar ve yaptiklari yanlarina kalicak diye üzülüyorum
Benim kuzenimde öyle yaptılar ama o evliydi boşandı dedilerki sana aldımızı herşeyi geri ver dedi iç çamaşırına kadar
15 Yorumla
Soran+1 yılInanmiyorum ya, peki verdi mi?
Soran+1 yılBendede hersey geri istendi, soruyu genel olarak yazdim ama hepsini istediler. Acikcasi vermeyi de düsünmüyorum sonucta bende 5k euro harcadim. Bi kere damat bohcasi 1000€ tuttu
Gizli Üye(30-35)+1 yılNişanı bozan taraf sensen vermelisin.
Karşı tarafsa takıları vs isteme hakkın var ama seni ekstra borca soktukları içim karşılamalılar…
20 Yorumla
+1 yılVerme sakın hatta dava aç Avukat tut '' Cevreme rezil oldum kücük düştüm. nişanı attılar de'' gör bak en az 50bin para alırsın.
03 Yorumla
Soran+1 yılCiddi misin? Ben almanyadayim öyle bi kanun var mı bilmiyorum
- +1 yıl
TR de aldılarsa avrupada donunu bile alabilirler. arastırın işin pesini bırakmayın
Soran+1 yılEvet trde altin daha ucuza geliyor diye babasi İstanbul'a gidip almisti
- Aile & Toplum konusunda 371 cevap paylaştı.
+1 yılAyakkabıyı vermek zorunda değilsin sonuçta yarı yarıya alınmış
17 Yorumla- +1 yıl
Bu arada yol yakınken kurtulmuşsun ne biçim insan olduklarını daha iyi anlamissindir
Soran+1 yılEvet verilmis sadakam varmis ama iftira atmalari ve bütün sucu bana yüklemeleri cok agirima gitti. Allah bunlardan cikarir mi
- +1 yıl
Çıkarır kuzum üzülme sen kurtulduğunu sevin dua et ayakkabiyida verme
Soran+1 yılÜzerimde haklari kalir mi?
- +1 yıl
Kalmaz olan sana olmuş zaten
Soran+1 yılSana olmus derken? Tam anlayamadim canim
- +1 yıl
Canım yani üzülen sen olmussun senin hakkın onlarda kalır asıl endiselenme rahat tut içini
+1 yılAltın ve takı hariç istenilmez bencə, hediyedir.
10 YorumlaBen verirdim. Napcam onun eşyalarına mı kaldım.
10 YorumlaKendin aldıklarını verme sakn onlar ne aldysa ver gtsn
10 YorumlaAyakkabı dobra külot istemez kimse ama takılanlar kız tarafı
10 Yorumla
+1 yılNiye yazılmıştı bunlar peki onu anlayamadım
10 Yorumla
+1 yılKarşı tarafı paçozluğu ile başbaşa bırak
22 Yorumla
Soran+1 yılAsla kendilerine toz kondurmuyolar hataymis yanlismis asla kabul etmiyolar
- +1 yıl
İşte bu senin umrunda olmamalı sen önüne bakmalısın
Aile & Toplum konusunda 2b cevap paylaştı. Söz, nişan, düğün tarzı işlerin hepsi yeterince saçma zaten.
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılıyyyy nasıl insanlarlar muhattap olmuşsun boş ver ya ben çirkeflik yapardım
11 Yorumla
Soran+1 yılNasil cirkeflik
+1 yılBende isterim bu normal bişey sende kalması sana onu hatırlatmicak mı hatta çevremde nişan bozan kişilere kız tarafı damat istemesede veriyo bence ver ihtiyacın mı var
13 Yorumla
Soran+1 yılPeki benim zorla ve istemeden harcanan 5000€ ne olucak? Tabiki ihtiyacim var borca girdim onlar göbek atsin diye. Tedaviye de basladim, kim ödeyecek bütün bunlari?
- +1 yıl
Ben bütün masrafları damat karşiladı diye anladim. Normalde damat tarafı butun harcamayi yapar ama sana 5000 € harcattiysalar neye verdiysen onu talep edebilirsin bunda sıkıntı olmaz
Soran+1 yılHayir ne karsilamasi, bi istemesini biliyorlar. Su cikolatali kiz isteme tepsi varya, onu bile kendim yaptim almadiklari icin. Ögrenciyim mecbur borca girdim. Nisani kiz yapiyo diye üstlenmediler (ki böyle bisey beklemedim). Siz altin istiyosaniz bende Harcadigim parayi geri istiyorum dedim, kabul etmediler
Hayır hiçbir şey vermek zorunda değilsin. Hediye onlar
20 Yorumla
+1 yıldoğru demişsin. olan olmuş. hesaplar denkse vermeye gerek yok.
20 Yorumla
+1 yılNe kadar ayıp ya verme bence inadına ya da onların aldıklarını ver sadece
20 YorumlaOna deki hepsini geri al ben senden bişey istemiyorum büyüklük bende kalsın de bak bakalım istiyormu eski nişanlıma aynısını yaptım aldı sonrasında geri yollamış bende hepsini attım
10 Yorumla
+1 yılAslın bu durumda sendede hata var ama bu soruny kökten aşman yine senin elinde olan bir durum ve çok kolay
11 Yorumla
Soran+1 yılNasil yani
Gizli Üye(25-29)+1 yılHayır vermek zorunda değilsin v
213 Yorumla
Soran+1 yılDinen vermek zorundasin diyor annesi, benim bildigim karsi taraf bozarsa talep etme haklari yok
Cevap sahibi+1 yılOnlar mı bozdu
Cevap sahibi+1 yılDinende öyle bir şey yok sen bozsan dahi hiçbir şey vermek zorunda değilsin bu tamamen senin istediğine bağlıdır
Soran+1 yıl2 ay nisanliydik ve 3 kere yüzük atti
Cevap sahibi+1 yılO zaman hiç bir şey verme muhatap bile olma. sırf bunu yaptığı için verme bir şey hak ediyorlar bunu çünkü yoksa sen ne yapacan onların verdiklerine kalmadın at gerekirse hepsini ama verme
Soran+1 yılHaklari kalmaz dimi üstümde?
Cevap sahibi+1 yılYok ya ne hakkı onlar senin hakkın üç kere nişanı atmışlar bide senin onlarda hakkın var asıl. eşya altın bu tür şeyler kadının hakkıdır tamam evlenmemişsin daha ama nişanlılık ta da alınan her şey senin hakkın
Soran+1 yılBana sadaka olarak alinmis. Vermiyorum diyince iyi sadakamiz olsun dedi annesi. Ayy aklima geldikce kafayi yiyorum Allah bunlara cektirsin de göstersin bana😔
Cevap sahibi+1 yılBen senin yerinde olsam bütün o aldıklarını yakar atarım. neyse boş ver senin hakkında belkide hayırlı olan budur enazından yolun başındayken dönmüşsün ilerde evlendikten sonra da olabilir di boş ver karşına daha iyisi çıkacaktır yine mutlu olacaksın
Soran+1 yılUmarim dedigin gibi düzgün biriyle karsilasirim. Her ne kadar sansli olsamda Artik yine aynisi basima gelicek diye korkuyorum
Cevap sahibi+1 yılKorkma ama acelede etme daha iyisini bulacaksın inanki
Soran+1 yılCok tesekkür ederim canim Allah razi olsun
Cevap sahibi+1 yılRıca ederim inşallah her şey gönlünüzce olsun
+1 yılBence vermelisin ne uğraşacaksın böyle medeniyetsizlerle
11 Yorumla
Soran+1 yılÖgrenciyim ve o paraya ihtiyacim var. Psikolojik tedavide görmeye basladim onlari kim ödeyecek?
Aile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı. Ayakkabin tekini ver sende 😊
20 Yorumlaver kurtul öyle insanlardan kurtulduğuna sevin cidden terbiyesizlik. insan onu mu düşünür.
01 Yorumla
Soran+1 yılInsan demeye bin sahit lazim
+1 yılHangi ülkede yapıldı hangi ülke kanunları geçwrli nişanda
10 Yorumla
+1 yılAldirirken iyi de verirken mi kötü
12 Yorumla
Soran+1 yılNeyi aldirmisim ben? Bilmeden konusma
- +1 yıl
Bilmeden konusurum, cahilim ben
+1 yılNe kadar ucuz bi davranış
15 Yorumla
Soran+1 yılHangimiz? Benim davranisim mi onlarin mi?
- +1 yıl
Onların ki tabi istemek nedir
Soran+1 yılDinen haklari varmis, annesi öyle söyledi. Gercekten öyle mi? Vermiyorum dedikten sonra sana sadakam olsun dedi
- +1 yıl
İnadına sat hepsini çatır çutur ye djdj
Soran+1 yılValla bi an sinirden aklima gelmedi degil 😅 ama Psikolojik terapiye basladim sayelerinde. Onun masraflarini öderim diye düsündüm
Evlilik hüsrandır uzak durun
10 Yorumla
+1 yılEvet zorundasın 😂😂😂
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 420 cevap paylaştı. Kendi ağzıyla isteyene ver zaten ne yapacaksın.
10 YorumlaZorundasın tabi ki ne bu
10 Yorumla
+1 yılÇok üzücü bir durum be
00 Yorumla
+1 yılİade eymeyecksin çingene bunlar
00 Yorumla
+1 yılNişanı kım bozduysa o verdın
00 Yorumla
+1 yılBayan olsam kendkm durdurmam gönderirim
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı. Evwt sonucta bozuldu bu onlarin hakki
00 Yorumla
+1 yılBen olsam vermezdim
00 YorumlaNişanı kim bozdu
22 Yorumla
Soran+1 yıl2 ay nisanliydik ve 3 kere yüzük atti
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılOnlara asagidaki videoyu yolla.
11 Yorumla
Cevap sahibi+1 yıl
Aile & Toplum konusunda 2,2b cevap paylaştı. Ver gitsin şükret
20 YorumlaAile & Toplum konusunda 909 cevap paylaştı. Euro mu
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 514 cevap paylaştı.
+1 yılVer kurtul
10 Yorumla Evet
10 Yorumla
+1 yılKafalarına fırlat.
10 Yorumla- Devamını Gör (15)
Devamını Gör(60)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Nişan bozulunca ayakkabıma kadar her şeyi geri istediler, vermek zorunda mıyım?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer