Neden evlilik kurumu hayatı rahat yaşama alanı olarak görülüyor?

İnsan evliliğini rahat yaşama odaklı yaparsa elbet bir gün eşini satıp gider diye düşünüyorum. Halbuki bu evlilikler para pul lüks hayat ekseninde değil de Allah rızasi gözetilerek yapılsaydı bu bilinçle hareket edilseydi zor zamanlarda da insanlar eşinun yanına olurdu ve de Allah rızası uğrunda eşini de memnun etmeye çalışırdı.

Rum Suresi Ayet 21: Kendileri ile huzur bulasınız diye sizin için türünüzden eşler yaratması ve aranızda bir sevgi ve merhamet var etmesi de O'nun (varlığının ve kudretinin) delillerindendir. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır.

Demek ki eş denilen kişinin huzur kaynağı olması gerekiyor. Hani nerede böyle evlilikler? Karşımdaki insana huzur verebiliyor muyum diye düşünen kaç kişi var? Kadınlar da erkekler de zaten eşi için bir şey yapmayı ezilmek olarak görür oldu. Bu kirli zihniyetlerle devam ettiğiniz sürece biz gençleri de evlilikten uzaklaştırdığınızın farkındasınızdır umarım...

Neden evlilik kurumu hayatı rahat yaşama alanı olarak görülüyor?
Cevapla