Şeriat istiyorsan IŞİD'e karşı gelemezsin ki?

Sen şeriat istiyorsan IŞİD'e karşı gelemezsin ki IŞİD kendince şeriat uyguluyor. Evet şeriat kanundur ama Allah'ın değil hükümdarların kanunudur ve din adına yaptıkları şey, kendi dünyevi politikalarıdır. "Şeriati bilmeyenler Işid'in yaptığını şeriat zannediyor" ifadesi çok temelsiz ifadedir. Çünkü İran'ın veya Suudi Arabistan'ın yaptıkları da IŞİD veya Taliban uygulamalarından farksızdır. Bir şeriatçinin IŞİD ya da Taliban'dan rahatsız olması da anlamsızdır. Birine din adına yetki veriyorsan herhangi bir şeyden şikayet etmenin, Allah'a isyan etmek olacağını bilmelisin. Yani senin Allah'ın, o memleketin hükümdarı oluyor bir nevi.

Gerçekten din sadece laik ülkelerde yaşanabilir. Laik olmayan ülkelerde yalnızca hükümetin dayattığı politikalar vardır. Yani zannetmeyin ki şeriat diye bir sistem var, böyle bir şey yok. Sizin fikriniz nedir?

Güncellemeler
+1 yıl
Şeriat ülkelerinin sistemi belli...
Sen o ülkelerin sistemini beğeniyorsan gidip o ülkelerde yaşarsın başka ülkelerde o sistemi isteyemezsin.
Güncellemeler
+1 yıl
Allah aşkına demokrasi ve şeriati bir tutmayın. Demokrasinin ölçütleri var şeriatte böyle bir ölçüt yok.
Şeriat istiyorsan IŞİD'e karşı gelemezsin ki?
Cevapla