• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Aile & Toplum

Sizce ezan türkçe okunmalı mıdır? Okunmamalıysa neden okunmamalıdır?

Pesimisttit
Pesimisttit Takip Et
Xper 6 Yaş: 23
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
11
Yapay Zekaya Sor
Yoksa arapça kutsal bir dil midir kendi dilimiz ile ibadet etmemize engel olan nedir?
Sizce ezan türkçe okunmalı mıdır? Okunmamalıysa neden okunmamalıdır?
Cevapla
Nedir Soruları Engel Soruları Sizce Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
2 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
  • uygarlığınamelesi
    uygarlığınamelesi Takip Et
    Xper 5 Yaş: 42 , eic 97%
    +1 yıl

    Doğal bütünlüğü olduğu için Türkçe okunmaması gerekir, ebedi olduğu kabul edilen değerlerin korunması gerektiği için, en ufak bir değişiklik zamanla tahribatlara neden olur

    0
    1 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Aynen kanka

      Yorumla

En İyi Cevaplar

  • Dance_with_Devotion
    Dance_with_Devotion Takip Et
    Master Yaş: 29 , eic 100%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı.

    Ezan gelenektir hatta bana kalırsa putlaştırılmış bir şeydir. Kur'an da Ezan yani Türkçe anlamıyla çağrı öyle günümüzdeki anlayış gibi kullanılmıyor. İlla Arapça olacak, bilmem şu kelimeler kullanılacak, yüksek sesle okunacak, akşam kısa sürecek falan gibi detaylar verilmiyor bunlar tamamen değişken. Bugün Hz Muhammed yaşasaydı cep telefonuna ezan (çağrı) uygulaması indirirdi ve herkese de bunu önerirdi. Cami yakınında oturan birisi bu sesten rahatsız olabilir bu da kul hakkıdır netice de.

    1
    2 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Şunu anlatamıyorum hiç birine ya

      Yorumla
    • Dance_with_Devotion
      Dance_with_Devotion
      +1 yıl

      İşte putlaşmış resmen bu konu. İşin özünü kaçırıp şekle takılmışlar. Maalesef özünde cahillik ve korku var. Ezan okunmayınca din elden gider korkusu ve ezanın Kur'an da nasıl geçtiğini bilmeme cehaleti

      Yorumla
  • CounterOffensive111
    CounterOffensive111 Takip Et
    Master Yaş: 33 , eic 100%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı.

    Bir İspanyol, Arabistan'a gidip de ezanı duysa ve sonra TR'ye gelip yine aynı sesi duyunca onun ezan olduğunu anlayabilir. Yani bir nevi evrensel bir ton ve ezgi. İşte bu yüzden üslup birliği için ezan Arapça olmalıdır.

    0
    22 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Söylemek istedim Aynı ezgi ile türkçe okunabiliyor

      Yorumla
    • CounterOffensive111
      CounterOffensive111
      +1 yıl

      Ezginin dışında kelimeler de aynı olmalıdır. Üslup birliği sadece ezgiyle olmaz.

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Gidip youtube daki örneklerini dinlemenizi tavsiye ederim cevap olacaktır

      Yorumla
    • İndeepth
      İndeepth
      +1 yıl

      Ezan ne için okunur?

      Yorumla
    • CounterOffensive111
      CounterOffensive111
      +1 yıl

      Hem namaz vaktini belirtmek hem de İslami bir sembol olması açısından okunur.

      Yorumla
    • İndeepth
      İndeepth
      +1 yıl

      Eskiden namaz vakitlerini bilinmesi için saat yoktu değil mi? şimdi her şey mevcut.

      Yorumla
    • CounterOffensive111
      CounterOffensive111
      +1 yıl

      Dedim ya olay sadece namaz vaktini belirtmek değildir.

      Yorumla
    • İndeepth
      İndeepth
      +1 yıl

      O senin anlayışın.

      Yorumla
    • CounterOffensive111
      CounterOffensive111
      +1 yıl

      Sadece benim değil. Bir ülkenin İslam ülkesi olduğunu belirten sembollerden birisi de ezan okunmasıdır. Ezanın orijinali ise Arapçadır. İşte bu yüzden Arapça okunmalıdır.

      Yorumla
    • İndeepth
      İndeepth
      +1 yıl

      Namaz arapça dua arapça para toplanırken Türkçe diye sormuşlar imama cevap manidar olmuş anlamıyorlar ki.! :D

      Yorumla
    • CounterOffensive111
      CounterOffensive111
      +1 yıl

      İslam da dahil dinlerin geneli anlamaya değil imana dayalıdır. Dini akılla anlayamazsın. Akıl bir insanı dine götürmez.

      Yorumla
    • İndeepth
      İndeepth
      +1 yıl

      Vay tam bir filozof sözü..

      Yorumla
    • CounterOffensive111
      CounterOffensive111
      +1 yıl

      Yok yahu öyle bir iddiam.

      Yorumla
    • İndeepth
      İndeepth
      +1 yıl

      Kusura bakma ama anlamadığım dine iman etmem, bu söylemin son derece yanlış aptal ve ahmak toplumlar oluşturur.

      Yorumla
    • CounterOffensive111
      CounterOffensive111
      +1 yıl

      Türkçe mealini okursunuz ezanın da Kur'an'ın da fakat iman ile akıl bir arada bulunmayabiliyor bazı durumlarda. Aklı vahye uydurmak gerekir, vahyi akla değil.

      Yorumla
    • İndeepth
      İndeepth
      +1 yıl

      Sen biliyor musun şu anki diyanet kaç dilde kuran bastırdı?

      Yorumla
    • CounterOffensive111
      CounterOffensive111
      +1 yıl

      Her dilde basılmalı aslında.

      Yorumla
    • İndeepth
      İndeepth
      +1 yıl

      27 dilde basıldı Türkçe hariç , sana şu söylem bazı şeyleri anlatır iktidar ne diyordu biz cahil kesimden oy alıyoruz okumuşlar bize oy vermiyor , sence neden?

      Yorumla
    • CounterOffensive111
      CounterOffensive111
      +1 yıl

      İktidarı desteklemiyorum.

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      @İndeepth kanka adam direkt şeriatçı ve kürtçü

      Yorumla
    • CounterOffensive111
      CounterOffensive111
      +1 yıl

      Şeriat her Müslüman'ın kalbindedir ama Kürtçülük beni ifade etmez. Ben her türlü milliyetçiliğe karşıyım.

      Yorumla
    • İndeepth
      İndeepth
      +1 yıl

      Ben sana iktidarın dinden beklentisini anlattım , desteklemiyorsun ama düşüncelerin onu destekliyor.
      45 çocuğa tecavüze ses çıkarmayan iktidarın düşüncesini.

      Yorumla
  • Sweetdreams1950
    Sweetdreams1950 Takip Et
    Master Yaş: 103 , eic 100%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 4,1b cevap paylaştı.

    Bence Türkçe olmalı burası Suudi Arabistan değil Türkiye ezanı anlamamız açısından Türkçe olması daha faydalı

    1
    7 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Kesinlikle kendileri ile çokça çelişiyorlar

      Yorumla
    • Sweetdreams1950
      Sweetdreams1950
      +1 yıl

      Ben dinsizim ve şöyle düşünüyorum evrensel değil aralara özel Bi din ve insanları Araplaştırıyo Arap kültürünü bize yediriyorlar

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Bende deizmle agnostisizm arası gibi bişeyim aynı düşünüyorum

      Yorumla
    • Berke78787878
      Berke78787878
      +1 yıl

      Senle daha önce konuştum ve çok kötü birisin neden Türkçe okutulsunki biz Osmanlı'dan beri İslam ülkesiyiz

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Arap mısın

      Yorumla
    • Berke78787878
      Berke78787878
      +1 yıl

      Değilim arapla ne alakası var

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Tabi canım ezanda fransızcaydı zaten ne alaka bende anlamadım

      Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

4

Cevap

13

Cevap

  • İndeepth
    İndeepth Takip Et
    Master Yaş: 48 , eic 67%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 3,7b cevap paylaştı.

    Arapçanın hiç bir kutsallığı yoktur ezanında kutsallığı yoktur sadece camiye namaza davettir. arapça okunmasını isteyenler din tüccarlarıdır.

    1
    2 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Bu en iyi yorumlardan özetlemişsin güzelce

      Yorumla
    • İndeepth
      İndeepth
      +1 yıl

      Teşekkür ederim

      Yorumla
  • FigmudSreud
    FigmudSreud Takip Et
    Master Yaş: 29 , eic 100%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 2,2b cevap paylaştı.

    Ezan İtalyanca bile olabilir ancak Türkçe olmamalı. Türkçe olursa halk ne anlama geldiğini öğrenir, bilinçlenir. Bizim halkın bilinçlenmesine öğrenmesine gerek yok.

    1
    0 Yorumla
  • Taciiiii s
    Taciiiii Takip Et
    Master Yaş: 29 , eic 86%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 4,2b cevap paylaştı.

    Ezan bence okunmamalı bile çünkü dinin bi şartı değil eski zamanlar da iş görüyordu şimdi saat ve alarmlar var

    2
    0 Yorumla
  • Kâl-Ell
    Kâl-Ell Takip Et
    Master Yaş: 29
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 3,4b cevap paylaştı.

    Türkçeye dönmesine gerek yok artık. Hani eskiden olsa insanlar ne dendiğini anlasın diye türkçe olsun derlerdi ama artık hangi senede yaşıyoruz arkadaş dinsizler bile biliyor ezanın türkçesini haydin namaza diye bağırıyor işte adam.

    1
    9 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      E tamam da arapça okunmasının amacı nedir öyleyse

      Yorumla
    • Kâl-Ell
      Kâl-Ell
      +1 yıl

      Dinin bir gereği olsa gerek. Kuranı arapça okumak gibi falan

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Böyle bir ayet varsa tamam diyeceğim nerede yazıyor? Arapça kutsal bir dil mi

      Yorumla
    • Kâl-Ell
      Kâl-Ell
      +1 yıl

      Bak bakalım belki vardır öyle ayet. Her şeyi devletten bekleme o kadar bilmiyorum araştırmadım.

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Öyle bir şey Bulamadım ki soruyorum

      Yorumla
    • Kâl-Ell
      Kâl-Ell
      +1 yıl

      1500 yıllık gelenek gibi düşün. Anlamı da artık biliniyor değişmese de olur

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Düşünmek istemiyorum türkiyede yaşıyorum resmi dil türkçe çoğunluk türkçe anlıyor konuşuyor neden arapça? bu gerçekten anormal

      Yorumla
    • Kâl-Ell
      Kâl-Ell
      +1 yıl

      e düşünme o zaman

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      E bende bu fikrimi savunuyorum

      Yorumla
  • sojourn
    sojourn Takip Et
    Xper 5 Yaş: 26 , eic 100%
    +1 yıl

    bak dostum hiçbir dil hiçbir farklı dili tam olarak karşılamaz, ayrıca İslam coğrafyasında ezan konusunda birlik olsun isteniyor

    1
    14 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Ezanın o kadarda karşılanamayacak kadar derin bir anlamı olduğunu sanmıyorum eğer sizin bu dediğiniz doğru ise arapça bilmeyen bir insan asla dinini anlayamayacak mı illa bi hocadan hacıdan mı dinlemeli

      Yorumla
    • sojourn
      sojourn
      +1 yıl

      elbette hayır, herhangi biri okuyabilir ezanı arapça olarak

      derin anlamla alakası yok sadece

      Yorumla
    • sojourn
      sojourn
      +1 yıl

      dini anlamak için türkçe olarak okuyabilirsin ona kimse itiraz etmiyor ki, soruyla ne alakası var?

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Sen türkçe okunursa anlamını tam karşılamaz demişsin ya hani

      Yorumla
    • sojourn
      sojourn
      +1 yıl

      anlamını karşılamaz dediysem illa derin anlamı kastetmiyoruz

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Amacı ne ezanın? Namaza çağırmak öyleyse türkçede olabilir neden türkçe konuşan bir halka arapça dinletirsinki

      Yorumla
    • sojourn
      sojourn
      +1 yıl

      2 dk arapça ezan dinlemekle araplaşmazsın merak etme

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Yani sana diyecek bir şey bulamadım ne desem boş şunu yazan insan için

      Yorumla
    • sojourn
      sojourn
      +1 yıl

      ya bırak xd

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      İnsanlar arapçayı kutsal bi dil sanıyo neredeyse. Bu saçma sapan algılardan dolayı ve de dilimizin korunması için bu gereklidir

      Yorumla
    • sojourn
      sojourn
      +1 yıl

      ya ne alakası var 🙂 arapça okunursa türkçemiz zarar görmez merak etme bir şey olmaz

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Tamam kanka iyi günler

      Yorumla
    • sojourn
      sojourn
      +1 yıl

      aa küstü peki iyi günler

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Ciddiye mi alacağım birde ya

      Yorumla
  • Learnedman
    Learnedman Takip Et
    Guru Yaş: 28 , eic 100%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 906 cevap paylaştı.

    her şey orjinal haliyle kalmalı orjinalliği bozulunca olmuyor...

    0
    1 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Çok mantıklı ya 📿🤙

      Yorumla
  • Berke78787878
    Berke78787878 Takip Et
    Xper 1 Yaş: 22
    +1 yıl

    Pesimist senden nefret ediyorum sırf kızsın diye hepiniz egolu pis yaratıklarsınız

    0
    13 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Sence umrumdami ayrıcs böyle düşündüreb ne

      Yorumla
    • Berke78787878
      Berke78787878
      +1 yıl

      Çünkü kızlar her daim ilgi görüyor dmlerine onlarca mesaj geliyor bu bana çok acı veriyor umrumdamı demişsin zaten sende vicdan olsa umurunda olurdu

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Yardımcj olana bile yürüme sende benim hayatımda ilgi almaktan ve partnerden daha önemli şeyler var

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Ayrıca öyle bir şey yok a q

      Yorumla
    • Berke78787878
      Berke78787878
      +1 yıl

      Ben sana yürümüyorum sen iyimisin

      Yorumla
    • Berke78787878
      Berke78787878
      +1 yıl

      Ben mesela artık bakım yapmıyorum hep kötü geziyorum çirkin bakımsız orman adamı gibi çünkü kızlar ufak Bi bakımla ilgi alaka görürken ben mal gibi kalıyorum

      Yorumla
    • Berke78787878
      Berke78787878
      +1 yıl

      Berbere giden saçını sakalını kesen yüzüne bakım yapan erkekleri görünce üzülüyorum onlar için, çünkü boşuna yapıyorlar kızlar ilgi, görürken onlar boş boş bakım yapıp, mutlu oluyorlar

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Neyin kafası ya

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Ben bakımı biri bana ilgi versin diye yapmıyorum aynada kendimi iyi hissetmek için

      Yorumla
    • Berke78787878
      Berke78787878
      +1 yıl

      Anlamadım nasıl neyin kafası açarmısın me demek istiyorsun

      Yorumla
    • Berke78787878
      Berke78787878
      +1 yıl

      Ya bak ben zaten bakımı biri sana ilgi versin diye yapmadığını biliyorum öyle bşley de söylemiyorum zaten ama bakım yapınca sizdeki o, bakım sizi daha güzel yapıyor erkekler ne yapsa boş mesela nasıl, diyim adama bakıyorum 30 yaşında ama 45,50 gibi, duruyor kadına bakıyorum, Yaşı 26 27 falan ama 20 gibi genç duruyor sonrada erkekler bakım yapmasın siz kızlar yapın, erkekler Yaşlı kalsın

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Bu yanlış bi kafa bu arada

      Yorumla
    • Berke78787878
      Berke78787878
      +1 yıl

      Nesi yanlış anlat bende anlıyayım yanlışsa gerçekten

      Yorumla
  • Blacklonghair
    Blacklonghair Takip Et
    Yoda Yaş: 25 , eic 100%
    +1 yıl

    Evet bence en doğrusu

    1
    1 Yorumla
    • Blacklonghair
      Blacklonghair
      +1 yıl

      Arapça küfür etseler amin diyecek milletiz bari türkçe olsun da neye amin dediklerini de bilsinler

      Yorumla
  • Burak06_35
    Burak06_35 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 28 , eic 94%
    +1 yıl

    Orjinal hali çok güzel Türkçe olmaz

    0
    5 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Niye

      Yorumla
    • Burak06_35
      Burak06_35
      +1 yıl

      Bazı şeyler vardır hayatta istesekte istemesekte kabul etmeliyiz. Tanrı uludur diye bağırınca çok mu güzel olur sence

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Evet ben müslüman değilim ama bana daha iyi geliyor en azından hissediyorum bi tanrı varmıdır bilmem ama anlatabiliyormuyum öyle işte.

      Yorumla
    • Burak06_35
      Burak06_35
      +1 yıl

      O zamanlar bu şekilde söylenmiş bunu değiştirmek kimsenin işine yaramaz. Bunun yerine anlamını mealini insanlara öğretmek için çalışmalar yapılabilir. Isteyen gider istemeyen gitmez öğrenmez. Zorlama asla yoktur.

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Of öyle değil işte ys yazmays üşeniyorum ama mantığa ters alıştık diye ysnlış birşeyi devam ettiremeyiz

      Yorumla
  • benmti
    benmti Takip Et
    Xper 6 Yaş: 27 , eic 94%
    +1 yıl

    bir şey derdim ama linç yememek için söylemicem

    0
    1 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Söyle açığım her fikre bişey diyen olursa ben döverim

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (18-24)
    +1 yıl

    Hayır ne alaka

    0
    2 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Ablacım açıkla o zaman neden

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Gizli sormuşsun birde korkma

      Yorumla
  • muhteris38
    muhteris38 Takip Et
    Xper 3 Yaş: 41
    +1 yıl

    Ezan Türkçe olsa sanki namaz kilacan , provokatör

    1
    26 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Meali : mantıklı bir cevabım yok

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Bak kızım İslam'da kâfir olma hakkın var. Var olani değiştirmek yerine kendin gibi ol. İnanma

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Mecbur değilsin inanmaya

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Sarz aleti alırken bile orjinalini alırsınız , dinin orjinalini değiştirmeye kalkarsiniz

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Hala neden böyle düşündüğünü mantıklı bir şekilde anlatmadım

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Allah'a inaniyormusun ,

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Tanrıya evet inanıyorum

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Hazreti pegambere

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Hayır

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Müslüman değilsin , niye müslümanların inancina karisiyorsun , çakma medeni , batılı vahşi modern. Hanı din hürriyeti. Sana karisan yok. Kafirsen kafirligini bil. Başka dine mensup insanlara karisma.

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Benimde ülkem söz hakkına sahibim benimde vergim var o camilerde diyanette atanan hocalarda

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      1100 yıldır müslüman Turkleriz biz. Batlilar ve batılıların fikir evlatları batıya gitsin.

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Bu ülke laiktir 👍

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Vallahi lafı başka şekil anlıyorsun sana bir şey anlatamam

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Vallahi arapça , onu kullanma

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Dilimize yer etmiş uyardığın için teşekkürler bak sende dil konusunda duyarlı biri olmaya başladın bile🙏

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Bak sana bir şey söyleyeyim.. İngilizlerin dilinden latinceyi çıkar geriye barbar bir germence kalır. Her dinin dil üzerinde etkisi vardır. Tezek birseydir , cahillik hicbirsey.

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Evet özellikle arap kültürü karşıştığı her kültürü eritip yok eder

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      He kızım biz Türkçeyi 1923 TE öğrendik. Araptik birden Türk olduk. 1890 ların ses kayıtları var dinle. Bu günkü Türkçe ile aynı. Yani senin şu an konuştuğun dili 6. Deden de konuşuyordu. Bizi arapça değil Batı dilleri mahvetti

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Batı dili yokmu dedim ben ya

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Pierre curry'nin bir sözü var Endülüs emevilerinden 20-30 kitap kaldı atomu parçaladık eğer Müslümanların kütüphaneleri dursaydı astral seyahat yapardık bizim binlerce yıllık eğitim geçmişimiz fizik kimya biyoloji geçmişimiz tarih edebiyat geçmişimiz astrofizik geçmişimiz matematik geçmişimiz bir gecede silindi iz iflas etmiş bir milletiz çünkü binlerce yıldır kullandığımız ve bilgi edindiğimiz bilgileri not ettiğimiz yazı ortadan kaldırıldı Rusya'da da devrim oldu Fransa'da da devrim oldu Çin'de de devrim oldu ama hiçbirinde alfabeleri değiştirilmedi

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Biz Türkler kadim bir milletiz. Arapçayı araç olarak kullandık.1100 yıllık birikimimiz arapça dusmsnliginiz yüzünden mahvoldu. Cahiller. Arap alfabesi Türkçe'ye uygun değilmiş vay be kafaya bak. Latince alfabe sanki bizim.

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Latince alfabe daha uygundur arapça uymuyor

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Bı bok bildiğin yok. Çocuklar Latince alfabe ile 6 ayda okuyor , Arap alfabesi ile kuran okumaya 15 günde geçiyor.

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Küfür için Şikayet ederdim ama ifade özgürlüğüne inanıyorum sizin tayfada bu yok

      Yorumla
    • muhteris38
      muhteris38
      +1 yıl

      Haydi iyi geceler. Eğer japonlardan araba alırsan , o araba artık japonlarin değil senindir. Osmanlıca arap alfabesinin kullanıldığı TURKCEDİR

      Yorumla
  • kivanc_psikolog
    kivanc_psikolog Takip Et
    Xper 3 Yaş: 36
    +1 yıl

    Aynen öyle tatlım

    1
    2 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Derste uyurken hoca bir şey sormuştur ben:

      Yorumla
    • kivanc_psikolog
      kivanc_psikolog
      +1 yıl

      🤣🤣🤣🤣 yok valla bence de turkce olmali yani. onu demek istedim canım

      Yorumla
  • Yezülü_
    Yezülü_ Takip Et
    Xper 2 Yaş: 26
    +1 yıl

    Aynı anlamı vermiyor ve hissi

    0
    1 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Ne kadar mantıklı bir yorum

      Yorumla
  • korkmazCHT
    korkmazCHT Takip Et
    Master Yaş: 34 , eic 33%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 2,9b cevap paylaştı.

    Saçma 😂

    0
    2 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Niye saçma

      Yorumla
    • korkmazCHT
      korkmazCHT
      +1 yıl

      Orjinalini çok yaptın ya bu kaldı degilmi 😂

      Yorumla
  • MeryemKayaoğlu
    MeryemKayaoğlu Takip Et
    Xper 4 Yaş: 23
    +1 yıl

    Hayır

    0
    3 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Sen nasıl memleketlisin

      Yorumla
    • MeryemKayaoğlu
      MeryemKayaoğlu
      +1 yıl

      Öyleyim

      Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Şeriatta getirelimmi

      Yorumla
  • internet_eşkiyası
    internet_eşkiyası Takip Et
    Xper 6 Yaş: 23
    +1 yıl

    İlgilenmiyorum

    0
    2 Yorumla
    • Pesimisttit
      Pesimisttit
      +1 yıl

      Yorum yapmayabilirsiniz öyleyse teşekkürler yinede

      Yorumla
    • internet_eşkiyası
      internet_eşkiyası
      +1 yıl

      Ezan namaza davettir. İstenilen dilde oku davettir. Arapçanın kutsallığı yok. Namazda da Allah’a övgü yapılır. Kurandq yazıyor

      Yorumla
Devamını Gör(2)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Sizce ezan türkçe okunmalı mıdır? Okunmamalıysa neden okunmamalıdır?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

Kuranın Türkçesini okumakta sevap yazar mı? 11 cevap verildi
Kuran, Türkçe yazılmalı mı? 11 cevap verildi
Yasin suresinin Türkçe okunuşuyla okusam kabul olur mu? 7 cevap verildi
Kuranı-Kerimin Türkçeye çevrilmesini doğru buluyor musunuz? 17 cevap verildi
Kuran'ın Türkçeye çevrilmesi konusuna ılımlı bakmayan var mı? 9 cevap verildi
Kuranı Türkçe okursam hatim edersem sevabı var mı? 11 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Kızarmış tavuk menüsü sever misiniz?
  • Arabanızı bıcı bıcı yaptırıyor musunuz?
  • Tatlı su balıkları mı yoksa tuzlu su balıkları mı damak zevkinize daha uygundur?
  • Tarçın sizce en çok hangi tatlıya yakışır?
  • Neyli kek seversiniz?
  • Son ilişkinizin bitme sebebi neydi?
  • Aşk başka mıdır?
  • Bugün kahvaltıda ne yediniz?
  • Düzenli kullandığınız ilaç var mı?
  • Çocukların yanlış kurduğu kelimeler düzeltilmeli mi?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨