Ben dönem dönem sorguluyorum neye inanıyorum neden inanıyorum diye araştırma yapıyorum bazen Bugün bir video izledim Celal Şengör ve ilahiyatçılar vardı sorulara ilahiyatçılar tam cevap veremiyordu ve yetemedikleri yerde adamın sözünü sürekli kesiyorlardı bazen kendi sorularıma da yeterli cevabı bulamıyorum sizde de oluyor mu
AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
8Cevap
Cevabı aramak istiyorsan bence insanlara değil de asıl kaynağa bakmalısın.
Kur'an'ı okuyorum ama tefsiri olarak anlam çıkaramıyorum bunun için oğlan da eğitim almam gerekiyor çünkü Kur'an mecazi anlamlarla da dolu
Her şeyi sorguluyorum. mantıksız gelen şeyler var insan aklına. ama bu inancımı değiştirmiyor.
Ben de değiştirmiyorum ama ibadetlerim azaldı
olabilir ama bunu takmaya değmez. tanrıyı biz çok yanlış anladık bence.
merak ettiğin sorulara cevap vermemi istermisin? eğer biliyorsam...
Ben Hristiyanliktan suphe duymuyorum
Ben hristiyanlığı da bir dönem araştırdım çok kısa bir dönem uzun diyemem ama o daha saçma geldi bana saygısızlık etmek istemiyorum Bu konuyla da tartışmak istemem Senin dini saygı duyuyorum ama
Tartisma demeyelimde aklina takilan birseyi sorabilirsin bu konulara cok hakimim.
Teşekkür ederim benim aklıma takılan tek şey şu ni bu sadece İslam'a özgü bir soru da değil Bunu İslam hocalarına da soruyorum Tanrı neden insanı yarattı Allah demiyorum çünkü hristiyansan Tanrı diyeyim bu kadar düzensizlik bu kadar acı bu kadar kötülük var Amaç ne yani neden yaratıldık Ne gerek vardı bak yakın zamanda deprem olduğu çocukları öldü insanlar öldü insanlar sürekli acı çekiyor savaşlar oluyor acı çekiyor tacizler tecavüzler oluyor acı çekiyor dünya Acıdan başka bir yer değil ahenk var düzen var diyoruz ama o ahenk köy düzeni yok Aslında karmaşalık var sakat doğan çocuklar var Onlar fabrika hatası mı Neden herkes eşit şartlarda değil zengin ve her imkanı elinde olan bir insanla Ben neden aynı sınava tabi tutuluyorum
Bir de neden her dilinde fakirliğe şükretmemiz gerektiğini fakirliğin en yüksek mertebi olduğunu söylüyorlar bize bütün dinler bana Aslında işin özü insanları kukla gibi kullanmak araç gibi geliyor mesela zamanında da Rönesans ve reformdan önce Hristiyanlar insanlara Cennetten tarla satıyorlar bilimsel gelişme önlemek için bilim adamlarını öldürüyorlardı
Dinde*
Oncelikle sevgili kardes bu dunyads ozgur bir irade var. Senin secimlerin baskasinin secimleri iyi veya kotu birseye sebep oluyor. Bu dunyada aci da olacak keder de olacak mutlulukta olacak. Isin ucunda hepimiz birgun vefat edecegiz. Ve bu dunyada hersey imtihan degildir. Mesela bile bile kaygan zeminde kosup dussek biryerimiz kirilsa bu bizim secimimizdir. Rab herkesin icini ve dusuncelerini biliyor. Ahiret gunu yargi sadece Rab a aittir
Incilde, cennetten tarla satin veya bilime engel olun diye birsey yazmiyor sonucta. Din adamlarinin sahtekarliklari bu
Tamam irade var ama kötü birisinin yaptığı bir şey beni de etkiliyor benim iradem dışında Mesela bir savaş çıkıyor Ben o savaşın çıkmasını istemiyorum ama benden üst seviyedeki mertebedeki insanlar bu savaşı düzenlediği için ben de Mecburiyetten iradem dışı savaşmak zorunda kalıyorum ve masum insanları öldürüyorum iradem burada sınır dışı ediliyor neden Yani ne gerek var diğer atılmaya Neden yaratıldık ben iradeyi vesaire biliyorum Her şey bizim yüzümüzde ama yani ne gerek var bunca insanı yaratıp hiç müdahale etmeden izlemek
Burası cennet degil sonucta. Herseyin kusursuz olmasini bekleyemezsin.
Tamam Burası cennet değil biliyorum ama neden yaratıldığımızı anlamıyorum squid Game diye bir dizi vardı belki biliyorsundur insanlar böyle birbirlerine tuzak kuruyorlardı öldürüyorlardı kazanan tek bir kişi parayı alacaktı Zenginler de onları izleyip keyif alıyordu böyle bir mantık mı kazananlar cennete gidecek Kaybedenler cehenneme gidecek insanlar birbirlerini yiyorlar dünyada Tanrı buna seyirci kalıyor
Bizde kazanan kaybeden yok. Iyi niyet ve kotu niyet var. Rab icimizi biliyor.
Neyse sen beni anlamıyorsun farklı cevaplar veriyorsun benim anlamaya çalıştığım şey neden yaratıldık yaratılmaktaki manâ nedir sanırım buna hiçbir din cevap veremiyor
Yine de teşekkür ederim
Yaratilmamizin sebebi Tanri bizi sevdigi icin.
Tanrı Bizi sevdiği için mi bu kadar kötülüğe göz yumuyor Tamam bizi seviyor O zaman sakat Doğan engelli Doğan çocukları sevmiyor mu Ya da hiçbir suçu günahı olmadan savaşa maruz kalan insanları sevmiyor mu ukraynalıları sevmiyor mu Mesela Tanrı
Ya da depreme uğrayan insanları sevmiyor mu
Bu dunyaya bu kadar bagli kalmanin anlami nedir? Eninde sonunda hepimiz vefat edecegiz ve ahirete gidecegiz. Ha Şu an dunyada sonsuz hayat olsaydi ve bu musubetler olsaydi hak verirdim sana
Işte hep ahiret inancını önümüze getirerek şükredilmemiz isteniyor zengin yiyor içiyor fakire ise sen öteki tarafta her şeyi hak edeceksin her şeyi alacaksın Bu dünya da alamadığını o tek tarafta alacaksın Sen sesini çıkarma sen sus Ben senin hakkını yesem de sesimi çıkarma ben seni savaştırsam da sesini çıkarma bana hiçbir şekilde Dokunma bu şekilde hep bizi uyutuyorlar
Onyargiyla konusuyorsun. Incilde zengine dokunma ne yaparsa kabul et mi deniyor? Tanri dogru olani soyler insanin yapip yapmamasi kendisine kalmis. Hepimiz birgun mezara girecegiz cok yesen ne az yesen ne
Tamam peki Ukraynalı bir insan savaşmak istemiyor bu savaşı nasıl engelleyebilir tek başına nasıl o koca Rusya'ya karşı gelebilir nasıl o koca Rusya'ya sözünü dinletebilir
Luka 18:7
Ve Tanrı, onlarla uzun süre dayanmasına rağmen gece gündüz kendisine feryat eden kendi seçilmişlerinin öcünü almayacak mı?
Ne zaman alacak ölünce mi ölünce alacaksa neden en başında yarattı neden bu kadar acıyı izdirabi göre göre ve bile bile bizi yarattı
Anlamadığım o Yoksa bu tarz cevaplar İslam'da da var
Benim anlamadığım tek şey yaratılmıştaki mana nedir Allah bizi niye yarattı sevdiği için yarattıysa niye bu kadar ızdırap çekiyoruz bu ızdırapların sonucunu Cennet ve cehennemde göreceksek neden en başında yaratıldık
Bak Şu an hayattasin ve bunu sorguluyorsun. Bir sebep icin yasayan biziz. Rabbin bizim birseyimize ihtiyaci yoktur. Cennetide cehennemide secen yine biziz
Bize ihtiyacı yoksa neden bizi yarattı
Neden sonuc bizim icin gecerlidir. Biz bir amac icin herseyi yapariz onun bunlara ihtiyaci yoktur
Ozele gel konusalim istersen
Teşekkür ederim yardımın için ama sorumun cevabından tatmin olmadım İslam'da bir bakıma aynı zaten 3 hak din de birbirine benziyor
Celal sengor ne dedi mesela ve onun dediklerini neden sorgulamiyorsun
O bilim adamı o alanında uzmanlaşmış üniversite okumuş doktorasını yapmış benim onun tezlerini sorgulamam için 40 fırın ekmek yemem lazım Çünkü gerçekten çok araştırmalara katılmış benim o araştırmalara katılma imkanım yok
Adam itü'de profesör ekstra bir de Amerika'da iyi bir üniversitede okumuş doktora yapmış Keşke ben de onun yaptıklarını yapabilsem ama yapamam bilgim olmayan konularda da fikir yürütemem adam her olaya bilimsel yaklaşıyor
O adam jeolog, biyolog degil. Ve sen kendini boyle kucumseyip o adamlari arşa cikarirsan hicbir yere varamazsin. O adam bilirkisi degil..
Kesinlikle o adamı yükseltmiyorum o kadar bilgi birikimim olmadığını söylüyorum Yani onun tezlerine karşılık veremem bunun farkındayım Sadece saygı duyuyorum Ne güzel kendini geliştirmiş eğitmiş bir yerlere varmış saygı duymakla O adam büyütmek ayrı şeyler
Ben zaten bilirkişi demedim ki oradaki ilahiyatçıların yetersiz kaldıklarını söyledim illaki adam da her şeyi bilmiyordur ve zaten bildikleri her şeyin kesin olmadığını söylüyor bunun bilimle değişeceğini söylüyor şu anki doğrunun bu olduğunu ama bunun ileride de doğru olmayacağını söylüyor Çünkü bildiğim sürekli kendini geliştirir Yeniler tezler sürekli çürür yerine yenileri gelir
Saygi duyulcak birisi de degil bu arada.
Ben saygı duyuyorum çünkü adam gerçekten kendisine yapılan saygısızlığa bile saygıyla cevap verdi O konuşmalardaki o saygısı o efendiliğine saygı duydum Bir de bir haber spikeri ile yayını vardı işte ezanla ilgili konuşuyorlardı adamın dediği şey şu Sen Müslümanların çoğunlukta yaşadığı bir ülkede ezan sesini saygı duymak zorunda diyordu yani inanmadığı bir şey saygı duyuyor tam anlamıyla tanımıyorum iki üç gündür araştırıyorum videolarını izliyorum adamın ama şu ana kadarki gözlemim olumlu ileride bu değişebilir mi bilmiyorum %100 savunamam Çünkü çok bir bilgim yok hayatı hakkında
Ozele gelsene konusalim onun ne oldugunu gostereyim
Neyden bahsettiğini biliyorum O videoyu da gördüm
Bence bilmiyorsun
Pislik tadına baktığını açıklıyor o
Evet o konuda haksız
www.birgun.net/.../ogrencisini-taciz-eden-celal-sengor-emekli-oluyor-381365
www.birgun.net/.../prof-celal-sengor-diski-yedirmek-iskence-degil-95775
Bunları bilmiyordum bakayim
Demokrasiyi bile sevmeyen birisi kendisi
Dediğim gibi Sadece 2-3 gündür videolarını izliyorum O yüzden kendisini çok iyi tanımıyorum
Benim herseyden haberim var. Ateizm deizmle ilgili bile soru sorabilirsin
İnancımı sorguladım ve uzun zamandır deistim
Genelde sonu böyle bitiyor zaten gerçekten sorgulayan insanlar �nanması zor oluyor dine
O yuzden sorgulamayın diyorlar ya biliyorlar çünkü sorgulama yapan acaba demeye başlar
Bir de cevap veremedikleri için kendilerine küçük düşünmemek için sorgulamayın diyorlar küçükken daha çocuğum hatırlıyorum köydeki imama sorular soruyordum endim bildim bileli asla bana verilerini kabul etmem her zaman nedenini araştırırım İmam beni dedeme şikayet etmişti senin torunun ateist diye komik ya
İşte verdikleri cevaplarda tatmin etmez. Mantığa uymaz. O yuzden ben araştırdım sorguladım yok yani
16 yaşında inanmayı bıraktım.
hayir sorgulamiyorum..
inanç varsa vesvese de olur zaten normal hislerin
Sorgula. Pişman olmazsın.
Evet bende ayniyim simdi gelirler sana saldirmaya
İşte bu yüzden daha çok nefret ediyorum aygı asla duymuyoruz o röportajda da gördüğüm sadece saygısızlıktı İslam saygı dini diyoruz ama kesinlikle uygulamıyoruz adama hiç söz hakkı vermediler cevap veremedikleri yerde adama saygısızlık yaptılar dalga geçtiler adam da o kadar olgundu ki o kadar saygılı davrandı ki bu kadar saygısızlığa ben izlerken tahammül edemedim