Aslen Adıyaman'lıyız, ama dedelerimiz yaklaşık 200 yıl önce Malatya'ya, ardından da Konya'ya göç etmiş; yani şu anda Konya'da yaşıyoruz. Akrabalarımız genel olarak Atatürk'ü sevmiyor, ama ben onlar gibi düşünmediğim için Atatürk'ü seviyorum, hatta Atatürk hayranıyım. Ayrıca konudan bağımsız olarak, genel olarak dışa kapalı, sohbet etmeyi sevmeyen biriyim. Fazla arkadaş çevrem yok ve bu yüzden evleneceğim zaman halalarımın, teyzelerimin falan bana akraba çevresinden veya civar köylerden bir kız bulacağını, beni onunla evlendireceklerini düşünüyorum, ama görücü usulü evliliği kendime yediremeyeceğim için öyle bir şey olmasını istemiyorum. Kendimce buna engel olmak için, koluma kalıcı G. Mustafa Kemal imzası dövmesi yaptırdım. Akrabalarımızın, yakın çevremizin yerinde siz olsaydınız benim gibi biriyle evlenir miydiniz?
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
0Cevap
Kendini tanımlayan 3 4 madde var yani. Ama ben görücü usulü gibi şeyleri saçma bulurum. Bu yüzden hayır
Peki görücü usulü evliliği saçma görmeden yorum yapabilir misin? ( Dediğim gibi, lütfen yanlış anlama. Sadece, şu anki gidişata göre büyük ihtimalle görücü usulü evleneceğimi düşünüyorum ve öyle olması durumunda arkadaşlarıma karşı kendimi ezik hissedeceğim için görücü usulü evlenmek istemiyorum. Zaten bu soruyu da o yüzden sordum. )
Tamamen kendime göre değerlendireceksem dışa dönük olmaman, sohbet sevmemen, çevrenin olmaması beni biraz geri iterdi. Bence acayip sosyal birisi değilim ama açıkcası eşimle gidip sosyalleşmek hoşuma giderdi. Zaten bu hayat tarzında pek çok kişi gibi hayatımız işimiz ile evimiz arasında geçiyor. Geri kalan zamanın çok büyük kısmında hayatı yaşamalıyız bence. Ya da mesela yeni evli biri olsam eşimin arkadaşları, benim arkadaşlarım, evli çift arkadaşlarımız felan filan cümbür cemaat toplanmak isterim. Piknik olur, kamp olur, günübirlik gezi olur... Bunlar benim sevdiğim şeyler. Ama burada eş asosyal olursa, iletişim de olmazsa o ortamda rahat olmam ne kadar mümkün olur ki. Hayatımu eşimle birleştirmiş olabilirim ama benim hayatım ondan, onun hayatı da benden ibaret olmamalı. Seni 3 4 maddeden çıkardığım kadarıyla bu kadar yorumlayabiliyorum. Seni tanımıyorum sonuçta
Ayrıca evlenmek her şey değil ki. Gidip evlenmek için görücü usulüne ne gerek var. bekle, kendi düzenini kur, yaşamak istediklerini yaşa, 30 ol, 35 ol ne fark eder. doğru insanla 40 yaşında da tanışsan bence bu zaman kaybı değil ki. evlenmek zorunluluk haline gelmemeli
Anladım, ama dediğim bahsettiğim gibi biri olduğum için düzenimi kurup evlilik için tamamen hazır bir hale gelip birçok kızın ilgisini çekecek bir hayata sahip olsam da, yine görücü usulü evleneceğimi düşünüyorum.
Neden ki? Aileniz çok mu karışıyor bu konularda? ya da bir kızla tanışmaktan mı çekiniyorsunux
Ayrıca önceden dışa kapalı, konuşmayı sevmeyen biri değildim. Sonradan yaşadığım bir olaydan dolayı öyle oldum. Şu anda da tamamen dışa kaplı biri değilim, tek başıma gezmeyi, dolaşmayı, eğlenmeyi severim; ama bu gibi şeyleri birileriyle birlikte yapınca gerilirim.
Bununla birlikte kafam güzelken bu tür sorunlar yaşamıyorum. Herkesle rahatça konuşup eğlenebiliyorum.
Bu arada çok soru sorarak seni sıktıysam özür dilerim. 😊
O zaman bence görücü uslünü tercih etmeniz için bir neden yok. Aileniz zorlamıyorsa mümkün olduğunca bu durumu erteleyin derim
O yüzden değil de, bizim büyüklerimiz, tüm aile fertlerimiz için " Bizim tanımadığımız, ailesini bilmediğimiz biriyle evlenmesin; eğer evlenecekse aile büyüklerinin, yaşama şekillerinin, kültürlerinin bizim yaşama şeklimize kültürümüze uygun olan biriyle evlensin " gibi bir düşünceye sahip.
Yani şahsen, ayık kafayla sohbet etmeyi pek sevmeyen biri olmamı, bu konuda büyük bir sorun olarak görüyordum. Sence de öyle değil mi?
Ya artık bence türkiye ayrı değil bir kutup oldu. Eskiden köylüsüne, hemşehrisine vermek felan daha yaygındı. Artık bunlar birbirine entegre olduğu için bizim soy bizde kalsın gibi bir düşünceye sahip olabileceğimizi düşünmüyorum. Ayrıca burada yapman gereken şey "bu benim hayatım, kiminle evleneceğimi ben seçebilirim, buna karışmayın" demek.
İşte o dediğin şey bizim ailemizde pek de söylenebilecek bir şey değil. Dedemin, babaannemin, babamın, annemin onay vermediği biriyle evlenmek benim için neredeyse imkansız. Bu sadece benim için de geçerli değil, tüm aile fertlerimiz için geçerli bir durum.
" Bu hayat benim hayatım, o yüzden evleneceğim kişiyi de ben seçerim " gibi bir şey söylesem dedemin, babaanemin, babamın, annemin söyleyeceği şey " Sen daha toysun, herhangi bir hayat tecrüben yok. Bizim ise hayat tecrübemiz var ve senin için de asla kötü bir şey istemeyiz. O yüzden biz senin yerine sana bir kız bulsak daha iyi olur " gibisinden bir şey söyleyerek bana karşı çıkacaklarını düşünüyorum.
Yani bilmiyorum. Bu çok önemli bir karar. Elbette ailenin onayını almak büyük bir şey. Almalı da bence ama bu kişiyi sen bulursun, anlaşırsın sonra ailene gösterirsin yani. Bence bu durum böyle olmalı. Babannemler, ya da baba tarafım, anne tarafım bu görüşe karşı çıksalar bile umursamam. Kavga boyutuna getirseler de bence bu durumda haklı olan benim ve yapabilecekleri maksimum şey beni silmek olur. Kendi açımdan Düşününce bizimkiler pek de gerekli tipler değil. Yani bu konuda masaya yumruğunu vurmazsan diğer konularda da eşinle ilgili söz sahibi olmaya çalışırlar. Bu kadın için çok ama çok aşağılayıcı bir durum.