Görüş ve yorumları ile katkı sağlayan tüm dostlarıma kalpten teşekkürler efendim. Seviliyorsunuz. 🥰
Engellilerin yaşamını nasıl kolaylaştırabiliriz?
Görüş ve yorumları ile katkı sağlayan tüm dostlarıma kalpten teşekkürler efendim. Seviliyorsunuz. 🥰

Bugün 3 Aralık Dünya Engelliler Günü, kutlu olsun. Bugün belki sağlıklıyız, ama tarın ne olacağımız belli değil.
Sevginin aşamayacağı engel yoktur diyorum ve zorlaştırmayalım kolaylaştıralım diyorum.
Gelin bu gün bir farkındalık yapıp, aramızdaki engellilerin hayatlarını birazcık da olsa nasıl kolaylaştırabiliriz sorusuna kafa yoralım istiyorum. Buyurun önerilerinizi alalım…😎
Öncelikle en başta empati yapmasını öğrenin. Mesela dün 3 saatimi bireysel Down sendromlu masumcuklara ayırmıştım. Hala bazı otobüslerde engelli vatandaşlarımız için rampa yok buna dikkat edilsin keza bazı köprülerde engelli asansörünün olmaması gibi. Sarı çizgilerin kaldırılıp yeniden belirginleştirilmesi lazım... Ve en önemlisi dalga geçecek seviyeye gelmeyin (geçenlerde görme engelli vatandaşımızla 3 tane sözde üniversiteli genç kızın dalga geçtiğine tanık olunca)
Olabildiğince yardım ederek ama bunu onları kırarak değil. yani sürekli bunu hatırlatarak ya da aşırı ilgiden rahatsız ederek değil. kolaylıklar sağlayarak. mesela yasa çıkabilir ve böylece engelli olan insanlara karşı iş imkanları artabilir bence. yolda onlara yardım ederek ya da öncelik tanıyarak kısaca empati yaparak haytalarını kolaylaştırarak. ve tabi ki her insana iyi davranmalıyız
Elektronik bölümü okuyabilseydim çok şey yapardım da zaten okursam hayatlarını kolaylaştıracak çok şey yapçam diyordum niyet temizse olmuyor işte birde neye çok emek versem boşa çıkıyor
Empati kurmak önemlidir. Onlara her konuda yardım ederken dilenci muamelesi yapmamak lazım. İnsan ne oldum demeyecek, ne olacağım diyecek her daim.
Cevap
2Cevap
dilenci muamelesi yapmayın, gördüğünüzde ellerine para, yiyecek tutuşturmayın. hikayelerini sormayın, zira sizi hiç ilgilendirmez. devletin karşılamak zorunda olduğu ihtiyaçlarını gidermeye çalışmaktansa haklarını aramalarına yardımcı olun. gözlerinizi dikip bakmayın ya da çocuğunuza gösterip “böyle olabilirdin bak şükret” demeyin. emin olun içlerinde sizden daha mutlu olanlar var, acıyarak bakmayın. bir de mümkünse engelli bir dost edinin. bir parça farkındalık kazanırsınız
O zaten bir kural. öyle olması gerekli
Neye dikkat ediliyor ki bu ülkede
Estagfurullah olması gereken bunlar ne eksik ne fazla 🙂
öncelikle değerli farkındalık yapan sorun için teşekkür ederim romeo
her sağlıklı birey bir engelli adayı olabilir
onlara elimizden geldiğince yardım etmeliyiz
onlara acımak yerine hayata daha fazla katılabilmeleri için iş sağlık ve eğitimde daha fazla yer vermeliyiz
Romeo biraz sinirliyim ama bundan dolayı değil onların yaşamı kolaylaştırmak için yapılan asansöre normal insanlar biniyor
Onda sinirliyim anneme göre benim aklım başkası dinden çıkarmış ve beni zorla kadın yapacakmış diyor dün yine kavga ettik
Şu an aklıma tek gelen şey dışarıda engelli yollarını zaptetmemek.
En basitinden ötekileştirmeyerek ve kullandıkları cihazları daha ucuza mal ederek.
Ülkenin politik yapısı engellilere çözüm değil, yeni engelliler yaratmaya çalışıyor.
Çalışarak
Empati yapmamız yeterli
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?