Gizli Üye(30-35)+1 yılBu soru bana bildirim olarak gelmiş. Madem fikrimi söyleyeyim size. Arada sevgi bağı varsa, kalmışsa, saygılı biçimde ayrıldıysanız neden olmasın? Ancak her gün kavga gürültü devam edecekse, o yuvada büyüyen çocuğa da yazık olur. Benim fikrim, çocuğun mental durumu gözetilerek hareket edilmeli, her çocuğun hem anneye hem de babaya ihtiyacı vardır ancak kimi ateş barut gibi yan yana duramaz. Sizin için en sağlıklı kararı vermelisiniz. Bir düşünün derim. Umarım huzurlu bir aile ortamına kavuşursunuz
10 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılBu durumun bizzat içinden çıkan bir çocuk olarak cevaplamak istiyorum. Barissaniz bile tatsızlıklar devam ediyor. bir süreden sonra kavgalarda çocuk suçlanmaya ve psikolojisi önemsenmeden alçaltılmaya başlanıyor. ve bu durumda günden güne çocuk da kendisini suçluyor. çünkü iki bireyin de ayrı ayrı güzel hayatları olabilecekken kendi yüzünden üçüde tek bir hayatta mutsuzmuş gibi geliyor ve bu durumda tek suçlu kendisini görüyor. Ne de olsa ileride bir ayrılık yaşandığında yaş ilerlemiş olsa da çocuk yine çocuk olarak kalmış oluyor. ancak siz derseniz ki bizim ilişkimizin düzelme ihtimali var ve pişman olacağımiz olasılığı daha az o zaman denemekte yarar var. ama ayrılık ayrılık tır ister çocuk olsun ister birbirlerinden başka kimsesi olmasın. fertler bir sureden sonra kendi başlarinin çaresine daha bilinçli bakabilir hale geliyor
00 Yorumla
- Aile & Toplum konusunda 313 cevap paylaştı.
+1 yılAldattiysa cocuk icinde olsa affetmem. Oyle bir asagilanmayi kabul edemem. Ben onu aldatsam affeder mi? Etmez. Bende affedemem.
ayni sekilde evlilikte siddet varsa coluk cocuk gozum gormez. Babam bile vurmamis o kim ki bana vuracak? Birde cocuk icin cekmeye drvam edicem. Bosanildigi zamanda gayet guzel buyuyen cocuklar var.
Evlilikteki sorun tam olarak ne ve kadinin onurunu kiracak ne gibi durumlar soz konusu bu onemli. Aradaki sevgi bittiyse, siddet ( fiziksel veya psikolojik) aldatma, alkol, kumar gibi seyler varsa cocuk icinde yurutulmez. Yurutmeye kalkmak aptallik olur.10 Yorumla
- Aile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı.
+1 yılEşimin ne yaptığına bağlı bu tamamen daha önce eşimle bir boşanma döneminden döndük bir trafik kazasında kalıcı sağlık sorunlarım oldu ve kazadan hep eşimi sorumlu tuttum boşanmak istedim ama çocuklarım çok küçüktü ve babalarını arıyorlardı baba gel gel diyorlardı bir gün migrosta alışveriş yaparken bir baba oğluna gel babam dedi oğlu ona koşarken benim oğlum da o adama doğru koştu o gün eşimle yeniden başlamaya karar verdim iyi ki de başlamışım mutluyuz.
01 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
75Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,1b cevap paylaştı.
u +1 yılHayır affetmem
00 Yorumla Bir evlilik, cocuk için devam etmemeli diye düşünüyorum! Cunku ozellikle annenin psikolojisi cok önemli. Affetmeyi düşündüğünüz konunun büyüklüğü ile de alakalı bir durum bu. Siz affettikten sonra bu yükü kendinize ya da karsi tarafa cektirmeyecekseniz affedin. Cunku arada, olan yine cocuga olacaktır. Affetmek kolay degildir. Cogu insan affettim zanneder. Oysa günü gelince o bastirilmis duygular bir yerden cikar ve dagitir ortaligi. Mesela aldatma varsa hicbir şartla kabul etmem ben. Ama bunun kararini ben degil siz vereceksiniz. Herseyi yasayan sizsiniz. Biz sadece hayatımızdan ve görüşlerimizden ornekler verebiliriz. Cocuklar icin devam eden bir evlilikte pürüzler yasanmaya devam eder. Cunku cocuk olmasaydi hayatınızdan çıkarmayı goze aldiginiz bir insanla ayni evde yasamaya devam ediyor olacaksınız. İnanin bana, bu cocuklara da yansiyacaktir. Oysa küllerinden yeniden doğup, hayatını-yolunu cizmis bir kadin, ayaklarını saglam bastığında gücünü de, kendine güvenini de kazanmis olur ve çocuğunu bu gücün verdigi mutlulukla büyütür.
Umarım vereceginiz karar hakkinizda hayirli olanidir 🙏🏻20 YorumlaBu tamamen yüz kızartıcı bir durumun olup olmadığına , çok aşağılayıcı bir duruma maruz kalıp kalmadığınıza , aradaki sevgi bitmiş artık birbirinden tiksinme düzeyine gelinip gelinmediğine bağlı. Majör anlaşmazlıklar ya da heyecan duyamama gibi sofr nedenler ile olmuşsa tabiiki dönülmeli. Ne zamana kadar? Çocukların bu ayrılığı anlayabildiği, ruh yapılarını olumsuz etkilemeyecek yaşa kadar geldiklerinde diye düşünüyorum. Çocuklar ve ruh sağlıkları herşeyin ötesinde bana göre. Ama dediğim gibi ilk saydığım nedenler geçerli değil ise.
30 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,4b cevap paylaştı.
+1 yılTekrar bir arada olamam, olmaz. Boşanmak zaten zorlu bir süreç, boşanmak çok zor. İnsan çocuğu varken boşanana kadar bin dereden su getiriyor, bu zorlukları aşmışken birde çocuğumun hatırı için babasına dönemem. Aynı senaryolar tekrar yaşanır, ne gerek var? Ben niye boşandım? Sevmediğim için, tahammül edemediğim için, saygısızlıktan, ihanetten vs.. gibi, gibi. Niye döneyim ona? Niye tekrar onun koynuna gireyim? Özgürleşmişken niye tekrar onun boyunduruğu altına gireyim? Mutlu anne mutlu çocuk yetiştirir, beni mutsuz eden, hayatımın içine eden, beni önemsemeyen, saygısız bir kişiye dönersem kendi kul hakkıma girerim.
Eski eşe dönecek olsam dahi sevdiğim için, istediğim için, bir şeyleri düzeltebileceğimize inandığım için dönerim. Sevmediğim halde çocuğumun hatırı için babasına dönemem ama çocuğumdan da vazgeçmem, çocuğum yine benim çocuğum olur hayat boyunca20 Yorumla
+1 yılHayır. Etmem! Etmedımde
Çocuk ıcın barişin olayına karşiyim.. gözden kaçan bir durum var.. anne baba mutsuz ve sürekli kavga halınde olan bir evde çocuklarda etkılenıyor..
Anne Baba mutluyla çocuklara karşı daha verimli olabıliyorsun..20 YorumlaBu üç şeyi kimseyle paylaşma
1 Ekonomi durumun
2 Aile içi ilişkiler
3 Gelecek için planlar
İnsanlar ahkam çekmeyi çok severler, kimseler kendilerini dinlemeye değer görmediklerinden
Bunun cevabını kimseye bırakma , hatasız insan olgunlaşmaz
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı.
+1 yılÇocuklarımız için boşandıktan sonra tüm geçmişe ve sorunlarımıza sünger çekip, sağlıklı ve kaliteli iletişim kurmaya özen gösteren, ortak kararlar alırken birbirine saygılı olabilen, çocuklarımız ile ilgili sorumluluklarımızı ve tüm maddi yükümlülüklerimizi boşansak dahi halen onların ailesi olduğumuz olgusunu ve değerini her zaman hissettirecek samimiyette, olgun ebeveynler ve bireyler olarak hayatlarımıza devam etmeyi tercih ettik.
12 Yorumla- +1 yıl
Bu cok onemli bir olgunluk biliyor musunuz! Belki sizin “zaten boyle olması gerekiyor” diye baktiginiz durumu, nice kadin kocasinin saglayamayacagini düşündüğü icin kör topal ilerletiyor bitmis bir iliskiyi. Oysa iletisimin saglanmadigi bitmesi gereken bir yük sadece bazi evlilikler! Ama bosaninca düşman kesinlen ya da kesilecek olan sayica fazlaca olan bir kesim var. Evlilik ile olusan sorunlari cocuklari uzatmamak cocuklar icin en dogru ve sağlıklı olanidir. Cunku aranızda olanlar kari-koca iliskisi kurduğunuz dönemlere aitti. Oysa sonrasında cocuklardan dolayi görüşmek zorunda olmanın bilincini taşımak gerekir fakat maalesef özellikle de çoğunlukla erkekler bunu yapamiyor 😏 sizi tebrik ediyorum bu yüzden 🌸🍀
- +1 yıl
@Venüs-34 Bu konu herkesin yönetebileceği bir konu değil aslında. Sevgi veya aşk ile de hiç bir ilgisi yok. Ailevi ve toplumsal baskı özellikle bizim ülkemizde hat safhada. Boşandığınızda, insanlar iyi niyet veya dost tavsiyesi maskesi ile çoğu zaman ya sizi aşağılar veya sonuçlarının ne olacağını düşünmeden kendi hayatı ve yaşadıklarından edindiği toksik çöplerini durumunuzu fırsat bilip rahatlamak için size boşaltır, gerek sosyal gerekse de manevi hiç bir anlamda boşanmak ayıp değildir ancak özellikle erkeklerin bu konuda onur, gurur ve haysiyetleri ile çok oynanır. Kadınlarında büyük ciddiyetsizliği var evlilikler ile ilgili zira genelde kızlar ve kız analarının kriterleri olgunluk ve medeniyet değil, altın takma, üzerine ev yapma kapasitesi gibi maddi konular oluyor evlenirken, o yaşına kadar herhangi bir olgunluk göstermesi hiç gerekmeyen ve sorunlarını maddiyatla veya eril dil ile çözmeye alışmış bir insan sonuç olarak kriz yönetiminde sakinliğini ve toplum baskısını yönetemiyor haliyle, yönetmesini beklemeyi de aşırı şımarıkça ve tam bir canımsın olarak görüyorum bu arada, yani bu bir manavı karaciğer nakli ameliyatı yapamadığı için suçlamaya benziyor, BU KİŞİNİN BU KONUDA HİÇ BİR EĞİTİMİ YOK Kİ. :) konuya bu şekilde bakınca ne kadar komik ve trajik değil mi? Kadınlar değişirse, erkeklerde değişecektir. Şu anki durum hemcinslerinin yetiştirdiklerini beğenmeyen kadınların bu ve benzeri konularda, özellikle aktivist kimliği ile bir araya gelip haykırmaları gibi saçma aslında. Konuşurken herkes olgun aynı hanımefendi kendi kızını verirken, set takacaksınız, üstüne yapacaksınız, 4 kurbanın üzerinden hoplatacaksınız şartları ile kız evlendiriyor mesela. :) Maskeler düşmeden bu konular çözülmez, herkes kendi iç hesaplaşmasını bitirmeli. Peki mümkün kü derseniz. Bence imkansız. üzgünüm
+1 yılHayır yürütmem çocuk ta buna alışır zamanla dünyanın ilk boşanan çifti onun ebeveynleri olmicak neticede bu tarz şeyler hep kadınlardan bekleniyor erkeğin yaptığını kadın yapsa kocasını aldatsa erkek çocuğu var diye o evliliği sürdürmeye devam eder mi sizce kadın neden sürdürsün ki erkeğin yapmayacağı şeyi kadın neden yapsın herkes bu dünyaya bi kere geliyor ve hiçbir kadın sırf çocuğu var diye istemediği bi evliliğe istemediği bi adama katlanmak zorunda değil
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı.
+1 yılhayır benim çocuğum olduğu kadar onunda çocuğu, o bunu boşanırken düşünbecekti, ha çocuk için evlilik yürütülür mü? ona da hayır zira çocuk o huzursuz ortamda daha zor şartlar ile karşılaşır ve psikolojisi dahada kötüleşir, çocuğun huzurlu ve rahat bir ortamı olması gerekiyor, annesi ile huzursuz ise ben devreye girer alırım çocuğumu * affetmiyorum etmem de
10 Yorumla
+1 yılHayır Asla... o çocuğumla gorudmemi engellemek için bile kalktı dava açtı sadece ayda iki pazar günü saat 10dan 16ya kadar alıyorum kızımı görüp vakit geçiriyorum bir kere mesaj attı annem gil biraz geç getirelim kalmak istiyor oğlum da farklı ilde çalışıyor her zaman gelemiyor buraya gordun biraz diye gelen cevabı söyleyeyim size yok olmaz saatinde alın saatinde bırakın kızıMI...
00 Yorumla
+1 yılSebebine göre değişir bu ama yüz kızartıcı beni yerden yere vuracka bişeyse affetmem çocuğumada bir yaln bulur söylerim. Ama basit bir sebep ya da konuşarak halledilebilecek diyim buna hatta afferim çocuğum için devam ederim belkide ileride ders alır bir daha yapmak istemez
00 Yorumla
+1 yılEski eş ifadesi kullanılıyorsa demekki bir ayrılık var ortada... çocuk için yurutulemeyen bir evlilik daha sonra onun için bir araya gelince tekrar mutlu mesut başlayacak mi devam edecek mi? madem olacak neden ayrılmadan denenmedi? mutlu olmayan ebeveynlerin yanında her an kavga olacak hissiyle yaşamak sürekli bir gerginlik havasında yetişen çocuğun psikolojisi iyi mi olacak? birlikte mutsuz olmaktansa ayrı ama mutlu olmak daha güzel bence...
00 YorumlaHayır affetmem.
Çocuğuma pedegoglar yardımıyla konuşurum. Ayrı olsakta yine onun annesi olduğumu ve her koşulda onunla olacağımı güzel bir şekilde anlatırım ve bunun sadece benim için değil babası içinde geçerli olduğunu açıklarız anne baba olarak.
Allah korusun inşallah böyle bir şey hiç bir zaman başıma gelmez çok zor bir durum.
00 Yorumla
+1 yılBu değerdir konudan konuya seni aldatmışsa hayır
Maddi durumdan dolayı ise bı ihtimal şiddet uyguluyursa hayır aile ile ilgilenmiyor ise hayır bunun haricinde bu sebepten ayrıldıktan sonra geri birleşme olabilir00 YorumlaBu soruya cevap vermeye kalksak bir sürü soru ve sorunlar var. Aşmadan zor.
Çocuk için eski eş affedilmez. Niye boşandın o zaman? Affetmek yerine evliliği kurtarmak daha mantıklı. İş işten geçtikten sonra değmez.00 Yorumla
+1 yıl2 tarafında rezil olacak şekilde yaptığı bi durum yoksa kötü bişey yoksa tabiki affederim.
Ama çocuğum için affederim. Çünkü o yavrular ne kadar anlamaz desekte hissediyorlar. Psikolojileri kaldırmıyor. İçlerini dökemiyolar. Söyleyemiyorlar..00 YorumlaAffetme sakın , hele ki sevmiyorsam hayatının hatasını yaparsın , bende cok affettim ama laf açıldığında sizin icin yaşadım ya da benzeri bisey dediğimde cekmeseydin benim icin mi çektin dedi , cok ağır , emin ol tecrübe konuşuyor can Tatli emin ol gun geliyor o çocuk da sana düşman oluyor
10 Yorumla
+1 yılEş ve ebeveyn olmak farklıdır. İyi bir baba olması iyi bir eş olmak anlamına gelmiyor. Bu çok sağlıksız. Berbat bir evliliği sürdürmek sağlıksız ve travmatik çocuklar yetiştirmek demektir.
00 Yorumla
+1 yılAslında nasıl ayrılındığına bağlı. Eğer işin içinde sadakatsizlik gibi büyük bir hata varsa, tabiki affedemem. Eğer eski eşimle. şiddetli geçimsiz nedeniyle ayrılmışsam; tekrar birleşmek bence herkese yapılmış bir haksızlık olurki; bu da çocuğun psikolojisini olumsuz yönde etkiler.
00 Yorumla
+1 yılAsla affetmem affetmiyorumda. Bir yasinda oglumuz var ve bosaniyoruz affetmem. Kari koca olamiyorsak iyi anne baba olunur yani illa evli olmak gerekmez anne baba olmak icin. Herzaman buna inanirim huzursuz bir anne baba ile ortamda büyüyeceğine ayri olup huzurlu olunur daha mantikli
00 Yorumla
+1 yılAffedilecek konuya göre değişir, aldatma şiddet, yalancılık şiddetli geçimsizlik söz konusuysa affetmem, çocuğun huzursuz ortamda yetişmesi zaten sağlıklı deyil, çocuğuma sahip çıkarım eşimi affetmem
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 420 cevap paylaştı.
+1 yılNeden boşanıldığına bağlı. Düşüncesizce boşanmışlarsa sıkıntı yok ama şiddet sonucuysa kesinlikle zaaf gösterilmemeli ve bir daha eski eşe yaklaşılmamalıdır.
00 Yorumla
+1 yılZor bir soru ama ona olayı anlatırım beni anlayışla karşılar bence ya ama o an ki tepkisinide bilemem çocuk sonuçta uzman cevaplasa bunu daha iyi olur aslında
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 903 cevap paylaştı. Aşabileceğimiz bir durumsa ilk süreçte bazı şeyleri yola koymak açısından uzmandan yardım almak şartıyla affederim evet.
10 Yorumla
+1 yılEğer sebebi basit bişeyse ederdim ama hayatı çekilmez ediyorsa ya da aldatma falan varsa etmezdim...
10 YorumlaEger aldatma sözkonusu degilse, cocugum icin tabiki ederim, cocugumun mutlulugu benim mutlulugumdan önde gelir
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 825 cevap paylaştı. Çocuğumuz için kendimi nefret ettiğim insana yem olacağıma ölürüm daha iyii!.. Ne olursa olsun affetmem.
00 Yorumla
+1 yılEğer aldatmışsa ve daha kötüsü ilişkiye girmişse affetmem çocuğumu alırım nafakasınıda defol git adımı sanımı beni unut derim
00 YorumlaHayır çocuk sevgisiz bir ailenin içinde büyümemeli çocuğuma ellerimden geleni yapardım ona hem anne hem baba olmak için Allah'ın izniyle
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 542 cevap paylaştı. Hangi konuda ama? Eğer aldatma veya ona yakın bir durum varsa asla. Yok daha hafif bir şeyden bahsediyorsak çocuğum için düşünebilirim.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,2b cevap paylaştı.
+1 yılAldatma dışında bir ayrılık ise ben ederim ya kıyamam. Yuvayı yıkıcı değil yapıcı bir karakterim var benim 😇
00 Yorumla - 00 Yorumla
+1 yılKonunun ne olduğuna göre değişir. Ama eşinin davranışları ve eylemleri ters ise çocuğun ruh sağlığı için ayrılmakta fayda var
00 Yorumlahayır. evliyken bir hata yapmıssa ve bu hata sonucunda ayrıldıysak çok ciddi bir konu olmalı. aldatma vs. affetmezdim.
00 Yorumla
+1 yılAldatılma söz konusu değilse ya da ortada büyük bir zarar yoksa olur insanlar ara sıra yolunu kaybeder
00 Yorumla
+1 yılAffedilecek bir şeyse zaten niye ayrılalım ondan. Değişen kişi evliyken değişebilirdi
10 YorumlaÇocuğun için affedersin yarın mevzu daha büyürse bu defa neyi feda edeceksin?
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 728 cevap paylaştı.
+1 yılBoşanma nedenim aldatma vs değil ise ve geçmişinden ders almış ise olabilir
00 Yorumla affetmem. ama çocuğu görmek için evime girebilir
00 YorumlaÜstünde durulup düşünülecek bir durum bu hemen bir karar vermek yanlış olabilir
00 Yorumla
+1 yılAman yok yok bozuk psikolojiyle büyüyeceğini babasız büyüsün
00 Yorumla
+1 yılBekara boşanmak kolaydır lakin kimse için kimseyi affetmem
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1b cevap paylaştı.
+1 yılAldatma vs olayları varsa olmaz o iş hadi diyelim affettin peki sonrası
00 Yorumla
+1 yılO durumda olsam bilmiyorum ben mutsuz isem çocuğumda yansır
00 YorumlaAyrılık sebebiniz neydi hocam bazı hataların affı olmaz sizde bilirsiniz
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılNe şekilde ayrıldığımıza bağlı. İhanet gibi ağır bir sebep yüzünden boşandıysak çocuk için bile olsa asla barışmam. Zaten çocuğum da büyüyünce bana hak verecektir.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 570 cevap paylaştı. Bitmiş bitmiştir bütün huy ve hayatını değiştirmesi gerekli olur oda olamayacağı için tekrar denemeye gerek yok bence
00 YorumlaNe halt olduğuna bağlı. Ayrılacak kadar büyük mevzu varsa. Olmazzz
00 Yorumla
+1 yılÇocuk varsa zaten ayrılamam ona yazık günah
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 4,7b cevap paylaştı.
+1 yılHayır, çocuk her zaman benim çocuğumdur o konu ayrı eş ayrı...
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı. Huzursuz isem etmem daha çok acı verir bana edersem istenmeyen sonuçlar doğsun istemem.
00 YorumlaHayır affedemem. Onun psikolojisini daha da bozar affetmek.
00 YorumlaSuçuna ve kendini düzelteceğine söz vermesine bağlı.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılHayır etmem çünkü düzelecek durum var düzelmeyecek durum var insanlar ve karakterleri değişmez kolay kolay bu sebeple her şeyi düşünerek hareket etmek gerekir diye düşünüyorum.
00 Yorumla
+1 yılBunu yapma ben yaptım ömrümden gecen zamana yazık oldu. cocuk bile olsa bu hayat senin hayatın. kendine yaptığın en büyük yanlış olur. sebebi ne olursa olsun. sevgi aşk bittiyse mantıksızca bu esarete katlanmamalısın
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılÜç tane çocuğum var, çocuklarım için eski eşimi affetmedim.
20 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılNe yaptı ki eşin benim annem sürekli dayak yiyordu yıllarca benim için evli kaldı ama dayanamadı kadıncağız bıçaklanmamak için ayrıldı
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılHayır bence sağlıklı olmaz çocuk için. İlla bir nedeni var ayrılmanın. Ve o neden çözülmeden affedilmez.
00 YorumlaSebebine göre affederim. benim en hassas yönüm ihanet bana ihanet eder aldatırsa çocuk mocuk dinlemem asla. Kör kütük aşık da olsam Leyla ile Mecnun da olsak bırakırımmmmmmm❗👌👌
00 Yorumla
+1 yılTabi ki hayır çocuğum için affettiğim adam şerefsizlik yapmışsa onu şerefsiz bir babayla yaşamaya mahkum edemem mutsuz bir evliliğe de mahkum edemem anne ve babası ayrı ve mutlu olsun böylesi daha iyi
00 Yorumla- Devamını Gör (92)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 