illa solcuyum sağcıyım demenize gerek yok. hangisine biraz olsun daha yakın hissediyosunuz?
sola
sağa
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
illa solcuyum sağcıyım demenize gerek yok. hangisine biraz olsun daha yakın hissediyosunuz?
Bu sağcılık, solculuk oyununu oynayan aklı evvellere ben kahkaha ile gülüyorum.
Fransa'da 18. YY'nin ortalarında Fransız Aristokrasisi ile Burjuvazı ülke yönetiminde daha çok söz hakkı elde etmek için çarpışmış.
Kral ne yaptıysa bu ikisinin anlaşmasını sağlayamamış ve en sonunda bu iki grubun ileri gelenlerini sarayına davet etmiş.
Burada da masanın sağında solunda kim oturacak diye kendi kendilerine gelin güvey olunca krala haber vermişler.
"Aman kralım yetişin, bunlar daha oturmadan sarayı terkedebilirler, oturma yeri konusunda kendilerini yetkili görüp karşı tarafa sen şuraya oturacaksın diye talimat veriyorlar. Birazdan kavga büyüyor, koşun gelin" demişler.
Kral gelmiş salona.
Herkes ayağa kalkarak selamlamış.
Kral masaya yaklaşmış ve "bugün siz gelmeden önce nerede oturacağınızı düşündüm ve benim sağ kolum ve devletimin yılmaz bekçileri olan burjuvalar sağda, benim akıl ve mantık gücüm olan, felsefî çıkarımlar yapan aristokratlar da solumda otursun" demiş.
İki grup bu gazı yedikten sonra rahat rahat oturmuşlar.
Pardon da sağcıyım diyen de, solcuyum diyen de Fransızlaşanlardan mı?
Ben ne sağcıyım, ne solcuyum, ne de Fransız...
Solcu hiç değilim ama sağı da sevmem kendimi iki tarafa da ait ve yakın görmem. Ben Türkçüyüm Atatürkçüyüm Cumhuriyetçiyim ve laikliği savunurum. Başka bir şey umrumda olmaz.
Cevap
6Cevap
Sol tabi ki
Sağa yakınız fakat milliyetçi ve muhafazakar değiliz.
Sola uzağız fakat Atatürk'ün izindeyiz, nitekim Atatürk solcu da değil zaten
O kadar ayrı bi dünya ki sol görüşlü arkadaşların savunduklarıyla benim savunduklarım siyahla beyaz gibi
Ne sag kaldi ne sol. Artik ya insanlarin yanindasin, ya da sermayenin!
ben artık global teknoloji çağında sağ ya da sol görüşün güncelliğini yitirdiği kanaatindeyim bence insan temelli olan her şey bana uygun insana aykırı olan her şey de aykırı
Çok şükür sağ.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?