Voyager-1 görevi insanlığın sonunu getirebilir mi?

1977 yılında uzaya fırlatıldı ve yoluna hâlâ devam etmekte. Üzerinde altın bir plak var ve görsel olarak Güneş sistemimizin açık adresi yer alıyor. Plağın içinde görsel ve ses kayıtları mevcut. Verinin tamamı için link bırakıyorum. Ayrıca altın plağın içinde Türkçe ses kaydı mevcut.

Ben hakkımızda bu kadar bilginin bilinmeyen yerlere gönderilmesini pek doğru bulmuyorum. İstilacı bir türün eline geçti diyelim, sonrasında ne olacak? Gelecek nesillerimizin belki voyager-1 görevinden haberi bile olmayacak ancak bu görev yüzünden başlarına bir bela musallat olacak düşünsenize tam bir fiyasko... 😱

Başka türlerin varlığı belli, milyarlarca galaksi ve galaksiler içinde milyarlarca yıldız var. Kendi içimizde bile barışık değilken, tamamen yabancı bir yaşam formu ile birbirimizi keşfetmeye çalışmamız bize yıkımdan başka bir şey getiremez. Siz Voyager görevi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Maşallah plakta baya ağır gibi duruyor. 😂

Voyager-1 görevi insanlığın sonunu getirebilir mi?
Voyager-1 görevi insanlığın sonunu getirebilir mi?
Cevapla