Soru gayet açık.
Neden illaki teyit etme ihtiyacı duyarız?
Neden başkasından duymak bizi rahatlatır?
Neden illaki teyit etme ihtiyacı duyarız?
Neden başkasından duymak bizi rahatlatır?
Burdaki asıl konu doğru olan bir şeyimi teyit ediyoruz gerçek olanı mı? Güven kimseye hic bir konuda kalmadı için biz gerçek yani degismesi mümkün olmayan bir şeyi bile teyit etme ihtiyaci duyuyoruz bence
Cevap
13Cevap
Hata yapmamak için olabilir
Çünkü insan kısıtlıdır, bilgiyi tam olarak bilemez o sebeple teyit edecek bir somut belde ya da söz arar
Ya belge varsa? Kanıtla bilgi verilmiş ve yine de başkasına soruluyorsa?
Kanıtlı, resmî belge.
Verilen cevaplar beklediğimiz veya işimize yarayacak cevaplar değilse farklısını duymak için başka cevaplar arar.
Gerçekler değişmez.
Nefesimize ağır gelse de.
Söyleyenen herşeye gerçek demek için bile teyit ve istişare şarttır.
Gerçek, gerçektir. Tüm dünya için geçerlidir.
Bakın doğru demiyorum Gerçek diyorum.
Doğru veya gerçek. İnsan menfaatini öne alırsa onun için doğru ve gerçek inandığı şeyi engelleyemez.
Haklısınız.
Nefis ve akabinde menfaat herşeyden önce geliyor bazı insanlara
Evet ve bunu çok zaman bilerek isteyerek tercih ediyoruz.
Maalesef.
Kendimizi kaybediyoruz isterken.
İşte buna kısa süreli kazanım ve uzun vadede kaybetmek deniyor.
Hangisi daha kârlı?
Diğer tarafa ve dini bir inanca inanıyorsan menfaatine ters olan kârlı, inanmıyorsan dünyalık olan kârlı.
Bu cümleyi açıklar mısınız?
Dini bir inancınız varsa ahiret hayatına ve orada vereceğiniz hesaba dayalı yaşar ve karar alırsınız.
Ahiret vs dini inançlarınız yoksa, ölünce toprak olurum biter diyorsanız menfaatinize göre yaşarsınız.
Ben bi başkasından duyduğumu değil gördügümü teyit isterim bir başkasıyla dedikodu yapmam çünkü
Çünkü beyin tazelenir ve beyin hücresi harekete geçer
Yalan yanlış bilgilere sazan gibi atlayanlarda var ama 😄
bilgiyi aldığı kişiye güvenmiyordur ondırıdı teyit etmesi
Duruma ve kişiye karşı özen göstermeye dayalı bir durum... Sakaryaaaaaa...
Bu sadece emin olmadığım konularda oluyor bende.
Sanırım garantilemek icin.
Yanlış anlama ve anlaşılma durumunu ortadan kaldırmak için
Güvensizliğimiz den ya da garanticiliğimiz den.
Güven sorunu yaşıyor olabilir.
Bilgi kirliliği olan bir çağdayız
Çünkü inanmak istemez ama emin olmak zorundadır.
İnanmamıştır ilk kişiye
çok bilgi kirliliği var
Emin olmak için
Kaygıyı yok etmek adına ve tatmin olmak olmak için
Emin olmak icin
Emin olmak için
Teyit edilmek
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?