Bugun yine carpintim oldu bende sadece carpinti oluyor bu panik atak mi bilmiyorum ama surekli kaygi duyuyorum kardiyolojiye gidicem ama benimle ayni durumu yasayan biriyle konusmak iyi gelecek diye umuyorum
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
4Cevap
Panik atak tır kardeşim bir psikologa gorunmek fayda edebilir... sorun nasıl başladı
Evet panik atak olma ihtimali cidden cok yuksek cunku daha once hicbir problemim yokken bir yakinimizi kalp krizinden kaybettik adam gozumuzun onunde kriz gecirdi ve öldu onun olumunden iki hafta sonra ben ilk atagi gecirdim sanirim birden carpinti ve nefes darligi ile acilde buldum kendimi tabi 110 cikti ekgde nabzim normal dinlen gecer diye eve gonderdiler neyse o gunden sonta surekli bir kaygi korku sonra kardiyolojiye gittim holter takildi aritmi yok dedi ilac kullanmana gerek yok heycan korku yapar dedi doktor bende kabullendim psikolojik oluyor benim carpintilarim diye hatta hemen hemen hergun ilk sigarayi ictigimde carpintim oluyordu ama umursamiyordum taki sigara icmedigim bir vakit nabzimin 150-160 civarlarina cikmasiyla korkularim kaygilarim tekrar basladi ,6 aydir gogsumdeki agri hic gecmedi zatende simdi iyice fenalasti kalbim agrisi arada fena giriyor
Duygusal heyecanlı panik atak birisn ve yanında biri kalp krizi geçirmiş zaten bir olay patlak verebiliyir ben de de anksiyete var bendede okula aç gittigim bir gün bir arkadaş bayilmisti onu görünce ben de kötü oldum ben de baygınlık gecirdim bu olaydan sonra bir süre sonra mesrla bir arkadaş vardı sınıfta astım hastası kız bı anda atak geciriyordu onun korkusundan derse girmek istemiyordum kaciyordum sürekli aslında kaçmak çözüm değil kesinlikle üstüne de gitme ama takma çok aktif ol kendini biliyorsun başka şeylere odaklan panik atak vuracağı zaman şu an da mesela birinun burnu kanasa biri baygınlık falan geçirse kaciyorum hemen ya da bir gerilim olsa tansiyon yükselse o ortamlardan kaçınmaya çalışıyorum mecbur kalmadıkça girmemeye calisiyorum gibi gibi...
Evet benim oyle tetikleyici bir sey olmuyor genelde sadece surekli kalp krizi gecirip olecekmisim kaygisi var tabi dedigim gibi bu kaygi gecmisti kabullenmistim iste anksiyetede var bu seferde surekli baska kaygilar yasamaya basladim psikolojik destek kesinlikle almayi dusunuyorum orasi ayri ama beni tek korkutan acaba kalbimde de bir sey olabilir mi dusuncesi peki siz atlattiniz mi hala devam ediyor mu
Maalesef ediyor... ben biraz duygusal olarak zayıf bir insanım panik atak heyecanli hiperaktif biriyim anksiyete atakları da vuruyor ara ars maalesef.. mesela mecbur kalmadıkça o ortamlara girmemeye calisiyorum yeğenim için hastaneye gitmem gerekti aç gittim bu da biraz takınti oldu aç karnına dolaşmamak gibi özellikle sabahları her neyse bir kadın gördüm her an doğuracak gibiydi onu gördüm ben kötü oldum 😂😂 birinin burnu kanasa bakamam biri baygınlık gecirse bakamam biri astım krizi geçirse bakamam vs.. zaten gergin ortamları pek sevmem şahsen kendimi torpulemeye çalışıyorum bu durumu nirmallestirmeye calisiyorum vs... Biraz zor bı durum
Anladim sanada cok gecmis olsun o zaman bendede bi tık farklılıklar var haber izlemek istemiyorum mesela ölüm haberi almak vs benide onlar korkutuyor ilk atak sigaradan sonra oldugu icin sigara icerken surekli carpintim oluyodu mecburen sigarayida biraktim cay kahve carpinti yapar diye icmiyorum bile kahveyi hele hic icmiyorum valla bu sekilde hayat yasamak gercekten o kadar igrencki gercekten olmeyi bunu yasamaya yeglerim
Hayır Allah korusun elhamdülillah muslumaniz öyle düşünme eğer dertleşmek istersen yazabilirsin bana panik atak zor ama sıkıntı yok sadece kendini geren ortamlarda durmicqksin sakin ilacaksin çok takilmicaksin her şeye relax ol yaa yaş kaç bu arada
Teşekkür ederim bu arada
Evet tedavi olması gereken bi durum kalp krizine kadar gider anlatırsan dinlemek isterim
Panik atak birine kalp krizine kadar gider demen asiri yanlis zaten her seyden asiri korkuyoruz carpintim oldugundan beri yerimden kalkamiyorum tekrar olmasin diye sen bana kalp krizi diyosun
Evet ciddiye alınması gerekiyor kalb artışını hızlandırıyor ve ölüm korkusu yaratıyor hastalık gibi düşün ilaçları var ve tedavisi mümkün bir şey kendiliğinden düzelmesi çok çok zor
Ciddiye aliyorum zaten kardiyolojiden sonra psikologada gitmeyi dusunuyorum sadece acaba kalbimde sorun var mi acaba diye dusunmekten kafayi yicem cunku kalbimde agriyor
Kalbinde bi sorun yok tamamen piskolojik bi durum piskoloji düzelirse ağrılar da gider çarpıntılar da azalır
Yani aslinda ben bu duruma alismistim cunku ilk basima 6 ay once geldi bu durum kardilojiye gittim holter takildi ritim bozuklugu cikmadi bende psikolojik diye kendimi alistirdin hergun ilk sigarayi ictigimde carpintim oluyordu ama umursamiyordum artik taki iki hafta once sigara icmedigim bir zaman nabzimin 150 ye cikmasindan sonra acile gittim yine oradaki doktorlar tekrar kardiyolojiye gitmem gerektigini soylediler o yuzden tedirginim bira kalbimde ilk zamanlar gittigimde rastlanmayan bir ritim bozuklugumu var acaba diye ama panik atak oldugumda asiri belli zaten surekli tedirginim kaygiliyim birde icimde sebepsiz yere heycan oluyor hani durduk yere icimde bir heycan var anlam veremiyorum bu duruma peki sizde mi panik atak hastasiydiniz
Böyle bir durumu kontrol edemiyorsun maalesef ansız geliyor ve çarpıntı başlıyor kalbinde hiç bi sorun yok panik atak kalbe direk çarpıntı yapıyor onun için dikkate alınmalı bende yaşadım hem panik hemde depresyon ilaç tedavisi olduk çok uzun yıllarımı aldı ama iyileştirildi beni yani kendiliğinden gücün gidiyor kontrol dışı gelişiyor her şey
Evet kesinlikle oyle kontrol disi oldugu icin insan ister istemez altinda kesinlikle bir hastalik ariyor durduk yere nabiz niye 130 a cikar fakat bir sey daha sormak istiyorum simdi ben en sonki durumdan sonra sigara kullaniyordum sigarayi biraktim cunku benim ilk panik atagim sigara ictikten sonra olmustu o yuzden her sigara ictigimde surekli bir carpinti oluyordu ve elimde degildi bu durum ama alistim korkmuyordum neyse sigarayi en sonki ataktan sonra birakmak zorunda kaldim simdide geceleri nabzimi olctugumde nabzim 53 55 civari cikayor buda bir ritim bozuklugu aslinda degil mi bradikardi oluyor yoksa uzun zamandir nabzim yuksek seyrettigi icin sigaradan dolayi o yuzden mi bu kadar dustu sizce gunduzleri bu kadar dusmuyor ama geceleri 53 55 civari ve sporla falanda ugrasmiyorum
Sigara genelde kabin atışını azaltır hızlanması sigaraya bağlı bi durum değil zaten sigarasız dayanıyorsan hiç içme kalbinin atışı biraz düşük sanırım oda psikolojiyle alakalı doktor sana ilaç vermiyormu
Daha once boyle bir problemim yoktu ki son zamanlarda oldu nabzimin dusmesi sigarayi biraktiktan sonra iste daha yeni gidicem doktora ne diyecekler hani sporla falan ugrasanlarda dusuk nabiz normalmis fakat ben sporla falanda ugrasmiyorum iki haftadir bu durum mevcut bunuda sanki gece yine boyle degisik bi hisle farkettim nabzimi bir olceyim icimde bi kipirdanma vr gibiydi bir olctum 55 civarinda cikti sigara bende tam tersi carpinti yapiyodu ama bu ilk carpintimin sigara ictikten sonra kaynaklandigini dusunuyorum sigarayida carpinti yaptigi icin biraktim ben zaten sigara nasil nabzi dusurur ki ben yukseltiyor diye biliyordum valla iste panik atakla birlikte kalbimdede bir seyler cikacak gibi duruyor
Sigara kalp damarlarını tıkadığı için yavaş çalışmasına sebeb olur seninki tamamen piskolojik olduğu için panik yaratıyor bırakmakla iyi yaptın faydasından çok zararı var sigaranın bence bi ilaç yazdırsan kalbin ve sen normale dönersin bunu bi hastalık olarak görmelisin
Ama iste Şu an acaba o zaman damarlarimi tikamis olabilme ihtimali mi var gece dinlenme nabzim 53 e kadar dusuyor artik acaba tum bu carpintilarin sebebi damarlarimda daralma falan olabilir mi neyse 7 haziranda gidicem ilk kardiyolojiye ve tum tetkiklerin yapilmasini isticem sorun cikmazsada artik psikolog neyse cok tesekkur ederim gorusleriniz icin
Hayır öyle kısa zamanda tıkanıklık olmuyor uzun ve çok sigara içenlerde olur kardolog düşük nabzı yinede kontrol etsin sonra piskoloğa git iyi bi ilaçla düzelir diye dün
8 yildir kullaniyordum iste ama tabi yani benim 6 ay oncesine kadar hicbir problemimde yoktu hersey bi yakinimizi kalp krizinden kaybedince basladigi icin psikolojik olma olasiligi cok yuksek ama nabzimin birden boyle dusmesini bende anlamiyorum ha ban bi zarari hatta biraz arastirdim ve bu kalbin yavas atmasi aslinda daha saglikli oldugunu gosteriyormus tabi bakalim umarim o sekilde oldugundandir peki özele mi gitneliyin pskiyatri icin yoksa devlet hastanelerindede gerekli tedaviyi gorebilir miyim
Ben tedaviyi Almanya’da oldum ilaçlar sanırım özelde de devletde de farklı olmaz doktorlar senin için en iyisini yazarlar istersen devlete git memnum kalmazsan özele de bi danış
Tesekkur ederim 🌸
Rica ederim 😇
Ben ilaç kullanıyorum. Bayadir olmuyor
Ya ama sende surekli aslinda kalbinde bi sorun varmıs gibi hissediyor muydun kalbinde gogsunde agri oluyormu bazen sol kolda surekli olecekmissin gibi hissediyor muydun
Yok o kadar ciddi olmuyordu ama bir baskı oluyordu. Dideral kullanıyorum bunun için
Anladim peki seninki tam olarak ne anksiyetemi panik atak mi neden bu ilaca basladin
İkisi de var bende. Başka ilaçlar da kullanıyorum. Dideral taşikardiyi önlemek için
Anliyorum peki senin ilac kullanmadan nabzin kaca kadar yukseliyordu birde ben sigara kullaniyordum sigarayi biraktiktan sonra gecede dinlenme nabzim 60 in altina dustu carpintim iki haftadir olmuyordu bugun oldu sigarayi biraktiktan sonra olmuyordu dideral bana vermezler yuksek ihtimalle cunku geceleri nabzim 53 55 civarina kadar dusuyor buda bradikardi aslinda :(
Bu seviyede olması iyi aslında. Benim de şu an o seviyelerde dinlenme halinde. Panik atak olunca 140 a kadar çıkıyordu. Ama atak olmayınca 70 civarı oluyordu önceden
Yani aslinda bana herhangi bi rahatsizlik vermiyor normalde ama normalde yuksek nabiz problemim varken sigarayi birakindca bu seferde dustu panik atak oluncada haliyle bu seferde dusuk olmasi tehlikelimi diye dusunmeden edemiyorum neyse cok tesekkurler bakalim doktorlar ne diyecek iyi geceler
Sana olanlar basima geldi. Sakin ol. Gecicek de bekle. Gecicek zaten
Yok gecmesi sorun degil ama acaba gercekten kalbimde bir sorun ku var diye dusunuyorum daha once gittim kardiyolojiye holter takildi ritim bozuklugu falan cikmamisti nabzim en fazla 130 lara cikmis bende psikolojik diye dusunmustum hatta sigara icerken carpintilarim oluyordu yine hic umursamamaya falan baslamistim ta ki gecen 150-160 lara cikana kadar nabzim ve tekrar korkmaya basladim acilde kardiyolojiye tekrar gitmem gerektigini falan soylediler birde
Anlasim sende kayginin yanisira boyle birsey varsa. Cok kensini dinleme ama bir kontrole git icin rahatlasin
Kendimi dinlemeden yapamiyorum surekli nabzimi olcme ihtiyaci duyuyorum maalesef dusuk oldugunu gormek icimi rahatlatiyor
Soyle dusun birsey olursa vucudumuz belli esiyor zaten. Senin bisye yapmana takilmana gerek yok. Sen herseyi kontrol edebilecegini dikkatvedersen hastalanmayacagini vs saniyorsun. Ama hic bisersey elimizde degilki. Diger insanlari dusun hicbisey yapmiyorlar. Detaycinolmak mukemmeliyetci olmak sorun oluyor
Haklisin ama benimki henuz biraz yeni o yuzden tam emin olamiyorum belki gercekten bir kalp rahatsizligimda cikabilir cunku 8 yildir sigara kullandim neyse ama yinede kontrol etsemde etmesemde elimden hicbir sey gelmeyecek akisina birakmak en dogru olan sanirim tesekkurler gorusleriniz icin