21 yaşındayım henüz akrabalarım başladılar başkalarını bulmaya bununla konuş vs demeye. Evlenmicegimi söylediğimde ailem sorun etmiyor ama çevremdekiler teyzem ananem olsun evde mi kalicaksin gibi laflar kullanıyor. Evlenmek zorunlu mu zaten erkeklerden hoşlanmıyorum ileri doğru sırf baskı yüzünden sahte evlilik yapabilirim.
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
- Aile & Toplum konusunda 548 cevap paylaştı.
+1 yılToplumun saçmalama yüzdesi 20'lerine geldiğin an başlıyor maalesef. Kız evlenmek zorunda, erkeksiz hiçbir şey yapamaz 'baba evine bile olsa' başının çaresine bakamaz diye saçma bir inanış var. Evleneceksin evinin kadını olup evde oturup kocanı bekleyeceksin dışarıda sürtmeyeceksin derler bi de. Ben markete gidip de unuttuğum şeyler var diye yarın tekrar gidip aldığımda bile laf yediğimi bilirim çok bilirlermiş gibi. Zaten niyetin yok ama onların çenesine bakıp da evlenmeye hiç kalkma. Evlenince daha çok söyleniyorlar. Yok çocuk ne zaman (ilk günden itibaren hem de) yok makyaj yapamazsın yok dar pantolonlar önü boğaz dibinde olmayan tişört kazak giyemezsin yok artık arkadaşlarında gezip eylenemezsin kocan olmadan misafirliğe gidemezsin. Ben spora gittiğim için de uzun kazak altına tayt giydiğim için de herkesin gözünde or. Oldum. Çocuğunu 2 3 günde bir parka çıkartırsın kimsenin olmadığı bir yere de götürsen yine birisini buldu ona gidiyor derler, kalabalık yerde çocuğunla oynarsın kendine koca arıyor derler. Daha milyon tane bahane bulurlar. Şu anda söyledikleri daha hafif bu konuda. En başta gereken kimseyi takmamak. En saçma bulduğum olay da 25ini doldurduysa artık hayatı boyunca evlenemez koca bulamaz artık kimse almaz yaşı geçti demeleri. Şimdiki zamanda asıl o yaşlarda başlıyor evlilikler ama hala düz kafa devam ediyorlar.
105 Yorumla- +1 yıl
Erkeklerin evde kalma yaşı kaç?
- +1 yıl
bence 30
- +1 yıl
@kendalliste_ o zaman evde kaldıım!!
- +1 yıl
Erkeklerin evde kalma yaşi yokdur, adam istese 50 yasinda evlenir. Evlenmenin nedeni bir aile gelecek nesline bakmakdir sahip cikmaktir.
Bir 50 yasinda adam halen bebek yapabilir, bir 50 yasindaki bir kadin zor yapar. - +1 yıl
@C4yourself istediği yaşta çocuk yapabilir ama gençliğindeki tahammül ve hayat enerjisi olmaz bu kadar özgüvenli olmak saçma 30-35 arası evlilik erkek için iyi ondan sonra uzatmaları oynar sadece çocuk olayından bakmak saçma
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(25-29)+1 yılSakın bu yaşta evlenme. Çoğu insandan tiksiniyorum ya kızları genç yaşta koca büyük erkeğe yakıştırırlar genç yaşta evlenip anne olmasını normal görürler ama erkek 22 yaşında evlenmek istese sen erkeksin asla olmaz derler erkek 30 kadar sefasını sürer sonra el değmemiş 18-23 arası kızla evlenir toplum bunu normal görür ama bi kadın bi iki yaş küçük erkekle olunca kiyameti koparırlar izin vermezler. 18 yaşındaki ergen kızı 23-30 yaşındaki abileri dayıları yaşındaki erkekle aynı olgunlukta görürler. Erkek genç küçük kızla olabilsin diye erkek geç olgunlaşır saçmalığını çıkarmışlar birde ama kafa yoki 30 yaşındaki erkek 20 yaşındaki kızla nasıl aynı olgunlukta olur diye düşünmezler.
46 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılKadın 25 üstü olunca evde kaldın derler evde kaldın baskısı yaparak kızların genç yaşta el değmeden evlenmesini istedikleri için o lafı derler. Evde kaldın lafı erkek geç olgunlaşır lafı genç bakire kız isteyenlerin çıkardığı laftır. Ben erkeklerden tiksiniyorum bu yüzden evlenmeyi düşünmüyorum 25 yaşındaki kadın evde kalır değeri bilinmez diyorlar demek erkeğin karısı 25 olunca aldatır. Demek bir gün aldatacak niye evleneyim ki
- +1 yıl
Değerinin bilinmesi denildiği zaman kiminle nasıl bir birliktelik kuracağına bağlı.
Her gün aynı çorba yenmez mantığı güden biri ile olursan ister manken ol o adam gene aldatır. - +1 yıl
Ancak tek eşli olma yanlısı olanlar da var.
Cevap sahibi+1 yılErkeğin aldatması mı normal? Kadın yemek mi? O zaman her gün aynı yemeği yiyen kadında aldatır erkek manken genç olsa bile
- +1 yıl
Erkeğin aldatması bahsettiğim zihniyette olan birine göre normal. Benzer şekilde kadınlar da aldatıyor. Toplum da erkekler gibi göğsünü gere gere söylemeseler de ki avrupa da söylüyorlar.
Ancak tekrardan vurgulamak isterim aldatmanın normal olduğunu değil, bu zihniyette olanlar için normal olduğunu söylüyorum
Cevap sahibi+1 yılBirde aldatıp övünerek anlatıyorlar iyyy bi erkeğe sadık olmam
+1 yılbana da aynı şeyleri demeye başladı çevre hala birini bulamadın mı konuştuğun yok mu ya da birilerini bulup konuşmam için zorluyorlar cidden hepsi aşırı cahiller ki her insan hazır olduğunda evlenmeli buna da evde kalmış değilde hazır değil demeli
16 Yorumla- +1 yıl
Yuh yaşın 18 değil mi ne evde kalmasi 😅
- +1 yıl
burada lise bitince çevre başlar evlilik lafına cahil insan çok 19 yaşında birisi çocukken omzuna ağır sorumluluklar yüklemeye meraklılar
- +1 yıl
Kafayi yemişler neresi ki orası?
- +1 yıl
Gaziantep kxwwoskka %80'in kafa sağlam 😀
- +1 yıl
Kskfkdkc
- +1 yıl
Yaşanmaz gibi geldi şimdi orada 😂
Normal tranvatik olay yaşamayan Kadınlar daCinsellik doğal bir döngü bu İçgüdüsel bir olay olduğu için Toplum da Bekar kızların Ailesi den gizli gizliye İçgüdülerini tatmin ettiği de bir bilenen. Normal olarak toplum bu algıya sahip iken Bu şekil de denmesi de Gayet normal.
Anormal olan Tepkin o da Hayattına müdahale edilmesi ve tercihlerine etki edilmesin den ortaya çıkan bir durum.
İleri de olgun biri olduğun zaman Bazı duyguların daha gelişir o zaman a kadar Böyle devam edersen psikolojik olarak da kendini bitirmiş olursun10 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
97
Cevap
97Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,1b cevap paylaştı.
u +1 yılToplum geri z*kalı çünkü
30 Yorumla
+1 yılBence turkiyede evlenmek kizin namusunu kocasina teslim etmek gibi algilaniyor ondan erken den evlensinde bizim sorumlulugumuzdan ciksin die bakiyorlar. boş ver sen onlari benim kardesim 37 hala bekar. Istemedi evlenmek karsisina tamamen hanzolar cikdigi icin kendisi der oyle evlencegime yanliz kalirim daha iyi. Evlenmek tabiki gusel birsey dinimizdede ozendirin gencleri der ama ozamanin sartlari ile su andaki sartlar cok farkli sindi kilo kilo altin isteyenden yillarca borc odeyenler... evlilikde eski anlamini yitirmis bence. Cocuklarin baba ve kan bagini bilmesi amaci daha cok var bence dinen bakildiginda. Hayat senin hayatin kapilar kapaninca bi sen ve kocan kalacak icerde iyi tart derim. Ustelik buyuk sorumluluk benden demesi hele cocuklar aman aman
10 YorumlaOnlara hadlerini bildir, ağızlarının payını ver ve bir daha konuşamasınlar. Ben sizin gibi değilim, kendi hayatım ve kariyerim var (umarım vardır). Siz saçma sapan evliliklerinizi yapmış olunca, saçma sapan erkeklere katlanınca evde kalmamış olmuyorsunuz aksine eve ve yanlış evliliğe hapsolmuş oluyorsunuz gibi doğru ve sert şeyler söyle. Kafa yapılarına göre yorumladım teyzeni ve anneanneni. Böyle düşünenler okumuş ve bir yerlere gelmiş olamazlar. Bu yüzden umutsuz ev kadınları olduklarını tahmin ederek ona göre yazdım
10 Yorumla
+1 yılAblam 32 yaşında, evlenip mutlu olmasını isterim tabii ki ama hiç bir zaman da baskı yapmayız. Bir evin 2 mirasçısıyız, benim hayatım nispeten onunkine göre daha garanti altında o yüzden yarın öbür gün evlenmemeyi tercih ederse dilediği kadar oturabilir o evde ağzımı açıp tek kelime etmem yeter ki mutlu olsun ama erkekler kendi kız aile bireylerinin evlenip hayatını garanti altına almak ister bunun içinde üstüne gidebilir, dışarıdan bakınca zorla gibi gözükse de aslında aile erkekleri arkada gözü kalsın istemediği için baskı yapar, topluma gelecek olursak toplumun ne dediğine bakacak olursak yaşayamayız bu hayatı.
022 Yorumla- +1 yıl
26 yaşındayim 10 senelik evliyim bi düşün artık kaç yaşında evlendim evde kalır gözüyle bakıldı evlendim daha çocuksun zaten zor baskıli bi ailede büyümüşsün sevgi yok sahiplenme yok evlat diye Eee evlenmişsin ailende bulamadiginj elin gösterir mi oda aynı öyle ilgi yok sevgi yok aile desen evlendik bizden çıktı sanki evlenince evlatlıktan çıktın kafası galiba kız olarak miras düşecek korkusu oldu eeee şimdi kim mutlu kim mutsuz diyorum benim gül ömrümü kim kül etti eşim ailem mi
- +1 yıl
Ne yazikki herkes şanslı değil çocuklarına tutunarak yaşamak zorundasın bu hayatı annem gibi
- +1 yıl
Başka çaren olmuyor ki iste gidecek olsan aile yok baba yok ana yok iki evlat naparsin ki işte insan sadece sevilmek istiyor evlenince çünkü sevgiye açsın azıcık güler yüze dünyayı verirsin ama ilgi yoksa sevgi yoksa neden sevgi bulacak yer ararsın ki iste kimisi bu sevgiyi evlatta kimisi dışarıda buluyor işte suçlu kimde hatayı yapan mı yaptıran mi
- +1 yıl
Sende ilgiyi karşıdan beklemek yerine kendin ilgi göstermeyi dene önce, güzel kıyafetler giyin, güzel görün eşine hoş sürprizler yap mağara adamı değilse kayıtsız kalmayacaktır 🤭 Kendini sevmeyeni kimse sevmez ayrıca sen kendini sevip kendine iyi bakarsan daha iyi hissedersin bu da hareketlerine yansır, ondan sonra da ilgisiz kalan eşine onu kendini yetersiz hissettirebilirsin, sen ona ondan daha iyi olduğunu hissettirirsen değişecektir
- +1 yıl
Neler yaptığımı burada anlatmak doğru olmaz 😂ama çok şey yaptım galiba tam mağara adami dediğin gibi aksine kendime çok iyi bakarım güzelliğime iltifatı bile kendim ederim Allah neler yaratıyor diye oda bilir isveli cilveli olduğumu ama tabiatı öyle galiba diyorum işte
- +1 yıl
Ama bence ablan çok güzel bi anneye sahip çünkü annen yaşadıklarını yaşatmamak kızını vermeye bile kıyamıyor ne guzel işte
- +1 yıl
Öyledir annem. Gas lighting diye manipülasyon yöntemi var ilişkiler için bunu iyi oku kocana göre harmanlayıp uygula ama yavaş yavaş yap senin ilacın o
- +1 yıl
Annenin yöntemi mi fayda gördüyse deneyim hhahaa
- +1 yıl
Hayır hayır annemin değil o bilimsel bir araştırma onu anlarsın
- +1 yıl
Yok anladım sadece annende uyguladiysa diye dedim ama teşekkür ederim ilgin için
- +1 yıl
Şu anda açtım izliyorum
- +1 yıl
İzle izle karşı tarafı içten içe yetersiz hissettirir kendini
- +1 yıl
Tamam
- +1 yıl
25 yaşında olup 10 sene evli olmak mı? Eşiniz yaşça kesin büyük doğru mu?
- +1 yıl
Ben 1996 eşim 1992 doğumlu
- +1 yıl
4 yaş varmış bari 6-15 yaş farkı var sandım bi an korktum. Mutlu musunuz evliliğinizden peki?
- +1 yıl
Yok o kadar yok aramızda oda ilk çocuk ailesi erken evlendirdi onuda heveslilermis güya yaşım erken olduğu için çok pişmanım gerçi o imkan ne kadar elimdeydi tartışılır da eşimede diyorum hep en büyük pişmanlığım küçük yaşta evlilik diye kızm var ona bunu yasatmiycam inşallah ama eşimde iyidir biraz sorumsuz ilgisiz felan dir ama baskalarina bakarak şükür diyorum bende kendimk öyle teselli ediyorum işte
- +1 yıl
En sinir olduğum şey çoçuk yaşta kızları evlendirenler. Halen çok gençsiniz ama çocukluğunuzu ergenliğinizi yaşayamadan evlenmek güzel değil. Mutlu değildinizde boşanırsınız cahil insanlar yüzünden evli kalıp ömrünüzü çürütmeyin. Kızınıza yaşatmayın 25 üstü sonra evlilik düşünsün koca olacak iyi erkek nadir var zaten evlen baskısı yapanları hiç sevmiyorum kızım el değmeden genç yaşta evlensin istiyorlar
- +1 yıl
Aynen oyle babam evlendirilen güya hastayım dedi biz 6 kız bir erkektik anlamların üçü evlendi ben dördüncuydum babam hastaydı dikdator disiplinli bi babayi kaşını catsa korkardim, güya gözüm arkada kalmasın dedi halbuki kalacak olsak arkada üç çocuk daha vardı okutmadi bile hep anasinif öğretmeni olmak istedim ortaokul bitti okul bitti zaten 7.8 sene yatılı okulda okudum çıkınca iki sene içinde evlendim eeee bi ara babam hastaydı ne oldu dersen hala yaşıyor sapa sağlam maşallah bekarken dirlik vermedi evlendik hala vermedi evdeki iki kız kardeşimi evlendirdi el bebek gül bebek onlara bakıyor okuyun arkanızda yum diyor meslik seçimi yapıyorlar Eee biz ne olduk diyorum derdinize neydi diyorum anneme bama kızıyor sende surekli erken evlenmeni başımızıa kalkıyorsun diyor ama elimden giden benim hayatimdi
- +1 yıl
Allahin izniyle eşimde bende istemiyoruz kızımızı o yaşta evlendirmeye ben ona bakmaya bile kıyamazken küçücük ellere vermek nasıl vicdan
- +1 yıl
Gözüm arkanda kalmasın ne ya ila kadının yanında bir erkek olacak yoksa kadın kötü yolla düşer sevgili yapar gezer ya bundan korkuyorlar kocası olsun o ona baskı yapsın istiyorlar
- +1 yıl
İşte güya annem bakamaz diye ama maşallah benide gömer babam işte öyle öyle hayatlar kuruluyor kimse bilmeden sonra mutsuz olanlarin suçu ne hayir diyemeyenlerin bu evlilik karşısında
Cunku bizim toplum standardi seviyor. Herkes ayni olsun, ayni yasasin, herkesin sorunu ayni olsun, kendi aorun ysiyorsa baskasi da yasasin… boyle uzar gider liste. Isteyen evlenir isteyen evlenmez. Kaldi ki cocuk yapilmayacaksa evlenmek cok sacma. Cocuk yapmak icin bile sacma da neyse. Evlenmeden cocuk sahibi olunca da anasi babasi belli oluyor. Sadece kadini ve cocugu koruyan kanuni duzenlemeler buna yonlendiriyor. Aman neyse bagnaz, geri kalmis, cahil bir toplum iste. Malzeme bu. Takma sen. Zaten 21 yasinda evlen diyen insanla da gorusme bence.
00 Yorumla
+1 yılDaha bu sabah kahvaltımı mahveden bir konu. Kaç yaşına geldin hâlâ sevgilin yok evlen artık evlenmeyen insanların yaşamına bak boş boş geçiriyorlar hayatlarını vs dünyaya tek geliş nedenimiz evlenip çocuk yapmak gibi bir algı var. Hayatta ki tek başarı evlenip çocuk yapmak değil ama gel gör ki bizim toplumda çok çok önemli, tam anlamıyla cahillik
21 Yorumla- +1 yıl
daha neler sevgilin yok evlen mi nerelere geldik ya
+1 yılYuh 21 yaşındasın ve şimdi mi başladılar. Pardon da seni bu yaşta evlendirip hayatını mahvedip kına mı çalacaklar bir taraflarına. Sonra 26 28 yaş aralıgında ayrılsan 2 cocuklu olsan o eleştiren akrabalar mı sahip çıkıcak sana asla çıkmazlar. Oyuzden kendi mantığını kulan ve geleceğini kendin şekillendir
20 YorumlaGram umurumda olmayan toplum tipidir :D Ne zaman istersem ne zaman hazır olursam o zaman evlenirim akraba eş dost benim evliliğimi bırakıp kendi mutsuz evliliklerine baksınlar. Karışma sebepleri de bu zaten tanımadan doğru düzgün acil sizi evlendirip onlar gibi olmanızı istiyorlar. Ben her zaman kendi huzurumu düşünürüm çok şükür kimsenin düşüncesiyle hareket etmedim etmemde.
10 Yorumla
+1 yılYaşlılar maalesef Şu anki zamanı kendi zamanları ile bir tutuyorlar.. her evde bu evlenme konuşmaları olur. Ananem de mesela hala kendi genç kızlığı ile ilgili o dönem ile ilgili şeyler anlatır durur. Bu dönemi de aynı zanneder. 20 Li yaşlarda evlenmediysen evde kalmışsındr falan. Bu evde kalma lafı da çok ağır ve çirkin bir laftır kadına söylenen. Kadın kadına söylüyor bir de, o ayrı bir konu. Demem o ki sallama😅 sahte evlilik olaylarına da girme sakın.
10 Yorumla
+1 yılSanki bu soru sormak için sorulmuş öyle hissettim nedense
Gelelim soruna 21 yaşında genç bir kadınsın çocuk değil kim sana zorla bir şey yaptırabilir hangi devirde yaşıyoruz
Ben evlenmek istemiyorum hayatıma saygı duyun lütfen de geç hem daha senin için erken
Sahte evlilik yaparım demişsin sence buna gerek var mı başkalarını mutlu etmek için evlenmeye vakti zamanı gelince her şey olacak zaten acele etme sakın
Sonu pişmanlık olur üzülen sen olursun10 YorumlaGeri kafalıdır bu tarz cümlelerle konuşanlar.
Bazı cümle kalıpları, bazı kelimeler artık silinip gitmeli yeni nesillerle birlikte.
Evlenmek kariyer değildir. Hedef değildir, hayat planı değildir.
Tam tersine hayat yolunda kendi yolunda ilerlerken tesadüfen karşılaştığın ve tamamen kadersel olarak bağlandığın biriyle bir ömrü geçirme isteğidir.
Öyle planlı, programlı olmaz o iş00 Yorumla
+1 yılYirmi bir yaş evlilik için uygun muymuş? 😂😂Önce okuyup eline mesleğini alman lazım. Koca her yaşta bulunur. 21 yaş evlilik gibi bir sorumluluğu kaldıracağın yaş değil. Daha çocuk bir yaş.
Ayrıca ailen sana karışmıyor ise farklı kişileri dinleme. Hoş, ailen öyle deseydi de dinleme. Yaşın çok genç.01 Yorumla- +1 yıl
Koca nasıl bulunuyor?
+1 yılBende 22 yaşında bekarım dediğimde evde kalmış gözüyle bakıyorlar ya ne alakası varsa artık, ya ben kendime uygun birini bulamadiktan sonra evliliği napim, evlilik çocuk oyuncağı değil sonuçta. Ben sırf evlenmek için evlenmek istemiyorum mutlu olmak için evlenirim. boş ver tatlım dili olan konuşur
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 551 cevap paylaştı. 21 Yaş zaten genç. Ama kafanızda artık bu yaştan bu konuda kesin karar vermeniz garip. İnsanın doğasında üremek çocuk sahibi olmak duruyor. Buna hazır olmayabilirsiniz ileride fikriniz değişir. Ama akrabaların karışıp görücüye çıkartması hoş değil. Kendiniz bulmanız daha güzel. İnşallah hayırlısı...
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,5b cevap paylaştı.
+1 yılBaşka bir soruya yazdım, buraya da yazayım. Bu toplumun iki önemli sorunu var: 1-"Bana ne" diyememek, 2-"Sana ne" diyememek. Ailen dahil kimsenin bu konuda yorum yapmaya hakkının olmadığını kabullenmek zorundalar. Herkes senin evlenip evlenmemenle ilgili "bana ne" demeyi öğrenecek, sen de herkese "sana ne" demeyi öğreneceksin.
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 613 cevap paylaştı.
+1 yılo yaşın çok genç bende soruya baktım yaşı 35 40 dayanmış biri yazıyor sandım daha dur önünde güzel bir gençlik var ilk önce edebini adabını bozmadan hayatı bir yaşa yurt dışı gezilere git ülkemizde turlara katıl bir hayatın güzelliklerini gör ondan sonra everiver
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı. Toplum olarak kendine bunu vazife sayan insan çok , boş insan uğraşır birazda bu işler kismettir, zorla baskıyla yapılan evliliklerinde sonu çoğu zaman bosanmadir. Sen kendi aklını, mantığını dinle hazır hissettiğinde olur zaten..
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 420 cevap paylaştı.
+1 yıltopluma göre hayatımızı yaşarsak mutlu olmak bile yasak. her birey başkasına zararı olmadıkça istediği hayatı yaşamakta özgürdür. ne derler diye düşünerek yaşamak insanı sadece içine kapatır ve hayatta hiç bir şeyden keyif alamaz
20 Yorumla Aile & Toplum konusunda 574 cevap paylaştı. Yaşın daha çok küçük. Ayrıca boş ver onları. Evlenmemek en mantıklısı. Sana bu dayatmaları da kendilerinin evlenmekten başka bir özellikleri olmayışı. Bir kadının güçlü olması ne demek onu bile bilmeyen insanları kafana takma sen.
20 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılYa bunu hemcinslerime söylemekten bıktım tekrarlıyım " evde kalmak " adı üstünde kime denir gerçekte kim evde kalır bir bunu anlayın. Onlar k. ö. p. e. k gibi evde kalıyor evlenip.
Sizi kandırıyor işinize burnunu sokarım ya dava edeceksiniz ya da yuvasını yıkma eşiğine getireceksiniz ya da çok kalabalık bir topluluk içinde küçük düşüreceksiniz ancak böyle kapanır bu konu.00 Yorumla
+1 yılBu akraba birliği toplum düzenini aşırı bozuyor, kendi arzularını tatmin edip başkasının ne istediklerini düşünmüyorlar, ondan sonra neden kaos? Makbul olanı, hepsini hayattan çıkartıp, üç maymunu oynamak gerek yoksa gaza geliyorlar.
10 Yorumla
+1 yılEl alem için ya da düzgünce tanımadan etmeden evlenen kadınlar bu ülkede her Allahın günü 3. sayfa haberlerine konu oluyorlar. Bu zamanda bir kadın evde kalıyorsa bir daha bir düşünün neden kalıyor ondan sonra konuşalım.
10 Yorumla
+1 yılAslında çok güzel konuya değindi evlenmek doğanın kanunu yani olmazsa olmazı olduğu için yaş ilerledikçe evde kalmış derler bana göre yanlış bir tabir ama herkesin zamanı geldiğinde evlenmesini bende isterim açıkçası
10 Yorumla
+1 yılÇünkü kadın dediğin erkeksiz kalırsa o**spu olur. Evinde bir pe*nisin onu beklemesi gerekir. Aman maşallah ismi falan çıkarsa ne olacak? Hepten kimse almaz kaşar peynir oluverir. Zihniyet bu da o yüzden. Ya da o zihinlerde bir tanesi.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 3,2b cevap paylaştı. Toplum olarak sonuç odaklıyız. Evde kalmış kelimesi evlenmemiş demek. Ha kendi rızası ile ha rızası dışında. Sonuç olarak erkekte kadında 30'undan sonra evlenmeyince evde kalmış hitabı ile karşılaşıyor.
00 YorumlaHayata dar bir açıdan bakıyorlar da o yüzden. Herkes nasıl yaşamak istiyorsa öyle yaşamalı. Kimin ne dediğinin bir önemi yok.
32 Yorumla- +1 yıl
Her görüşe saygı duymak lazım
- +1 yıl
Karşılık verir misin lütfen sana gelene
+1 yılAh o boş konuşan teyzeler. Bazı hormonlar çalışmayınca çeneye vuruyor sanırım. Allah'ım sen bizi menopoz teyzelerinden koru. Hayatı insana da ederler. Sen aldırma o boş laflara. Evlenme yaşı artık 26-27. Daha çok gençsin evlilik için.
00 Yorumla
+1 yılOha 21 yaşta baskı kurmak ne, cok mu olgun davranıyorsun, benim akrabalar da bu kafada ama ne kadar asi olduğumu bildikleri için tek kelime edemezler. Herkesin yüzüne gülüp tepene çıkarma, akrabalar dediğin fitne fesattan başka ne b. ka yarıyor, sana öyle bir şey dediklerinde tersle
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı. Tamamen saçmalık o söylem
Toplumun dayatmasına boyun eğmeyen kadınlara karşı mobing yapıyorlar
Özgür kadınların kararlarına kimse burnunu sokamaz11 Yorumla- +1 yıl
Toplum dayatmasına boyun egmeyen herkese mobbing yapıyorlar
+1 yılYa ne kadar düşüncesiz bir algı ya evlenmek için evlenilmez ya da evde kalmak için illa evlenmek mi lazım belki istemıyor belki kendi evliliğe hazır hissetmiyor insanları zorla evlendiriyorlar sonra niye bu kadar boşanma oluyor bilmem ne boş ver evlenmek için evlenme gerçekten doğru insanı bulduğun zaman hazır olduğunda yap.
10 Yorumla
+1 yılkadınlar seçmez seçilir mantığı çünkü.
bir kızı 1000 kişi ister 1 kişi alır lafında olduğu gibi.
kadın ya illa evlenmek ister kafası.
elalem ne der sallamayın buna akrabalar da dahil10 Yorumla
+1 yılGerek oruç tutulması gerek evde kalmışlık hissi verilmesi gerekse de dul gibi hitaplar halkın geri kafalılıkları ve cahilliklerinden dolayı böyle hissettiriliyor
10 Yorumla
+1 yıl26 yaşındayim 10 senelik evliyim bi düşün artık kaç yaşında evlendim evde kalır gözüyle bakıldı evlendim daha çocuksun zaten zor baskıli bi ailede büyümüşsün sevgi yok sahiplenme yok evlat diye Eee evlenmişsin ailende bulamadiginj elin gösterir mi oda aynı öyle ilgi yok sevgi yok aile desen evlendik bizden çıktı sanki evlenince evlatlıktan çıktın kafası galiba kız olarak… [ ]
12 Yorumla- +1 yıl
Bize misar düşecek sandılar benim gül ömrümü kim kül etti şimdi eşim mi ailem mi?
+1 yılYok hayır baskıdan dolayı neden yapıyorsun. İstemiyorsan istemiyorsundur herkes evlenecek yuva kuracak diye bir şey mi var. Her kadının isteği başkadır.
10 Yorumla
+1 yılMaalesef toplumun saçma bir algısı bu. Herkes evlenmek zorunda degil. Evlilik her insana uygun değil. Artık zihniyet değişmeli.
20 Yorumla
+1 yılBu yaşta evlenme kimseyide takma zorla evlendirecek değiller ya sen istemediğin sürece evlendiremezler. herkes herşeyi söyler
20 Yorumla
+1 yılAman topluma kalırsak.
Etiketler o kadar fazla ki , hele ki kadınsan evde kalmış etiketi gene iyi kalıyor.20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 598 cevap paylaştı.
+1 yıl26 yaşında evlenince babanem kurtlara kuşlara yem atıcam Allah’ıma şükürler olsun demişti 😂😂Sen daha dur 21 ne :))
20 Yorumla Çalış kendi paranı kazan kimse bir şey diyemez
Ama evde boş yatarsan gelen giden konuşur bu böyledir
Kendi kafana göre kız bul onla ayrı eve çık00 Yorumla
+1 yılBu tarz görüşler ülkemizde çok normal. Önceki nesil bu şekilde yetiştirilmiş, ondan öncekiler de öyle. Senelerdir bu şekilde çoğu insan yetiştirildiği için bu şekilde olaya yaklaşmaları gayet normal.
00 YorumlaTopluma bakarsan kimse kimseyi beğenmez iyide olsan illa diyecek bir şey bulurlar o yüzden toplumu takmayacan millet bir şey demeden önce kendine baksın
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 2,2b cevap paylaştı. Ay ona mı takıldınız, bu yaştayım bu laf umurum değil.
Hayatı yaşayın keyifle sağlıkla.30 Yorumla
+1 yılSırf bunun için niye sahte evlilik yapacaksın salla gitsin, insanların dediğine göre haraket edeceksen daha ohoo...
11 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 940 cevap paylaştı.
+1 yılKimsenin öyle baktığı yok, bir sizin çeneniz durmuyor. 21 yaşında birey açtığı konuya bak. Okulunu oku, okulunu.
10 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 13,6b cevap paylaştı.
+1 yılTopluma bakma ya toplumu dinlemeyin topluma göre hareket etmeyi toplum çok boş bir şey hele ki Türk toplumu
10 Yorumla Evlilik tercih konusu ister evlenirsin ister evlenmezsin kimsenin karışmasına izin verme ya cevaplarını ver sussunlar ya da kaile alma
10 Yorumla
+1 yılAkrabaların cahil, boş insanlar çünkü. 21 yaşında evlenmek neymiş ya?
20 YorumlaEski kafalı insanlar yüzünden. Ne yazık ki toplumda büyük kısım öyle
20 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBen 25 e kadar bebek gibi görülmüştüm. 27 oldum yeni yeni evlilikten bahsediliyo bana, birileriyle tanistirmaya calisiyolar falan. Sizin aile cok erkenciymis. Bizimkiler 30 civarını ideal görüyorlar
20 Yorumla
+1 yılSirf baski yüzünden evlilil düsünmen beyin yetmezligi kusura bakma bye
20 Yorumla
+1 yıl21 yaşında birine de evde kaldin mi denir çevren kafayi yemis bence size ne de geç sinir oluyorum şöyle hayatlara karışan çevrelere yaaw
00 Yorumla
+1 yılBende bu gidişle 30 yaşımda evlenmeyi düşünüyorum ☺️boşver umursama kapak cevap ver düştü yoksa konuşur dururlar
00 YorumlaÇünkü onlara öyle öğretildi, çevrelerinde öyle görerek yetiştiler.
Erkek için de benzer şeyler söyleniyor ama 20'lerin başında değil de 30 civarında başlıyor aynı baskı.00 Yorumla
+1 yılTiplum bize tercih hakkı tanımiyor çünkü , ama tavsiyem böyle birşeye kalkışma , o zaman da çocuk ne zaman diyecekler
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılnerelisin cok merak ettim dogu mu?
ic anadoluda bulmuyorlar 23 yasindayim keske banada bulsa akrabarim sevgili olmuyorum kimseyle asil ben tuhaf karsilaniyorum
bu devirde evlenmek istemeyen degil evlenmek isteyene tuhaf bakiliyo00 Yorumla
+1 yılKesinlikle çok haklısın, bu sadece bir tercih zorunluluk değil senin gibi bilinçli kadınların sayısı arttıkça toplum daha da güzelleşecek
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılEvlenmemiş her erkek ve kadın evde kalmıştır. İster kendi rızasıyla evde kalsın ister istemeden evde kalsın.
Asıl siz size evde kalmış denmesini bu kadar kafaya takıyorsunuz? Madem sizin kararınız...06 Yorumla- +1 yıl
Ev de kalmak nedir? Kimse seni almadı der gibi. Eşya mıyız biz? Neyi alıyor? Ev de kalmak tabiri kadar saçma bir şey yok
Cevap sahibi+1 yılBazen sen kimseyi beğenmeyebilirsin ki çoğu böyledir.
- +1 yıl
Beğenip beğenmemek ile ev de kalmak tabiri aynı şey değil bu arad
- +1 yıl
Arada* Hoş değil bu benzetmeler
Cevap sahibi+1 yılBirini beğenmezsin ve evlenmezsin. Fiziksel veya psikolojik hastalıkları olan insanlara. evde kalmış demezler zaten. Normal görünen ama normal standartlara uymayan insanlara bunu derler.
- +1 yıl
E ne fark ediyor? Ben güzel ve akıl sağlığı yerinde olarak bu kararı veremez miyim? O lafı duymamak için evlenmemek değil de illa evlen (e) memek, yani elim de olmamasi mi gerekiyor? Ne kadar çomar bir dusunce yapisi..
Aile & Toplum konusunda 699 cevap paylaştı. Bu kafada olan kim varsa net geri kafalıdır. Şu insanlar saçma alışkanlıkları bıraksa da hayatını yaşasa.
00 Yorumla
+1 yılHic kimse evlenme mecburiyetinde degil. Kendini zorunlu hissetme o su bu dedigi icin
10 YorumlaBekar biri olarak özgürlüğünüz evli insanlara sıkıntı yaratıyor muhtemel
10 Yorumla- Devamını Gör (134)
Devamını Gör(179)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Kendi isteğiyle evlenmemiş bir kadın niye toplumda evde kalmış olarak niteleniyor?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer