Acilen ülke çapında doğum kontrolü başlatılmalı diye düşünüyorum sizce haksız mıyım?

Artık ülkenin durumu berbat bir hal aldı, geçinmek imkansız, ev ve araba almak 0'dan başlayan birisi için imkansız. Yakında memurlar, öğretmenler de temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak duruma gelecekler. Doktor maaşı bile yoksulluk sınırının altında. Özel sektörde çalışma saati haftada 72 saat ile 60 saat arası değişiyor, tatil yok, insanın hayatını yaşaması imkansız hem çalışma saatleri hem de gelirin azlığı ve olmayan alım gücü sadece karnınızı tok tutuyor. Standart bir çalışana sadece çalışabilmesi için yaşasın diye maaş ve uyuyabilsin diye süre veriliyor. Ve hepsinden daha kötüsü bütün bu saydıklarım daha da kötüye gidecek, hep kötüye gitti. Şimdi siz bu ortamda bir çocuk dünyaya getirmek ister misiniz? Şanslı yüzdeliğe girip doktor olamazsa hayatı boyunca ev ve düzgün bir araba alamayacak, eğer memur olamazsa haftada 72 saat köle gibi çalıştırılacak bir çocuğunuzun olmasını ister misiniz? Görünen köy klavuz istemez çocuğunuz olursa muhtemelen yaşayacağı durum bu. Daha da kötüye gitmeye devam eden bu ekonomik şartlar altında sizce çocuk yapmaya kısıtlama getirilmesi gerekmez mi? Yaşayamayacak abi çocuk yaşayamayacak, eğer zengin değilseniz çalışan eleman olacaksa haftada 72 saati gidecek, ömrü boyunca ev alamayacak, araba alamayacak... Yani şu devirde çocuk sahibi olmak ne kadar mantıklı? Bence acilen doğum kontrol uygulamaları başlatılmalı.
Acilen ülke çapında doğum kontrolü başlatılmalı diye düşünüyorum sizce haksız mıyım?
Cevapla