
erkek ya da kadın olarak yaşadığınız zorluklar neler?
biliyorsunuz iki cinsiyetinde ayrı ayrı zorlukları var
keşke bu zorlukları yok edebilsek
ve insan olsak çok güzel olurdu..
#thecutewitch

Erkek olmanın zorlukları;
- Erkek adam ağlamaz. Erkekler duygusal olmamak zorundadır güçlü durmak zorundadır.
- Evi geçindirmek zorundadır.
- Kadınlara biraz kibar davransa flört ediyor ya da sapık zannedilir.
Kadın olmanın zorlukları;
- ağda yapmak zorundasın kıllarını almak zorundasın
- yemek, bulaşık, çamaşır, ev temizliği bütün evin işi senin üstünde olması yetmezmiş gibi çocuk bakmak da annenin görevidir saçını süpürge etmek fedakar olmak zorundadır
- mini etek giyerse yollu kaşar etiketi yersin
- her an köşe başında taciz veya tecavüz edilebilirsin
- her an şiddete uğrayabilir ya da öldürülebilirsin
- erkeğe 7/24 hizmet etmek işten gelince sen de işe gitmene rağmen kumandasını, çorabını getirmek zorundasın
- kadın erkeğin yanında yerini bilmeli çok bilmiş olmamalı ( hakkını savunmamalı)
- kadınsan erkek tarafından yönetilirsin çünkü erkek ailenin reisidir kadının aklı yok gibi onun adına karar almaya çalışır erkek ne derse o olur ataerkil toplumuz çünkü
- erkektir yapar kadın yaparsa namussuzluk olur
- kadın evlenince erkeğe hesap vermek zorundadır ondan önce de babasına hesap verir
- kadın gecenin bir yarısı dışarıya çıkarsa kaşınıyor tecavüzü hak etti derler
Tabiki de kadın olmak daha zor ✔️
Bir de doğum yapmak zorundasın, bu yetmezmiş gibi eşin ben 2. ci çocuğu 3. çocuğu istiyorum der durur senin vücudun hakkında söz sahibi olur 9 ay sen taşıyacaksın ama çocuğu o istiyor o da ayrı bir bencillik
Kanlı çarşaf âdeti, kadınların baş örtüsü takması baskısına her an uğrayabilir
ya her 2 cinsiyetinde zorlukları var yani önemli olan insan olup empati yapıp birbirimizi anlamak
Kadın olmak daha zor erkek olmak da zor
Kadın zayıf görülüyor erkek kadar fiziksel güce sahip olmadığımız için şiddet, taciz, tecavüz, baskı
Empati çok önemli bir şey kadın ve erkek için ikisi de anlayış ve empati duymalılar birbirine karşı
evet böylece bu zorlukların üstesinden gelebilirdik..
İyi erkekler de var. Biz kızlar da nerede kötü erkek varsa onu seçiyoruz ondan böyle şeyler yaşanıyor
her cinsiyetin iyisi kötüsü var zaten
kötü erkek tercih eden hemcinslerimi anlamıyorum yani
8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde, Türkiye’de kadın olmanın zorluklarını, kadınların en çok hangi konulardan rahatsızlık duyduklarını sokaktaki vatandaşa sorduk. Çoğunluk erkek egemen toplum yapısının, gelenek-göreneklerin kadının sosyal ve ekonomik hayatta birçok zorlukla mücadele etmesine neden olduğunu söylüyor. Kadına karşı şiddet, kadın cinayetleri, yasaların kadınları yeterince koruyamaması, kadının iş hayatında karşılaştığı zorluklar, taciz, kadının iş yükünün fazlalığı, kadının erkeklerin boyunduruğu altında yaşamaya mecbur bırakılması gibi konular ise kadınların en çok şikayet ettiği konuların başında geliyor.
Hep kadın olmanın zor olduğundan dem vurulur. Hemen her ortamda, her tartışmada.. Evet, kadın olmak gerçekten de zordur. Hem de çok. Sadece hamilelik ve doğal yollarla doğum sancısını düşünmek bile yeterli bunu anlamak için. Toplumumuz gibi ataerkil kültürlerde kadının yerini düşününce, siyasilerin konuşmalarında kadınlara biçtikleri rolleri (kadınlar çalışmak istemezse işsizlik oranlarının daha düşük olacağını iddia eden bir bakanımız bile oldu) düşününce, sonu gelmeyen ve yakın gelecekte de pek geleceği görünmeyen kadın cinayetlerini de düşününce, kadın olmanın zorluğunu çok daha iyi kavrayabiliyoruz. Peki ya erkek olmak? Erkek olmanın zorlukları? Bunların üstünde düşünen var mıdır? Baştan söyleyeyim, amacım kesinlikle kadın ile erkek olmanın karşılaştırmasını yapmak değil. Sadece erkek olmanın kendine göre zorlukları üzerinde az da olsa tartışmak, düşünmek, gerçekleri ortaya koymak. Bunu yaparken de bizim kültürümüze göre değerlendirdiğimi de baştan söylemem lazım. Konumuza dönecek olursak, ben düşündüm erkek olmanın zorluklarını. Birkaç defa ciddi ciddi tartıştım bile arkadaşlarımla bu konuyu. Sonuçta kadın olmak kadar zor olmasa da kendine göre ciddi zorlukları var erkek olmanın. Hem de kadın tarafından çok da kolay anlaşılamayabilecek zorlukları. Mesela erkekler ağlamaz. Siz hiç hüngür hüngür ağlayan erkek gördünüz mü? Ben şahsen görmedim. Ben de, tek başıma, yalnız başıma bile hiç öyle hüngür hüngür ağladığımı hatırlamam. Erkek ağlamaz, ağlayamaz. Çünkü ağladığında zayıf görünür. Güçsüz ve zavallı görünür. Toplumsal bir konu. Kadınlar da, her ne kadar duygusal erkekleri sevdiklerini söyleseler de ağlayan erkek sevmezler. Erkeklerin, erkeklerinin güçlü olmasını isterler. Erkekler güçlüdür. Her zaman ve her koşulda güçlü olmak zorundadır. Zayıflık gösteremez. Çok eski çağlardan beridir devam eden bir olgu bu. Hele de bizimki gibi Ortadoğu toplumlarında. İnsanlığın doğduğu topraklarda. Erkekler acı da çekse, duygusal anlamda çöküşte de olsa, sevgilisinden yeni de ayrılmış olsa, bir yakınını da kaybetmiş olsa, ne olursa olsun güçlü olmak, güçlü durmak zorundadır. Üzüldüğü, ağladığı görülürse küçük çocuk gibi davrandığı düşünülebilir. İstese de yapamaz yani. Erkek baba olduğunda çocuğunu çok sevemez mesela. Sevse dahi bunu uluorta göstermesi hoş karşılanmaz. Duygusal görünür çünkü. Baba imajına terstir bu durum. Baba olan erkek hele de tanınan, bilinen bir kişiyse daha da zordur çocuğuna karşı yakın olması, yakınlık göstermesi. Erkek dediğin her zaman hesabı öder. Herhangi bir yemeğe çıkıldığında, bir yere gidildiğinde hesabı kim isterse istesin masadaki erkeğe gelir hesap. O öder. Cebinde parası olması gerekiyordur. Parasız erkek mi olunur? Hayır tabii ki. Bir erkek, harcaması gerekmese dahi, cebinde parası varken daha güvende hisseder kendini. Erkek dediğin üşümez. Bir yemeğe, partiye, etkinliğe gidilmiştir. Kadınlar en şık ve gösterişli kıyafetlerini giyer ve yanlarına en fazla incecik bir şal alırlar. Çünkü her an şık görünmek isterler. Tabii hava üşütmeye başladığında erkek ceketi ile imdada yetişmek durumundadır. Erkek çıkarıp verir kadına ceketini. Çünkü erkek dediğin insan değildir, üşümez. Erkek korur ve kollar. Kimsenin korumasına ihtiyaç duymaz ama herkes onun korumasındadır. Ailenin reisidir. Herkesin sorunlarını çözmekle yükümlüdür. Kendi sorunları dahi olsa, kimse bilmez bunu, bilemez. Kendi içinde çözmesi gerekir.
bu erkeklerde saydıkların hep toplumsal normlar malsef..
ve bunları yıkabilsek keşke..
hele de ağlayamamak baya kötü bir şey..
aslında şu saçma apan toplumsal baskıları yıkabilsek
birbirimizi anlayabilsek
bu tip baskılar ortadam kalkacak ama malesf hiç kimse farkında değil bunların toplumsal baskı olduğundan..
Bana göre Türkiye'de kadın olmak o kadar zor ki maalesef. Tecavüz, taciz, şiddet... Bitmiyor maalesef. Kadınlara değer verilmiyor ne yazık ki. Bu ülkede artık kadın olmak çok zor. Her gün yeni bir cinayet. Zaten kadın olmak daha zor erkek olmaktan normalde. Regl olmak, doğum yapmak, 9 ay karnında taşımak... Bütün yükler; eşlerimizin ve annelerimizin üzerinde. Bizden tek istedikleri birazcık; anlayış, sevgi, saygı, yardım ve merhamet. Bunu bile çok görenler var. Az önce bir yorum gördüm ve o kadar çok üzüldüm ki. Kadın kadınlığını bilecek, kadın görevlerini ve erkeğinin isteklerini ve cinsel ihtiyaçlarını yerine getirecek, yemek ve temizlik yapacak. Dışarıda açık giyinmeyecek. Ne kadar yazık cidden ya. Önemli olan şey; kadının açık giyinmesi değil, yetiştirilme tarzıdır. Bir kadının değerini kıyafetleriyle ölçmeyin lütfen. Tek ricam bu.
çok güzel yazmışsınız ellerinize sağlık..
ama karşı cins olmanın zorluklarıda vardır
önemli olan insan olabilmek ve birbirimizi anlamak sadece..
ama malsef bu zamanda empatiyi internetten bakıyoruz ancak..
Çok doğru gerçekten. Rica ederim.
Tonlarca derdi sıkıntıyı yüklenip gülebilmek en zor tarafı bu bence
her 2 cinsiyet için zor bir durum evet..
Daha zor ve ağır bir yük olduğunu düşünmüyorum teşekkürler
rica ederim
Cevap
3Cevap
Para kazanmak zorunda olmasak,
Kadınlar kolay doğum yapsa, adet olmasa iyi olmaz mıydı.
attax ben kendi cinsiyetin için demiştim
ama cidden zorunda olmasak iyi olurdu..
bunun erkelerin üzerinde çok yük olduğunu biliyorum
çünü genelde erkekler geçindirmek zorunda kalıyor evi aileyi falan
peki
Hemcinslerimiz tarafından yapılan bazı aksiyonların genel bir kanı haline getirilip, hedefe konulmak.
Anlatılmaz yaşanır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?